AVIC-D3bt setup problemen

bkuper
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2007 23:45

AVIC-D3bt setup problemen

Bericht door bkuper »

Hoi, vandaag eindelijk navigatie ingebouwd. Maar nu zijn diverse menu opties niet beschikbaar zoals:

Zodra ik het menu kies voor BT telefoon is het function menu niet actief en kan ik mijn telefoon niet registreren. Wel kan ik verbinden en een gesprek voeren maar kan ik niet het function menu in.

Als ik in het Nav menu zit kan ik ook niet niew route starten aangezien veel menu optie niet actief zijn. Ook de optie om tall e.d aan te passen zijn niet mogelijk. Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgelezen maar staat niet echt iets overin.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

:roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: AVIC-D3bt setup problemen

Bericht door quell »

bkuper schreef:Hoi, vandaag eindelijk navigatie ingebouwd. Maar nu zijn diverse menu opties niet beschikbaar zoals:

Zodra ik het menu kies voor BT telefoon is het function menu niet actief en kan ik mijn telefoon niet registreren. Wel kan ik verbinden en een gesprek voeren maar kan ik niet het function menu in.

Als ik in het Nav menu zit kan ik ook niet niew route starten aangezien veel menu optie niet actief zijn. Ook de optie om tall e.d aan te passen zijn niet mogelijk. Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgelezen maar staat niet echt iets overin.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

:roll:
Klinkt alsof dit te maken heeft met de beveiliging... wanneer standaard de handrem niet aangetrokken is, zijn een heleboel functies niet actief/c.q.te bedienen..
Merendeel van de mensen sluit gewoon de handrem input van de navset aan op konstante aarde, dan is e.e.a. altijd te bedienen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bkuper
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2007 23:45

AVIC-D3bt setup problemen

Bericht door bkuper »

Bedankt voor de reply. Ga as zaterdag terug en gaan we kijken of dit het is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Klopt, als je het werkend wil krijgen moet je het handrem signaal koppelen aan pulse. Dan lijkt het dat je handrem altijd is aangetrokken omdat er pulse is zodat je toch alle functies kunt gebruiken onder het rijden.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

johnwoo schreef:Klopt, als je het werkend wil krijgen moet je het handrem signaal koppelen aan pulse. Dan lijkt het dat je handrem altijd is aangetrokken omdat er pulse is zodat je toch alle functies kunt gebruiken onder het rijden.
Ik heb je posting een paar keer gelezen maar begrijpen doe ik 'm niet.
Hoe doe je dat, de pulse koppelen aan de handrem? Die signalen komen op heel andere plekken binnen op de unit, dus....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

handrem kabel moet aan de massa. Snap je hem nu? :D
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bkuper
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2007 23:45

AVIC-D3bt setup problemen

Bericht door bkuper »

Bedankt allemaal,

het is gefixed, kabel aangesloten aan de constante aarde en ongeacht of de handrem aan of uit staat alle menuopties zijn beschikbaar

Barend

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

kabel aangesloten aan de constante aarde
Geheel in lijn met de eerdere suggestie van johnwoo om de pulse aan de handrem te koppelen heb je dus nu een sleepkabel achter je auto om te proberen aarde te maken? :lol:
Zolang er geen daadwerkelijke verbinding is met de aarde noemen we een metalen, niet bedraad gedeelte van een stroomkring in de elektrotechniek gemakshalve massa
Zijn er nog verdere suggsties voor pulserende of geschakelde aarde? :idea: :?:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bkuper
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2007 23:45

Bericht door bkuper »

:D Ik had een kabel erachter hangen heb het veranderd zoals jullie adviseren. Moest wel want die vonken regen achter me auto was ook niet bepaald handig wel spectaculair :wink:

bedankt....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Hey Gerrit, ik had me al hersteld hoor ;) en dan ga jij het er nog ff inwrijven : :oops:
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JtwoC
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2007 15:22

Bericht door JtwoC »

heren een paar vraagjes,

Ik wil een AVIC D3-BT in laten bouwen in mijn nog te bestellen Golf V Business(van de zaak)
Aangezien VW's eigen navigatie systemen walchelijk zijn.

Ik research electronica altijd voordat ik het koop (ben zonder Technische opleiding toch wel zeer technisch te noemen) en kwam zo op dit forum terecht.

Om een lang verhaal kort te maken, ik zie dat maar weinig dealers probleemloos navigatie in kunnen bouwen (althans zo blijkt) ik wil problemen een stapje voor zijn.

Is de AVIC D3 BT direct te installeren in een Golf V (uiteraard met juiste pasvorm)of moet er een tussenstuk bij besteld worden?
ik zal er 100% zeker van zijn ze te vertellen de zwarte doos de juiste kant op te monteren, alle draden aan te sluiten (achteruit etc) en de antenne goed te plaatsen.

Is de ipod kabel lang genoeg om van de unit onder de kappen door naar de middenarmsteun opbergvak te "stretchen" voor mijn Ipod of zal die in het dashboardkastje weggewerkt moeten worden (wil niets zichtbaar's in de auto om meerdere redenen)

Het aansluiten van het handrem signaal op de massa zorgt ervoor dat de opties "ontgrendeld worden" geldt dit ook voor de video playback? Ik vraag dit namelijk omdat ik eigenlijk wel toegang wil hebben tot bijvoorbeeld navigatie instellingen etc onder het rijden(in ieder geval zonder de handrem aan te hoeven trekken bij het stoplicht bijvoorbeeld of in de file) maar eigenlijk niet dat iemand DVD kan kijken.

Ik heb genoeg ervaring in het verkeer om te weten wat er met mensen gebeurt die dat namelijk wel doen, maar ik ben bang dat als mijn vriendin de auto meeneemt met haar dansvriendinnen ze stiekem mee wil kijken. Beetje tegen zichzelf in bescherming nemen, wil d'r eigenlijk niet kwijt :wink:

Dus mijn vraag, luidt eigenlijk ontgrendel je alles door de handremsensor te koppelen aan de massa en zo ja kun je de DVD playback op een andere manier vergrendelen?

Ik dank jullie voor alle antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik research electronica altijd voordat ik het koop
De D3 is een dubbel DIN unit zonder black box :oops:

Je moet er een aparte pasrand bijkopen.

Als je de andere posts hier leest zul je ontdekken dat in combinatie met een VW geen enkele functie met de D3 buiten radio en navigatie goed zal werken of op z'n minst met moeite of krakkemikkig.
Je zult een dure CANbus adapter nodig hebben voor de inbouw en misschien nog andere adapters voor evt stuurwielbediening. BT werkt nog niet lekker. Zie telefoonboekperikelen die misschien nu lijken te worden opgelost
kun je de DVD playback op een andere manier vergrendelen?
Alleen met kauwgom of plakband

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JtwoC
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2007 15:22

Bericht door JtwoC »

Gerritje schreef:
Ik research electronica altijd voordat ik het koop
De D3 is een dubbel DIN unit zonder black box :oops:
:oops: :oops: verwarring aan mijn kant, dit wist ik namelijk wel, laten we het houden op vrijdagmiddag foutje :oops:
Je moet er een aparte pasrand bijkopen.
Dat wist ik ja
Je zult een dure CANbus adapter nodig hebben voor de inbouw en misschien nog andere adapters voor evt stuurwielbediening.
als je zegt dure CANbus adapter wat voor prijzen hebben we het over, meer als bijv €200?
BT werkt ook al niet lekker. Zie telefoonboekperikelen.
Dat heb ik gelezen ja, hou het dan misschien op de D3 en apart de nokia CK-7W bijvoorbeeld.
Telefoonnummers op het scherm vind ik toch niet zo heel nodig moet ik je bekennen....

Klopt het als ik denk dat jij jet helemaal geen goed systeem vind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik geloof best dat het een aardig systeem is maar dan alleen voor dat geld.
Ik ben van mening dat de HD1 en HD3 BT van €1000 meer ook veel meer kwaliteit lijken te bieden. Ook de onlangs geïntroduceerde 6100 en 6200 van VDO hebben meer mankementen en problemen dan me lief is.
Ik zou kiezen voor de nieuwe RNS510. Op internet voor €1499 te koop.
Plug and play!

Ik zou persoonlijk, indien de keuze, anno 2007 nooit meer een systeem kopen dat nog met DVD's werkt. SD kaart of HD is stukken handiger. ook ivm wisselen van schijf!
Een echte VW CAN-bus adapter kost ruim €250
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef: ...
Een echte VW CAN-bus adapter kost ruim €250
Volgens de accessoire lijst van Pioneer leveren zij ook een CAN bus adapter, volgens mij kosten deze rond de 75 euro...

overzicht

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JtwoC schreef:heren een paar vraagjes,

Het aansluiten van het handrem signaal op de massa zorgt ervoor dat de opties "ontgrendeld worden" geldt dit ook voor de video playback? Ik vraag dit namelijk omdat ik eigenlijk wel toegang wil hebben tot bijvoorbeeld navigatie instellingen etc onder het rijden(in ieder geval zonder de handrem aan te hoeven trekken bij het stoplicht bijvoorbeeld of in de file) maar eigenlijk niet dat iemand DVD kan kijken.

Ik heb genoeg ervaring in het verkeer om te weten wat er met mensen gebeurt die dat namelijk wel doen, maar ik ben bang dat als mijn vriendin de auto meeneemt met haar dansvriendinnen ze stiekem mee wil kijken. Beetje tegen zichzelf in bescherming nemen, wil d'r eigenlijk niet kwijt :wink:
.
Indien je wilt voorkomen dat "anderen" toch dvd-tjes gaan kijken, kun je natuurlijk altijd i.p.v. de handrem een verborgen schakelaartje gebruiken :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgens de accessoire lijst van Pioneer leveren zij ook een CAN bus adapter, volgens mij kosten deze rond de 75 euro...
Hartstikke leuk maar volgens VW werken deze Pioneer-adapters uitsluitend met de niet meer aanwezige CAN 1.6 :oops:
Wie probeert het even uit :?: :idea:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JtwoC
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2007 15:22

Bericht door JtwoC »

quell schreef:Indien je wilt voorkomen dat "anderen" toch dvd-tjes gaan kijken, kun je natuurlijk altijd i.p.v. de handrem een verborgen schakelaartje gebruiken :P
das een zeer goed idee, weet ook precies waar ik die knop moet laten plaatsen, dankjewel!



Al met al is die CANbus geen probleem hoor, ze tellen die kosten toch op bij de leaseprijs en niet bij de consumentprijs van de auto. Bij mij op de zaak doen ze niet zo moeilijk over dat soort dingen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Al met al is die CANbus geen probleem hoor, ze tellen die kosten toch op bij de leaseprijs en niet bij de consumentprijs van de auto. Bij mij op de zaak doen ze niet zo moeilijk over dat soort dingen
Als dat zo is waarom vraag je dan in vredesnaam om een D3BT. Dan praten we hier over een non-issue!
Neem dan een RNS510 zoals ik eerder voorstelde.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JtwoC
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2007 15:22

Bericht door JtwoC »

Gerritje schreef:
Al met al is die CANbus geen probleem hoor, ze tellen die kosten toch op bij de leaseprijs en niet bij de consumentprijs van de auto. Bij mij op de zaak doen ze niet zo moeilijk over dat soort dingen
Als dat zo is waarom vraag je dan in vredesnaam om een D3BT. Dan praten we hier over een non-issue!
Neem dan een RNS510 zoals ik eerder voorstelde.
Nou de RNS 510 is niet te bestellen bij de dealer das toch wel een issue lijkt me.

vind eigenlijk de D3BT ook mooier, en ik zie verschillende mensen die totaal geen problemen hebben met de functionaliteit hier op het forum(met betrekking tot telefoon gebruik etc) dus vandaar mijn keuze.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:
Volgens de accessoire lijst van Pioneer leveren zij ook een CAN bus adapter, volgens mij kosten deze rond de 75 euro...
Hartstikke leuk maar volgens VW werken deze Pioneer-adapters uitsluitend met de niet meer aanwezige CAN 1.6 :oops:
Kan, heb ik uiteraard geen ervaring mee ( Rij zelf alfa :wink: ). Zie wel dat er specifiek een versie V2 genoemd wordt...
Maar goed, begreep dat het toch geen issue was...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Is iig goed in te bouwen in de Golf 5. BT werkt ook goed, iPod bediening werkt ook goed, telefoon werkt ook goed. Niets te klagen over het systeem. heb zelf ook al gekeken naar de RNS510 maar deze is geloof ik niet in het zwart te krijgen wat ik dan weer jammer vind... :cry:
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

johnwoo schreef:heb zelf ook al gekeken naar de RNS510 maar deze is geloof ik niet in het zwart te krijgen wat ik dan weer jammer vind... :cry:
Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat deze uitsluitend in een kleur zwart/anthraciet te krijgen is.
Deze kleur is exact gelijk aan de kleur van de middenconsole waarin de unit moet worden gemonteerd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Oftewel, hij zou goed moeten passen....

Maarreh, als dit juist is:
Nou de RNS 510 is niet te bestellen bij de dealer das toch wel een issue lijkt me.
tsja, dan houdt alles op natuurlijk.
De vraag is wel of dat zó blijft, als ik het goed begrepen heb komt de 510 ook voor de Golf beschikbaar. Wanneer?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat ie bij de dealer niet verkrijgbaar is lijkt op dit moment een combinatie van onwilligheid van de importeur en van beschikbaarheid.
In het parallel-circuit zijn deze apparaten in ieder geval in voldoende mate voorhanden
De gangbare prijs (niet via Internet) is €2250 en dat is ook voor een Golf V dus Plug & Play. Minutenwerk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 301
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 770
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 840
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 362
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 886
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 750
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1056

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”