Pioneer Avic D3 of Kenwood DNX7200

buud
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2007 21:34

Pioneer Avic D3 of Kenwood DNX7200

Bericht door buud »

Hoi ik ben toe aan een nieuwe navigatie, en ben aan het twijfelen tussen pioneer (avic-d3) of een Kenwood (dnx7200).

Welke zouden jullie mij aan raden.

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: pioneer avic-d3 of Kenwood dnx7200

Bericht door quell »

buud schreef:Hoi ik ben toe aan een nieuwe navigatie, en ben aan het twijfelen tussen pioneer (avic-d3) of een Kenwood (dnx7200).

Welke zouden jullie mij aan raden.

Alvast bedankt
Nou, zoals hier al een aantal malen aan de orde is geweest, in elk geval niet de Kenwood 7200 aangezien deze niet rekend met gyroscoop en snelheidspuls, maar 100% afhankelijk is van het wel of niet aanwezige GPS signaal, en dus gewoon een uit z'n krachten gegroeide TomTom is.... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
buud
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2007 21:34

Bericht door buud »

Zou ik dan best voor pioneer gaan , of weten jullie iets.

Alvast bedank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

buud schreef:Zou ik dan best voor pioneer gaan , of weten jullie iets.

Alvast bedank
Denk dat iedereen hier zo z'n eigen voorkeuren heeft, terecht of onterecht ... :lol:
Zou gewoon maar eens wat systemen gaan bekijken, en kiezen wat je zelf het makkelijkst/best vind afhankelijk van de funktionaliteiten die je wilt en wat je er voor wilt betalen...

D3 is zeker niet slecht voor een op DVD gebaseerd 2din systeem, zijn een boel tevreden gebruikers (en natuurlijk ook ontevreden, die je voornamelijk op Fora tegenkomt, want over het algemeen geld voor alle systemen dat vaak, logisch, alleen diegenen posten die problemen hebben :wink: )...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En om het je nog wat "makkelijker" te maken, kijk ook eens naar de MS 6200 als je voor een 2-DIN gaat, http://www.navco.nl/product_info.php?products_id=278
Dan heb je een top-of-the-bill navigatie, met een fraaie headunit waar BT en i-Pod aansluiting al op zit :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:En om het je nog wat "makkelijker" te maken, kijk ook eens naar de MS 6200 als je voor een 2-DIN gaat, http://www.navco.nl/product_info.php?products_id=278
Dan heb je een top-of-the-bill navigatie, met een fraaie headunit waar BT en i-Pod aansluiting al op zit :idea:

Groet,
JW
Enige wat me daar weer tegenstaat is dat het multimedia deel en het navigatiedeel (nog) niet geintegreerd zijn (afgezien het feit dat ze op hetzelfde display zitten). Multimedia werkt via Touchscreen, Navigatie via een afstandsbediening. Voor multimedia deel heb je dan nog een 2e afstandsbediening... :P
Vindt het zelf nog niet helemaal af....

Clarion MAX975 is ook aardig... MAX975, maar dan kom je dus in dezelfde prijsklasse als ook de Pioneer HD3...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Helemaal waar!
En als je naar de recente berichtgeving over de iPhone kijkt waarbij er kennelijk niet veel deugt van de daar gebruikte touchscreenmethodiek, is het wel fijn dat je met een knopje hier en daar en de afstandsbediening nog wat geluid uit je handel kunt toveren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:Helemaal waar!
En als je naar de recente berichtgeving over de iPhone kijkt waarbij er kennelijk niet veel deugt van de daar gebruikte touchscreenmethodiek, is het wel fijn dat je met een knopje hier en daar en de afstandsbediening nog wat geluid uit je handel kunt toveren.
Tja, maar ik hoef dan ook geen iPhone (alhoewel ik bij een mobiele operator werk.. :wink: )
Voor m'n Pioneer vind ik het touchscreen toch wel erg makkelijk werken, al staat of valt e.e.a. natuurlijk met de bereikbaarheid van je scherm...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

quell schreef:
Gerritje schreef:Helemaal waar!
En als je naar de recente berichtgeving over de iPhone kijkt waarbij er kennelijk niet veel deugt van de daar gebruikte touchscreenmethodiek, is het wel fijn dat je met een knopje hier en daar en de afstandsbediening nog wat geluid uit je handel kunt toveren.
Tja, maar ik hoef dan ook geen iPhone (alhoewel ik bij een mobiele operator werk.. :wink: )
Voor m'n Pioneer vind ik het touchscreen toch wel erg makkelijk werken, al staat of valt e.e.a. natuurlijk met de bereikbaarheid van je scherm...
Doorgewinterde gebruikers van beide systemen zeggen dat het voor navigatie handiger is de funkties via de A/B te bedienen. Veel gaat blindelings, na korte tijd weet je precies welke knopjes je moet drukken om in een bepaald gedeelte van het menu te komen. Daarvoor hoef je niet op het scherm te kijken en er niet naar te reiken.
Ik doe het zelf ook zó, de A/B zit vast gemonteerd in m'n auto, naast de handrem en m'n vingers vallen daar als vanzelfsprekend op.
Een alternatief is de RCS 5100, zoals onder andere Gentry 'm gebruikt. Dat gaat razendsnel :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:Doorgewinterde gebruikers van beide systemen zeggen dat het voor navigatie handiger is de funkties via de A/B te bedienen. Veel gaat blindelings, na korte tijd weet je precies welke knopjes je moet drukken om in een bepaald gedeelte van het menu te komen. Daarvoor hoef je niet op het scherm te kijken en er niet naar te reiken.
Ik doe het zelf ook zó, de A/B zit vast gemonteerd in m'n auto, naast de handrem en m'n vingers vallen daar als vanzelfsprekend op.
Een alternatief is de RCS 5100, zoals onder andere Gentry 'm gebruikt. Dat gaat razendsnel :idea:

Groet,
JW
Ach, ik denk dat het allemaal maar net is waar je aan gewend ben... Heb vroeger ook een VDO 6000 gehad, en natuurlijk het Alfa connect+ systeem. Nu de Pioneer HD1BT. Na korte gewenning werkt alles best.. :wink:
Maar bij de 6200 heb je dus hom nog kuit... De ene helft (multimedia) werkt via touchscreen, de navigatie via een remote...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In de vergelijking gaat het om de D3, niet de duurdere HD3 zoals jij die hebt. Dat maakt niet uit bij de touchscreen, maar wel bij de navigatie.
Bij jou zit alles geladen op de HD, bij de D3 moet je gaan DJ'en als je wat anders wilt dan naar de radio luisteren.
De D3 heeft al wel TMC aan boord, dit itt de Kenwood, daar moet je die GTM10 apart aanschaffen. En de Kenwood heeft geen tachopuls aansluiting, een duidelijk minpunt.

Als je alles op een rijtje zet en de systemen en prijzen goed met elkaar vergelijkt zou mijn keuze op de MS 6200 vallen.
Schiet maar :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:In de vergelijking gaat het om de D3, niet de duurdere HD3 zoals jij die hebt. Dat maakt niet uit bij de touchscreen, maar wel bij de navigatie.
Bij jou zit alles geladen op de HD, bij de D3 moet je gaan DJ'en als je wat anders wilt dan naar de radio luisteren.
De D3 heeft al wel TMC aan boord, dit itt de Kenwood, daar moet je die GTM10 apart aanschaffen. En de Kenwood heeft geen tachopuls aansluiting, een duidelijk minpunt.

Als je alles op een rijtje zet en de systemen en prijzen goed met elkaar vergelijkt zou mijn keuze op de MS 6200 vallen.
Schiet maar :wink:

Groet,
JW
Heb zelf op zich niets tegen de 6200, ben altijd groot fan geweest van de wijze waarop de navigatie van VDO werkt... Denk alleen dat 6200 wat betreft de integratie nog niet helemaal uitontwikkeld is. Maar dat gevoel had ik eigenlijk toendertijd bij de 6000 ook al een beetje, al was dat daar wat minder omdat je de radio etc. normaal kon bedienen. Maar ook daar was de integratie niet optimaal, je moest ook daar toch wat truken uithalen om stembegeleiding te krijgen als je de radio aanhad en zo..
Op zich kan je denk ik net zo goed de VDO navi-computer met een willekeurig ander multi-media systeem integreren, dan heb je dezelfde mate van integratie. Maar waarschijnlijk kom je dan alleen wel duurder uit...

Wat de D3 betreft heb je gelijk, blijft DVD navigatie dus je zit altijd met die navigatie disc... (tenzij je er nog een iPOD of CD wisselaar aan hangt.. :wink: )

Maar zoals gezegt, navigatie van VDO is prima...
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat er nog wat aan de 6200 te verbeteren valt is zeker het geval. Met name de weergave van de navi-stem is nog niet helemaal op orde, daar wordt aan gewerkt. Bij de 6100 is het al wel OK, dus alle vertrouwen dat dit goed komt.

En wat je zegt:
.....navigatie van VDO is prima...
Niks aan toe te voegen :D

Maarreh, als jij nu, met jouw kennis een keuze zou moeten maken in dit prijssegment tot zo'n 1500 Euri, wat zou jij dan nemen, er daarbij van uitgaand dat je er TMC op wilt hebben :?:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:Dat er nog wat aan de 6200 te verbeteren valt is zeker het geval. Met name de weergave van de navi-stem is nog niet helemaal op orde, daar wordt aan gewerkt. Bij de 6100 is het al wel OK, dus alle vertrouwen dat dit goed komt.

En wat je zegt:
.....navigatie van VDO is prima...
Niks aan toe te voegen :D

Maarreh, als jij nu, met jouw kennis een keuze zou moeten maken in dit prijssegment tot zo'n 1500 Euri, wat zou jij dan nemen, er daarbij van uitgaand dat je er TMC op wilt hebben :?:
Denk dat als ik nu de keus moest maken tussen de 6200 en de D3, ik de 6200 zou kiezen...
Maar dat is dus met name omdat ik nogal een fan ben van de wijze waarop de navigatie werkt ( en iemand ken bij de ontwikkel afdeling :wink: )

Tussen 2 haakjes, loopt op het ogenblik een aktie bij Pioneer, bij D3 een iPOD nano + kabel kado...
Aktie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daarmee moet onze Topicstarter het maar doen :wink:

Gisteren schreef hij
buud schreef:Zou ik dan best voor pioneer gaan , of weten jullie iets.
Alvast bedank
Ja, we weten dus iets, iets anders in dit geval :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En intussen...........

Zit je nog te puzzelen Buud, of heb je je mind al opgemaakt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1591
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 567
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 901
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”