Sinds 3 dagen de avic-d3. Na wat problemen met de snelheidskabel(snelheidspulse werkte niet) lijkt alles nu goed te werken
Nu was ik vandaag in Barendrecht en moest ik naar Heemskerk. De avic-d3 stuurde mij dwars door Rotterdam heen, terwijl ik al op de snelweg reed. Waarschijnlijk de kortste route, maar de planner staat op snelste.
De gemiddelde snelheden zijn 40,60 en 120.
Is dit herkenbaar?
Hiervoor had ik tomtom, die planned het liefst alles over snelweg.
Pioneer Avic-d3 planned raar
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 30 aug 2007 21:12
-
- Junior Member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03
je kan ook aangeven of bepaalde wegsoorten meegenomen moeten worden in de routeberekening. misschien staat bij jouw aangegeven dat snelwegen vermeden moeten worden? dan kiest die dus de snelste route zonder snelwegen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 30 aug 2007 21:12
volgens mij kun je alleen aangeven dat je geen snelwegen wilt. Je kunt volgens mij niet zeggen dat je een bepaalde weg wel wilt en bepaalde wegen niet.
En nee de switch vermijd snelwegen staat niet aan.
Ik zal daar in ieder geval nog eens verder kijken. Ik hoorde overigens van een collega met een peugeot nva systeem, dat hij hetzelfde heeft bij Rotterdam
En nee de switch vermijd snelwegen staat niet aan.
Ik zal daar in ieder geval nog eens verder kijken. Ik hoorde overigens van een collega met een peugeot nva systeem, dat hij hetzelfde heeft bij Rotterdam
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Re: AVIC-d3 planned raar
Als (tijdelijke ? ) oplossing heb je natuurlijk de mogelijkheid meerdere routes uit te laten rekenen en daar de (volgens jou) beste uit te kiezen...melis schreef:Sinds 3 dagen de avic-d3. Na wat problemen met de snelheidskabel(snelheidspulse werkte niet) lijkt alles nu goed te werken
Nu was ik vandaag in Barendrecht en moest ik naar Heemskerk. De avic-d3 stuurde mij dwars door Rotterdam heen, terwijl ik al op de snelweg reed. Waarschijnlijk de kortste route, maar de planner staat op snelste.
De gemiddelde snelheden zijn 40,60 en 120.
Is dit herkenbaar?
Hiervoor had ik tomtom, die planned het liefst alles over snelweg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: AVIC-d3 planned raar
Kan dat bij de D3? Hoe gaat dat dan in z'n werk, welke criteria gelden daarbij dan?quell schreef:Als (tijdelijke ? ) oplossing heb je natuurlijk de mogelijkheid meerdere routes uit te laten rekenen en daar de (volgens jou) beste uit te kiezen...melis schreef:Sinds 3 dagen de avic-d3. Na wat problemen met de snelheidskabel(snelheidspulse werkte niet) lijkt alles nu goed te werken
Nu was ik vandaag in Barendrecht en moest ik naar Heemskerk. De avic-d3 stuurde mij dwars door Rotterdam heen, terwijl ik al op de snelweg reed. Waarschijnlijk de kortste route, maar de planner staat op snelste.
De gemiddelde snelheden zijn 40,60 en 120.
Is dit herkenbaar?
Hiervoor had ik tomtom, die planned het liefst alles over snelweg.
Of bedoel je dat je dit doet op basis van "kortste", "snelste", "zoveel mogelijk snelwegen", "geen snelwegen" etc.?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Re: AVIC-d3 planned raar
Ja, dat kan je opgeven. Wanneer je in de Handleiding kijkt, zie je op pagina 51 & 52 dat je in 1 keer maximaal 6 routes naar dezelfde bestemming op kan vragen, waar je dan uit kan kiezen.JW schreef:Kan dat bij de D3? Hoe gaat dat dan in z'n werk, welke criteria gelden daarbij dan?
Of bedoel je dat je dit doet op basis van "kortste", "snelste", "zoveel mogelijk snelwegen", "geen snelwegen" etc.?
Groet,
JW
De 6 verschillende routes worden met verschillende kleuren aangeven waar je er dan 1 van kunt kiezen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bedankt voor de info, weer wat geleerd
Lijkt me een handig feature.
In het manual staat:
Aantal Routes
Deze instelling regelt of het systeem één of meerdere routes dient te berekenen.
1* : Het berekenen van slechts één route door het navigatiesysteem wordt als optimaal beschouwd.
Meerdere: Er worden meerdere routes berekend (maximaal 6 routes).
Daarom de vraag: hoe lang doet 'ie er dan over om ze alle zes uit te rekenen?
Groet,
JW
Lijkt me een handig feature.
In het manual staat:
Aantal Routes
Deze instelling regelt of het systeem één of meerdere routes dient te berekenen.
1* : Het berekenen van slechts één route door het navigatiesysteem wordt als optimaal beschouwd.
Meerdere: Er worden meerdere routes berekend (maximaal 6 routes).
Daarom de vraag: hoe lang doet 'ie er dan over om ze alle zes uit te rekenen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Bij de D3 weet ik het niet, bij de HD3 wellicht 1 a 2 seconden langer om 6 ipv 1 uit te rekenen... (bij normale bestemmingen binnen Nederland)JW schreef:Bedankt voor de info, weer wat geleerd
Lijkt me een handig feature.
In het manual staat:
Aantal Routes
Deze instelling regelt of het systeem één of meerdere routes dient te berekenen.
1* : Het berekenen van slechts één route door het navigatiesysteem wordt als optimaal beschouwd.
Meerdere: Er worden meerdere routes berekend (maximaal 6 routes).
Daarom de vraag: hoe lang doet 'ie er dan over om ze alle zes uit te rekenen?
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 aug 2007 22:13
Re: AVIC-d3 planned raar
Deze ervaring heb ik ook. Ik heb alleen veerpont vermijden aan staan. De snelheden het zelfde als jij. De routeberekening staat op snelst en meerdere routes berekenen. Zelf op een industrieterrein waar alle wegen hetzelfde zijn wordt er met een omweg gepland. Dit had ik niet met de AVIC X1R. Ik heb alles al een keer gereset, maar dat helpt geen sier. Ik heb een vermoeden dat het aan de software ligt.melis schreef:Sinds 3 dagen de avic-d3. Na wat problemen met de snelheidskabel(snelheidspulse werkte niet) lijkt alles nu goed te werken
Nu was ik vandaag in Barendrecht en moest ik naar Heemskerk. De avic-d3 stuurde mij dwars door Rotterdam heen, terwijl ik al op de snelweg reed. Waarschijnlijk de kortste route, maar de planner staat op snelste.
De gemiddelde snelheden zijn 40,60 en 120.
Is dit herkenbaar?
Hiervoor had ik tomtom, die planned het liefst alles over snelweg.
Groetjes,
Wim
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 30 aug 2007 21:12
-
- Normal Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30
Ik kies meestal uit meerdere routes. De routes worden op de kaart aangegeven, en met kleurcode vermeldt. Pak meestal de eerste, maar je kan op VOLGENDE drukken en dan komt de volgende route in beeld enz.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 aug 2007 22:13
Sinds 9 augustus 2007 een SUZUKI GRAND VITARA 2006 aangeschaft met daar in een Pioneer AVIC-D3BT en heb de volgende ervaringen met het navigatiesysteem.
1e rit van Opperdoes naar de Rijp. Een rit je van een ½ uur via de A7 en dan de N244. Hij stuurt mij helemaal binnen door via wegen waar je maar 60 km mag rijden, dit terwijl de routeberekening op de snelste route staat. Na een kwartier rijden staan ik plotseling hartje Parijs.
Nadat het navigatie systeem is gereset, ben ik niet meer in Parijs terecht gekomen.
Maar ik heb wel de volgende problemen:
Routes worden vaak via een omweg berekend.
Als er links of rechts afgegaan moet worden is het diverse keren gebeurt dat dit pas gezegd wordt op het moment dat ik al links of rechts gegaan ben.
Bij Swifterbant op de N307 moet ik volgens de geplande route rechtaf de Lange Streek in. Er wordt ingezoemd op de kruising. Dan maak ik de richtingsverandering en krijg hierna het normale scherm weer te zien. Opdat moment staat de groene routelijn plotseling rechtdoor op de N307 en wordt er een route herberekening uitgevoerd.
In Schagen moet ik naar de Julianalaan 4c. Ik kom via de N241 en wordt linksaf de zuiderweg ingestuurd. Na de rotonde wordt ik rechtaf de Spoorlaan ingestuurd. Dit doe ik niet, want ik kon er niet door (en de route is eigenlijk onlogisch) Er wordt een herberekening uitgevoerd en mag de Zuiderweg volgen. Ik krijg aan de rechterkant de afslag naar de Julianalaan, maar moet volgens de herberekende route daar rechtdoor. Daarna geeft hij mij een opdracht om te keren om daarna linksaf de Julianalaan in te gaan.
Ik heb hiervoor 2 jaar een Pioneer AVIC-X1R gehad. Die had deze kuren niet.
1e rit van Opperdoes naar de Rijp. Een rit je van een ½ uur via de A7 en dan de N244. Hij stuurt mij helemaal binnen door via wegen waar je maar 60 km mag rijden, dit terwijl de routeberekening op de snelste route staat. Na een kwartier rijden staan ik plotseling hartje Parijs.
Nadat het navigatie systeem is gereset, ben ik niet meer in Parijs terecht gekomen.
Maar ik heb wel de volgende problemen:
Routes worden vaak via een omweg berekend.
Als er links of rechts afgegaan moet worden is het diverse keren gebeurt dat dit pas gezegd wordt op het moment dat ik al links of rechts gegaan ben.
Bij Swifterbant op de N307 moet ik volgens de geplande route rechtaf de Lange Streek in. Er wordt ingezoemd op de kruising. Dan maak ik de richtingsverandering en krijg hierna het normale scherm weer te zien. Opdat moment staat de groene routelijn plotseling rechtdoor op de N307 en wordt er een route herberekening uitgevoerd.
In Schagen moet ik naar de Julianalaan 4c. Ik kom via de N241 en wordt linksaf de zuiderweg ingestuurd. Na de rotonde wordt ik rechtaf de Spoorlaan ingestuurd. Dit doe ik niet, want ik kon er niet door (en de route is eigenlijk onlogisch) Er wordt een herberekening uitgevoerd en mag de Zuiderweg volgen. Ik krijg aan de rechterkant de afslag naar de Julianalaan, maar moet volgens de herberekende route daar rechtdoor. Daarna geeft hij mij een opdracht om te keren om daarna linksaf de Julianalaan in te gaan.
Ik heb hiervoor 2 jaar een Pioneer AVIC-X1R gehad. Die had deze kuren niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Gezien een aantal van de door jou genoemde problemen, krijg ik de indruk dat o.a. de snelheidspuls niet is aangesloten. Dat kan o.a. voor genoemde problemen m.b.t. late meldingen zorgen, evenals minder nauwkeurige plaatsbepaling daar de kalibratie dan niet (of moeizaam) verloopt...Wim Nengerman schreef:Sinds 9 augustus 2007 een SUZUKI GRAND VITARA 2006 aangeschaft met daar in een Pioneer AVIC-D3BT en heb de volgende ervaringen met het navigatiesysteem.
1e rit van Opperdoes naar de Rijp. Een rit je van een ½ uur via de A7 en dan de N244. Hij stuurt mij helemaal binnen door via wegen waar je maar 60 km mag rijden, dit terwijl de routeberekening op de snelste route staat. Na een kwartier rijden staan ik plotseling hartje Parijs.
Nadat het navigatie systeem is gereset, ben ik niet meer in Parijs terecht gekomen.
Maar ik heb wel de volgende problemen:
Routes worden vaak via een omweg berekend.
Als er links of rechts afgegaan moet worden is het diverse keren gebeurt dat dit pas gezegd wordt op het moment dat ik al links of rechts gegaan ben.
Bij Swifterbant op de N307 moet ik volgens de geplande route rechtaf de Lange Streek in. Er wordt ingezoemd op de kruising. Dan maak ik de richtingsverandering en krijg hierna het normale scherm weer te zien. Opdat moment staat de groene routelijn plotseling rechtdoor op de N307 en wordt er een route herberekening uitgevoerd.
In Schagen moet ik naar de Julianalaan 4c. Ik kom via de N241 en wordt linksaf de zuiderweg ingestuurd. Na de rotonde wordt ik rechtaf de Spoorlaan ingestuurd. Dit doe ik niet, want ik kon er niet door (en de route is eigenlijk onlogisch) Er wordt een herberekening uitgevoerd en mag de Zuiderweg volgen. Ik krijg aan de rechterkant de afslag naar de Julianalaan, maar moet volgens de herberekende route daar rechtdoor. Daarna geeft hij mij een opdracht om te keren om daarna linksaf de Julianalaan in te gaan.
Ik heb hiervoor 2 jaar een Pioneer AVIC-X1R gehad. Die had deze kuren niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G -
Reacties: 0
Weergaves: 700
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1113
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 902
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 766
-
-
Pioneer avic f80DAB
door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 543
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469