Pioneer AVIC-HD3BT

2party
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2007 17:34

Pioneer AVIC-HD3BT

Bericht door 2party »

Hoi, ik ben van plan een Pioneer AVIC-HD3BT zelf in te bouwen in een Toyota Verso. Zijn daar nog tips voor en wat kan ik voor tegenslagen verwachten? En werken de knoppen op het stuur dan ook?

Ik heb ook gelezen dat het niet meevalt om mp3 bestanden te kopieeren naar de HD. Ik heb een laptop met bluetooth verbinding. Is het dan mogelijk om via mn laptop audio bestanden over te schrijven naar de HD?

Hoe groot is de kans dat de software van dit systeem vernieuwd/aangepast wordt en is dat later te updaten of moet ik wachten tot de nieuwere versie van dit systeem uitkomt?

GR Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je van plan bent om een Pioneer te nemen moet je niet op zoek gaan naar een Panasonic AVIC-HD3BT :oops:
De knoppen op het stuur werken uiteraard niet want die komen niet van Pioneer. Daarvoor zul je een aparte interface moeten kopen van Pioneer. Ten minste als die er is voor je auto.
Tegenslagen kun je altijd verwachten maar daarvoor moet je de vraag niet hier neer leggen. Wie zijn wij om jouw inbouwcapaciteiten en handigheden in te schatten?

De BT verbinding is voor de telefoon en niet voor het koppelen van een laptop. Zeker niet voor het overspelen van MP3's. Daar is al veel over geschreven en gediscussiëerd. Het is een ongelooflijk dom ontworpen methodiek. Een toppunt van klantonvriendelijkheid.

De kans dat de software wordt aangepast is heel erg groot want tot nu toe is er al een aantal klachten, om nog maar te zwijgen van de eventuele tekortkomingen in de navigatie. Of Pioneer daar serieus mee omgaat is een andere zaak. In het verleden heeft ze de klanten steeds (finaciëel) in de kou laten staan. Zowel de systeemsoftware als de navigatiesoftware kunnen worden vernieuwd, de laatste gaat dmv het kopen van een nieuwe kaarteditie op DVD.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Pioneer AVIC-HD3BT

Bericht door quell »

2party schreef:Hoi, ik ben van plan een Panasonic AVIC-HD3BT zelf in te bouwen in een Toyota Verso. Zijn daar nog tips voor en wat kan ik voor tegenslagen verwachten? En werken de knoppen op het stuur dan ook?

Ik heb ook gelezen dat het niet meevalt om mp3 bestanden te kopieeren naar de HD. Ik heb een laptop met bluetooth verbinding. Is het dan mogelijk om via mn laptop audio bestanden over te schrijven naar de HD?

Hoe groot is de kans dat de software van dit systeem vernieuwd/aangepast wordt en is dat later te updaten of moet ik wachten tot de nieuwere versie van dit systeem uitkomt?

GR Rene
Voor wat betreft de knoppen op het stuur, wordt de Toyota Verso niet specifiek genoemd bij de Pioneer adapters:
adapters. Er worden wel een aantal andere Toyota modellen genoemd, maar ik weet niet in hoeverre deze compatible zijn, dat zou je bij Pioneer moeten checken..

V.w.b. muziek op de harde schijf, daar kan je niets rechtstreeks kopieren... Enige mogelijkheid is het op 4-voudige snelheid kopieren van CD's naar de harde schijf. Andere mogelijkheden zijn natuurlijk wel MP3-tjes op CD/DVD, iPOD of via een externe USB schijf.

De HD3 is nog niet zo lang uit, dus zal vermoedelijk wel even duren voor er een nieuwe (systeem) software versie uitkomt..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernie01
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2007 09:16

Bericht door ernie01 »

Natuurlijk zijn er altijd mensen die negatief staan tegenover bepaalde systmeen. Heb er diverse gehad, maar echt gebruikersvriendelijk ben ik er nog geen tegen gekomen. De een iets onvriendelijker dan de ander.

Zelf hebik ook de hd3bt. Over de gehele bandbreedte genomen ben ik zeer tevreden. Een update moet je niet snel verwachten aangezien hij vrij recent is (hiervoor was het model; hd1bt). Daarnaast heb ik de garantie dat als er binnen een jaar een grote update komt deze gratis is.

MP3 kan je helaas niet overzetten, omdat de HD3BT ze op een ander format wegschrijft. Dus een cd'tje erin en die kopieert hij idd op 4-voudige snelheid. Verder zijn er middels een extra adapter een ipod of een usb aan te sluiten.

De knoppen op het stuur van mijn Skoda weken perfect (alleen de telefoon helaas net, maar een druk op het scherm en dan werkt de telefoon) maar hier heb je idd een adapter voor nodig. Bij Pioneer kunnen ze je daar bij helpen (via de site even contacten)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

ernie01 schreef:Natuurlijk zijn er altijd mensen die negatief staan tegenover bepaalde systmeen. Heb er diverse gehad, maar echt gebruikersvriendelijk ben ik er nog geen tegen gekomen. De een iets onvriendelijker dan de ander.

Zelf hebik ook de hd3bt. Over de gehele bandbreedte genomen ben ik zeer tevreden. Een update moet je niet snel verwachten aangezien hij vrij recent is (hiervoor was het model; hd1bt). Daarnaast heb ik de garantie dat als er binnen een jaar een grote update komt deze gratis is.

MP3 kan je helaas niet overzetten, omdat de HD3BT ze op een ander format wegschrijft. Dus een cd'tje erin en die kopieert hij idd op 4-voudige snelheid. Verder zijn er middels een extra adapter een ipod of een usb aan te sluiten.

De knoppen op het stuur van mijn Skoda weken perfect (alleen de telefoon helaas net, maar een druk op het scherm en dan werkt de telefoon) maar hier heb je idd een adapter voor nodig. Bij Pioneer kunnen ze je daar bij helpen (via de site even contacten)
Voor alle duidelijkheid, ben zelf ook zeer tevreden met mijn naar HD3BT ge-update HD1BT.... :wink:

.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 901
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1591
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 567
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 752

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”