Welke VDO computer werkt op een gemotoriseerd Volvo scherm
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 aug 2007 22:40
Welke VDO computer werkt op een gemotoriseerd Volvo scherm
Hallo,
Kan iemand mij zeggen welke VDO computers (cd,dvd,sd) aangesloten kunnen worden op een gemotoriseerd TFT scherm voor een Volvo S60/V70.
Momenteel worden er meerdere gemotoriseerde TFT schermen aangeboden met 3 ingangen en cinch aansluitingen.
Volgens mij is het ideaal om een dergelijk scherm met een VDO navigatie te koppelen.
Ook een stuk voordeliger als het werkt vermoed ik.
Iemand ervaringen?
Kan iemand mij zeggen welke VDO computers (cd,dvd,sd) aangesloten kunnen worden op een gemotoriseerd TFT scherm voor een Volvo S60/V70.
Momenteel worden er meerdere gemotoriseerde TFT schermen aangeboden met 3 ingangen en cinch aansluitingen.
Volgens mij is het ideaal om een dergelijk scherm met een VDO navigatie te koppelen.
Ook een stuk voordeliger als het werkt vermoed ik.
Iemand ervaringen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Deze vraag is al een aantal malen aan de orde geweest.
Er is geen enkele hoop op een mogelijkheid deze schermen te kunnen aansluiten op welke willekeurige computer dan ook behalve die welke er voor is bedoeld.. ook niet die van VDO
Het gaat hier om de specificaties van de signalen op de diverse aansluitingen die nooit overeenkomen.
Maar als het aparte schermen zijn zou je eens kunnen informaren bij www.carvision.nl
Er is geen enkele hoop op een mogelijkheid deze schermen te kunnen aansluiten op welke willekeurige computer dan ook behalve die welke er voor is bedoeld.. ook niet die van VDO
Het gaat hier om de specificaties van de signalen op de diverse aansluitingen die nooit overeenkomen.
Maar als het aparte schermen zijn zou je eens kunnen informaren bij www.carvision.nl
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 aug 2007 22:40
link naar gemotoriseerd scherm
allereerst bedankt voor je reactie.
Onderstaand een link naar een "kloon" van het gemotoriseerde RTI scherm
http://www.punch-video.com.tw/Website/M ... P-6569.htm
Zegt dit je iets over de mogelijkheden?
Onderstaand een link naar een "kloon" van het gemotoriseerde RTI scherm
http://www.punch-video.com.tw/Website/M ... P-6569.htm
Zegt dit je iets over de mogelijkheden?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 aug 2007 22:40
nog een type scherm
deze vond ik ook nog...
nu nog werkend zien te krijgen met een recente vdo computer in combinatie met een HU- audio systeem.
wie helpt met de uitdaging?
nu nog werkend zien te krijgen met een recente vdo computer in combinatie met een HU- audio systeem.
wie helpt met de uitdaging?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het probleem bestaat zoals ik al zei in het aanpassen van de uitgaande signalen van de computer aan het "formaat" dat de Volvo unit "verstaat". Daar doet Volvo, op de door jou gelinkt site, geen mededelingen over, behalve dat er 3 AV inputs op zitten. Dat zou dan betekenen dat je een dure interface nodig hebt om van de VDO signalen Composite Video te maken met een geweldige achteruitgang in kwaliteit ten gevolge. Ik geef je weinig kans op echt succes gezien andere pogingen in het verleden met soortgelijke projecten. Maar een uitdaging is het zeker.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als ik het goed lees wordt er in die specs ook over RGB gesproken. Dat zou een aanknopingspunt kunnen zijn.
Advies blijft, zoals Gerritje eerder gaf om daarover met Carvision in conclaaf te gaan. Zíj hebben voor een aantal "monitoren van derden" een aanpassing gemaakt om daarop een VDO computer te kunnen aansluiten.
Groet,
JW
Advies blijft, zoals Gerritje eerder gaf om daarover met Carvision in conclaaf te gaan. Zíj hebben voor een aantal "monitoren van derden" een aanpassing gemaakt om daarop een VDO computer te kunnen aansluiten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat is dan wel een heel sterk eufemnisme voor het feit dat tussen de resoluties en de aspect ratio de letters RGB opduiken. Volgens mijn interpretatie betekent het niet meer dan dat er voor elke pixel een R een G en een B puntje worden gebruikt. Ik zou zeggen: een ordinaire composite video monitor en niets meer.Als ik het goed lees wordt er in die specs ook over RGB gesproken.
Het is trouwens wel een leverancier uit Taiwan. Levert hij ook in Nederland?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 aug 2007 22:40
niet alleen taiwan, ook gerenommeerde bedrijven in Duitsland
De schermen zijn niet alleen in Taiwan te verkrijgen.
http://www.conexx-video.de/shop_neu/art ... inity.html
Bovenstaande link, met aanvullende info, is van een gerenommeerde specialist uit Duitsland.
Nog een amerikaanse: http://www.mobilevideo4less.com/Merchant2/merchant.mv?
Al met al blijf ik het vreemd vinden dat het zo nlastig is temeer VDO de laatste jaren hofleverancier is voor het RTI systeem als ik het goed begrijp.
http://www.conexx-video.de/shop_neu/art ... inity.html
Bovenstaande link, met aanvullende info, is van een gerenommeerde specialist uit Duitsland.
Nog een amerikaanse: http://www.mobilevideo4less.com/Merchant2/merchant.mv?
Al met al blijf ik het vreemd vinden dat het zo nlastig is temeer VDO de laatste jaren hofleverancier is voor het RTI systeem als ik het goed begrijp.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ja hoe je het ook wendt of keert, het blijft gewoon een monitor voor een videoplayer en niets meer.
Er zitten dus 3 composite video-ingangen op en minder kwaliteit dan dat is niet mogelijk. Op het plaatje op die Duitse link kun je ook zien dat er gewoon 3 ordinaire gele videopluggen aanzitten.
Bovendien is de resolutie van het scherm tussen Taiwan en Duitsland ook toegenomen van 960 naar 1200 beeldpunten horizontaal Sterker nog, die Duitse monitor is volledig anders dan die Taiwanese.
Dit scherm is niet of nauwelijks geschikt voor een goed gedetailleerd navigatiebeeld. Ik gun je graag een mooie oplossing maar dit is m.i. niet de juiste oplossing. Vergelijk de beeldkwaliteit eens met een scherm dat met composite video wordt aangestuurd of met RGB. Dan begrijp je wat ik bedoel.
Bovendien is €699 zonder de noodzakelijke interface voor een matige kwaliteit een idiote hoeveelheid geld
En vergis je niet in de leverancier van de RTI systemen. Dat is sinds jaar en dag MELCO ofwel Mitsubishi Electric Company en dus geen VDO Siemens. Mocht het onlangs veranderd zijn dan hoor ik dat graag.
Er zitten dus 3 composite video-ingangen op en minder kwaliteit dan dat is niet mogelijk. Op het plaatje op die Duitse link kun je ook zien dat er gewoon 3 ordinaire gele videopluggen aanzitten.
Bovendien is de resolutie van het scherm tussen Taiwan en Duitsland ook toegenomen van 960 naar 1200 beeldpunten horizontaal Sterker nog, die Duitse monitor is volledig anders dan die Taiwanese.
Dit scherm is niet of nauwelijks geschikt voor een goed gedetailleerd navigatiebeeld. Ik gun je graag een mooie oplossing maar dit is m.i. niet de juiste oplossing. Vergelijk de beeldkwaliteit eens met een scherm dat met composite video wordt aangestuurd of met RGB. Dan begrijp je wat ik bedoel.
Bovendien is €699 zonder de noodzakelijke interface voor een matige kwaliteit een idiote hoeveelheid geld
En vergis je niet in de leverancier van de RTI systemen. Dat is sinds jaar en dag MELCO ofwel Mitsubishi Electric Company en dus geen VDO Siemens. Mocht het onlangs veranderd zijn dan hoor ik dat graag.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 aug 2007 22:40
samenwerking
Persbericht
Eindhoven, dinsdag 24 oktober 2006
Splinternieuw navigatiesysteem van VDO Dayton speciaal voor Volvo-rijder
Perfecte integratie met het dashboard!
VDO Dayton heeft exclusief voor Volvo een navigatiesysteem ontwikkeld met een perfecte integratie en een heleboel extra’s. De MS 5600 voor de Volvo S40/V50, de S60/V70 en de XC70 is het nieuwste kleurensysteem voor Volvo rijders met een groot aantal belangrijke features. Compleet met montage heeft de Volvo-rijder het systeem voor slechts 1195 euro in de auto.
VDO Dayton, de marktleider in inbouwnavigatie- en radionavigatiesystemen levert deze oplossing exclusief aan Volvo. Het 5,8” beeldscherm is groot en duidelijk en geeft door ‘wideview’ navigatie op ieder moment het breedste zicht op de verkeerssituatie. De 3D-kaartweergave, ook wel ‘birdview’ genoemd, heeft een hoge resolutie, zodat de kaart er zelfs bij de nieuwe kleinste schaal van 50 meter nog natuurlijk uitziet. Helemaal nieuw is het flexibele routepunt. Hiermee kan de gebruiker een route plannen die langs een zelf gekozen stad of plaats loopt. Met de geïntegreerde TMC-functie (Traffic Message Channel) worden files vroegtijdig gesignaleerd en berekent het systeem automatisch een alternatieve route.
Eindhoven, dinsdag 24 oktober 2006
Splinternieuw navigatiesysteem van VDO Dayton speciaal voor Volvo-rijder
Perfecte integratie met het dashboard!
VDO Dayton heeft exclusief voor Volvo een navigatiesysteem ontwikkeld met een perfecte integratie en een heleboel extra’s. De MS 5600 voor de Volvo S40/V50, de S60/V70 en de XC70 is het nieuwste kleurensysteem voor Volvo rijders met een groot aantal belangrijke features. Compleet met montage heeft de Volvo-rijder het systeem voor slechts 1195 euro in de auto.
VDO Dayton, de marktleider in inbouwnavigatie- en radionavigatiesystemen levert deze oplossing exclusief aan Volvo. Het 5,8” beeldscherm is groot en duidelijk en geeft door ‘wideview’ navigatie op ieder moment het breedste zicht op de verkeerssituatie. De 3D-kaartweergave, ook wel ‘birdview’ genoemd, heeft een hoge resolutie, zodat de kaart er zelfs bij de nieuwe kleinste schaal van 50 meter nog natuurlijk uitziet. Helemaal nieuw is het flexibele routepunt. Hiermee kan de gebruiker een route plannen die langs een zelf gekozen stad of plaats loopt. Met de geïntegreerde TMC-functie (Traffic Message Channel) worden files vroegtijdig gesignaleerd en berekent het systeem automatisch een alternatieve route.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 aug 2007 22:40
is er dan niemand die een gat in de markt ziet voor een....
Is er dan niemand die een gat in de markt ziet om een VDO scherm in te bouwen in een gemotoriseerd frame.
Gerrit, als ik jou begrijp is een VDO scherm de garantie voor een goede beldkwaliteit.
het RTI systeem kan niet tippen aan de VDO MS5200.
Hoe krijg ik nu die VDO uit uit dashboard, de MS5200 ingebouwd en het HU audisysteem van volvo gekoppeld.
Volgens mij worden daar een boel volvo rijders vrolijk van.
Gerrit, als ik jou begrijp is een VDO scherm de garantie voor een goede beldkwaliteit.
het RTI systeem kan niet tippen aan de VDO MS5200.
Hoe krijg ik nu die VDO uit uit dashboard, de MS5200 ingebouwd en het HU audisysteem van volvo gekoppeld.
Volgens mij worden daar een boel volvo rijders vrolijk van.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het is maar goed dat er ook een forum is want toen dit bericht werd gepubliceerd was de PC5600 al lang niet meer in productie en opgevolgd door de 5200. Zo kon VDO samen met Volvo mooi nog een hoop oude troep kwijt.VDO Dayton heeft exclusief voor Volvo een navigatiesysteem ontwikkeld met een perfecte integratie en een heleboel extra’s. De MS 5600 voor de Volvo S40/V50, de S60/V70 en de XC70 is het nieuwste kleurensysteem voor Volvo rijders met een groot aantal belangrijke features. Compleet met montage heeft de Volvo-rijder het systeem voor slechts 1195 euro in de auto.
Er is ook een motorized monitor van VDO, de MM5600 dus zo bijzonder is de oplossing ook weer niet.
Als je een perfect beeld wilt moet je die motorized unit nemen, de monitor weggooien en er een MM5000 voor in de plaats knutselen.
Maar om de rest te integreren komt meer kijken dan een monitor en een PC. Er moet nog audio ook aan geknoopt worden en dan gaat absoluut niet lukken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
@ Rebels,
Dat VDO systeem waarover gerept wordt heeft een monitor die bovenop het dashboard gemonteerd wordt, het is geen verzinkbare monitor.
Een plaatje is te zien in http://www.siemens.nl/persinfo/pressinfo.asp?id=1275
Groet,
JW
Dat VDO systeem waarover gerept wordt heeft een monitor die bovenop het dashboard gemonteerd wordt, het is geen verzinkbare monitor.
Een plaatje is te zien in http://www.siemens.nl/persinfo/pressinfo.asp?id=1275
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 aug 2007 22:40
dan maar een frame knutselen...
Dank voor de reacties tot dusver.
Op basis daarvan kom ik tot de conclusie dat het mijn uitdaging wordt om een frame te vervaardigen die een VDO scherm kan optillen en weer laten zakken.
Op een forum van Volvo liefhebbers zag ik een geslaagd experiment voor een V70.
Als je het als hobby beschouwt en de uren niet telt dan is dat de enige betaalbare optie.
De originele Volvo onderdelen blijven dan beperkt tot het plastic afdekplaatje, de basisplaat en eventueel een andere middenspeaker.
Het complete systeem met gedateerde hardware kost bij Volvo € 2500 - € 4000.... waanzin.
De MS5200 lijkt mij geschikt als computer voor dit project, delen jullie die mening?
(voldoende aansluitmogelijkheden, beperkte inbouwruimte, snel)
Op basis daarvan kom ik tot de conclusie dat het mijn uitdaging wordt om een frame te vervaardigen die een VDO scherm kan optillen en weer laten zakken.
Op een forum van Volvo liefhebbers zag ik een geslaagd experiment voor een V70.
Als je het als hobby beschouwt en de uren niet telt dan is dat de enige betaalbare optie.
De originele Volvo onderdelen blijven dan beperkt tot het plastic afdekplaatje, de basisplaat en eventueel een andere middenspeaker.
Het complete systeem met gedateerde hardware kost bij Volvo € 2500 - € 4000.... waanzin.
De MS5200 lijkt mij geschikt als computer voor dit project, delen jullie die mening?
(voldoende aansluitmogelijkheden, beperkte inbouwruimte, snel)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De PC 5200 is inderdaad een prima "voeding"
Heb je een link naar dat Volvo inbouw/experiment verhaal?
Groet,
JW
Heb je een link naar dat Volvo inbouw/experiment verhaal?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 aug 2007 22:40
volvo experiment
yes, heb ik....
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... d26c1fdc2c
Volgens mij is het een oud type VDO monitor.... had ik destijds in mijn vorige auto.
Is toch een leuk knutselproject?
Heb je nog tips voor type monitor van VDO?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... d26c1fdc2c
Volgens mij is het een oud type VDO monitor.... had ik destijds in mijn vorige auto.
Is toch een leuk knutselproject?
Heb je nog tips voor type monitor van VDO?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 948
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 304
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 835
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 733
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1736
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 905
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 685