DVD Europa supercode. Flitspalenmelding activeren?

Polowonder
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jun 2007 00:01

DVD Europa supercode. Flitspalenmelding activeren?

Bericht door Polowonder »

Weet iemand hoe ik de flitspalenmelding moet activeren?
Is daar een bepaald abonnement voor te nemen?

(uiteraard om de verkeersveiligheid te verhogen) 8)
[b]Vroeger[/b]: BMW E36 Touring, met een losse MIO 168 PDA navigatie
[b]Nu[/b]: BMW E46 Touring met: MS 5500, TMC, met origineel BMW 'Einbaublende' voor monitor
[b]Motor[/b]: BMW K1200RS met Garmin Streetpilot III Deluxe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daar hoef je niks voor te doen, die worden gewoon zicht- en hoorbaar als je rijdt. Uiteraard alleen op de door jou geplande route :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Polowonder
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jun 2007 00:01

Bericht door Polowonder »

JW schreef:Daar hoef je niks voor te doen, die worden gewoon zicht- en hoorbaar als je rijdt. Uiteraard alleen op de door jou geplande route :idea:

Groet,
JW
Probeer ik vandaag nog even uit. Mag geen probleem zijn, Vlaanderen staat er mee bezaaid (in tegenstelling tot Wallonië, hoewel volgens de (Belgische) grondwet 'alle Belgen gelijk zijn voor de wet'. :Gun: :wow: :oprug:
[b]Vroeger[/b]: BMW E36 Touring, met een losse MIO 168 PDA navigatie
[b]Nu[/b]: BMW E46 Touring met: MS 5500, TMC, met origineel BMW 'Einbaublende' voor monitor
[b]Motor[/b]: BMW K1200RS met Garmin Streetpilot III Deluxe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Daarbij wel opmerkend dat je in je systeem moet aangeven dat ie ze moet tonen en dat er een pieptoon moet komen (als je dat laatste wilt althans). Ze staan in elk geval wel op de DVD, dus je hoeft ze niet apart vrij te schakelen o.i.d. (je hebt immers een Supercode schijf).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Polowonder
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 jun 2007 00:01

Bericht door Polowonder »

Toho_NL schreef:Daarbij wel opmerkend dat je in je systeem moet aangeven dat ie ze moet tonen en dat er een pieptoon moet komen (als je dat laatste wilt althans). Ze staan in elk geval wel op de DVD, dus je hoeft ze niet apart vrij te schakelen o.i.d. (je hebt immers een Supercode schijf).

Groeten,

Toho_NL.
Inderdaad, toho_NL. Gisteren (bij het terugkeren uit Eindhoven), reeds de melding 'let op de verkeerssituatie'
gezien (en gehoord), in de Kennedytunnel in Antwerpen. Maar het scherm toonde daar een snelheid van 100 Km/u aan, terwijl ze overdag beperkt is tot 70. Men werkt daar met variabele snelheden volgens de verkeersdrukte. Kan zelfs de nieuwste dvd niet weten natuurlijk.
Voornaamste is: HET WERKT :geluk:

Vandaag nogmaals getest bij flitspalen hier in de buurt.

Ruim op voorhand zelfs, ongeveer 200m (misschien wel afhankelijk van de snelheid), maar in elk geval tijdig.
[b]Vroeger[/b]: BMW E36 Touring, met een losse MIO 168 PDA navigatie
[b]Nu[/b]: BMW E46 Touring met: MS 5500, TMC, met origineel BMW 'Einbaublende' voor monitor
[b]Motor[/b]: BMW K1200RS met Garmin Streetpilot III Deluxe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

De afstand waarop de waarschuwing wordt gegeven is volgens mij idd afhankelijk van de gereden snelheid. Ik heb al eens een melding op 400 meter gekregen. Volgens mij zijn ook de gesproken aanwijzingen (over ...meter de afrit nemen) afhankelijk van de gereden snelheid. Bij hoge snelheid krijg ik de eerste meldingen soms al 2 kilometer voor de afslag.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De afstand waarop de waarschuwing wordt gegeven is volgens mij idd afhankelijk van de gereden snelheid.
De waarschuwingsafstanden zijn gedefiniëerd in de file nav_gd.tio die een onderdeel uitmaakt van de systeemsoftware.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Gerritje, mag ik uit jouw antwoord opmaken dat de waarschuwingsafstand voor zowel de afslag als een flitspaal altijd exact gelijk zijn (bij dezelfde afslag/flitspaal)? Ongeacht of je 40 km/h of 160 km/h rijdt?
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

RAH schreef:Gerritje, mag ik uit jouw antwoord opmaken dat de waarschuwingsafstand voor zowel de afslag als een flitspaal altijd exact gelijk zijn (bij dezelfde afslag/flitspaal)? Ongeacht of je 40 km/h of 160 km/h rijdt?
Da's een goeie :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat durf ik zeker niet met stelligheid te beweren, maar het is wel typerend dat voor alle waarschuwingsmomenten afstanden zijn gedefiniëerd en geen tijden!
Voor de flitspaalmeldingen op bijv de N261 tussen Tilburg en Waalwijk heb ik het uitgebreid getest en maakt het geen fluit uit of je 30 of 90 rijdt (wel voor een prent natuurlijk). Het moment van melding is altijd op de zelfde afstand. Dat kun je ook zien in je scherm; de pop up vermeldt altijd keurig de afstand tot de flitspaal en die is bij de verschillende snelheden steeds 300 m dacht ik. Ook bij benzinestations wordt deze (imho blachelijk korte) afstand aangehouden. Alleen als je met 30 per uur over de snelweg raast, ben je op tijd om af te slaan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:....Dat kun je ook zien in je scherm; de pop up vermeldt altijd keurig de afstand tot de flitspaal en die is bij de verschillende snelheden steeds 300 m dacht ik. Ook bij benzinestations wordt deze (imho blachelijk korte) afstand aangehouden. Alleen als je met 30 per uur over de snelweg raast, ben je op tijd om af te slaan!
Heb je het hier over een POI die je zelf geactiveerd hebt, en dus dat je nu via de routebegeleiding bij dat benzinestation wilt komen omdat je auto hoge nood heeft?
In dat geval kun je toch ook zien wat de afstand is tot dat benzinestation, en ben je zelf al alert, toch?

Of heb je het over iets anders?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je met de PC5200 en TA SD kaart navigeert kun je onder infopunten een tweetal alerts instellen; de flitspalen en de benzinestations :idea: . Voor beide komt, indien geactiveerd, een pop up en een PING. Bij de benzinestations is dit laat, heel erg laat, en ook nog eens buitengewoon storend omdat ook de stations aan de verkeerde weghelft worden aangegeven, en ik heb dat dus onmiddellijk weer gedeactiveerd.
Waar het om gaat is dat deze infopunten getriggerd worden door afstand en niet door tijd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor die aanvullende info. Weer wat opgestoken :wink:

Maar ik ben het met je eens, lijkt me zó een nutteloos feature :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Ik zal er eens op gaan letten. Volgens mij had snelheid er namelijk wel mee te maken (voor mijn gevoel dan). Zeker in bijvoorbeeld Duitsland viel het mij op dat afslagen al op flinke afstand gemeld worden wat ik toen erg prettig vond ivm mijn snelheid. Ik zal het bij eenzelfde flitspaal en afslag een proberen met verschillende snelheden.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Volgens mij heeft RAH wel degelijk gelijk. Bij een hogere snelheid wordt de waarschuwing voor een afslag maar ook de flitspaal en mobiele flitscontrole op een grotere afstand gegeven. Dat geldt zeker voor de MS5500. En in de auto van mijn lieve echtgenote - met een Carminat Informee II DVD systeem - is het ook het geval (al wordt daar helaas geen flitspaalinfo meegegeven)

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu breekt mijn klomp; Je wilt toch niet beweren dat er andere meldingen zijn voor de afslagen op de snelweg dan die welke een afstand noemen. Die afstanden liggen vast!
Er zijn voor de afslagen op de snelweg slechts 4 teksten beschikbaar;
  • U nadert afrit (nummer)
  • Over 1300 meter de volgende afrit nemen
  • Over 800 meter de volgende afrit nemen
  • Nu de volgende afslag nemen
Net zo als de teksten die op de pop up schermen van de flitspalen verschijnen hebben deze mededeling een afstandscriterium en zodoende niets met tijd of snelheid te maken.

En om nu zo'n Japanner uit een Renault te gaan vergelijken met een VDO? :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

dat wil ik wel degelijk beweren. Als ik de 'correcte' snelheid rijdt dan krijg ik inderdaad ongeveer 1300mtr voor de afslag een melding. Rijdt ik veel te hard dan komt die melding al eerder (in tekst en op scherm !!)

En waar slaat die zogenaamd grappige opmerking over VDO en Japanner op? Mijn ervaring is dat de japanner aanzienlijk gebruikersvriendelijker werkt dan het VDO systeem.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

GijsH schreef:dat wil ik wel degelijk beweren. Als ik de 'correcte' snelheid rijdt dan krijg ik inderdaad ongeveer 1300mtr voor de afslag een melding. Rijdt ik veel te hard dan komt die melding al eerder (in tekst en op scherm !!)

En waar slaat die zogenaamd grappige opmerking over VDO en Japanner op? Mijn ervaring is dat de japanner aanzienlijk gebruikersvriendelijker werkt dan het VDO systeem.

Groet,
Gijs
Lijkt me aardig om daar dan eens een paar plaatjes van te laten schieten door je co-piloot. Want net als Gerritje denk ik dat die aanwijzingen onafhankelijk van je werkelijke snelheid zijn, ze liggen vast in de "tekest" op de CD/DVD.

En die laatste opmerking vond ik ook wel leuk. Maar kennelijk vat jij dat als negatief op :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Vandaag heb ik mij voor het eerst actief op het forum gemeld met een posting. Nu al wordt een door mij - en overigens ook door RAH - gedane waarneming afgedaan als incorrect door twee leden van het forum.

Jammer, ik ga mij inschrijven op het NMIS forum.


Edit: waarom wordt het woord dat ik geplaatst heb tussen het en forum met sterretjes weergegeven? Is het op deze site verboden te refereren aan het ENEMIS forum??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Rijdt ik veel te hard dan komt die melding al eerder (in tekst en op scherm !!)
Wellicht dat jij de beschikking hebt over een aangepaste softwareversie, maar wat je hier beweert is niet in overeenstemming met de realiteit. De mededeling in je scherm heeft absoluut niets met snelheid te maken maar is de afstand tussen het voertuig en het meetkundig snijpunt van de afslag en hoofdverkeersbaan. Dit getal neemt af met de nadering van het afslagpunt.
Mijn ervaring is dat de japanner aanzienlijk gebruikersvriendelijker werkt dan het VDO systeem.
Zo gebruiksvriendelijk dat de flitspalen er niet eens op staan :roll:

Verder is er geen enkele reden om zo uit de slof te schieten als je niet onmiddellijk gelijk krijgt. :cry:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Fout Gerritje: ik schiet niet uit mijn slof omdat ik geen gelijk krijg. ik schiet hooguit uit mijn slof omdat mijn waarneming gewoon afgedaan wordt als incorrect terwijl ik in hoge mate zeker ben van wat ik in de afgelopen 2 jaar met het MS5500 en het Carminat systeem heb meegemaakt.

Nogmaals: jammer.

Overigens ook jammer dat jij op het ENEMIS forum ook actief bent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

ik schiet hooguit uit mijn slof omdat mijn waarneming gewoon afgedaan wordt als incorrect terwijl ik in hoge mate zeker ben van wat ik in de afgelopen 2 jaar met het MS5500
En dat bedoelde ik ook 8)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ GijsH,

Eerder schreef ik:
Lijkt me aardig om daar dan eens een paar plaatjes van te laten schieten door je co-piloot. Want net als Gerritje denk ik dat die aanwijzingen onafhankelijk van je werkelijke snelheid zijn, ze liggen vast in de "tekst" op de CD/DVD.
Daarmee stel ik je een gewone, inhoudelijke vraag, dacht ik.
Ik rijd inmiddels de nodige jaren met de 5500, ook veel in het buitenland waaronder over de duitse Autobahnen. En daar rij ik dan niet echt zachies :wink:
Ík heb dat nooit waargenomen, maar niks is onmogelijk, dat heb ik in m'n leven wel geleerd.
Daarom die vraag, we zouden het zeeeeer op prijs stellen als je dat kunt vastleggen en laten zien. :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Wat betreft de flitsmeldingen weet ik het nu zeker, de snelheid heeft wel degelijk invloed op de afstand waarop de melding wordt gegeven. In Den Haag via de Koningskade door de Koningstunnel richting de Lekstraat staat net na het uitrijden de koningstunnel een flitspaal. Bij een snelheid van minder dan 40 km/h komt de melding pas op 160 meter voor de flitspaal bij een snelheid van dik boven de 100 km/h komt de melding al op ruim 350 meter voor flitspaal. Van beide snelheden heb ik een foto van het scherm (alleen bij dik 100 km/h is het niet makkelijk om de telefoon stil te houden).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je hebt wel lef zeg :oops: :D

Bedankt voor je inspanningen en plaatjes, dit is zeker stof tot verdere overpeinzingen :idea:

Ik heb vandaag ook wat testjes gedaan, door vanuit Utrecht een rit naar Amerfoort te simuleren. Daar heb ik bij elkaar zo'n 40 plaatjes van geschoten. Daarbij "reed de auto" met een normale snelheid, zoals ik aan de aankomsttijd kon zien
Onderweg over de A12, in de sectie van de beruchte trajectcontrole heb ik ook een paar plaatjes geschoten, zie hieronder.
De eerste laat een korte afstand zien tot de controle, de tweede een afstand van 520 meter, bij dezelfde gereden snelheid.
Ik ga nog wat andere dingen uitproberen, uiteraard :wink:

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Hoe Mfa activeren met VCDS
    door CarloPhc » 08 apr 2015 11:28 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 408
  • supercode
    door Harry Maas » 12 jun 2016 12:10 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 853
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 680
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 803
  • garmin drivesmart 6i europa lmt-d
    door meugeo45 » 06 jan 2019 12:47 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 428
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2280
  • sd kaart rns 310 west europa kwijt
    door sharan » 03 mei 2015 14:06 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1114

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”