Afstandsbediening RC5400 aan een oude kabel?

Polowonder
Junior Member
Junior Member

Afstandsbediening RC5400 aan een oude kabel?

Bericht door Polowonder »

Hallo iedereen.

Sinds deze week werkt mijn MS 5500 syteem volledig naar mijn smaak.

Nu was daar een afstandsbediening RC5400 (het nieuwere type) bij. Ik kocht een nieuw docking-station en installeerde dat netjes (al zeg ik het zelf).

Wil nu toch wel dat docking station niet werken zeker :Wall: (afstandbediening werkt enkel met de batterijtjes)

Op een Duitse website vond ik informatie dat VDO de bekabeling veranderd heeft.

Ok, ik weet wel "koop een nieuwe kabel", maar dan moet ik weer de halve auto slopen.

Aan dat docking station zitten drie pinnetjes. Misschien is het mogelijk gewoon de kabeltjes aan die pinnetjes (binnen in het docking-station) om te solderen? Weet iemand wat waar aan moet?
[b]Vroeger[/b]: BMW E36 Touring, met een losse MIO 168 PDA navigatie
[b]Nu[/b]: BMW E46 Touring met: MS 5500, TMC, met origineel BMW 'Einbaublende' voor monitor
[b]Motor[/b]: BMW K1200RS met Garmin Streetpilot III Deluxe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik kan het even niet volgen...
Dat nieuwe dockingstation heeft een kabeltje, en dat moet inprikken op de kabel die vanaf de B-stekker komt. Waar zit nou het probleem?
Heb je soms een oude B-kabel gebruikt, die nog met de stekker naar het oude dockingstation van de RC 5400 ging? In dat geval is er een verloopkabeltje te koop waarmee je het nieuwe dockingstation kunt koppelen aan de oude kabel.
Of is er wat anders aan de hand?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Polowonder
Junior Member
Junior Member

Bericht door Polowonder »

JW schreef: Heb je soms een oude B-kabel gebruikt, die nog met de stekker naar het oude dockingstation van de RC 5400 ging? In dat geval is er een verloopkabeltje te koop waarmee je het nieuwe dockingstation kunt koppelen aan de oude kabel.
Of is er wat anders aan de hand? JW
De B-kabel werd mij naderhand opgestuurd door de verkoper (een particulier). Ik vermoed dus dat dit nog 'de oude B-kabel' is.
Het ronde stekkertje van het docking-station paste er perfect in, dus dacht ik: "niks aan de hand".

Ik kocht de dvd in Eindhoven bij Idee-Systems. Die zullen dat verloopkabeltje wel hebben dacht ik.

Je weet daar toevallig niet een onderdeelnumer van?
[b]Vroeger[/b]: BMW E36 Touring, met een losse MIO 168 PDA navigatie
[b]Nu[/b]: BMW E46 Touring met: MS 5500, TMC, met origineel BMW 'Einbaublende' voor monitor
[b]Motor[/b]: BMW K1200RS met Garmin Streetpilot III Deluxe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Het stekkertje van de oude kabel is heel anders dan van de nieuwe, daarom bestaat er een verloopje.
De oude is een 6-pins stekker, de nieuwe een 3 pins, zie ook viewtopic.php?search_id=44700048&t=8918 , jou zeeeer wel bekend :!:

Als 'ie bij jou wél past is er wat anders aan de hand, vermoedelijk is die B-kabel niet goed. Er is maar één uitvoering van de 3-pins, zie het schema in dat andere topic. Wellicht heeft de figuur die 'm jou geleverd heeft zelf wat samengesteld en dat niet goed gedaan, of is er wat aan de hand met je dockingstation.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”