Indianapolis pro is ineens zijn satellieten kwijt
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 mar 2007 15:56
Indianapolis pro is ineens zijn satellieten kwijt
Dacht ik even op vakantie te gaan naar Frankrijk en van mijn navigatie te kunnen genieten, NIET DUS
Het betreft een Indianapolis pro 7955.
Ik heb nooit problemen met hem gehad maar nu ineens wel.
De GPS ontvanger licht op het dashboard achter de voorruit (Audi A6)
Ik heb de route ingesteld en laten uitrekenen, dat gaat allemaal goed.
Na een stuk rijden kan hij ineens niet meer de goede route aangeven en begint opnieuw te rekenen.
Daar komen dan verkeerde straten of afslagen uit die er niet eens zijn.
Als ik naar de satelliet informatie kijk dan geeft hij ineens NUL aan (dit kwam in Frankrijk het meest voor).
Dus hij heeft geen satellieten meer om de positie op te kunnen bepalen.
Af en toe heeft hij ineens weer een paar satellieten maar dan zitten we uiteraard geheel verkeerd op de route
Waar kan dit nu plotseling aan liggen dat de satellieten er niet meer zijn??
PS, op de terug reis had hij overrigens maar een keer dat hij geen satellieten kon vinden (wel dik 250 KM lang)
Het betreft een Indianapolis pro 7955.
Ik heb nooit problemen met hem gehad maar nu ineens wel.
De GPS ontvanger licht op het dashboard achter de voorruit (Audi A6)
Ik heb de route ingesteld en laten uitrekenen, dat gaat allemaal goed.
Na een stuk rijden kan hij ineens niet meer de goede route aangeven en begint opnieuw te rekenen.
Daar komen dan verkeerde straten of afslagen uit die er niet eens zijn.
Als ik naar de satelliet informatie kijk dan geeft hij ineens NUL aan (dit kwam in Frankrijk het meest voor).
Dus hij heeft geen satellieten meer om de positie op te kunnen bepalen.
Af en toe heeft hij ineens weer een paar satellieten maar dan zitten we uiteraard geheel verkeerd op de route
Waar kan dit nu plotseling aan liggen dat de satellieten er niet meer zijn??
PS, op de terug reis had hij overrigens maar een keer dat hij geen satellieten kon vinden (wel dik 250 KM lang)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Uit wat je hier beschrijft zou ik willen stellen dat het een probleempje is met de antenne of met de kabel.
Hoeft helemaal niet ernstig te zijn, hooguit een neiuwe antenne.
Hoeft helemaal niet ernstig te zijn, hooguit een neiuwe antenne.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 mar 2007 15:56
De indianapolis pro is net circa 5 maanden oud dus alles is nog nieuw.
Kan het zo zijn dat de kern van de antenne draad zo zwak is dat deze kan breken?
Het vreemde is dat hij zo 8 tot 10 satellieten ziet en plots er geen een meer kan vinden.
Je moet toch ook onder het rijden even een tussen stop in kunnen voeren zonder te hoeven stoppen?
Kan het zo zijn dat de kern van de antenne draad zo zwak is dat deze kan breken?
Het vreemde is dat hij zo 8 tot 10 satellieten ziet en plots er geen een meer kan vinden.
Je moet toch ook onder het rijden even een tussen stop in kunnen voeren zonder te hoeven stoppen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als er bij de montage van de Indy een kleine onzorgvuldigheid begaan is zou zoiets kunnen gebeuren.
Die aansluiting is heel fragiel, en bij het terugdrukken van de unit in z'n behuizing/DIN-slot zou er wat mis gegaan kunnen zijn.
Wie heeft 'm gemonteerd?
Groet,
JW
Die aansluiting is heel fragiel, en bij het terugdrukken van de unit in z'n behuizing/DIN-slot zou er wat mis gegaan kunnen zijn.
Wie heeft 'm gemonteerd?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 mar 2007 15:56
De indianapolis pro heb ik zelf in de Audi A6 ingebouwd.
Dat was geen probleem alles werkt op zoals het hoort
En de Gps ontvanger heb ik links voor de bestuurder op het dashboard liggen.
De fout begon pas na dat ik twee weken geleden op vakantie naar Frankrijk ging., toen was hij op heel veel plaatsen de weg kwijt en ik kwam er achter dat het satelliet ontvangst op 0 stond.
Na verloop van tijd had hij dan ineens weer wel contact met satelietten en moest de route weer opnieuw worden berekend, tot hij zomaar weer eens geen satelietten kon vinden.
Zo ging dat diverse keren.
Dat was geen probleem alles werkt op zoals het hoort
En de Gps ontvanger heb ik links voor de bestuurder op het dashboard liggen.
De fout begon pas na dat ik twee weken geleden op vakantie naar Frankrijk ging., toen was hij op heel veel plaatsen de weg kwijt en ik kwam er achter dat het satelliet ontvangst op 0 stond.
Na verloop van tijd had hij dan ineens weer wel contact met satelietten en moest de route weer opnieuw worden berekend, tot hij zomaar weer eens geen satelietten kon vinden.
Zo ging dat diverse keren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ondanks, of misschien juist door je nadere uitleg ben ik van mening dat het probleem gezocht moet worden bij de kabel of de aansluiting van de GPS antenne
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die mening deel ik.
En dus het advies: trek 'm er even uit en inspecteer die aansluiting heel zorgvuldig.
Voorts de vraag: hoe heb je die draad getrokken richting aansluiting, zit die ergens bionnendoor en langs wat anders weggewerkt? Kan bij die montage soms wat mis gegaan zijn, als gezegd, die draad is uiterst fragiel.
Groet,
JW
En dus het advies: trek 'm er even uit en inspecteer die aansluiting heel zorgvuldig.
Voorts de vraag: hoe heb je die draad getrokken richting aansluiting, zit die ergens bionnendoor en langs wat anders weggewerkt? Kan bij die montage soms wat mis gegaan zijn, als gezegd, die draad is uiterst fragiel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 mar 2007 15:56
Oke, ik ga die draad van de GPS eens goed nazien.
De draad is vanaf de Indianapolis pro, via het dashboard (vast gezet met tyripes aan de draadbundel van de auto) naar het voorraam links voor de bestuurder.
De draad is ook niet ingekort.
Ik heb de GPS net nog even van het dashboard afgehaald en naar beneden onder het stuur laten hangen, dit geeft 0 satelieten.
Leg ik hem weer op het dashboard dan gaat hij weer naar 5 satelieten, hij ziet ze nu dus wel.
Zal het de kabel dan wel zijn??
Het gekke is dat ik het nooit had en uitgerekend naar Frankrijk wel, is het daar soms anders met het ontvangst?
Ik heb er wel sinds kort ook een sony ericsson w810 GSM via bluethoot op zitten (werkt perfect) kan dit problemen geven?
De draad is vanaf de Indianapolis pro, via het dashboard (vast gezet met tyripes aan de draadbundel van de auto) naar het voorraam links voor de bestuurder.
De draad is ook niet ingekort.
Ik heb de GPS net nog even van het dashboard afgehaald en naar beneden onder het stuur laten hangen, dit geeft 0 satelieten.
Leg ik hem weer op het dashboard dan gaat hij weer naar 5 satelieten, hij ziet ze nu dus wel.
Zal het de kabel dan wel zijn??
Het gekke is dat ik het nooit had en uitgerekend naar Frankrijk wel, is het daar soms anders met het ontvangst?
Ik heb er wel sinds kort ook een sony ericsson w810 GSM via bluethoot op zitten (werkt perfect) kan dit problemen geven?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Hoewel stevig zat is een tiewrap niet bedoeld om draadjes als de GPS antennekabel vast te zetten. Je trekt heel makkelijk te hard en kwaad is geschied. Dat linnen tape dat in de autoindustrie wordt gebruikt is ideaal.De draad is vanaf de Indianapolis pro, via het dashboard (vast gezet met tyripes aan de draadbundel van de auto)
Als je denkt dat BT de schuldige kan zijn, haal je dat een poosje weg en ziet wat er gebeurt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die BT, daar heb ik kort geleden een verhaal over gelezen. De teneur was dat die globaalweg in hetzelfde frequentiegebied zitten als GPS, en tsja, dan kun je er op wachten dat het een keer misgaat.
Ik moet eens in de techniek ervan duiken, ik weet er weinig van, mede omdat ik het zelf niet gebruik.
Groet,
JW
Ik moet eens in de techniek ervan duiken, ik weet er weinig van, mede omdat ik het zelf niet gebruik.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 mar 2007 15:56
Ik heb zojuist de indianapolis in mijn garage uitgetest met en zonder de GSM via de bluethoot.
Beide keren ontvangt hij 7 van de 11 satelieten.
Dus bluethoot is geen probleem lijkt me.
Wat me wel opvalt dat ik bij de GPS info waar ook de datum en tijd vermeld worden, de tijd precies 2 uur verschild met de werkelijke tijd er staat bijvoorbeeld 18.29 uur en het is werkelijk 20.29 uur.
De normale tijd die je kan laten zien is wel de goede tijd.
Is dat nog te veranderen?
Beide keren ontvangt hij 7 van de 11 satelieten.
Dus bluethoot is geen probleem lijkt me.
Wat me wel opvalt dat ik bij de GPS info waar ook de datum en tijd vermeld worden, de tijd precies 2 uur verschild met de werkelijke tijd er staat bijvoorbeeld 18.29 uur en het is werkelijk 20.29 uur.
De normale tijd die je kan laten zien is wel de goede tijd.
Is dat nog te veranderen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Kijk nou eens in je instructieboekje. Als je dat zelf nooit hebt ingesteld staat de tijd standaard op UTC (vroeger GMT genoemd) Je moet zelf het tijdverschil met UTC, +2 uur in de zomer, instellen. Ook dat staat in je boekje!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 mar 2007 15:56
Gerritje, de tijd volgens mijn boekje heb ik ingesteld zoals omschreven.
De tijd wordt dus ook zoals het hoort weergegeven (goed dus)
Maar als ik bij GPS info ga kijken is de tijd - 2 uur hoe kan dat dan?
De tijd wordt dus ook zoals het hoort weergegeven (goed dus)
Maar als ik bij GPS info ga kijken is de tijd - 2 uur hoe kan dat dan?
Gerritje schreef:Kijk nou eens in je instructieboekje. Als je dat zelf nooit hebt ingesteld staat de tijd standaard op UTC (vroeger GMT genoemd) Je moet zelf het tijdverschil met UTC, +2 uur in de zomer, instellen. Ook dat staat in je boekje!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De tijd die je te zien krijgt bij GPS info is per definitie UTC dus nu -2 uur tov de zomertijd. Kennelijk is dat bij jou goed. Die UTC kun je niet veranderen want dat is de tijd die gebruikt wordt voor de positieberekening en is afkomstig uit de berekening van de satellietconstellatie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47
Misschien heeft het iets met de 'ligging van de kabel' te maken. Bij latere inbouwhandleidingen lees ik nl. dat deze niet parallel mag liggen aan kabels reeds aanwezig in de auto. Ook wordt aangeraden om de overige lengte onder de antenne te plaatsen.
Dit is een vrije vertaling van wat er in de Duitse Einbau-anleitung vermeld wordt:
Dit is een vrije vertaling van wat er in de Duitse Einbau-anleitung vermeld wordt:
Das Antennen kabel sollte nicht parallel zu anderen Kabeln im Fahrzeug verlaufen.
Das Antennekabel sollte auf dem kürzesten Weg vom Navigationssystem zur Antenne verlegt werden. Die Kabelreserve sollte direkt unterhalb der Antenne befestigt werden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 mar 2007 15:56
Dat heb ik inderdaad zo in mijn boekje staan.
Maar het is natuurlijk geen gezicht als je de GPS ontvanger op het dashboard hebt liggen er een bos draad meteen achter hebt zitten.
Die berg je dus op onder het dashboard lijkt mij.
Overrigens heb ik er geen metalen plaat bij zoals in de beschrijving staat maar ik heb gewoon een stukje dubbelzijdig tape onder de ontvanger zitten.
Wie heeft er dan wel die plaat, en maakt het wat uit of die er onder zit???
Maar het is natuurlijk geen gezicht als je de GPS ontvanger op het dashboard hebt liggen er een bos draad meteen achter hebt zitten.
Die berg je dus op onder het dashboard lijkt mij.
Overrigens heb ik er geen metalen plaat bij zoals in de beschrijving staat maar ik heb gewoon een stukje dubbelzijdig tape onder de ontvanger zitten.
Wie heeft er dan wel die plaat, en maakt het wat uit of die er onder zit???
Mr.BS schreef:Misschien heeft het iets met de 'ligging van de kabel' te maken. Bij latere inbouwhandleidingen lees ik nl. dat deze niet parallel mag liggen aan kabels reeds aanwezig in de auto. Ook wordt aangeraden om de overige lengte onder de antenne te plaatsen.
Dit is een vrije vertaling van wat er in de Duitse Einbau-anleitung vermeld wordt:Das Antennen kabel sollte nicht parallel zu anderen Kabeln im Fahrzeug verlaufen.
Das Antennekabel sollte auf dem kürzesten Weg vom Navigationssystem zur Antenne verlegt werden. Die Kabelreserve sollte direkt unterhalb der Antenne befestigt werden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47
Het ging oook meer om het 'parallel' verhaal.....
Metalen plaatje zit alleen bij de oudere GPS antennes (bijv.AG13), bij de AG14 is deze niet meer nodig.
Bij de Indianapolis Pro wordt tegenwoordig de AG14 geleverd.
Metalen plaatje zit alleen bij de oudere GPS antennes (bijv.AG13), bij de AG14 is deze niet meer nodig.
Bij de Indianapolis Pro wordt tegenwoordig de AG14 geleverd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik zou toch willen adviseren om een andere GPS antenne te proberen. En als dat verbetering mocht geven, deze meteen onder het dasboard te plaatsen. Voor de ontvangst is het absoluut niet nodig om de antenne daar bovenop te hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 mar 2007 15:56
Onder het dashboard plaatsen???
Geeft dat geen storingen met alle electra bedrading en metalen delen die daar al zitten?
En wat ik dan ook niet begrijp die mobiele navigatie systemen (tom tom e.t.c) hebben een ingebouwde gps ontvanger, zijn die dan zoveel beter dan bij een vast systeem.
Want bij een vast systeem zit de gps antene vaak buiten op het dak.
Geeft dat geen storingen met alle electra bedrading en metalen delen die daar al zitten?
En wat ik dan ook niet begrijp die mobiele navigatie systemen (tom tom e.t.c) hebben een ingebouwde gps ontvanger, zijn die dan zoveel beter dan bij een vast systeem.
Want bij een vast systeem zit de gps antene vaak buiten op het dak.
Gerritje schreef:Ik zou toch willen adviseren om een andere GPS antenne te proberen. En als dat verbetering mocht geven, deze meteen onder het dasboard te plaatsen. Voor de ontvangst is het absoluut niet nodig om de antenne daar bovenop te hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik denk dat bij 90% van de vast ingebouwde systemen de losse GPS antenne onder het dashboard is bevestigd.
In vrijwel alle inbouwhandleidingen wordt dit ook geadviseerd. Bovendien is de wijze van afscherming en de kwaliteit van de RG174 kabel een garantie op het vermijden van storingen van buitenaf.
Dat sommigen een buitenantenne aan hun PNA hebben geknoopt ligt vrijwel steeds aan de aanwezigheid van een warmetwerende voorruit waardoor de ontvangst heel beroerd kan zijn tot nihil.
In vrijwel alle inbouwhandleidingen wordt dit ook geadviseerd. Bovendien is de wijze van afscherming en de kwaliteit van de RG174 kabel een garantie op het vermijden van storingen van buitenaf.
Dat sommigen een buitenantenne aan hun PNA hebben geknoopt ligt vrijwel steeds aan de aanwezigheid van een warmetwerende voorruit waardoor de ontvangst heel beroerd kan zijn tot nihil.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 mar 2007 15:56
Gerritje, de meeste auto's van nu hebben toch een warmte werend voorraam?
Ik heb een audi A6 uit 1998 en die heeft dat toch ook lijkt mij.
Of is getint en warmte werend iets anders.
De gebruiksaanwijzing geeft aan dat het verdekt inbouwen onder de console niet is toegestaan?
De ontvangst mag niet door de motorkap worden gestoort e.t.c e.t.c
En zoals ik hier ook wel lees dat ze hem onder de parafaan bij de ruitenwisser motor's e.t.c inbouwen.
Kan dat dan weer geen kwaad met het vele metaal om de GPS heen en wat met condens e.t.c?
Ik heb een audi A6 uit 1998 en die heeft dat toch ook lijkt mij.
Of is getint en warmte werend iets anders.
De gebruiksaanwijzing geeft aan dat het verdekt inbouwen onder de console niet is toegestaan?
De ontvangst mag niet door de motorkap worden gestoort e.t.c e.t.c
En zoals ik hier ook wel lees dat ze hem onder de parafaan bij de ruitenwisser motor's e.t.c inbouwen.
Kan dat dan weer geen kwaad met het vele metaal om de GPS heen en wat met condens e.t.c?
Gerritje schreef:Ik denk dat bij 90% van de vast ingebouwde systemen de losse GPS antenne onder het dashboard is bevestigd.
In vrijwel alle inbouwhandleidingen wordt dit ook geadviseerd. Bovendien is de wijze van afscherming en de kwaliteit van de RG174 kabel een garantie op het vermijden van storingen van buitenaf.
Dat sommigen een buitenantenne aan hun PNA hebben geknoopt ligt vrijwel steeds aan de aanwezigheid van een warmetwerende voorruit waardoor de ontvangst heel beroerd kan zijn tot nihil.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Warmtewerende eigenschappen worden verkregen door middel van het opdampen van een metaal en heeft niets te maken met getint glas.
Er zijn vele plaatsen om de GPS antenne te monteren. De paravent is daar één van en natuurlijk heeft de antenne last van vocht maar van metaaldelen in de omgeving niet zolang ze het uizicht op de hemel niet belemmeren.
Er zijn vele plaatsen om de GPS antenne te monteren. De paravent is daar één van en natuurlijk heeft de antenne last van vocht maar van metaaldelen in de omgeving niet zolang ze het uizicht op de hemel niet belemmeren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 977
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 617
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 631
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1114
-
-
MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 560
-
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 1075
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-