Hallo Jan,
Die lange dunne pen die aan het uiteinde van de AUKAB kabel zit heet een DIN aansluiting.
De korte (haakse) aansluiting die op beide kabels van de 1410 zitten heten ISO aansluitingen.
Als ik het nu goed begrijp zit op jouw radioingang een female DIN, waar een verloopstekkertje op zit naar DIN. Daar kan dan het korte kabeltje ingeprikt worden dat van de 1410 komt.
De lange kabel gaat naar de MT em daar past de haakse ISO rechtstreeks op.
Klopt het zo?
Groet,
JW
MA1410 installatie
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
ma1410 vervolg
Hallo JW,JW schreef:Hallo Jan,
Die lange dunne pen die aan het uiteinde van de AUKAB kabel zit heet een DIN aansluiting.
De korte (haakse) aansluiting die op beide kabels van de 1410 zitten heten ISO aansluitingen.
Als ik het nu goed begrijp zit op jouw radioingang een female DIN, waar een verloopstekkertje op zit naar DIN. Daar kan dan het korte kabeltje ingeprikt worden dat van de 1410 komt.
De lange kabel gaat naar de MT em daar past de haakse ISO rechtstreeks op.
Klopt het zo?
Groet,
JW
Ja ben weer snel terug.
Mijn vermoeden van een probleem met de aansluitingen is juist gebleken.
zoals ik al zei in het voorafgaande verhaaltje in de voorheen werkende situatie
van Hirschmann flex naar radio en MT met eigen plakantenne
bij uitbouwen van radio zie ik daar een ISO stekker op de antennebus van de radio
wat doet dat ding daar? de antenne van de MT had (nog) niets te maken met het radiosignaal.
Goed kabeltje opgehaald en de boel gaan demonteren.
wat blijkt nu mijn VW-Golf4 heeft standaard al zo'n ISO stekker zitten en daar dat natuurlijk niet paste op de radio heeft het inbouwstation van destijds een adapter DIN naar ISO in de antenne-ingang van de radio gestoken en verder heb ik geen adapterkabeltje meer dat zal wel daarachter gebleven zijn.
zit nu met een nieuwe draad passend op de flex en passend in de radio mits ik die adapter eruit trek kan dus de AM 1410 niet aansluiten, hetzij ik een kabeltje kan vinden ISOmale-ISOmale of DINfemale-ISOmale of zo'n VDOadapter
wat nu?
Groetjes Jan Smeder
VW Golf 4, MS6000 = (PC5000+MR6000), Firmware MO5076, TMC Module MT 5000, Antennesplitter MA 1410,
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Je bent er dus bijna
Die nu aanwezige adapter ISO >> DIN kun je dus gewoon opnieuw gebruiken. Immers de korte 1410 kabel heeft ook een ISO aansluiting, net als de standaard VW antenne dus.
Voor het aansluiten van je AUKAB kabel op de 1410 heb je nu een DIN >> ISO Adapter nodig. Heeft de leverancier van de AUKAB die niet in voorraad? Anders heeft een Halfords achtig bedrijf die zeker in voorraad.
Groet,
JW
Die nu aanwezige adapter ISO >> DIN kun je dus gewoon opnieuw gebruiken. Immers de korte 1410 kabel heeft ook een ISO aansluiting, net als de standaard VW antenne dus.
Voor het aansluiten van je AUKAB kabel op de 1410 heb je nu een DIN >> ISO Adapter nodig. Heeft de leverancier van de AUKAB die niet in voorraad? Anders heeft een Halfords achtig bedrijf die zeker in voorraad.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
ma1410 vervolg
OK JW,JW schreef:Je bent er dus bijna
Die nu aanwezige adapter ISO >> DIN kun je dus gewoon opnieuw gebruiken. Immers de korte 1410 kabel heeft ook een ISO aansluiting, net als de standaard VW antenne dus.
Voor het aansluiten van je AUKAB kabel op de 1410 heb je nu een DIN >> ISO Adapter nodig. Heeft de leverancier van de AUKAB die niet in voorraad? Anders heeft een Halfords achtig bedrijf die zeker in voorraad.
Groet,
JW
Adapterkabeltje inmiddels gehaald en morgen maar weers verder met de inbouw
laat je nog weten of het al die soris waard is geweest bedankt voor de info en tot hoors en groetjes
Jan Smeder
VW Golf 4, MS6000 = (PC5000+MR6000), Firmware MO5076, TMC Module MT 5000, Antennesplitter MA 1410,
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
Re: ma1410 vervolg
Hai JW,jansmeder schreef:OK JW,JW schreef:Je bent er dus bijna
Die nu aanwezige adapter ISO >> DIN kun je dus gewoon opnieuw gebruiken. Immers de korte 1410 kabel heeft ook een ISO aansluiting, net als de standaard VW antenne dus.
Voor het aansluiten van je AUKAB kabel op de 1410 heb je nu een DIN >> ISO Adapter nodig. Heeft de leverancier van de AUKAB die niet in voorraad? Anders heeft een Halfords achtig bedrijf die zeker in voorraad.
Groet,
JW
Adapterkabeltje inmiddels gehaald en morgen maar weers verder met de inbouw
laat je nog weten of het al die soris waard is geweest bedankt voor de info en tot hoors en groetjes
Jan Smeder
De nieuwbouw inmiddels afgerond.
Was nog een heel gedoe hoor, na al het sloopwerk bleek dat de stijl bij de voorruit al bezet was met allerlij andere draden en dus te weinig plaats bood voor de twee antennekabels via de dakhemel naar achteren te brengen.
(de originele antennekabel afgekoppelt en maar laten zitten)
dus uitgeweken naar de dorpel, zit allemaal een beetje trikkie inelkaar geklikt en geschoven dus als ik iemand helpen kan met advies wat eerst en/of waar je de boel kunt losmaken dan roep maar.
Het zit nu zoals het in de handleiding staat.
Radio-antenne-ingang van de MR6000 voorzien van DIN naar ISO-adapter, daarop het korte VDO kabeltje ISO naar VDO dat weer geschroefd op de MA 1410 radio-uitgang.
De lange antenne-kabel geschroefd op MA 1410 TMC uitgang en het ander eind met de ISO op de TM5000 geklikt
De andere lange antennekabel met de overgebleven DIN-plug aan de Flex-dak-antenne welke op zijn beurt voorzien wordt met 12V middels een daarvoor bestemd kabeltje.
Nu dan het resultaat:
Was zo lang bezig geweest met sloop en inbouw dat na het aanzetten van de radio de mij een melding gaf GOODBY
(accu leeg) binnenverlichting had de gehele dag aangestaan.
uurtje wachten en kon de auto weer starten.
proefritje gemaakt, navigatie werkt zo als vanouds.
TMC valt ook nu weer regelmatig in het rood
Radio heeft minder ontvangst, kan bijvoorbeeld niet laten zoeken naar Skyradio, daar fiets ie steeds overheen
ook allen maar gebrom op AM.
boel weer uit elkaar tot ik bij de MA 1410 kan komen, radio eruit en regelrecht op de DIN aangesloten.
en Skyradio kan nu wel gevonden worden, ook op AM nu signaal
boel weer terug, heb nu wel de Skyradio via de vastgezette toets, maar gaat onderweg toch weer op search.
Dus ik heb niet echt verbetering gekregen met de hele operatie, zij het dat ik verlost ben van de plak-antenne.
En ben een poosje van de straat geweest.
Ik heb nu geen opties meer behalve dat er iemand is die de boel kan doormeten, en onderdelen van mij of ik die van hem kan uitwisselen om uit te vogelen of het aan de radio, MA 1410, TM5000 of Flex-antenne ligt.
Ik woon in Westervoort, nabij Arnhem.
JW als je nog een ideetje hebt dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groetjes tot hoors.
Jan Smeder
Met vriendelijke groet
VW Golf 4, MS6000 = (PC5000+MR6000), Firmware MO5076, TMC Module MT 5000, Antennesplitter MA 1410,
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Da's balen.....
Even voor alle duidelijkheid, je schreef:
Het zit nu zoals het in de handleiding staat.
Radio-antenne-ingang van de MR6000 voorzien van DIN naar ISO-adapter, daarop het korte VDO kabeltje ISO naar VDO dat weer geschroefd op de MA 1410 radio-uitgang.
En:
De lange antenne-kabel geschroefd op MA 1410 TMC uitgang en het ander eind met de ISO op de TM5000 geklikt
De andere lange antennekabel met de overgebleven DIN-plug aan de Flex-dak-antenne welke op zijn beurt voorzien wordt met 12V middels een daarvoor bestemd kabeltje.
Dat is dus de nieuwe AUKAB kabel, die aan het uiteinde een rechte DIN stekker heeft die je met een DIN >> ISO op de MA 1410 inplugt?
Uit je verhaal maak ik op dat je, wanneer je de MA 1410 er geheel tussenuithaalt, en de AUKAB DIN plug rechtstreeks in je MR 6000 antenne-ingang stopt, je ook dan maar een matige radio ontvangst hebt, met een instabiele Skyradio ontvangst?
Daarbij wel de kanttekening dat Skyradio, als ik goed interpreteer wat Ritselaar daar al eens over geschreven heeft in viewtopic.php?p=7791&search_id=685467239#7791 , ten oosten van Arnhem niet al te best ontvangen wordt. Zie ook http://www.navigatiehosting.nl/TMC/Freq ... yradio.htm
Maar daarmee zou dan nog niet verklaard zijn waarom je ontvangst zoveel slechter wordt als je de 1410 er tussenzet.
En ook niet waarom je TMC ontvangst zo beroerd is. Tenzij dat dan weer komt omdat je een MT 5000 hebt waarbij het zoeken van een andere TMC zender moeizaam gaat, heel anders dan bij de latere 5010 en 5011 boxen.
Over een week komt er een "deskundige" in jouw buurt terug van vakantie, ik heb al een seintje uitgezet naar hem
Wanhoop niet, er zal best een oplossing gevonden worden
Groet,
JW
PS Vergeef me de opmerking, maar die twee schroefaansluitingen op de 1410 zijn toch niet per ongeluk verwisseld
Even voor alle duidelijkheid, je schreef:
Het zit nu zoals het in de handleiding staat.
Radio-antenne-ingang van de MR6000 voorzien van DIN naar ISO-adapter, daarop het korte VDO kabeltje ISO naar VDO dat weer geschroefd op de MA 1410 radio-uitgang.
En:
De lange antenne-kabel geschroefd op MA 1410 TMC uitgang en het ander eind met de ISO op de TM5000 geklikt
De andere lange antennekabel met de overgebleven DIN-plug aan de Flex-dak-antenne welke op zijn beurt voorzien wordt met 12V middels een daarvoor bestemd kabeltje.
Dat is dus de nieuwe AUKAB kabel, die aan het uiteinde een rechte DIN stekker heeft die je met een DIN >> ISO op de MA 1410 inplugt?
Uit je verhaal maak ik op dat je, wanneer je de MA 1410 er geheel tussenuithaalt, en de AUKAB DIN plug rechtstreeks in je MR 6000 antenne-ingang stopt, je ook dan maar een matige radio ontvangst hebt, met een instabiele Skyradio ontvangst?
Daarbij wel de kanttekening dat Skyradio, als ik goed interpreteer wat Ritselaar daar al eens over geschreven heeft in viewtopic.php?p=7791&search_id=685467239#7791 , ten oosten van Arnhem niet al te best ontvangen wordt. Zie ook http://www.navigatiehosting.nl/TMC/Freq ... yradio.htm
Maar daarmee zou dan nog niet verklaard zijn waarom je ontvangst zoveel slechter wordt als je de 1410 er tussenzet.
En ook niet waarom je TMC ontvangst zo beroerd is. Tenzij dat dan weer komt omdat je een MT 5000 hebt waarbij het zoeken van een andere TMC zender moeizaam gaat, heel anders dan bij de latere 5010 en 5011 boxen.
Over een week komt er een "deskundige" in jouw buurt terug van vakantie, ik heb al een seintje uitgezet naar hem
Wanhoop niet, er zal best een oplossing gevonden worden
Groet,
JW
PS Vergeef me de opmerking, maar die twee schroefaansluitingen op de 1410 zijn toch niet per ongeluk verwisseld
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
ma1410 vervolg
JW,JW schreef:.....
PS Vergeef me de opmerking, maar die twee schroefaansluitingen op de 1410 zijn toch niet per ongeluk verwisseld
Nee niet verwisseld, dat dacht ik in eerste instantie ook, had de zaak nog eens extra opengeschroeft of ik werkelijk zo'n oen zou zijn? maar dat is dus niet het geval (gelukkig maar).
Ik wacht rustig af, mijn Navigatie doet het nog en dat is het belangrijkste.
alvast bedankt voor de verkregen hulp tot zover en evt. de aangeboden externe hulp, ik zal er graag gebruik van maken.
hoor het wel weer van je.
Groetjes en nog een prettige dag verder.
Jan Smeder
VW Golf 4, MS6000 = (PC5000+MR6000), Firmware MO5076, TMC Module MT 5000, Antennesplitter MA 1410,
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als je accu leeg is na een een uur of 8 de binnenverlichting aan te hebben gehad, wordt het serieus tijd dat je naar een andere accu om gaat zien.Was zo lang bezig geweest met sloop en inbouw dat na het aanzetten van de radio de mij een melding gaf GOODBY
(accu leeg) binnenverlichting had de gehele dag aangestaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 878
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23
Zojuist een rondje Duiven - Rheden v.v. gedaan en Skyradio aangezet.
Bij een scan loopt de radio er gewoon overheen. Handmatig selecteren lukt wel.
Kies ik SKy vanuit voorkeurtoets, dan staat ie op 101.2. Wel wordt direct overgesprongen naar 101.5.
Volgens het plaatje van SKy (zie link hierboven in topic van JW) is dat de juiste frequentie.
Maar ook zie je in dat plaatje dat we hier op de rand zitten.
Dat merk ik ook tijdens de autorit naar Rheden. Het signaal stoort af en toe iets en je hoort dat het niet goed zuiver is.
Maar waarom stelje ontvanger niet in op beter signaal van bijv. radio 3: 96,2 Markelo, 96.5 Arnhem em 96,8 Lopik
Frits de Laar
Bij een scan loopt de radio er gewoon overheen. Handmatig selecteren lukt wel.
Kies ik SKy vanuit voorkeurtoets, dan staat ie op 101.2. Wel wordt direct overgesprongen naar 101.5.
Volgens het plaatje van SKy (zie link hierboven in topic van JW) is dat de juiste frequentie.
Maar ook zie je in dat plaatje dat we hier op de rand zitten.
Dat merk ik ook tijdens de autorit naar Rheden. Het signaal stoort af en toe iets en je hoort dat het niet goed zuiver is.
Maar waarom stelje ontvanger niet in op beter signaal van bijv. radio 3: 96,2 Markelo, 96.5 Arnhem em 96,8 Lopik
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
ma1410 vervolg
Het probleem is dat je met de MR6000 niet op een frequentie kunt afstellen alleen scan in low en high maar ook in low (zwakkere zenders) fietst ie ervoorbij, heb hem met mijn antenne wissel-truukje inmiddels vastgezet onder een voorkeurtoets en komt dan redelijk door.ritselaar schreef:Zojuist een rondje Duiven - Rheden v.v. gedaan en Skyradio aangezet.
Bij een scan loopt de radio er gewoon overheen. Handmatig selecteren lukt wel.
Kies ik SKy vanuit voorkeurtoets, dan staat ie op 101.2. Wel wordt direct overgesprongen naar 101.5.
Volgens het plaatje van SKy (zie link hierboven in topic van JW) is dat de juiste frequentie.
Maar ook zie je in dat plaatje dat we hier op de rand zitten.
Dat merk ik ook tijdens de autorit naar Rheden. Het signaal stoort af en toe iets en je hoort dat het niet goed zuiver is.
Maar waarom stelje ontvanger niet in op beter signaal van bijv. radio 3: 96,2 Markelo, 96.5 Arnhem em 96,8 Lopik
Frits de Laar
en ja kan natuurlijk een andere zender kiezen met sterker signaal maar dat is niet de oplossing.
Groetjes Jan Smeder
VW Golf 4, MS6000 = (PC5000+MR6000), Firmware MO5076, TMC Module MT 5000, Antennesplitter MA 1410,
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |