AVIC D3: audio deel aan en uitschakelen

Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

AVIC D3: audio deel aan en uitschakelen

Bericht door Wimpie44 »

Ik reed onlangs met een KIA met ingebouwd een Pioneer AVIC-D3 navigatie - en audio/video systeem. De ervaringen met het navigatie systeem zijn heel goed. Wat opviel is dat als je op de ronde knop links naast de display drukt je van MAP (navigatiemode) in de radio mode komt. Je ziet dan alle zenders netjes in beeld. Nu reed ik eerder in eenzelfde auto met hetzelfde systeem ingebouwd.

Bij de ene auto kon ik het radio deel uitschakelen door op deze ronde knop te drukken. Bij de andere auto blijft het audio/video systeem (radio) gewoon doorspelen. Uitschakelen kon dan via het touchscreen.

Is het normaal om het audio deel uit te zetten door op de volume regelaar te drukken ? Is dit programmeerbaar of instelbaar, dus kan je hiervoor kiezen ? Als de radio niet uitschakelt als je op de volume regelaar drukt, kan het dan een bedradingsfout in de auto zijn, v.w.b. de aansluiting van dit audio/video en navigatie systeem ?

Hoe kan de auto waarin het audiodeel niet uitschakelt door drukken op de volume regelaar, dit wel gaan doen ?

Tips welkom, anders maar "even" een dik boek van Pioneer doornemen.

De geluidskwaliteit van de installatie is voortreffelijk.
Het weergeven van een DVD op het scherm werkt ook goed.

Wat opvalt is dat in tunnels de geluidskwaliteit minder wordt. Er is een voorversterker in de auto ingebouwd en die staat ingeschakeld. Dit wordt ook weergegeven in de AVIC D3. Bij andere auto's met andere systemen was ik gewend dat in tunnels de radio gewoon doorspeelde. (ringleiding).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Volgens mij:

Kort indrukken van de volumeknop >> schakelen naar AV menu
lang indrukken van de volumeknop >> mute

(lang is meer als 2 seconden)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

@ quell thks voor reactie.
Het klopt.
Als AVIC D3 in Navigatie mode MAP staat, dan is kort indrukken overschakelen naar AV.
Bij ong. 2 sec indrukken is het MUTE, dus wegdrukken van het geluid.

Maar is de unit volledig of het AV deel afzonderlijk uit te schakelen ? Via het touchscreen is de mogelijkheid bekend. Het gaat om aan/uit via een knop, niet via het touchscreen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Wimpie44 schreef:@ quell thks voor reactie.
Het klopt.
Als AVIC D3 in Navigatie mode MAP staat, dan is kort indrukken overschakelen naar AV.
Bij ong. 2 sec indrukken is het MUTE, dus wegdrukken van het geluid.

Maar is de unit volledig of het AV deel afzonderlijk uit te schakelen ? Via het touchscreen is de mogelijkheid bekend. Het gaat om aan/uit via een knop, niet via het touchscreen.
Geen idee, heb zelf de HD3, daar gaat het wel (scherm uitschakelen). Volledig uitschakelen van de unit gaat daar ook niet. (tenzij je een schakelaar in de voeding zou zetten... :wink: )

Als ik in de handleiding van de D3 kijk, zou het uitschakelen van het scherm alleen mogelijk zijn via het touchscreen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bobsel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2007 12:00

geluid goed?

Bericht door bobsel »

grappig dat jullie het geluid zo goed vinden...
ik vind het maar zeer matig...
Dat komt met name door de slechte radio ontvangst
maar ook het geluid wat uit de boxen komt vind ik niet echt goed. Ik mis voornamelijk het volle karakter.
Wat voor boxen gebruiken jullie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat komt met name door de slechte radio ontvangst
Gezien de ervaringen denk ik dat je rustig mag stellen dat er op dit moment geen apparatuur te koop is waarbij de radioontvangst slecht of matig is.
In dit soort gevallen ligt de problematiek voor 100% in de kwaliteit/signaalsterkte van het van de antenne afkomstige signaal. Vrijwel steeds wordt er bij inbouw van aftermarkt apparatuur vergeten dat de af-fabriek antenne een separate voeding nodig heeft die met een fantoomadapter voor enkele euro's is te realiseren. Ook defecte antenneversterkers, vochtproblemen in de dakantenne etc liggen ten grondslag aan de mindere ontvangst.
Hierbij gaan de inbouwstations en zelfs een aantal garages geweldig in de fout.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Als we even aannemen dat de antenne goed gemonteerd is en de antenne versterker goed werkt, dan kan je bij zenders aangeven bij welke waarde een zender als lokaal of sterk binnenkomt. Als je die waarde wat lager instelt komen er meer zenders binnen en in een tunnel komen er meer zenders door.

Of de voorversterker aanstaat kan je in het AV menu van de AVIC D3 bekijken.

Ik heb geluid beleefd in: KIA Sportage en KIA Sorento. In die auto's zijn 4 zware speakers ingebouwd en voor de hoge tonen 2 tweeters. De DSP versterker kan je op tal van verschillende manieren instellen. Vocaal, Muziek, Concertzaal e.a. Ook daarbinnen kan je de instellingen aan je voorkeur aanpassen. De instelling lijkt op een 5.1 HT systeem, daarin heb je ook al die opties.

Volledig uitzetten van het Pioneer systeem kan kennelijk alleen via het contactslot en/of een HomeMade schakelaar ?

[edit] tweeters

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

2 treaters.
Bedoel je dit echt zo (Flink geschapen animeermeisjes tbv amerikaanse militairen) of zijn het toch gewoon tweeters? :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

@ Gerritje
Wat ben je scherp, ik bedoel tweeters. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Audio 50 APS valt uit/warmtemelding
    door VDS5 » 12 feb 2015 14:21 » in Mercedes
    Reacties: 2
    Weergaves: 1155
  • Rns510 streamt geen audio met samsung s6
    door humaxima » 11 jul 2017 16:28 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 408
  • Request dvd cover Audio RNS-E 2015 Europe
    door brainiak » 08 mar 2015 14:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 378
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 357
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 429

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”