DX-R52 naar de kloten
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08
DX-R52 naar de kloten
Heb een DX-R52 in een Porsche 911 Sc willen installeren ,zonder succes . Het tachopulssignaal rechtstreeks afgetapt en getest met een LED en die knipperde als de auto reed. Alle bekabeling aangesloten en toestel werkte op eerste zicht prima . Nieuwe installatie gestart en het ene lachende gezichtje na het andere verscheen en begon daarna te navigeren maar zonder stemgeluid . De radio bleef gewoon spelen terwijl de richting pijlen en straatnamen verschenen ,zonder gesproken instrukties . Plots viel de display uit , radio blijft spelen zonder dat ik het volume kan veranderen ,geen enkele toets werkt nog . Alleen het blauw lichtje van de on/off knop werkt nog ik kan zelfs het volume van de radio niet meer veranderen. Als ik het frontje vaster tegen het toestel duw ,werken alle lichtjes terug maar geen enkele funcktie werkt nog .Volgens mij is die gans kapot maar ik zou begot niet weten wat er mis is gegaan . Dat ding heeft dus ongeveer een uur gewerkt en toen was het gedaan .Iemand enig idee wat hier aan de hand is ???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zie titel!Iemand enig idee wat hier aan de hand is ???
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08
Waarom heeft die dan eerst nog een uur gewerkt ? Er van uitgaande dat er van tevoren met het toestel niks mis was .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Bij dit soort apparatuur kun je natuurlijk gissen naar de oorzaak maar een feit is dat ze op wonderlijke wijze de geest kunnen geven. En dat een apparaat nog één uur "goed" heeft gewerkt wil geenszins zeggen dat het ook correct was aangesloten. Ook hier zijn onverklaarbare uitzonderingen mogelijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06
Re: DX-R52 naar de kloten
Misschien te hard gereden gezien het type auto?titis schreef:Heb een DX-R52 in een Porsche 911 Sc willen installeren ,zonder succes . Het tachopulssignaal rechtstreeks afgetapt en getest met een LED en die knipperde als de auto reed. Alle bekabeling aangesloten en toestel werkte op eerste zicht prima . Nieuwe installatie gestart en het ene lachende gezichtje na het andere verscheen en begon daarna te navigeren maar zonder stemgeluid . De radio bleef gewoon spelen terwijl de richting pijlen en straatnamen verschenen ,zonder gesproken instrukties . Plots viel de display uit , radio blijft spelen zonder dat ik het volume kan veranderen ,geen enkele toets werkt nog . Alleen het blauw lichtje van de on/off knop werkt nog ik kan zelfs het volume van de radio niet meer veranderen. Als ik het frontje vaster tegen het toestel duw ,werken alle lichtjes terug maar geen enkele funcktie werkt nog .Volgens mij is die gans kapot maar ik zou begot niet weten wat er mis is gegaan . Dat ding heeft dus ongeveer een uur gewerkt en toen was het gedaan .Iemand enig idee wat hier aan de hand is ???
Maar nu even zonder dollen, heb je de contacten van het frontje en de radio als eens goed schoongemaakt?
Gr.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wat gebeurt er als je de ISO A stekker een uurtje loshaalt en je sluit 'm daarna weer aan?
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08
De stekker is er meerdere uren uit geweest . Geen verschil ,hij doet niks meer , behalve dan dat de radio blijft spelen op dezelfde zender en zelfde volume want ik kan niks veranderen .De contacten heb ik gereinigd met contactspray en een wattenstaafje , geen resultaat . Zou het kunnen dat de oorzaak is te vinden bij het snelheids pulssignaal ? Ik meet daar iets meer dan 8 Volt terwijl de auto stil staat . Misschien is die spanning te hoog geweest tijdens het rijden ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wat gebeurt er als je die puls-aansluiting op A1 losmaakt?
En waar heb je die "puls" vandaan gehaald?
Iets anders is dat er in een Porsche (welke, bouwjaar etc?) misschien ook nog andere aansluitingen op de ISO-A Stekker kunnen zitten die problemen geven, heb je dat gecheckt? Immers, een ISO A zegt alleen iets over de afmetingen van de stekker, niet over de aansluitingen, zie viewtopic.php?t=3328
Daar is ook geschreven:
Let op: Controleer vóór het aansluiten van Caraudio/Navigatie altijd eerst de functie van de aansluitingen in de (ISO) stekker(s) van de auto en vergelijk deze met het bij het toestel geleverde aansluitschema’s.
Groet,
JW
En waar heb je die "puls" vandaan gehaald?
Iets anders is dat er in een Porsche (welke, bouwjaar etc?) misschien ook nog andere aansluitingen op de ISO-A Stekker kunnen zitten die problemen geven, heb je dat gecheckt? Immers, een ISO A zegt alleen iets over de afmetingen van de stekker, niet over de aansluitingen, zie viewtopic.php?t=3328
Daar is ook geschreven:
Let op: Controleer vóór het aansluiten van Caraudio/Navigatie altijd eerst de functie van de aansluitingen in de (ISO) stekker(s) van de auto en vergelijk deze met het bij het toestel geleverde aansluitschema’s.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08
Het is een Porsche 911 3.0 SC van 1980 . Er zitten geen ISO-stekkers in . De puls is rechtstreeks afgetapt van de bruin-rode kabel die naar de (electronische) snelheidsmeter gaat . Als ik die bruin-rode kabel afkoppel van de snelheidsmeter meet ik er 2 volt op . Als die bruin-rode kabel aangesloten is op de snelheidsmeter meet ik er 8 Volt op en als ik er een led op aansluit flikkert die als de auto beweegt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Maar wat gebeurt er als je die draad weer loskoppelt van de ISO aansluiting op A1 van de Blaupunkt?
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08
Als ik die puls-draad afkoppel ,werkt de Blaupunkt nog steeds niet , zal wel echt kapot zijn dus . Denk dat ik daar volgende keer een Blaupunkt type"E" ga installeren , zonder pulsdraad lijkt me veiliger in dit geval . Weet er iemand hoeveel spanning die puls normaal mag hebben want ik vind hier niks van terug in de handleiding ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08
Ben er achter gekomen dat de constante 12Volt blijkbaar een slecht contact gaf ,tevens de contacten nog maar eens grondig gereinigd en hij werkt terug ! Hierbij wil ik de mensen danken voor hun reply's en ik ben dolgelukkig dat mijne DX-R52 dan toch niet zo naar de kloten was als ik eerst wel dacht !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als dat het geval was zijn ook de permanente en geschakelde 12 volt niet op de juiste plaatsen aangesloten. dwz A4 en A7 zijjn verwisseld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hij werkt nu dus helemaal weer goed, incl. navigatie? En die navigatie is ook nauwkeurig?titis schreef:Ben er achter gekomen dat de constante 12Volt blijkbaar een slecht contact gaf ,tevens de contacten nog maar eens grondig gereinigd en hij werkt terug ! Hierbij wil ik de mensen danken voor hun reply's en ik ben dolgelukkig dat mijne DX-R52 dan toch niet zo naar de kloten was als ik eerst wel dacht !
Vraag is ook nog hoe zo'n 12V slecht kontakt kan maken, was die niet goed gesoldeerd of zo, of had je soms zo'n berucht blauw stroomdief/beunblok gebruikt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
denk dat deze klacht nog wel terug komt
Hoop het niet voor u!
Indien nodig kan ik u misschien helpen.
vr gr
Hoop het niet voor u!
Indien nodig kan ik u misschien helpen.
vr gr
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08
Er waren geen draden omgewisseld , ook de permante 12V en de geschakelde waren goed aangesloten . Ik had echter nog niets gesoldeerd maar gewoon met zgn "lusterklemmen" ( ge weet wel ,die met 2 schroefjes ) zoals afgebeeld op figuur 10 van de handleiding .Nu is alles gesoldeerd met een krimpkous erover en alles werkt prima.
Bij de navigatie waren echter nog steeds geen gesproken instrukties te horen .Heb toen de lijnuitgangen naar de versterker gewisseld en toen was die plots wel te horen . Nu moet ik de handleiding nog eens goed gaan nalezen want ik zou het volume van de gesproken instrukties wat harder willen zetten . Maar ik ben al blij dat die werkt.
Bij de navigatie waren echter nog steeds geen gesproken instrukties te horen .Heb toen de lijnuitgangen naar de versterker gewisseld en toen was die plots wel te horen . Nu moet ik de handleiding nog eens goed gaan nalezen want ik zou het volume van de gesproken instrukties wat harder willen zetten . Maar ik ben al blij dat die werkt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 804
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 3478
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 428
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 560
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 800
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 701
-
-
AVIC-F700BT terugzetten naar fabrieksinstellingen
door Willy62 » 15 jul 2016 11:11 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 996
-