Nieuwe SW Update PN 2050 van 6 juli 2007

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja die is er.
Hoe dacht je anders dat ze al die software schreven?
Het is een andere zaak of dat ook voor jou bestemd is en of het draait onder Windows of soortgelijke platforms.Dat lijkt me niet het geval. De door jou aangedragen reden niet geheel valide. Stel er zijn 2 updates.
Wil je dan gewoon update 1 overslaan en alleen 2 installeren? Daar zit nummer 1 ook weer in hoor!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

dragon11 schreef:Weet iemand of er een navigatie emulator is, zodat ik op mijn pc in de emulator de nieuwe PN2050s software kan installeren en bekijken, en weet wat de voor- en nadelen van een update zijn en daarna pas kan beslissen of ik de update op mijn PN2050 ga installeren?
Dit is niet bedoeld om een discussie te starten over het wel of niet installeren van een update, want ja, updates zijn (meestal) nuttig. :wink:
Gelet op mijn ervaringen met de update zou ik niet twijfelen deze op jouw PN2050 te zetten. Niet alleen de grafische opties zijn flink uitgebreid, maar toch ook wat, niet voor de gebruiker zichtbare, maar wel merkbare verbeteringen.
Zoals een toch wat sneller reagerend systeem, sneller oppakken van satellieten enz. Kortom gewoon doen. Je kunt altijd nog terug naar de vorige versie, mits jij die sw nog hebt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dragon11
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:49

Bericht door dragon11 »

Ik wil eerst software testen alvorens ik deze in de operationele omgeving ga installeren. Lijkt me daarom dus handig om deze eerst op een emulator te installeren.

Bij de vorige update van de PN2050 was het enige grote voordeel dat het gebruik van een bluetooth TMC cradle werd ondersteund. Aangezien mijn TMC cradle geen bluetooth heeft, is het minder noodzakelijk die update te installeren. Als ik dat eerst op een emulator kon installeren, had ik mezelf de moeite van het installeren kunnen besparen.
Nu krijg ik vast ook het antwoord dat het navigatiesysteem met de vorige update sneller zou moeten zijn, maar ik vond 'm na de update juist iets trager. Maar dat is iets wat niet tot moeilijk te testen is met een emulator. Het gaat mij om de verschillen tussen de operationele software en de update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Een van de meeste voordelen in dit geval (jij gebruikt dus de craddel voor TMC) is dat je nu zelf de TMC zender kunt kiezen.. Alleen daarom al zou de update de moeite waard zijn.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dragon11
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:49

Bericht door dragon11 »

Dat lijkt me een van de grotere voordelen van deze update. Ik denk dat ik de update vanavond toch maar ga installeren, maar blijf benieuwd of er een emulator is.

Zit er per TMC provider verschil in de info die zij versturen? Zend de ene provider bijvoorbeeld alleen file info, terwijl de andere ook flitsinfo verzend? En welke provider is dan aan te raden als ik de meest actuele file- en flitsinfo wil?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als ik dat eerst op een emulator kon installeren, had ik mezelf de moeite van het installeren kunnen besparen.
Mis ik hier iets? Kost het testen op een emulator geen moeite?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Voordeel van een emulator kan zijn dat je geen 2050 nodig hebt om met je note-book te kunnen navigeren.
Lijkt mij ook idd een beetje vreemd dat het testen in emulatoromgeving minder moeite zou zijn dan in rl (ofwel inlezen in de PN2050).
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

dragon11 schreef:....
Zit er per TMC provider verschil in de info die zij versturen? Zend de ene provider bijvoorbeeld alleen file info, terwijl de andere ook flitsinfo verzend? En welke provider is dan aan te raden als ik de meest actuele file- en flitsinfo wil?
Ja, er zitten grote verschillen tussen de providers.
Daar is op dit forum al een heleboel over geschreven, in het TMC gedeelte. Even inlezen daar, dat kost heel wat minder tijd dan dingen uitproberen op een emulator :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ibor
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54

Bericht door Ibor »

Geef dan eens aan waar ik ,voordat ik daadwerkelijk aan de rit zou beginnen.kan zien waar VDO me langs wil sturen.
Dat kan je volgens mij niet zien.
Het bevreemd mij dat de 2050 geen simultaie van de geplande route heeft. De MS 2010 heeft dit wel en ik vind dit inderdaad een handige optie om te controleren of ik het met Mevr. VDO wel eens ben..... :sturen:
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als iets bij de 2010 kan, zou het op de 2050 ook mogelijk moeten zijn aangezien dezelfde use interface wordt gebruikt.
Maar als je een bestemming ingeeft en de route wordt gepland, verschijnt de kaart in beeld. Je kunt dan net zoveel scrollen en zoomen dat je een heel goed beeld en overzicht van de route krijgt. Dan zie je toch ook precies waar de navi je langs wil sturen.

De Handleiding is op dit punt zelfs duidelijk:

Kaart display (Map Display)
Zodra men een doelplaats invoert, wordt de betreffende route automatisch berekend en verschijnt op de kaart. Op dat moment kunt u vertrekken en het navigatiesysteem zal u naar de door u gekozen doelplaats leiden.
Met de toets Kaart display (Map Display) in het Hoofdmenu (Main Menu) wordt de kaart direct weergegeven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:Als iets bij de 2010 kan, zou het op de 2050 ook mogelijk moeten zijn aangezien dezelfde use interface wordt gebruikt.
Maar als je een bestemming ingeeft en de route wordt gepland, verschijnt de kaart in beeld. Je kunt dan net zoveel scrollen en zoomen dat je een heel goed beeld en overzicht van de route krijgt. Dan zie je toch ook precies waar de navi je langs wil sturen.

De Handleiding is op dit punt zelfs duidelijk:

Kaart display (Map Display)
Zodra men een doelplaats invoert, wordt de betreffende route automatisch berekend en verschijnt op de kaart. Op dat moment kunt u vertrekken en het navigatiesysteem zal u naar de door u gekozen doelplaats leiden.
Met de toets Kaart display (Map Display) in het Hoofdmenu (Main Menu) wordt de kaart direct weergegeven.
Daarin is de handleiding niet helemaal duidelijk.
Wat hierboven beschreven staat,klopt wel,alleen wordt er zo geen routeoverzicht geboden.
Je zult dan je instellingen op handmatig moeten zetten.
Want als de zoomfunctie op automatisch staat,kun je op het plusje of minnetje klikken zoveel als je wilt,maar er gebeurd dan namelijk niets.
Waar een ander navigatie je de complete route uit zichzelf laat zien,moet je dus bij VDO op de 2050,eerst de instellingen op handmatig zetten,en dan uit of in scrollen.
Heb je de complete route in beeld,en laat je dat zo,dat zoomt het tijdens het rijden niet in of uit.
Je houd dan dus de helicopterview.
Echt handig is dat niet,je hebt dan weinig overzicht meer,en het pijltje verplaatst zich nauwelijks.
Je ziet dan ook geen kruisingen etc meer.
Het was mooier geweest,dat je voor dat je start,een beeld krijgt te zien,waarin de complete route staat,en dat je dan de keuze zou kunnen maken voor al of niet acceptatie van de geboden route.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Even terugkomend op de eerdere opmerking dat een demo niet mogelijk zou zijn op de PN2050. Dat is dus wel het geval, de route kan vooraf gedemonstreerd worden, alleen met de snelheid van de ter plekke geldende maximum snelheid. bv. tot aan Oostenrijk, nou dat duurt wel een paar uurtjes.....
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Digiwalker,

Hoezo kan de 2050 de route niet simpelweg tonen, zonder scrollen of met de schaal te gaan rommelen?

Als je bij de 2010 de route hebt laten berekenen ga je via het uitklap-menu naar de Gereedschappen en dan klik je toon hele route aan.
Ga je dan weer terug krijg je, precies passend in het beeld de complete route te zien.

Ik neem aan dat de 2050 dat precies zó doet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Zo werkt het inderdaad helemaal JW. :wink:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is haast niet te geloven, maar zo staat het zelfs in die krakkemikkige handleiding beschreven.
Ik begrijp echt niet dat Digiwalker dat niet heeft gelezen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En als je dan die route bekeken hebt ga je via datzelfde menu weer terug naar de normale situatie. Daar zet je 'm al-dan-niet in de 3D en/of automatische scaling modus en kun je naar je doel navigeren :idea:

Vervolgens ben ik benieuwd wat Digiwalker nou te zien krijgt als hij die route opnieuw ingeeft. Dán zal hij kunnen zien waar die 60 extra kilometers vandaan komen.
Heeft hij misschien een tunnel op de normale route en staat tunnels vermijden aan? Want naast de gewone criteria voor de route kun je ook nog eens extra criteria aangeven: tunnels, tolwegen en veren vermijden :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

JW schreef:Vervolgens ben ik benieuwd wat Digiwalker nou te zien krijgt als hij die route opnieuw ingeeft. Dán zal hij kunnen zien waar die 60 extra kilometers vandaan komen.
Heeft hij misschien een tunnel op de normale route en staat tunnels vermijden aan? Want naast de gewone criteria voor de route kun je ook nog eens extra criteria aangeven: tunnels, tolwegen en veren vermijden :idea:
Nee JW,niets van dat alles.
Maar ik heb het nog eens van de andere kant proberen te doen.
Ik stond aan de Belgicastraat in Gent bij de ADPO.
Fake bestemming was"Quai des Usines"te Ath.
De instelling op de PN2050 was snelle route.
Deze instelling heb ik ook ingesteld op mijn MN6 van Navigon,en nog met een "snelle auto".
Wat geeft de VDO weer?
120 km.Route gaat van Gent naar Melle,en dan de snelweg naar Brussel,dan richting Halle,bij Halle weer naar Ath.
Dus allemaal snelweg.
Met MN6 daarentegen verloopt de "snelle" route met een "snelle auto",vanaf Gent-naar Merelbeke-Oosterzele-Geraardsbergen,en dan naar Ath.
Afstand 68 km.
Hoe ik MN6 ook instel,ik kom niet hoger dan 68 km.
Wil ik met de PN2050 die afstand benaderen,dan zal ik hem moeten instellen op "korte route".
Een dynamische route kent deze niet.

Iets anders bevreemd mij.
Ook ik heb net op de valreep mijn ON2050 nog even een "zomercheck laten doen.
Ik had al de laatste update erop gezet,namelijk B40-070522r2 .
Wat schets mijn verbazing?
Hij komt de week weer terug met B31-070417r1.
Dat is de voorlaatste update.

Het enigste voordeel wat ik heb,is een tegoedbon van 15 euro,voor een kaartupdate of een bleutooth geval,die ik dan bij deze ook ga bestellen.
Maar voor een updatecheck was het niet nodig geweest.

Een veelvoud aan kleuren,vermeld de brief.
19 i.p.v 6.Nou ik heb weer zes.
Beginnen we maar weer overnieuw.
Gelukkig heb ik de update nog op een card staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uit je reaktie begrijp ik dat je nu wél ontdekt hebt hoe je de hele route op je scherm kunt krijgen, toch?

Die "snelle route" is inderdaad helemaal over de snelweg, ik heb dat even op de kaart bekeken. Ik zal eens een simulatie uitvoeren op m'n 2010, 's kijken wat die doet.

Wat je bedoelt met "Een dynamische route kent deze niet." is me niet duidelijk. Dynamische route heb je bij TMC, en als ik het goed heb zit dat niet bij jouw 2050.

Dat je de 2050 terug gekregen hebt met de vorige SW is hoogst verbazingwekkend. Ik zou daar in jouw geval zeker even kontakt over opnemen met VDO en niet zelf nu al aan de gang gaan 'm te updaten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Met de 2010 heb ik de route bepaald van Gent naar Ath en die laten zien dmv "toon hele route". Criterium is snelste route.
Die ziet er uit als op bijgaand plaatje.

Wat er dus bij jou gebeurt waardoor hij de route via Brussel laat lopen weet ik niet.

Kan iemand anders met een 2050 dat nog eens uitproberen?

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Gene schreef:Als je een adres wilt wijzigen roep je het op uit het adresboek als zijnde ik wil daar naar toe navigeren. Dan sla je het vervolgens (na aanpassing) weer op in het adresboek onder dezelfde naam. Het oude adres wordt dan overschreven. Beetje omslachtig maar werkt wel.
sorry voor late reactie(vakantie)
Zal het wel fout doen, maar als ik uit het adresboek een adres selecteer en dan ter controle het adres te zien krijg en dan op het adres klappertje klik, kan ik alleen een naam intypen en niet het adres wijzigen. Dus wordt er niks aangepast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Gene schreef:Even terugkomend op de eerdere opmerking dat een demo niet mogelijk zou zijn op de PN2050. Dat is dus wel het geval, de route kan vooraf gedemonstreerd worden, alleen met de snelheid van de ter plekke geldende maximum snelheid. bv. tot aan Oostenrijk, nou dat duurt wel een paar uurtjes.....
Ok, ik vroeg me dit ook af. kan dat demo gedeelte niet versneld plaats vinden.
Stel, ik wil van te voren b.v naar Almere inplannen op de navigatie. maar wil van te voren bekijken hoe ongeveer te rijden. Dan zou ik eerst een half uurtje naar het scherm moeten kijken om het te kunnen bekijken. Zou makkelijk zijn als dit proces sneller te realiseren zou zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Afgezien van het gimmick gehalte van een demo, wat schiet je er mee op om je pijltje over een witten ingetekende lijn te zien bewegen.
Als je op de kaart een route plant, ga je dan ook met je potloodje helemaal naar je bestemming?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ibor
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54

Bericht door Ibor »

Gerritje schreef: Als je op de kaart een route plant, ga je dan ook met je potloodje helemaal naar je bestemming?
Vroeger deed ik dat nog wel eens, maar dan niet met een potlood, maar met zo'n speciaal mooi wieltje waarop je via verschillende kaartschalen de afstand kon aflezen...... :lol: . Daar zijn later zelfs nog digitale versies van uitgebracht (vóórdat Carin ons met haar lieve stemmetje het een en ander influisterde ....

:sturen:
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ik heb de route, zoals digiwalker aangaf ook op mijn PN2050 gezet:

Uitgangspositie: Gent
Bestemming: Ath
Routecriterium: Snel

berekende afstand vlg PN2050: 59 km
berekende reistijd vlg PN2050: 1.08 u

Dus ik weet niet wat digiwalker verder als instellingen heeft, maar op mijn PN2050 wordt de route, zoals JW die al in foto hiervor heeft laten zien, op exact dezelfde wijze berekend.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Gerritje schreef:Afgezien van het gimmick gehalte van een demo, wat schiet je er mee op om je pijltje over een witten ingetekende lijn te zien bewegen.
Als je op de kaart een route plant, ga je dan ook met je potloodje helemaal naar je bestemming?
Je schiet er niks mee op om langdurig naar dat pijltje te kijken, daarom ook de vraag of dit niet sneller kan.
Soms is het prettig om ongeveer te weten waar een bestemming ligt. (naar mijn idee). Ik weet het kan ook een stratenboek erbij pakken, maar heb nu eenmaal zo'n navigatie ding met de optie simulatie, dus dan is het prettig als je dat ook kan gebruiken.

overigens:
Voorheen als ik via een normale kaart een route bekeek, schreef ik de grote plaats namen op en maakte van de omgeving een kladje. Dus dat streepje over een kaart trekken is nog niet eens zo raar, overigens meer mensen deden het op de door mij beschreven manier voordat ze een navigatie apparaat hadden ....heb ik eens ergens gelezen. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 835
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1921
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 270
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 724
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 feb 2021 23:30 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 308
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 30 aug 2020 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 300
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 24 feb 2020 20:16 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 393

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”