Pioneer Avic D3

Painter
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:44

Pioneer Avic D3

Bericht door Painter »

Hoewel mijn oude systeem (Pioneer HVT 900) wel beviel, besloot ik toch maar de nieuwe D3 aan te schaffen.
Vooral het dubbel din systeem leek mij mooi te staan, en ook het I-Pod verhaal wordt mooi weergegeven.
Afijn, afgelopen maandag een afspraak voor de D3/bleu tooth etc.
Dus gisteren (woensdag zat hij er in).
Maar tot mijn verbazing bevond ik mij oppeens in het centrum van Parijs, terwijl ik toch echt in de buurt van Alkmaar woon.
Tevens veegt hij alle instellingen geheel schoon, als ik mijn auto opnieuw start (adressen etc),ook kan ik geen radiozenders invoeren (als ik bv radio 1 wil vastleggen, toest ik de mhz in, maar alles wat ik hoor is ruis), alsof hij niet op deze ferquenzie (ok taalfout) niet aanwezig is.
Tevens bevind ik mij tijdens het rijden een paar straten verder, dan dat ik werkelijk ben.
Kortom, ik word er een beetje moe van, ook de meters etc blijven allemaal op 0 staan, hehalve de pulsmeter.
Om een lang verhaal kort te houden, op het moment dat ik mijn auto weer start moet ik alles weer opnieuw instellen, zoals zomertijd etc.
En ik activeer uiteraard niet de demostand, bij het beginscherm.
Af en toe krijg ik wel het scherm van de huidige positie waar ik me dan begeef, maar het centrum van Parijs is zeer geliefd bij dit systeem.
Komt dit bekend voor, regeer dan even.
ps. heb de fabrieksinstellingen al terug gezet, en tevens reset uitgevoerd, maar niets helpt :twisted: :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Alles duidt op een verwisseling van de accuplus en de geschakelde plus. Laat dat eerst checken, daarna verder kijken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn bij het installeren in ieder geval 2 "fouten" gemaakt:
  • De permanente en de geschakelde 12 volt aansluitingen zijn verwisseld. (Duitse auto?)
    De permanente 12 volt op de juiste positie is belangrijk voor het onder spanning houden van het geheugen en het opslaan van gegevens
  • Er is door een of andere oorzaak (nog) geen GPS ontvangst.
    Alvorens de unit goed kan gaan werken moet er eerst een hele tijd gezocht worden naar satellieten en vandaar uit moet er een gegevensbank worden opgebouw. Dat kan enige tijd, soms uren, in beslag nemen.
    Het kan natuurlijk ook voorkomen dat de GPS-antenne niet (goed) is aangesloten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Painter
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:44

Bericht door Painter »

Gerritje schreef:Er zijn bij het installeren in ieder geval 2 "fouten" gemaakt:
  • De permanente en de geschakelde 12 volt aansluitingen zijn verwisseld. (Duitse auto?)
    De permanente 12 volt op de juiste positie is belangrijk voor het onder spanning houden van het geheugen en het opslaan van gegevens
  • Er is door een of andere oorzaak (nog) geen GPS ontvangst.
    Alvorens de unit goed kan gaan werken moet er eerst een hele tijd gezocht worden naar satellieten en vandaar uit moet er een gegevensbank worden opgebouw. Dat kan enige tijd, soms uren, in beslag nemen.
    Het kan natuurlijk ook voorkomen dat de GPS-antenne niet (goed) is aangesloten
Het is inderdaad een duitse auto VW T5, maar waarom geeft hij dan telkens het centrum van Parijs aan ?
Als ik van daar uit een adres naar Nederland opgeef, begint hij van daaruit (Parijs) de route te berekenen.
Zou het ook met de laser te maken kunnen hebben ????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Als, zoals hiervoor reeds is aangegeven, de permanente en geschakelde spanning zijn verwisseld, "reset"het systeem zich iedere keer als het wordt aangezet. De laatst bekende locatie wordt dan terug gezet. In jouw geval Parijs. Het RAM geheugen in jouw navigatie moet onder permanente spanning blijven staan om de meest recente gegevens te kunnen blijven onthouden. Je geeft zelf aan dat alles wordt geschoond, en dat je weer opnieuw kunt gaan beginnen met het invoeren van adressen enz. Dit duidt er dus 100% op dat de geschakelde en permanente spanning niet goed zitten. Ook de GPS problemen kunnen hierdoor veroorzaakt worden.
Hopelijk is dit iets duidelijker.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Painter
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:44

Bericht door Painter »

Gene schreef:Als, zoals hiervoor reeds is aangegeven, de permanente en geschakelde spanning zijn verwisseld, "reset"het systeem zich iedere keer als het wordt aangezet. De laatst bekende locatie wordt dan terug gezet. In jouw geval Parijs. Het RAM geheugen in jouw navigatie moet onder permanente spanning blijven staan om de meest recente gegevens te kunnen blijven onthouden. Je geeft zelf aan dat alles wordt geschoond, en dat je weer opnieuw kunt gaan beginnen met het invoeren van adressen enz. Dit duidt er dus 100% op dat de geschakelde en permanente spanning niet goed zitten. Ook de GPS problemen kunnen hierdoor veroorzaakt worden.
Hopelijk is dit iets duidelijker.
Dit lijkt mij inderdaad een logische verklaring (ik had de voorhamer al in aanslag).
Nou, morgen maar even naar de inbouwer, om het een en ander te laten nazien, tevens werkt het telefoongebeuren ook niet naar behoren.Zo snel als ik mijn adresboek wil overbrengen naar de Avic schakelt verwijdert de unit de telefoon uit het systeem.
Blijft alleen de vraag, waarom ik geen radiozenders kan ingeven (er wordt helemaal geen zender op een opgegeven freqeuntie gevonden, terwijl ik de juiste frequentie opgeef).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Dit zou het normaal gewoon moeten doen. Wacht het eerst even af en antwoord even als je bij de inbouwer bent geweest. Laat het meteen ook even testen hè :D
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Painter
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:44

Bericht door Painter »

johnwoo schreef:Dit zou het normaal gewoon moeten doen. Wacht het eerst even af en antwoord even als je bij de inbouwer bent geweest. Laat het meteen ook even testen hè :D
Nou, alles is dus goed geiinstaleerd door de inbouwer.
Wat mankeerde er nu feitelijk aan ?
Inderdaad was de constante stroom omgekeerd aangesloten, vandaar dat alles steeds werd gewist.
Het niet kunnen vinden van zenders kwam omdat er geen antenneversterker was geplaatst.
Tevens heb ik gelijk even op het net gesurfd, op zoek naar de juiste kabel voor mijn Ipod, icm de Pioneer.
Na lang zoeken vond ik er een in Zaandijk, en ook nog in voorraad (wat een mazzel), afijn aangesloten en het werkt.
Echter wat nog niet werkt (wat volgens mij wel moet), is dat de Ipod aangeraakt moet worden, voordat hij daadwerkelijk een teken van leven geeft.
Als hij het eenmaal doet werkt hij goed, maar na het uitzetten van mijn auto moet ik steeds het schermpje even aanraken.
Bedankt voor de adviezen !!!!!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Top dat het nu wel werkt! Had niet anders verwacht ;)
Painter schreef: Echter wat nog niet werkt (wat volgens mij wel moet), is dat de Ipod aangeraakt moet worden, voordat hij daadwerkelijk een teken van leven geeft.
Als hij het eenmaal doet werkt hij goed, maar na het uitzetten van mijn auto moet ik steeds het schermpje even aanraken.
Bedankt voor de adviezen !!!!!!!!!
Heel vreemd dat je het schermpje van je iPod aan moet raken.

welk type kabel gebruik je?

Wat ik zelf doe is: Sluit me iPod aan en meteen pakt me AVIC-D3 hem op. Muziek begint ook meteen af te spelen. Ik hoef dus niet eerst mijn iPod aan te tikken voordat er iets gebeurd. Dit zou betekenen dat ik elke keer wanneer ik mp3's wil luisteren ik eerst me dashboard kastje zou moeten openen. Dit lijkt me dus ook niet de bedoeling. Zit de kabel goed aangesloten (misschien iets losgeraakt bij het inbouwen) en heb je wel de originele kabel gebruikt? En wat voor iPod heb je? Ipod Video? Ipod Nano? Ipod Mini? :D Zelf heb ik een Nano die dus werkt zonder problemen. Heb het ook met een andere Nano getest en die pakt ie ook meteen op.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Painter
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:44

Bericht door Painter »

johnwoo schreef:Top dat het nu wel werkt! Had niet anders verwacht ;)
Painter schreef: Echter wat nog niet werkt (wat volgens mij wel moet), is dat de Ipod aangeraakt moet worden, voordat hij daadwerkelijk een teken van leven geeft.
Als hij het eenmaal doet werkt hij goed, maar na het uitzetten van mijn auto moet ik steeds het schermpje even aanraken.
Bedankt voor de adviezen !!!!!!!!!
Heel vreemd dat je het schermpje van je iPod aan moet raken.

welk type kabel gebruik je?

Wat ik zelf doe is: Sluit me iPod aan en meteen pakt me AVIC-D3 hem op. Muziek begint ook meteen af te spelen. Ik hoef dus niet eerst mijn iPod aan te tikken voordat er iets gebeurd. Dit zou betekenen dat ik elke keer wanneer ik mp3's wil luisteren ik eerst me dashboard kastje zou moeten openen. Dit lijkt me dus ook niet de bedoeling. Zit de kabel goed aangesloten (misschien iets losgeraakt bij het inbouwen) en heb je wel de originele kabel gebruikt? En wat voor iPod heb je? Ipod Video? Ipod Nano? Ipod Mini? :D Zelf heb ik een Nano die dus werkt zonder problemen. Heb het ook met een andere Nano getest en die pakt ie ook meteen op.
Ik heb de orginele CD I 200 er tussen zitten, dus dat is de juiste.
Voor de rest werkt de I-pod zoals het hoort, maar inderdaad moet hij vanzelf aangaan ( ik mag hopen dat hij vanzelf oplaad tijdens een aangesloten contact, maar dat merk ik snel genoeg).
Moet alleen nog het telefoonboek overzetten naar de Pioneer (mijn telefoon wordt wel herkend en kan er wel mee bellen),maar zo snel als ik de nummer, cq namen wil overzetten via het menu van de Pioneer verbreekt hij de connectie met de telefoon.
Waarna ik hem weer opnieuw moet aanmelden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Hij laad de iPod ook meteen op. Dit kun je echter nog wijzigen bij de settings. Daar kun je aangeven of de iPod opgeladen moet worden of niet.

Wat voor telefoon heb je? Samsung en Nokia gaat zowiezo goed dit heb ik ook getest en welke handelingen verricht je precies in stappen om alles over te zetten?
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

sinds gisteren in het bezit van mn nieuwe auto met avic-d3. Heb hetzelfde probleem met het overzetten van het telefoonboek. met mn samsung d900 wordt de verbinding verbroken, en daarna kan ik ook niet handmatig connecten (niet vanuit de pioneer (melding: phone not found) en niet pairen via de telefoon(melding: geen BT apparaat gevonden)), want dan kan hij mn telefoon niet vinden, enige oplossing alles verwijderen en telefoon opnieuw installeren.
Met mn motorola Razr wordt ook de verbinding verbroken bij overzetten van het telefoonboek zodra ik op de knop transfer phonebook doe. Het handmatig connecten daarna gaat wel goed. Bellen en gebeld worden gaat goed, maar zodra ik telefoonboek wil transferen gaat het mis.

Waar ligt dit nu aan? Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

laserq schreef:sinds gisteren in het bezit van mn nieuwe auto met avic-d3. Heb hetzelfde probleem met het overzetten van het telefoonboek. met mn samsung d900 wordt de verbinding verbroken, en daarna kan ik ook niet handmatig connecten (niet vanuit de pioneer (melding: phone not found) en niet pairen via de telefoon(melding: geen BT apparaat gevonden)), want dan kan hij mn telefoon niet vinden, enige oplossing alles verwijderen en telefoon opnieuw installeren.
Met mn motorola Razr wordt ook de verbinding verbroken bij overzetten van het telefoonboek zodra ik op de knop transfer phonebook doe. Het handmatig connecten daarna gaat wel goed. Bellen en gebeld worden gaat goed, maar zodra ik telefoonboek wil transferen gaat het mis.

Waar ligt dit nu aan? Alvast bedankt.
Wordt het telefoonboek wel goed overgezet ? Op zich is het normaal dat tijdens het overzetten van het telefoonboek, de "normale" BT verbinding met de telefoon onderbroken (ge-disconnect) wordt, zie o.a. gebruiksaanwijzing:
<snip>
Tip “Phonebook Transfer” aan in het
Function menu.
Het telefoonboek overdrachtscherm
verschijnt.
Handenvrij telefonie aansluiting wordt
afgesloten om de verbinding tot stand te
brengen voor de telefoonboek overdracht.

Het navigatiesysteem is nu klaar voor de
overdracht van het telefoonboek van de
telefoon.
<snip>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

je hebt helemaal gelijk, in de handleiding hier overheen gelezen, weer iets te snel van start gegaan, heb het nu werkend

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 567
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1591
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 457
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 524

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”