Vaak help ik mijn vdo een handje door 1 of meerdere via-punten in te geven. Het enige nadeel hiervan is is dat bij het bereiken van het via-punt pas het vervolg traject wordt berekend. Ik zou graag zien dat dit bij het vertrek al wordt gedaan en dat ik dus bij het vertrek al kan zien wat de lengte van de totale route is en ook wat de verwachte aankomsttijd of te rijden tijd is. Zijn er meerdere gebruikers die hier behoefte aan hebben
Een tweede punt waar ik vaak mee te kampen heb: ik moet meerdere plaatsen op een dag bezoeken. Helaas moet ik thuis of op mijn werk op mijn pc uitzoeken wat de meest ideale route is. Dit moet toch anders kunnen? Er zijn volgens mij ook merken die dit en bovenstaande wel kunnen
Dames en heren van VDO: iets voor versie MO5080?!?!?!?!?!
Ik zie jullie reactie wel.
Navigeren met via-punten
-
- Normal Member
-
- Senior Member
Punt 1 :
Het is natuurlijk heel normaal dat je de aankomst tijd krijgt van je eerste viapunt.
Het heeft totaal geen zin om de aankomst tijd van de eindbestemming te geven omdat het systeem niet weet hoelang je ergens verblijft.
Punt 2 :
Ik ben blij dat het systeem doet wat ik zeg.
Dus via punten rijden zoals ik ze opgeef.
Je systeem kan tenslotte niet in je agenda kijken wanneer je ergens moet zijn.
Zoals je ziet is dit dus heel persoonlijk, de wensen van jouw zouden bij mij betekenen dat ik naar een ander merk zou overstappen.
Het is natuurlijk heel normaal dat je de aankomst tijd krijgt van je eerste viapunt.
Het heeft totaal geen zin om de aankomst tijd van de eindbestemming te geven omdat het systeem niet weet hoelang je ergens verblijft.
Punt 2 :
Ik ben blij dat het systeem doet wat ik zeg.
Dus via punten rijden zoals ik ze opgeef.
Je systeem kan tenslotte niet in je agenda kijken wanneer je ergens moet zijn.
Zoals je ziet is dit dus heel persoonlijk, de wensen van jouw zouden bij mij betekenen dat ik naar een ander merk zou overstappen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
Hoi Han,
Hier kan ik echt geen speld tussen krijgen. Het enige is is dat je de mogelijkheid zou moeten hebben; dit zowel voor het eerste als voor het tweede punt.
Groeten en een fijn weekend,
Arjeh
Hier kan ik echt geen speld tussen krijgen. Het enige is is dat je de mogelijkheid zou moeten hebben; dit zowel voor het eerste als voor het tweede punt.
Groeten en een fijn weekend,
Arjeh
Hide post links |
-
- Junior Member
Altijd gezellig, een reactie op een draadje van een tijdje oud.Dus via punten rijden zoals ik ze opgeef.
Maar de viapunten worden dus behandeld in de invoervolgorde? Het systeem gaat dus niet nadenken over de afhandelingsvolgorde van de viapunten? Zoiets van: eerst naar deze want die is het dichtste bij, dan naar die, want die is vervolgens het dichtste bij, enz.
Ik was hier wel benieuwd naar want ik heb dit eigenlijk nog nooit echt getest. Het moge duidelijk zijn, het gaat erom wat een MS5000 doet. Ik weet eigenlijk niet over welk type deze thread oorspronkelijk ging, sorry.
Overigens even een reactie op het meningsverschil tussen Han en arjeh: het hangt er maar net vanaf hoe je de viapunten gebruikt. Gebruik je het om je route optimaler te laten verlopen, of voer je al je klanten (oid.) die je op een dag langs moet als viapunt in. Overigens stuit het weergeven van de verwachte tijd van aankomst op de bestemming natuurlijk op problemen als je viapunten ingevoerd hebt. Het systeem moet dan eerst alle viapunten door gaan rekenen, en dat vinden zeker systemen als de MS5000 niet echt fijn denk ik. Met de huidige systemen zou zoiets minder problemen opleveren, vanwege de snelle processoren.
Subaru Forester S-Turbo, VDO Dayton MS5000
Hide post links |
-
- Junior Member
De keuze om de "optimale" route tussen meerdere punten te kunnen laten berekenen, kan voor veel zakelijke gebruikers de doorslag voor aanschaf.
Weten hoelang dit ongeveer gaat duren is natuurlijk helemaal optimaal.
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Hide post links |
-
- Senior Member
Het zou de ideale situatie zijn als je zakelijk ergens binnen kunt stappen zonder afspraak. (gaat helaas niet in nederland)timmersr schreef:De keuze om de "optimale" route tussen meerdere punten te kunnen laten berekenen, kan voor veel zakelijke gebruikers de doorslag voor aanschaf.
Je moet dus eigelijk de mogelijkheid hebben om te kiezen voor rijden via de invoerde volgorde of optimale route.
Han
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1