Hallo Forumleden,
Mijn eerste schreden op dit forum..
Ik heb een Kia Picanto met een ingebouwd MS 4300 systeem.
Als ik een bestemming intoets en daarna de auto start is alles weer verdwenen.
Laat ik de auto lopen en voer een bestemming in gaat het goed, maar zodra de auto uitgezet wordt om bijvoorbeeld een bakje koffie te halen in een wegrestaurant kan ik weer opnieuw ingaan voeren.
Je kan toch bij een onderbreking van een ingevoerde route de ingevoerde route vervolgen???? En hoe doe je dat dan?
Ben bij de kia dealer geweest en volgens hen is alles goed is aangesloten.
De constanteplus is goed want de radio houd zijn zenders vast.
Wat hebben deze amateurs fout gedaan?
Graag zou ik een oplossing hebben, dat ik aan hun duidelijk kan maken hoe ze het probleem kunnen verhelpen.
Dank voor de reacties!
VDO Dayton MS4300 werkt niet goed in mijn Kia Picanto
-
- New Member
-
- Senior Member
Ook al sde contante plus en de geschakelde plus verwisseld zijn houdt de radio z'n zenders opgeslagen. Dat doet 'ie ook als je de radio helenaal van spanning gehaald hebt.
Maar wat zou kunnen spelen is dat de geschakelde plus tijdens he tstarten onderbroken wordt. En daar kan het systeem nie ttegen, zie het inbouw manual.
Er is ook een Tips & Tricks over dit onderwerp, lees dat maar eens.
Groet,
JW
Maar wat zou kunnen spelen is dat de geschakelde plus tijdens he tstarten onderbroken wordt. En daar kan het systeem nie ttegen, zie het inbouw manual.
Er is ook een Tips & Tricks over dit onderwerp, lees dat maar eens.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
Voor de inbouw van radio/navigatie/multimedia moet je volgens mij niet bij je dealer zijn. Een inbouwstation dat enkel dit soort werkzaamheden verricht is daar veel beter in thuis. Ik denk (net als JW) dat de constante plus niet goed is aangesloten. Dat zou dus kunnen betekenen dat de constante en geschakelde zijn omgewisseld of dat de constante uitvalt tijdens het starten.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Hide post links |
-
- Senior Member
Behalve dan die tig inbouwstations die de afgelopen 3 jaar voorbij zijn gekomen waar ze er een mechanische, elektrische en, voor de betrokkenen, financiële puinhoop van hebben gemaakt.Een inbouwstation dat enkel dit soort werkzaamheden verricht is daar veel beter in thuis.
Bij mij krommen iedere keer de tenen als weer iemand zich hier meldt met problemen na de inbouw. Heel erg vaak zo'n inbouwstation met een goede naamsbekendheid!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Stel dat het de garage lukt om de boel goed aan te sluiten volgens de tip van JW.
Als ik dan een route heb ingevoerd kan ik dan onderweg b.v een kop koffie drinken?
En daarna weer de route vervolgen zonder opnieuw in te voeren?
Want dan is de stroom er toch af geweest???
Zo hoe doe ik dat
thanks Jan
Als ik dan een route heb ingevoerd kan ik dan onderweg b.v een kop koffie drinken?
En daarna weer de route vervolgen zonder opnieuw in te voeren?
Want dan is de stroom er toch af geweest???
Zo hoe doe ik dat
thanks Jan
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij elke VDODayton navigatie is het hetzelfde: Als je alleen maar het contact uit zet, wordt je na het weer starten van de auto gevraagd of de begeleiding moet worden voortgezet.
Juist door het correct aansluiten van de 12 volt bewerkstellig je het correct opslaan van de gegevens na het uitschakelen.
Juist door het correct aansluiten van de 12 volt bewerkstellig je het correct opslaan van de gegevens na het uitschakelen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij mijn 5500, en naar ik veronderstel ook bij de 5200 kun je de lengte van een "koffiepauze" instellen. Die staat bij mij op de maximaal instelbare lengte van 10 minuten, en daarmee gaat de Navi na het weer starten van de motor binnen die tijd van 10 minuten gewoon verder waar 'ie gebleven was. Ná die tijd vraagt 'ie, zoals Gerritje al aangaf of de route vervolgd moet worden.
Of dit bij de 4300 ook zo is weet ik niet, even de handleiding bestuderen lijkt me...
Groet,
JW
Of dit bij de 4300 ook zo is weet ik niet, even de handleiding bestuderen lijkt me...
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Dank voor de antwoorden.
Nu maar eens een afspraak maken met de garage.
Jan
Nu maar eens een afspraak maken met de garage.
Jan
Hide post links |
-
- Senior Member
Voorzover ik kan nagaan bezit de 4300 geen functie voor de "uitschakelvertraging".
Maar onafhankelijk van deze optie, vraagt het systeem normaliter of de begeleiding moet worden voortgezet omdat zoals hierboven beschreven, door de juiste wijze van aansluiten de laatste "toestand" wordt bevroren.
Maar onafhankelijk van deze optie, vraagt het systeem normaliter of de begeleiding moet worden voortgezet omdat zoals hierboven beschreven, door de juiste wijze van aansluiten de laatste "toestand" wordt bevroren.
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, ook als die funktie er niet op zit krijg je die vraag, en is de klus waaraan hij bezig was gewoon in het systeem aanwezig.Gerritje schreef:Voorzover ik kan nagaan bezit de 4300 geen functie voor de "uitschakelvertraging".
Als je dan, na het starten de door velen verafschuwde vraag/disclaimer weer met OK bevestigd hebt krijg je die vraag. Ja dus
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,
Eindelijk werkt mijn vdo 4300.
Vandaag weer bij de garage geweest, er is nu een nieuwe vdo 4300 ingebouwd en de iso stekker is aangepast.
Zodat nu na het starten van de auto de route er nog in zit en na het kopje koffie onderweg vraagt hij eerst netjes of ik wil doorgaan met de geplande route.
Het is mogelijk om een telefoon op de 4300 aan te sluiten.
Wat moet ik daarvoor aanschaffen
Grt Jan
Eindelijk werkt mijn vdo 4300.
Vandaag weer bij de garage geweest, er is nu een nieuwe vdo 4300 ingebouwd en de iso stekker is aangepast.
Zodat nu na het starten van de auto de route er nog in zit en na het kopje koffie onderweg vraagt hij eerst netjes of ik wil doorgaan met de geplande route.
Het is mogelijk om een telefoon op de 4300 aan te sluiten.
Wat moet ik daarvoor aanschaffen
Grt Jan
Hide post links |
-
- Senior Member
Een telefoon kan er niet op worden aangesloten maar wel een carkit welke weer telefoonspecifiek moet zijn of een BT carkit.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-