Snelheidssignaal van VW Caddy 2007 op mijn VDO Dayton MS5000
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 sep 2007 19:22
Snelheidssignaal van VW Caddy 2007 op mijn VDO Dayton MS5000
Hoi mensen, heb een probleem. Bij een VW caddy 2007 komt het snelheidssignaal van pen 26 achterop instrumentenpaneel. Nu zit hier al een km registrator op.Wanneer ik hierbij de vdo ms5000 bij aansluit, heb ik op de vdo geen bruikbaar snelheidsignaal. Wordt het signaal dan soms te zwak door deze splitsing? weet er iemand raad? Bvd, Jaaaaantje
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zoals jij het beschrijft zou ik me daar geen enkele zorg over maken.
Het synthetische snelheidssignaal zit namelijk niet op pin 26 maar op pin 28 van de 36 polige stekker. Hier moet je eerst zelf nog een pennetje voor kopen en er in stoppen. MQS BU contact (VW Part No. 000979009).
Het synthetische snelheidssignaal zit namelijk niet op pin 26 maar op pin 28 van de 36 polige stekker. Hier moet je eerst zelf nog een pennetje voor kopen en er in stoppen. MQS BU contact (VW Part No. 000979009).
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 sep 2007 19:22
jaaaaantje
Heb het verkeerd ingetypt, beide draden zitten inderdaad in 28 met als gevolg het eerder genoemde probleem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik zou je willen voorstellen om toch eens te meten op dat punt want ik kan me nauwelijks voorstellen dat de puls daar zodanig zou worden belast dat er niets "overblijft" voor de navigatiecomputer. Ik hoop wel dat je hem op de PC5000 op de correcte plaats hebt aangesloten.
Om te meten of er een signaal op komt kun de de auto met contact aan, heel langzaam enkele meters vooruit duwn en ondertussen meten op pin 28. Het signaal moet daar springen tussen 0 en een kleine spanning (max 12 v)
Om te meten of er een signaal op komt kun de de auto met contact aan, heel langzaam enkele meters vooruit duwn en ondertussen meten op pin 28. Het signaal moet daar springen tussen 0 en een kleine spanning (max 12 v)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En dat "meten" moet met een instrument gebeuren dat geen belasting vormt voor die spanning.
Een gewone multimeter is ongeschikt voor dit doel, die heeft een te lage inwendige weerstand en vormt daarmee een te grote belasting. Daarmee zakt die spanning in elkaar...
Wel te bebruiken is een LED type "metertje".
Overigens, bij sommige auto's is die puls inderdaad erg zwak. Vele Xantia's leiden aan dit euvel en er is een API nodig om het op te lossen. M&M kan daar meer over vertellen, hij heeft dit meegemaakt bij zijn Xantia.
Vraag: blijft de rit registrator wel goed werken als je de VDO aansluit?
Groet,
JW
Een gewone multimeter is ongeschikt voor dit doel, die heeft een te lage inwendige weerstand en vormt daarmee een te grote belasting. Daarmee zakt die spanning in elkaar...
Wel te bebruiken is een LED type "metertje".
Overigens, bij sommige auto's is die puls inderdaad erg zwak. Vele Xantia's leiden aan dit euvel en er is een API nodig om het op te lossen. M&M kan daar meer over vertellen, hij heeft dit meegemaakt bij zijn Xantia.
Vraag: blijft de rit registrator wel goed werken als je de VDO aansluit?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 sep 2007 19:22
jaaaaantje
Bedankt jongens ik ga hiermee aan de slag, groetje's !!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 835
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1921
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 270
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 724
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 552
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1064
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 516