ben jij dat??????? jakkesGerritje schreef:Als je om 8 uur moet fietsen met de mannen, in van die enge broeken weet je wel?BTW/ wat ben je vroeg op en dat zelfs op zondag
MS5200: Hoe krijg ik alle software op de 2Gb SD-card?
-
- Senior Member
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb ook foto's, met handtekening
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
En jij snapt het niet. Wat is beschikbaar waarover beschikt kan worden, ten dienste staand => disponibel, vrijGerritje schreef:Jij bent niet te overtuigen blijkt wel.
Als je een kaartje van 2 Gb formatteert met FAT32 wordt er na afloop gerapporteerd dat er 1.983.360 Kbytes vrij zijn.
Dat is dus 2 Gb! Daar heeft het aantal bestanden dat je er op kwijt wilt niets mee te maken.
Dat wordt inderdaad vaak beweerd maa gezien de levenslange garantie en de rapportages daarover , is het nog weinigen gelukt om dit voor elkaar te krijgen behalve door het door te knippen.dan is vermoedelijk het sd kaartje beschadigd.
Een verkeerde kaartlezer is meestal de oorzaak.
Je kan na het formatteren niet over 1.983.360 Kb beschikken snap je het nu anders
moet je een andere formulering zoeken en dat opschrijven.
Gr.
Hide post links |
-
- Senior Member
JA JA!!! ik wilGerritje schreef:Ik heb ook foto's, met handtekening
Hide post links |
-
- Senior Member
Over het formatteren van 2GB en maar !GB overhouden zie link: http://www.gatago.org/nl/comp/os/ms-win ... 06398.html en http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1235462
en dit zou de oplossing zijn :hey mensen ik heb een oplossing naar lang gissen is het mij gelukt en de oplossing is eigelijk best simpel
1. plaats je sd kaart in je cardreader
2. vaak negeert hij hem of loop explorer vas (niks van aan trekken) onthoud de letter van het station.
3. ga naar start
4. uitvoeren en voer in format HET STATION: en druk op enter dus bijv. format K: *enter*
5. er volgt een stukje tekst en druk gewoon op enter en heb even geduld
naar verloop van tijd is hij geformateer en werkt hij weer 100%!
veel succes groetjes gino
UPDATE:
Voer dit pas uit nadat je de voorgaande stapen hebt ondernomen!
1. installeer Flahformat van Cnetx op je pda
2. plaats je sd card
3. open het programma >Instellingen>Systeem>FlashFormat
4. formateer en de setting op FAT32 / 16kb
5 druk op format
zo en dan kan hij weer lang mee!
Gr.
en dit zou de oplossing zijn :hey mensen ik heb een oplossing naar lang gissen is het mij gelukt en de oplossing is eigelijk best simpel
1. plaats je sd kaart in je cardreader
2. vaak negeert hij hem of loop explorer vas (niks van aan trekken) onthoud de letter van het station.
3. ga naar start
4. uitvoeren en voer in format HET STATION: en druk op enter dus bijv. format K: *enter*
5. er volgt een stukje tekst en druk gewoon op enter en heb even geduld
naar verloop van tijd is hij geformateer en werkt hij weer 100%!
veel succes groetjes gino
UPDATE:
Voer dit pas uit nadat je de voorgaande stapen hebt ondernomen!
1. installeer Flahformat van Cnetx op je pda
2. plaats je sd card
3. open het programma >Instellingen>Systeem>FlashFormat
4. formateer en de setting op FAT32 / 16kb
5 druk op format
zo en dan kan hij weer lang mee!
Gr.
Hide post links |
-
- Senior Member
Jij hebt gelijk!
Ik heb hier een 2 Gb SD kaartje voor de TomTom710 op FAT32 geformatteerd, want anders herkent die hem niet en daar staat heel West en Centraal Europa op en totaal 1,797,683,599 bytes aan data op en er kan nog bij!
Ik heb hier een 2 Gb SD kaartje voor de TomTom710 op FAT32 geformatteerd, want anders herkent die hem niet en daar staat heel West en Centraal Europa op en totaal 1,797,683,599 bytes aan data op en er kan nog bij!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja en? jij weet toch wel het verschil tussen Kb en bytes? En heb je ook geprobeerd hoeveel er nog bij kan tot 1.983.360 KB? en kom je uberhoud wel tot die 1.983.360 KB nee dus.Gerritje schreef:Jij hebt gelijk!
En kijk even daar mijn posting hierboven, dan zie je hoeveel mensen er problemen mee hebben met een 2GB kaart.
Gr.
P.S. En trouwens ik kom op een heel ander cijfer dan jij, of ik moet mij vergissen. 2GB=2048MB=2.097.152KB.
Hide post links |
-
- Senior Member
Precies, verkeerde cardreaders en niets anders, zoals ik reeds beweerde.
En daar moet je vooral geen andere niet terzake doende (mis)informatie bij betrekken.
En daar moet je vooral geen andere niet terzake doende (mis)informatie bij betrekken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ho Ho dan lees je wel heel erg selectief.Gerritje schreef:Precies, verkeerde cardreaders en niets anders, zoals ik reeds beweerde.
Hide post links |
-
- Senior Member
Maar natuurlijk, als jij eens geen gelijk hebt, kom je met deze opmerking!En daar moet je vooral geen andere niet terzake doende (mis)informatie bij betrekken.
Moeilijk he om eens geen gelijk te hebben.
Hide post links |
-
- Senior Member
Een nieuwe 1GB kaart ziet er uit als op het plaatje. Dus 1GB is maar 974MBmickey schreef:Ja en? jij weet toch wel het verschil tussen Kb en bytes? En heb je ook geprobeerd hoeveel er nog bij kan tot 1.983.360 KB? en kom je uberhoud wel tot die 1.983.360 KB nee dus.Gerritje schreef:Jij hebt gelijk!
En kijk even daar mijn posting hierboven, dan zie je hoeveel mensen er problemen mee hebben met een 2GB kaart.
Gr.
P.S. En trouwens ik kom op een heel ander cijfer dan jij, of ik moet mij vergissen. 2GB=2048MB=2.097.152KB.
Maar terug naar het eigenlijke onderwerp: LvR's vraag of hij een 4GB kan gebruiken in zijn PC 5200.
Ik vermoed dus van niet, om de redenen als eerder genoemd.
Maar wie probeert het echt uit?
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Gerrit & Mickey: on-topic graag en terug naar de vraag van o.p.
Eventuele kB-, KB- en Mb-problemen via een pm tussen jullie twee regelen.
Eventuele kB-, KB- en Mb-problemen via een pm tussen jullie twee regelen.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Normal Member
Time for a group hug.........
Leuke discussie is het geworden Net als JW ben ik nog steeds (of liever steeds meer) benieuwd(geraakt) wat er gebeurt als je een 4 Gig kaart in de 5200 stopt.
Wie verrast ons met een test???????? Als ik er eentje kan lenen, zal ik het direct uittesten; maar ja, wie heeft er een beschikbaar/beschrijfbaar/ter beschikking etc
Leuke discussie is het geworden Net als JW ben ik nog steeds (of liever steeds meer) benieuwd(geraakt) wat er gebeurt als je een 4 Gig kaart in de 5200 stopt.
Wie verrast ons met een test???????? Als ik er eentje kan lenen, zal ik het direct uittesten; maar ja, wie heeft er een beschikbaar/beschrijfbaar/ter beschikking etc
Hide post links |
-
- Senior Member
Misschien moet jij het dan maar proberen LvR. Je kunt hem altijd wel weer verkopen denk ik.
Feit blijft wel dat ik me afvraag waarom het nu nodig is om een 4gb kaart in een MS5200 te stoppen als er 2 slots beschikbaar zijn, voor die ene extra reisgids die er niet op kan? Je kunt toch als je naar dat betreffende land wilt het kaartje ff "tunen" voor de reis?
Feit blijft wel dat ik me afvraag waarom het nu nodig is om een 4gb kaart in een MS5200 te stoppen als er 2 slots beschikbaar zijn, voor die ene extra reisgids die er niet op kan? Je kunt toch als je naar dat betreffende land wilt het kaartje ff "tunen" voor de reis?
Hide post links |
-
- Normal Member
Dat was ook niet mijn bedoeling Gentry. Ik heb ook 2x2Gb kaarten erin zitten; de ene met TA-data en de andere met NT; beide aangevuld met Michelin gidsen die ik misschien kan gebruiken ivm mijn komende vakantie naar Spanje. Info past er allemaal op; dus "ik" ben tevreden en gelukkig met mijn kaartsysteem.
De hele discussie is ontstaan n.a.v mijn opmerking/vraag of je niet gewoon een (of zelfs 2 ) 4Gb kaarten kon gebruiken. "Ik" ga dus geen dure kaart kopen als ik daar geen behoefte aan heb en ook niet verder kan gebruiken bijv. in mijn digitale camera. Echter als ik er eentje even lenen kan (van een forumlid misschien?), zal ik deze direct uittesten.
De hele discussie is ontstaan n.a.v mijn opmerking/vraag of je niet gewoon een (of zelfs 2 ) 4Gb kaarten kon gebruiken. "Ik" ga dus geen dure kaart kopen als ik daar geen behoefte aan heb en ook niet verder kan gebruiken bijv. in mijn digitale camera. Echter als ik er eentje even lenen kan (van een forumlid misschien?), zal ik deze direct uittesten.
Hide post links |
-
- Senior Member
Goed, het volgende experiment uitgevoerd;
een 2 Gb SD kaartje geformatterd met FAT32
Vervolgens de hele kaart + POI's + de reisgidsen, muv Frankrijk
Ruimte na deze operatie nog 44 Mb dus te weinig voor de Franse Michelingids van 147 Mb
In alle POI directories de niet terzake doende taalfiles, dus de Ger, Ita, Fra Spa etc weggehaald zodat uitsluitend Dut of Eng overbleven.
Daarna de Franse Michelinggids er nog opgezet.
Resultaat als onder en het werkt gewoon met FAT32
Ruimte na deze operatie nog 44 Mb dus te weinig voor de Franse Michelingids van 147 Mb
In alle POI directories de niet terzake doende taalfiles, dus de Ger, Ita, Fra Spa etc weggehaald zodat uitsluitend Dut of Eng overbleven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan nu maar weer on Topic: de vraag van de TS, of je een 4GB kaart kunt gebruiken is negatief.
Zie link: http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 310306.pdf, onder technical data.
de link werkt niet, ga ik nog even uit proberen.
http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 310306.pdf deze wel.(hoe dat kan weet ik niet ziet er hetzelfde uit.)
Gr.
Zie link: http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 310306.pdf, onder technical data.
http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 310306.pdf deze wel.(hoe dat kan weet ik niet ziet er hetzelfde uit.)
Gr.
Hide post links |
-
- New Member
Gerrit,
Je hebt van de POI directories de niet terzake doende taalfiles, dus de Ger, Ita, Fra Spa etc weggehaald. Heb je deze van sd-card verwijderd of van de installatiesoftware? Zijn de POI files de files die onder TDP staan die beginnen met ccEM.. , ccMICh.. en tccVzip..?
Verder een vraagje met welke clustergrootte je je kaart hebt geformatteerd.
Je hebt van de POI directories de niet terzake doende taalfiles, dus de Ger, Ita, Fra Spa etc weggehaald. Heb je deze van sd-card verwijderd of van de installatiesoftware? Zijn de POI files de files die onder TDP staan die beginnen met ccEM.. , ccMICh.. en tccVzip..?
Verder een vraagje met welke clustergrootte je je kaart hebt geformatteerd.
Hide post links |
-
- Senior Member
Die taaldirectories heb ik (uiteraard) van de SD kaart verwijderd. Van de DVD zou ook wat lastig gaan
Het betreft alle directories van de TPD. De ccEmxxx zijn trouwens de directories met de flitspalen. De andere zijn de Michelingidsen, Petrolstations en Postcodezoeker.
Ik heb geen clustergrootte ingegeven want die keuze krijg je onde XP ook niet
Het betreft alle directories van de TPD. De ccEmxxx zijn trouwens de directories met de flitspalen. De andere zijn de Michelingidsen, Petrolstations en Postcodezoeker.
Ik heb geen clustergrootte ingegeven want die keuze krijg je onde XP ook niet
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb natuurlijk ook van alles al geprobeerd. Gisteren heb ik de software van de DVD op de HHD gezet en daarna ook alle files excl. NL en UK verwijderd. Maar hier liep de installatie op vast. De software vraagt er dan specifiek om.
Jouw optie ga ik nu proberen. Als ik de files van kaart heb verwijderd ga ik eerst defragmenteren. Voordeel is dat de Franse file op een leeg gemaakte plek terecht komt en vermoedelijk sneller is.
Vista geeft geeft bij het formatteren voor FAT32, 4096 bytes op, maar dat kun je nog veranderen. Wat je schrijft over XP klopt.
Jouw optie ga ik nu proberen. Als ik de files van kaart heb verwijderd ga ik eerst defragmenteren. Voordeel is dat de Franse file op een leeg gemaakte plek terecht komt en vermoedelijk sneller is.
Vista geeft geeft bij het formatteren voor FAT32, 4096 bytes op, maar dat kun je nog veranderen. Wat je schrijft over XP klopt.
Hide post links |
-
- Senior Member
De installatie procedure verloopt volgens de opdrachten in een XML file en als je dan files gaat weghalen uit de install directory gaat er uiteraard iets mis.
Dat defragmenteren wat je van plan bent is echt volkomen flauwekul bij een opslagmedium waaar slechts enkele files op hebben gestaan en weer verwijderd. Dat duurt bij zo'n kaartje eeuwig en is niet nodig voor het wegschrijven van de gegevens maar voor het sneller kunnen inlezen. En daar is met de apparatuur en het programma dat jij daarvoor gebruikt geen enkele noodzaak toe, De schrijf en leessnelheden zijn zodanig laag dat je nimmer winst zou kunnen boeken.
Dat defragmenteren wat je van plan bent is echt volkomen flauwekul bij een opslagmedium waaar slechts enkele files op hebben gestaan en weer verwijderd. Dat duurt bij zo'n kaartje eeuwig en is niet nodig voor het wegschrijven van de gegevens maar voor het sneller kunnen inlezen. En daar is met de apparatuur en het programma dat jij daarvoor gebruikt geen enkele noodzaak toe, De schrijf en leessnelheden zijn zodanig laag dat je nimmer winst zou kunnen boeken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dát schreef ik dus zaterdag om 6.53pm ook.mickey schreef:Dan nu maar weer on Topic: de vraag van de TS, of je een 4GB kaart kunt gebruiken is negatief.
Gr.
Daarná ontspon zich de discussie waaróm dat dan zo was
De reden waarom die eerste link niet werkt is die komma aan het eind
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik ben blij dat je zelf nu het bewijs levert 1.88 GB ipv de volle 2GB.Gerritje schreef:Goed, het volgende experiment uitgevoerd;
Gr.
Hide post links |
-
- Senior Member
Heeeel goed opgemerkt JW, dat had ik over het hoofd gezien.JW schreef:Dát schreef ik dus zaterdag om 6.53pm ook.mickey schreef:Dan nu maar weer on Topic: de vraag van de TS, of je een 4GB kaart kunt gebruiken is negatief.
Gr.
Daarná ontspon zich de discussie waaróm dat dan zo was
De reden waarom die eerste link niet werkt is die komma aan het eind
Groet,
JW
En je eerdere posting met link ook over het hoofd gezien
Gr.
Hide post links |
-
- New Member
Hallo Gerrit,
Langs deze weg bedankt voor de oplossing.
Gr. Rob.
Langs deze weg bedankt voor de oplossing.
Gr. Rob.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0