Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een probleempje.
Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een VDO MS 4150 RS navigatiesysteem. Het systeem heeft altijd redelijk goed gewerkt, maar ik las onlangs in de handleiding dat ik ook een snelheids- en achteruitrijsignaal moet aansluiten. Daarom heb ik onlangs deze draadjes onder het klokhuis afgetapt en naar de ISO stekker getrokken. Daarna het systeem een heel stuk ingereden, en toen gaan navigeren. Maar nu werkt het systeem een stuk minder goed als voorheen. Het systeem is constant de kluts kwijt, zowel op de snelweg als in een woonwijk. Ik kom wel op de bestemming, maar meer op goed geluk eigenlijk. Het systeem werkte zonder deze signalen te hebben aangesloten stukken beter. Dus toen ben ik in het service menu gaan kijken, met de 6330 code. De volgende dingen heb ik geconstateerd:
Bij Externe Signalen:
- Snelheidssignaal (tacho-puls) werkt goed.
- Richting werkt goed (Ik neem aan dat 'D' vooruit rijden betekent?).
Bij Interne Signalen:
- GPS-Positie werkt goed, ik heb gemiddeld ook een stuk of 6 satellieten.
- Temperatuur: 31 graden Celcius, wordt dus goed gemeten (het was ook vrij warm in de auto).
- Spanning: NOAPP. Wat dit betekent weet ik niet? Dit is zowel met de motor uit als aan.
Bij Fouten:
Code: 1
Aantal: 7
Type: HW-ERROR.
Ai, dit ziet er niet goed uit. Een hardware-error, dus er is iets kapot in mijn systeem? Wie weet wat deze code inhoudt, zou het de gyroscoop kunnen zijn? Is er ergens een menu waar je het signaal van de gyroscoop kunt aflezen? Dit zou in ieder geval de slechte performance van het systeem kunnen verklaren.
Even voor de volledigheid:
Het systeem is ingebouwd in een BMW e36 coupe uit 1994, heb een Benelux supercode aangeschaft en er hangt een CHM 604 MP3 CD Wisselaar aan.
Wie o wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank.
Edit:
Ow ja, nog een merkwaardigheid: de klok klopt niet, ik moet de tijdzone op +2 zetten, wil de tijd overeenkomen met de huidige Nederlandse tijd. Beetje vaag eigenlijk.
Edit2:
Net nog even wat rondgereden, met de actuele positie op het scherm. Aantal satellieten is constant 5-6. De aanduiding van de straten klopt voor geen meter. De straten liggen wel een beetje in de buurt, d.w.z. hier in het dorp, maar in een andere wijk. Na een tijdje loopt dit actuele positie-scherm vast, krijg dan de hele tijd een zandloper op het scherm. Erg raar allemaal..
Probleem met VDO Dayton MS4150RS
-
- New Member
-
- Normal Member
Elders op dit forum kun je lezen dat je de tijd alleen relatief tov de satelliet-/GMTtijd kan instellen. Het is nu zomertijd dus GMT+2. Moet je handmatig omzetten in wintertijd het laatste weekend van oktober in GMT+1. Je klok loopt wél, anders weet je niet dat je op GMT+2 moet instellen.
De foutcodes van VDO zijn ook elders te vinden:
VDO Hardwarefouten
code1: indicatie van een hardwarefout aan de nav computer (meestal laser)
code2: defect aan de wielsensor of de aansluitingen hiervan.
code3: "acc input error" een defect of niet goed functioneren van een accessoire of een accessoire interface (bvb tmc)
code4: fout op de gps ontvanger of de gps antenne.
code5: temperatuur probleem (omgevings temperatuur buiten de grenswaardes)
code6: software error
code7: display error of display aansluiting error
code8: audio error op audio interface of aansluitingen.
Als je met de cursor op het gele "Navigatie Menu" links terecht komt, klapt dat uit én zit er een zoekfunctie onder verstopt.
Groeten
De foutcodes van VDO zijn ook elders te vinden:
VDO Hardwarefouten
code1: indicatie van een hardwarefout aan de nav computer (meestal laser)
code2: defect aan de wielsensor of de aansluitingen hiervan.
code3: "acc input error" een defect of niet goed functioneren van een accessoire of een accessoire interface (bvb tmc)
code4: fout op de gps ontvanger of de gps antenne.
code5: temperatuur probleem (omgevings temperatuur buiten de grenswaardes)
code6: software error
code7: display error of display aansluiting error
code8: audio error op audio interface of aansluitingen.
Als je met de cursor op het gele "Navigatie Menu" links terecht komt, klapt dat uit én zit er een zoekfunctie onder verstopt.
Groeten
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-