Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een ander VDO-systeem. Heb nu een MS4100 met cdwissellaar er inzitten en wil overstappen op beeldnavigatie. Daar ik tevreden ben over VDO was ik wezen kijken naar de verschillende modellen en zag ik staan de MS5500 en de PC5510 Pro. Op de site van VDO-DAYTON kom ik er echter geen wijs uit.
Kan iemand me hier het verschil uitleggen ?
Alvast bedankt
Wat is het verschil tussen een MS5500 en MS/PC5510 PRO ?
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 apr 2006 12:17
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De PC5510 PRO is een voor de vervoerssector bedoelde uitvoering van de PC5500 welke een extra aansluitbus heeft ten behoeve van externe (Communicatie)apparatuur die contact tussen thuisbasis en auto mogelijk maakt.
Deze computer gebruikt daarvoor ook een ander type systeemsoftware.
Deze computer gebruikt daarvoor ook een ander type systeemsoftware.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 apr 2006 12:17
Bedankt voor de reactie, nu zal ik dat externe gebeuren wel niet gebruiken maar ben benieuwd of ik er op vooruit ga.
Zo'n beeldschermpje lijkt me net iets duidelijker.
Zo'n beeldschermpje lijkt me net iets duidelijker.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Er is een wereld van verschil tussen een pictogramsysteem zoals je 4100 dat nu heeft en een kaartsysteem zoals de 5500 dat heeft. Onvergelijkbaar, en heeeel veel meer biedend
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 apr 2006 12:17
Ik ben zwaar benieuwd dan. Inbouwen zal wel problemen geven denk ik. Het gaat namelijk om de PC5510 met MM5510+MT5010+MI2100+DV6100 en dan waarschijnlijk nog een klapscherm. Vraag me af hoe ik dat allemaal op 1 isostekker moet krijgen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zelfs als je maar 1 systeem zou hebben zou het nog niet op die stekker moeten want om nu een 5510 pro in je dashboard te prakken is niet zo slim bedacht
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 apr 2006 12:17
Er vanuit gaande bedoel ik dat als ik de stekkers aansluit op de modules dat ik dan ergens stroom vandaan moet halen lijkt me de iso-stekker de aangewezen plaats. Of moet ik meer plusdraden gaan trekken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als je al deze modules op één plaats kwijt kunt lijkt me het trekken van de noodzakelijke draden daarheen geen groot probleem. Of de permanente 12 volt van de ISO stekker voldoende gezekerd is moet je zelf uitzoeken.
Als je op de montageplaats een soort verdeelblok maakt waar de andere apparatuur op wordt aangesloten lijkt me de zaak opgelost.
Als je op de montageplaats een soort verdeelblok maakt waar de andere apparatuur op wordt aangesloten lijkt me de zaak opgelost.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Doe dat heel zorgvuldig, gebruik daarvoor geen blauwe scotch stroomdiefjes (op dit forum beunblokken genaamd ) en geen gewone schroefklemmetjes. Daarmee snij je door de draden heen, gebruik dus professionele spullen.Gerritje schreef:Als je al deze modules op één plaats kwijt kunt lijkt me het trekken van de noodzakelijke draden daarheen geen groot probleem. Of de permanente 12 volt van de ISO stekker voldoende gezekerd is moet je zelf uitzoeken.
Als je op de montageplaats een soort verdeelblok maakt waar de andere apparatuur op wordt aangesloten lijkt me de zaak opgelost.
Het beste is die aftakkingen te maken door te gaan solderen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
En voor het geval je het zou overwegen, ook geen rode, groene of gele die voor andere draaddiameters bedoeld zijn. Ze deugen geen van allen!gebruik daarvoor geen blauwe scotch stroomdiefjes (op dit forum beunblokken genaamd )
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Weer wat geleerd, ik kende die andere kleuren niet. Waarschijnlijk een gevolg van een Pavlov-reaktie
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 apr 2006 12:17
Ik ben zowiezo geen voorstander van beunblokjes zoals jullie het beschrijven. Mijn vorige MS5000 was afgetakt door middel van solderen via de sigaretten aansteker. Maar nu heb ik meerdere modules die ik moet aansluiten. Dus probeer ik de beste oplossing te vinden. Kroonstenen heb ik ooit gezien das echt amateur in elkaar wrotten. Maar jullie hebben het over een verdeelblok, leg me eens uit hoe te werk te gaan en hoe dat eruit ziet. Ik doe namelijk liever drie dagen bouwen en dat het gelijk goed zit inplaats van een halve dag en veel gezijk hebben dat er weer eens iets niet werkt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 2
Weergaves: 355
-