Hoi,
Ik heb een kompleet goed werkend MS 5100 met MM5000 monitor.
Nou ben ik voornemens een uitgebreid 2 din multimedia toestel te installeren.
Hier geeft men aan dat er navigatie op aan te sluiten is.
Om te voorkomen dat ik een 2 din monitor en de VDO monitor naast mekaar heb staan zou ik het navigatiesysteem graag via de 2din weergeven.
Het mulitimedia toestel heeft oa video in en uit. Zou dit kunnen????
VDO Dayton MM5000-monitor vervangen
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Het kan maar de aansluiting is waarschijnlijk een zgn composite videao-ingang met één gele stekker.
Daarvoor moet je ook nog een interfacebox aanschaffen die het RGB signaal van de PC5100 omzet naar composite video en de benodigde aansluitkabels.
verder is het beeld wat je op zo'n moniceiver te zien krijgt van een dusdanig mindere kwaliteit, zeker met de goedkopere typen die verhandeld worden, dat je vanf de eerste minuut zult terug verlangen naar je MM5000.
Reken er niet op dat er iets fatsoenlijk is af te lezen van je scherm. Navigatie is iets anders dan een videootje!
Daarvoor moet je ook nog een interfacebox aanschaffen die het RGB signaal van de PC5100 omzet naar composite video en de benodigde aansluitkabels.
verder is het beeld wat je op zo'n moniceiver te zien krijgt van een dusdanig mindere kwaliteit, zeker met de goedkopere typen die verhandeld worden, dat je vanf de eerste minuut zult terug verlangen naar je MM5000.
Reken er niet op dat er iets fatsoenlijk is af te lezen van je scherm. Navigatie is iets anders dan een videootje!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb het multimedia toestel besteld. Na ontvangst en doorlezen van handleiding weet ik hopelijk precies hoe eea zit.
Maar uit je reactie begrijp ik dat het of een apart navigatiesysteem blijft of eentje welk wel compatible is met mijn multimedia.
Bedankt voor de snelle reactie.
Maar uit je reactie begrijp ik dat het of een apart navigatiesysteem blijft of eentje welk wel compatible is met mijn multimedia.
Bedankt voor de snelle reactie.
Hide post links |
-
- Senior Member
Welk MM toestel heb je besteld?
Als het een VRM 6100 of 6200 is, past je Navicomputer er in één keer op
Groet,
JW
Als het een VRM 6100 of 6200 is, past je Navicomputer er in één keer op
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
Het is geen MM toestel van VDO. Ik heb een 2 din opening ter beschikking, dan kun je moeilijk een VRM 6100 of 6200 inbouwen.
Het is een 2 din 6.5" apparaat vergelijkbaar met een comand van mercedes.
Alleen heeft dit apparaat meer mogelijkheden dan de orginele MB comand. Heel veel zit standaard ingebouwd of wordt kan nageleverd worden: bluetooth, radio, dvd, tv, DVB-T, achteruitcamera enz. Door er nog meer modules aan te hangen kun je de zaak naar behoefte verder uitbreiden.
Er is ook een GPS-modulbox of navibox verkrijgbaar maar dan moet je R66 kaarten gaan gebruiken.
Het liefst zou ik er m'n 5100 aan hangen (met VDO Navteq kaarten) daar ik hierover zeer tevreden ben.
Het is een 2 din 6.5" apparaat vergelijkbaar met een comand van mercedes.
Alleen heeft dit apparaat meer mogelijkheden dan de orginele MB comand. Heel veel zit standaard ingebouwd of wordt kan nageleverd worden: bluetooth, radio, dvd, tv, DVB-T, achteruitcamera enz. Door er nog meer modules aan te hangen kun je de zaak naar behoefte verder uitbreiden.
Er is ook een GPS-modulbox of navibox verkrijgbaar maar dan moet je R66 kaarten gaan gebruiken.
Het liefst zou ik er m'n 5100 aan hangen (met VDO Navteq kaarten) daar ik hierover zeer tevreden ben.
Hide post links |
-
- Senior Member
Misschien dat je even niet hebt opgelet, maar een VRM6200 is een 2 DIN toestelIk heb een 2 din opening ter beschikking, dan kun je moeilijk een VRM 6100 of 6200 inbouwen.
En alle opties die je wilt zitten daar reeds in.
Een MM toestel zoals jij noemt geeft icm een interfacebox en een PC5100 een onbevredigend beeld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Jawel ik heb goed gelezen maar doelde op de VRM 6100. Ik lees zelfs zo goed dat ik zag dat je 't had over een nieuw model nl VRW 6200.
De VRM 6200 is inderdaad 2 din maar gezien de startproblemen van dit model (zie draadje 13 juli van Gerard Daan) voor mij geen optie.
Dat hetgene ik wil niet goed zal functioneren neem ik zonder meer aan gezien je eerdre uitleg.
Echter dit is/was wel mijn voorkeur.
In het ergste geval moet ik er een GPS navibox aanhangen. (helaas)
De VRM 6200 is inderdaad 2 din maar gezien de startproblemen van dit model (zie draadje 13 juli van Gerard Daan) voor mij geen optie.
Dat hetgene ik wil niet goed zal functioneren neem ik zonder meer aan gezien je eerdre uitleg.
Echter dit is/was wel mijn voorkeur.
In het ergste geval moet ik er een GPS navibox aanhangen. (helaas)
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is jouw feestje
We zijn benieuwd naar het resultaat
Groet,
JW
We zijn benieuwd naar het resultaat
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
Allereerst geinformeerd bij Carvision en Navco.
Beiden gaven aan dat de kwaliteit iets minder zou worden maar ruim voldoende zou moeten zijn.
Dit zou mede bepaald worden door mijn MM toestel en de kwaliteit van de kabel.
Vervolgens bij Navco de interface IF-5100-PC besteld en bij de lokale handel een HQ kabel gekocht.
Na ontvangst geinstalleerd en het beeld was om te huilen zo slecht.
Contact opgenomen met Navco en Carvision waarna Navco besloot dat mogelijk interface niet deugde en allereerst geruild moest worden.
Daags na telefonisch contact met Navco een nieuwe interface ontvangen met mededeling eerst zorgen dat alles werkt daarna komt de rest wel. Na installatie een beeld dat niet vergelijkbaar was met met eerste interface, inderdaad minder dan via een MM5000 scherm maar nog ruim voldoende kwaliteit.(TV kwaliteit) Daarbij nog een IR oog ontvangen zodat je de afstandbediening ook weer op batterij kunt gebruiken.
Inmiddels alle modules incl. navigatie al enige tijd in gebruik en tevreden dat ik mijn vertrouwde VDO kan blijven gebruiken.
Met dank aan allen voor de info en waarschuwingen vooraf waardoor heel gericht contact met leverancier mogelijk was.
Grt. Maxi
Beiden gaven aan dat de kwaliteit iets minder zou worden maar ruim voldoende zou moeten zijn.
Dit zou mede bepaald worden door mijn MM toestel en de kwaliteit van de kabel.
Vervolgens bij Navco de interface IF-5100-PC besteld en bij de lokale handel een HQ kabel gekocht.
Na ontvangst geinstalleerd en het beeld was om te huilen zo slecht.
Contact opgenomen met Navco en Carvision waarna Navco besloot dat mogelijk interface niet deugde en allereerst geruild moest worden.
Daags na telefonisch contact met Navco een nieuwe interface ontvangen met mededeling eerst zorgen dat alles werkt daarna komt de rest wel. Na installatie een beeld dat niet vergelijkbaar was met met eerste interface, inderdaad minder dan via een MM5000 scherm maar nog ruim voldoende kwaliteit.(TV kwaliteit) Daarbij nog een IR oog ontvangen zodat je de afstandbediening ook weer op batterij kunt gebruiken.
Inmiddels alle modules incl. navigatie al enige tijd in gebruik en tevreden dat ik mijn vertrouwde VDO kan blijven gebruiken.
Met dank aan allen voor de info en waarschuwingen vooraf waardoor heel gericht contact met leverancier mogelijk was.
Grt. Maxi
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem