RNS 500 en 510 navi

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zie niet in wat je nu eigenlijk tracht te beweren.
Ik heb alleen maar gezegd dat die Premium optie alleen in de Passat en Touareg leverbaar is. Dat geldt dan voor een af-fabrieksinstallatie.
Dat je zo'n set altijd ook apart kunt bestellen lijkt me duidelijk. Je kunt ook een Reanult BT set apart bestellen. het gaat erom of het in een andere auto gaat werken als je de zaak gewoon inprikt. Mijn informatie, maar wie be ik, zegt dat het zonder de speciale interfacebox niet zal lukken. Maar ik hou me aanbevolen voor anderssoortige oplossingen die tot het gewenste resultaat leiden. Ook degene met een Touareg waren van mening dat de RNS 510 in hun auto wel zou moeten werken. Niet dus.

Dat met die Multimedia connector is absoluut niets bijzonders. Dat is bij VW al vele jaren lang precies hetzelfde. Je hebt daar een speciale adapter, zoals bijv van Dietz, voor nodig om het signaal uit je videospeler om te zetten naar het enige juiste RGB signaal.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Gerritje schreef:Ik zie niet in wat je nu eigenlijk tracht te beweren.
Ik heb alleen maar gezegd dat die Premium optie alleen in de Passat en Touareg leverbaar is. Dat geldt dan voor een af-fabrieksinstallatie.
Dat je zo'n set altijd ook apart kunt bestellen lijkt me duidelijk. Je kunt ook een Reanult BT set apart bestellen. het gaat erom of het in een andere auto gaat werken als je de zaak gewoon inprikt. Mijn informatie, maar wie be ik, zegt dat het zonder de speciale interfacebox niet zal lukken. Maar ik hou me aanbevolen voor anderssoortige oplossingen die tot het gewenste resultaat leiden. Ook degene met een Touareg waren van mening dat de RNS 510 in hun auto wel zou moeten werken. Niet dus.

Dat met die Multimedia connector is absoluut niets bijzonders. Dat is bij VW al vele jaren lang precies hetzelfde. Je hebt daar een speciale adapter, zoals bijv van Dietz, voor nodig om het signaal uit je videospeler om te zetten naar het enige juiste RGB signaal.
Gerritje, je hebt al heel wat posts geplaatst en zult aardig wat aanzien hebben hier, maar ik vind dat je telkens redelijk nors reageert. In een ander topic proefde ik ook al wat irritaties in je reacties en bij een ander liep je te mekkeren dat iemand een zinnetje in hoofdletters had getypt waar je je aan stoorde. Voor alle duidelijkheid, ik probeer niks te beweren, ik vraag enkel dingen en geef zoveel mogelijk informatie die ik ondertussen weer verzameld heb zodat anderen daar misschien iets aan hebben die met dezelfde vragen zitten. Dat voor jou alles al een duidelijke zaak is of iets niet bijzonders is, hoeft voor een ander nog niet zo te zijn. Daarbij, die absoluut-niet-bijzondere-multimedia-adapter is (zoals ik reeds had vermeld) nog nergens te krijgen voor de 500 (althans, ik heb 'm nog niet gevonden) dus vandaar m'n vraag in m'n vorige post of hier een alternatief voor bestaat. Het nut van jouw antwoord hierop zie ik niet in. Mocht je de behoefte hebben om hier inhoudelijk nog op te reageren, stuur me dan een pm ofzo, hoeven we hier verder geen andere mensen mee lastig te vallen.

Ontopic: zodra ik meer informatie heb over de multimedia-adapter of de bluetoothmodule, zal ik dit direct melden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jammer dat dat vindt maar het is niet te bedoeling. Verder is schrijven met hoofdletters een actie die op 99% van fora en nieuwsgroepen als schreeuwen wordt ervaren.

Terug naar het onderwerp. Ik denk dat je een belangrijk aspect uit het oog dreigt te verliezen. Je hebt het over een BT module. Welnu, dat is iets heel anders dan de Premium telefoonvoorbereiding waar eerder, ook door mij, over is gesproken. Het betreft hier feitelijk een complete telefoonvoorziening waar je alleen nog maar het simkaartje in hoeft te stoppen. En ik zou je willen adviseren daar de betreffende sites van de fabrikant over op te slaan. Dan moge ook duidelijk zijn dat dit iets anders is dan de 123 BT carkit die je op een willekeurige radio/navi aan kunt sluiten en ook op de RNS 510. Waar het om gaat is al die extra functionaliteit.
Het betreft hier de houder in de middenarmsteun, de stuurwielbediening, de spraaksturingsmodule, en ik dacht zelfs nog een uitklapbaar toestsenbordje. En het werkt alleen icm RSAP telefoons.

Een paar quotes:
Premium telefoonvoorbereiding maakt voor m'n gevoel de auto af. Alle nodige informatie van je telefoon in beeld op de BC+, spraakherkenning met een druk op de knop op het stuur, de logische integratie met radio en RNS-MFD, het aparte toetsenbordje maakt alles op je telefoon toegankelijk terwijl die gewoon in je zak blijft zitten, etc.

Mobiltelefonvorbereitung Premium
Afbeelding
Die Telefonvorbereitung PREMIUM greift mittels Bluetooth-Funktechnik - der kabellosen Verbindung zwischen kompatiblen Geräten - auf das Mobiltelefon zu. Sie ist im Grunde nicht anderes als ein fest eingebautes Telefon. Das Besondere: Die Anlage erkennt das vorhandene Mobiltelefon, übernimmt vom Handy alle SIM- und GSM-Daten und verwertet diese. Dazu überträgt die PREMIUM-Anlage alle relevanten Informationen über das remote SIM-Access-Profile via Bluetooth an die Fahrzeuganlage.
Der Vorteil: Mit nur einer SIM-Karte stehen alle im Handy vorhandenen Verzeichnisse auch im Fahrzeug uneingeschränkt zur Verfügung. Ohne dass der Fahrer sein Mobiltelefon aus der Tasche holen oder bedienen muss, erfolgt der Verbindungsaufbau zur externen Antenne selbstständig. Eine störende Gerätehalterung am Armaturenbrett wird nicht mehr benötigt und im Innenraum tritt keine kritische Funkwellenbelastung auf.


Denk ook nog aan het volgende dat als je de Premium inbouwt dat de software van de RNS 510 geactualiseerd dient te worden. Vrijwel alle apparaten die totnutoe uit het niet officiële circuit zijn verkocht hebben een software 4.21 en deze moet minimaal op 5.20 worden gebracht alvorens de beoogde voorziening gaat werken.

Was kostet die Premium FSE? Habt ihr zufällig die TeileNummer?

€ 485 zusammen mit Business-Paket und Comfortline, wenn du einen Passat bestellst.
Was sie kostet, wenn man sie nachrüsten will, weiss ich nicht. Teile-Nr. habe ich auch nicht.

Jedenfalls ist noch ein anderes Steuergerät beim Golf erforderlich, was die Kosten erheblich in die Höhe treiben soll. Dazu kommt noch der Arbeitslohn. "Diese "Premium"-Variante der FSE zeichnet sich dadurch aus, dass sie per Bluetooth auf die SIM-Karte im Handy zugreift, die dort abgelegten Daten herunterlädt und die Telefonfunktion des Mobiltelefons abschaltet. Das Handy kann dabei in der Tasche bleiben (wird dann allerdings auch nicht geladen). Telefoniert wird nur noch über die FSE, die über separate Tastatur und Multifunktionslenkrad bedient wird. Die geeigneten Handys müssen das "SIM ACCESS PROFILE (SAP)" besitzen. Diese FSE kann auf das Telefonbuch im Handy zugreifen. Angezeigt werden dann alle Funktionen auf dem RNS 510-Display."





Nog even over de MM adapter. Als ik via de duitse gebruikersfora correct ben geïnformeerd, is er geen enkele reden om te veronderstellen waarom een Dietz 1412 dapter of soortgelijke die nu in een MFD2 wordt gebruikt op de RNS 510 niet meer zou werken. Reeds diverse lieden hebben deze combinatie perfect werkend.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Hoi Gerritje, dank voor je antwoord! Misschien heb ik het e.e.a. ook anders opgepakt dan het bedoeld was? Bedankt in ieder geval voor je sportieve reactie en wat mij betreft zand erover.

Voor wat betreft de BT-module bedoelde ik ook de Premium-module waar jij het over hebt. Degene die ik daarover had gesproken zei dat deze achteraf nog los is te bestellen en na aansluiting de extra functionaliteit onder de 'Phone'-knop op de rns500 toevoegt. Hij wist dit echter niet zeker en ik wacht nog op antwoord en indien nodig bestel ik gewoon zo'n ding om alles eens uitgebreid te testen. Wel een goeie tip over die software versie. Ik zal straks eens kijken welke versie ik heb, maar dat zal ongetwijfeld niet de laatste versie zijn. Heb jij enig idee of en hoe die zelf te updaten is?

Over de multimediamodule: Ik heb zo'n dietz meegekregen geloof ik, maar de stekker paste niet achter in de multimedia connector van m'n rns500. Ik begin nu sterk te twijfelen of ik wel goed genoeg gekeken heb dus ik zal de leverancier nog eens bellen of hij het daar nog eens wil testen. Wel is het zo dat ik al van twee van die 'multimedia-adapter-verkopers' heb gehoord dat ze nog geen adapter leveren voor de rns500 terwijl ze zo'n dietz wel in het assortiment hebben. Misschien hebben die duitsers een andere connector erop gezet?

Al met al is het allemaal maar een ingewikkelde soms mysterieuze boel rondom de rns500, maarja, wat wil je voor een product wat officieel nog niet op de markt is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Al met al is het allemaal maar een ingewikkelde soms mysterieuze boel rondom de rns500, maarja, wat wil je voor een product wat officieel nog niet op de markt is...
Dat is niet correct.
De RNS 510 is officiëel als optie leverbaar op de Touran vanaf KW 22 2007. Hierover heb ik de officiële brief van VW al gepubliceerd. Verder is deze unit in Duitsland in de "losse verkoop" voor ruim €2000 inclusief de nieuwe software.
Je kunt de softwarestand boven op de unit aflezen. Daar zit een sticker met HW en SW indentificatie. Vrijwel alle units die in Nederland en Duitsland verkocht zijn door de "grijze importeurs" hebben een SW 4.21 die volgens VW niet goed is en een aantal punten mbt functionaliteit mist. Ik weet niet dadelijk welke maar men zegt dat de BT functionaliteit te wensen over laat of niet aanwezig zou zijn. De duitse vrienden hebben nogal moeite om aan SW 5.20 te komen naar het schijnt.

Overigens beschouwt men de aansluitmogelijkheid voor een videospeler als feitelijk overbodig aangezien de unit de video's zelf perfect afspeelt, zij het alleen video dvd's en geen andere formaten.

Dit gezegd hebbend ben ik nog eens in de documentatie gedoken en zie daar dat de MFD2 een 18 polige en de RNS 510 een 26 polige MM aansluiting heeft. Ik zal bij de duitse boys eens even verduidelijking gaan vragen over de ins & outs van deze voorziening en om te zien hoe daar de videospeler is aangesloten.
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... creen.html
Hier beweert dit bedrijf ook een MM adapter voor deze unit te hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Robertino
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jul 2007 13:08

Bericht door Robertino »

Via via heb ik wat meer info weten te bemachtigen en het blijkt dat JNCS op dit moment de enige in NL is die een vrijschakeling kan leveren voor de RNS510.
Die partij uit Dordrecht die beweert een Multimedia adapter en vrijschakeling te hebben heeft die ook, alleen niet voor de RNS 510 ;-)

Ikzelf wacht nog op een converter zodat hij ook op een Canbus 1.60 systeem gaat werken. Mij is verteld dat dat ongeveer een klein maandje moet duren. Ben benieuwd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die partij uit Dordrecht die beweert een Multimedia adapter en vrijschakeling te hebben heeft die ook, alleen niet voor de RNS 510
Terwijl de advertentie op Marktplaats toch spreekt over een adapter voor de 510 die daar beschreven wordt :oops:
Maar dat naadloos passen in de beschreven types T5, Multivan en Touareg klopt ook al niet :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Voor wat die vrijschakeling betreft: Het klopt dat JNCS de enige is die momenteel een werkende vrijschakeling voor de rns500 verkoopt, ware het niet dat deze alleen werkt als je stuurwielbediening hebt (een paar seconde één van de knoppen indrukken zorgt er dan voor dat de vrijschakeling in werking treed). Er komt wel waarschijnlijk al deze week een andere vrijschakeling met een aparte schakelaar waarmee je de vrijschakeling aan en uit kunt zetten al vraag ik mij af waarom je deze aan en uit wilt kunnen zetten. Lijkt erop dat er wellicht iets anders weer beperkt wordt als het ding aanstaat?

Ik heb overigens vandaag m'n VW dealer gebeld en het verhaal over m'n reeds bemachtigde rns500 verteld en de zeer gewenste optie om deze te voorzien van een (premium) bluetooth telefoonmodule waarbij de extra 'phone'-functionaliteit tevoorschijn komt. Hij had me beloofd z'n uiterste best te doen om alles voor me uit te zoeken en indien nodig zo'n ding te bestellen om het e.e.a. uit te proberen. Uiteraard meld ik me meteen wanneer er enige vooruitgang is! Ik zal bij het volgende contact ook meteen vragen hoe het zit met updates voor het apparaat.

@Gerritje: dus toch een andere connector! Ik had na je bericht over een paar duitsers die de reeds bestaande module erop aan hadden gesloten direct de leverancier gebeld waar ik dat ding toen heb gehaald en die had het nog een keer goed nagekeken en kwam tot dezelfde conclusie: connector past niet. Nou lijkt me dat eigenlijk totaal geen probleem als het signaal maar hetzelfde is. Ik heb hier een connector liggen die niet alle pinnetjes van de multimediaconnector bezet, maar wel past en over totaal 8 pinnetjes geschoven kan worden. Met zo'n oplossing kun je met wat gefrunnik toch de reeds bestaande modellen ombouwen misschien, of gewoon nog even geduld hebben... Baal er wel van want ik kan niet wachten om m'n hirschman digitennekastje erop aan te sluiten (reeds getest met los schermpje met composite ingang: perfect beeldje!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mbt de benodigde stekker kun je inderdaad, als je echt wanhopig bent :geluk: , de stuk of 6 benodigde pennetjes lospeuteren en zo op de connector van de 510 aansluiten. :idea: Past die 26 polige Siemensstekker er niet toevallig in?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Gerritje schreef:Mbt de benodigde stekker kun je inderdaad, als je echt wanhopig bent :geluk: , de stuk of 6 benodigde pennetjes lospeuteren en zo op de connector van de 510 aansluiten. :idea: Past die 26 polige Siemensstekker er niet toevallig in?
Haha, wanhopig? Hoe kom je er bij? :roll:
Nee joh, hóóguit 'lichtelijk' ongeduldig dat ik nog niet gebruik kan maken van alle opties! :) Weet jij toevallig of er een schema is voor wat betreft die DIETZ adapter? Anders weet ik nog niet welk pinnetje ik wáár in moet steken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een schema van die DIETZ adapters heb ik nog nooit gezien maar ik heb hier natuurlijk wel een tekening van de connector waar deze moet worden ingestoken.
En aangezien jij zelf op de sticker van de 510 kunt aflezen waar welk signaal wordt verwacht, kun je het vrij eenvoudig ombouwen lijkt me.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Hmm, toch net even wat anders. Op jouw foto heeft elke 'kleur' een aparte 'ground', dan moet er hier blijkbaar het e.e.a. aan elkaar geknoopt worden of het is misschien toch wel een ander signaal?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou me over de aparte afschermingen van RGB niet al te veel zorgen maken. Die zou ik voor dit doel dan gewoon aan elkaar knopen. Maar heb je al zo'n Dietz adapter die je bereid bent te verbouwen?
Ik zie wel dat, getuige de vele OUT aansluitingen, deze RNS 510 inderdaad als hofleverancier van Video en Audio gezien kan worden. Daar komt nog een hele santekraam aan adapters en interfaces uit de stal van VW en VDO Siemens, let maar op. En gegarandeed allemaal even prijzig!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Hoi Gerritje,

Nee, ik had 'm al teruggebracht en wacht denk ik maar op eentje die er voor gemaakt is, mits dat niet te lang meer duurt. Toch denk ik dat het eenvoudig ook zelf te maken is. Weet jij toevallig of het een YUV-signaal is wat de rns500 verwacht? In dat geval ben je voor max. een paar tientjes klaar.

Ik kan nu overigens een vrijschakeling voor de rns500 bestellen. Er zit een losse schakelaar bij om de vrijschakeling aan en uit te zetten. Volgens de leverancier werkt je navigatie niet of minder goed als de vrijschakeling is ingeschakeld, weet jij daar misschien iets van?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

novastar schreef: ...Ik kan nu overigens een vrijschakeling voor de rns500 bestellen. Er zit een losse schakelaar bij om de vrijschakeling aan en uit te zetten. Volgens de leverancier werkt je navigatie niet of minder goed als de vrijschakeling is ingeschakeld, weet jij daar misschien iets van?
Ach, er komt er weer eentje langs.... :oops:
Ja, dat kennen we zo langzamerhand. Dat is een schakelaartje om de puls te onderbreken :twisted:
Die leverancier zou ik dus maar met een groooooote boog omheen lopen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

He JW, thanks voor je bericht. Om precies te zijn is het deze vrijschakelmodule (afkomstig van JNCS):

http://www.jncs.nl/winkel-filter.asp?aa ... %20&id=830

Wat is dan wél een goede vrijschakeling en is die uberhapt al te verkrijgen voor de RNS500/510?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Of die "vrijschakeling" valt in de door mij eerder genoemde categorie weet ik niet. Het valt ook niet te lezen in dat verhaal dat de navigatie onmogelijk of op z'n minst veel minder wordt als je die schakelaar om zet. Waar heb je dat gelezen?

Wat YUV is kun je hier lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/YUV Da's dus heel wat anders dan RGB.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Dat heb ik nergens gelezen, dat heb ik van Jeroen (van jncs) via de telefoon te horen gekregen vandaag. De snelheidpuls wordt hiermee idd onderbroken en hij verwachtte niet dat navigatie dan nog (net zo goed) werkt. Toch snap ik dat niet helemaal want navi werkt toch met gps en heeft de canbus toch niet nodig? Trouwens, wel een verdomd duur dingetje!

Voor wat betreft die mm-adapter/yuv/rgb/whatever, ik heb er te weinig verstand van, dus ik wacht wel op een originele passende mm-adapter, dat zal ongetwijfeld niet al te lang meer duren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

novastar schreef:Dat heb ik nergens gelezen, dat heb ik van Jeroen (van jncs) via de telefoon te horen gekregen vandaag. De snelheidpuls wordt hiermee idd onderbroken en hij verwachtte niet dat navigatie dan nog (net zo goed) werkt. Toch snap ik dat niet helemaal want navi werkt toch met gps en heeft de canbus toch niet nodig? Trouwens, wel een verdomd duur dingetje!

Voor wat betreft die mm-adapter/yuv/rgb/whatever, ik heb er te weinig verstand van, dus ik wacht wel op een originele passende mm-adapter, dat zal ongetwijfeld niet al te lang meer duren.
Een vast ingebouwde navi werkt op de puls en de ingebouwde gyro. Daar doet hij de mapmatching mee.
De GPS wordt alleen gebruikt voor speciale doeleinden, zoasl wanneer je OFF-ROAD bent geraakt. En uiteraard om het tijdsysteem te triggeren.
Over dit onderwerp is al een boel geschreven, onder andere in viewtopic.php?t=8120

Een vrijschakeling door onderbreken van de puls, tsja.....
Waarvoor heb je eigenlijk een Navi aan boord?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Waarvoor ik een navi aan boord heb? Is dat een serizeuze vraag?

Thanks trouwens voor de link, zeer verhelderend!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die vraag is ingegeven door wat ik hierboven schreef: als je de puls onderbreekt heb je geen fatsoenlijke Navi meer, if at all :oops:
Oftewel, je investeert een boel in een fraai Navisysteem en gooit dat overboord door deze "truc".
Dus: waarom heb je een navi aan boord?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Ah ok, ik snap'm... Nouja simpel, ik wist tot vandaag niet dat je navi eraan gaat als je een vrijschakeling gebruikt. Maarja, ik zit gigantisch veel in de auto en dan is de mogelijkheid om dvd of tv (digitenne zit er al in) te kijken (voor m'n medepassagier) wel erg prettig. Nu is het dus blijkbaar een compromis: of alleen navi, of alleen dvd/tv...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

novastar schreef:Ah ok, ik snap'm... Nouja simpel, ik wist tot vandaag niet dat je navi eraan gaat als je een vrijschakeling gebruikt. Maarja, ik zit gigantisch veel in de auto en dan is de mogelijkheid om dvd of tv (digitenne zit er al in) te kijken (voor m'n medepassagier) wel erg prettig. Nu is het dus blijkbaar een compromis: of alleen navi, of alleen dvd/tv...
Bedenk je daarbij ook dat, als je op deze manier je systeem "gebruikt" hebt, het enige tijd zal duren vooraleer je weer goed kunt navigeren als je de schakelaar terug op Navi zet.
Het systeem moet eerst weer ontdekken waar je precies bent, en daarna kan het ff duren voordat 'ie weer normaal werkt omdat 'ie aan het herkalibreren is :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Er is (wellicht op termijn) geen andere oplossing dat jij weet?

En weet jij toevallig ook iets over het zelf kunnen updaten van de software-versie van je rns5x0?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op beide vragen is m'n antwoord: nee, daar weet ik niks van :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 tmc
    door John67 » 15 nov 2019 09:33 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0
    Weergaves: 583
  • Gezocht 1 din klapscherm navi
    door Cuzoen59 » 08 mei 2016 14:47 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 550
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1081
  • Navi 950 in Opel mokka display kleur veranderen
    door Roswell » 17 okt 2016 19:29 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 1316
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1062
  • Navi 950 in Opel mokka vervangen door Android systeem
    door Niekdelfgou » 18 jun 2017 22:26 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 2236
  • Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
    door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1568

Terug naar “V.A.G”