Wimpie44 schreef:
Waarom zou een backup-CD niet werken ?
Ik heb gekozen voor D3BT en het bevalt uitstekend.
De reactie op mijn antwoord op de vraag was:
JW schreef:
Kun je me uitleggen waarom je een back-up van je originele CD zou gebruiken om die vervolgens op de HD te zetten? Waarom maak je dan eerst die back-up en speel je 'm niet gewoon in met je origineel?
1/. in de auto gebruik ik geen originele CD's of DVD's ivm kans op beschadigen. Het is een prive Backup-CD/DVD.
2/. ik kopieer niet naar de HD omdat dat niet met de D3BT kan. Mijn reactie was een antwoord in vragende vorm op de gestelde vraag van TS.
3/. de filosofie van Pioneer is niet om een CD/DVD verzameling als aparte klus op de HD te zetten. Als je een CD/DVD afspeelt, kan je op dat moment de CD/DVD overzetten naar de HD. Er is geen sprake van een klus of extra werk.
4/. een iPod aangesloten op de D3BT werkt goed en is veel goedkoper. Met de beperkingen die duidelijk zijn beschreven kom ik goed uit de voeten. Voordeel is dat je helemaal geen CD/DVD's nodig hebt.
Ik zie elk navigatiesysteem voorlopig nog als tijdelijk. De markt is nog teveel in beweging, de apparatuur is vergankelijk op korte termijn en heeft waarschijnlijk een zeer korte economische levensduur. Het is apparatuur die valt in de consumenten markt, als zodanig worden de produkten ook behandeld, de klant ook. De apparatuur kan nuttig zijn, het zijn daarnaast vooral hebbedingetjes, speeltjes, nice-to-have.