Oostenrijk

poemel
New Member
New Member

Oostenrijk

Bericht door poemel »

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een PC 5400 ingebouwd in een Citroën C3.
Nu wil ik vanuit Nederland naar Zell am Zee in Oostenrijk.
Ik heb een jaar contract ICQ Benelux en voor een maand Europa bijgekocht voor de vakantie.

Hoe te handelen als ik naar Oostenrijk wil?
Met de Benelux CD erin kent het systeem mijn plaats niet in Oostenrijk.
En met de Oostenrijk Cd erin ,heb ik een grijze kaart en is er geen begeleiding aanwezig.

Graag Uw hulp?

Groetjes

Poemel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trennen
Junior Member
Junior Member

Bericht door trennen »

Hallo Poemel,

In het kort zijn er 2 mogelijkheden.

1. De Oostenrijk CD er in. Hier staat ook het hoofdwegennet van Europa op. Als je nu thuis vertrekt heb je dus eerst geen begeleiding. Als je echter op of in de directe nabijheid komt van een weg die tot dit hoofdwegennet behoort dan zal de begeleiding starten en wordt je keurig naar je vakantieadres gestuurd. Gevaar bij deze methode is dat je niet de snelste of kortse route hebt omdat je afhankelijk bent van de hoofdwegen in Nederland en Duitsland die op de Oostenrijk CD staan.

2. Vooraf wat huiswerk doen en bepalen welke grensovergangen je over moet. Bij het begin van de reis beginnen met je Benelux CD, grensovergang met Duitsland invoeren (of iets daar dicht in de buurt) rijden naar de grensovergang met Duitsland, in de nabijheid van de grens de CD wisselen voor de Duitsland CD en als bestemming de grensovergang met Oostenrijk opgeven en vervolgens bij de grens van Oostenrijk de Oostenrijk CD er in en eindbestemming opgeven.

De 2e methode heb ik zelf onlangs toegepast, ging perfect, had de tussenbestemmingen thuis al opgeslagen. Enige nadeel is dat je dus geen totaal nog te rijden KM of verwachte aankomsttijd hebt, maar ja wat maakt de verwachte aankomsttijd uit als je nog in Nederland rijdt!?

Succes, Toine

MS3200, Navtech 2004/01

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
poemel
New Member
New Member

Oostenrijk

Bericht door poemel »

Hartelijk dank voor je antwoord.

Nu kom ik er verder wel uit.

Groeten

Poemel

P.S. Dit onderwerp mag voor mij nu gesloten worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”