Pioneer AVIC - D3BT

johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Klopt, door je telefoonlijst bladeren duurt ook langer dan gewenst. En ben het dan ook zeer zeker eens met het bericht dat Gerrit post. Hoe zijn de ervaringen met andere Navigatie systemen waar ook telefoon bij ingebouwd zit?
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

johnwoo schreef:Klopt, door je telefoonlijst bladeren duurt ook langer dan gewenst. En ben het dan ook zeer zeker eens met het bericht dat Gerrit post. Hoe zijn de ervaringen met andere Navigatie systemen waar ook telefoon bij ingebouwd zit?
Eerlijk gezegt snap ik het hele verhaal niet.... Je telefoon zit neem ik aan aangesloten via bluetooth, en ik neem an dat je eenmalig je telefoonboek overgezet heb naar de Pioneer... De Pioneer kent alleen de nummers in z'n eigen telefoonboek, en NIET het extra telefoonboek dat nog in je telefoon staat, want dat wordt niet via bluetooth geraadpleegt. Indien dit wel het geval was, was het hele telefoonboek in de Pioneer overbodig.... Ik denk dus nog steeds dat het probleem elders ligt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Is toch duidelijk. Als je in je Pioneer AVICD3-BT bladert door de telefoonlijst dan duurt dit ook langer dan je wilt. Ik begrijp niet wat jij niet begrijpt. Je haalt er nu dingen bij die niet eens aan de orde zijn. Ik denk dat je dus zelf eerst even goed moet lezen...
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

johnwoo schreef:Is toch duidelijk. Als je in je Pioneer AVICD3-BT bladerd door de telefoonlijst dan duurt dit ook langer dan je wilt. Ik begrijp niet wat jij niet begrijpt. Je haalt er nu dingen bij die niet eens aan de orde zijn. Ik denk dat je dus zelf eerst even goed moet lezen...
Denk het toch echt niet, lees mijn mailtje nog maar eens.... :?
Zoals gezegt, maakt het niks uit wat er in het adresboek van je telefoon staat als je hem via de bluetooth aansluit !!!
Dat "ziet" de Pioneer nml. helemaal niet. De naamherkenning gebeurd op de Pioneer, met alleen het daar aanwezige telefoonboek !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik het wel heb bezit jij een HD1BT. Die heb je inmiddels van een nieuwe SW update voorzien.
Kun je beschrijven hoe het bij jouw systeem werkt, krijg je daar dan wel de naam enz. te zien?

En wat doet jou veronderstellen dat de HD3BT precies hetzelfde werkt als jouw HD1BT? Zou er niet toch ergens een verschilletje kunnen zijn?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:Als ik het wel heb bezit jij een HD1BT. Die heb je inmiddels van een nieuwe SW update voorzien.
Kun je beschrijven hoe het bij jouw systeem werkt, krijg je daar dan wel de naam enz. te zien?

En wat doet jou veronderstellen dat de HD3BT precies hetzelfde werkt als jouw HD1BT? Zou er niet toch ergens een verschilletje kunnen zijn?

Groet,
JW
Inderdaad krijg ik bij mij naam en eventueel foto etc. te zien, mits naam in het interne telefoonboek voorkomt dat ik ooit in het begin eenmalig overgezonden heb naar mijn HD1...
De telefoon geeft via bluetooth alleen het nummer door bij een inkomende oproep die dan vergeleken wordt met de nummer(s) in het interne telefoonboek van de Pioneer....

Maar ik baseerde m'n antwoord niet zozeer op ervaringen met "mijn" Pioneer, maar meer op werking van de bluetooth communicatielink in het algemeen....
Maar wellicht is e.e.a. ook afhankelijk van type telefoon, maar bij mijn weten geeft de telefoon bij een inkomende oproep via bluetooth alleen het "kale" nummer door, en niet een eventuele naam die opgenomen is in het telefoonboek van de telefoon zelf....
m.a.w. het doet er niet toe wat je in de adresboek van de telefoon zelf heb staan, dat zie je hooguit in het display van de telefoon zelf....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En welke telefoon gebruik jij daarbij?
Voorts, hoe heb je destijds dat telefoonboek in je Pioneer gevuld?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Nog ff tussendoor:
quell schreef:maar bij mijn weten geeft de telefoon bij een inkomende oproep via bluetooth alleen het "kale" nummer door, en niet een eventuele naam die opgenomen is in het telefoonboek van de telefoon zelf....
Klopt, alleen het kale nummer wordt doorgestuurd naar je BT module van je Pioneer. Op het systeem wordt dan gekeken of er ook een naam bij beschikbaar is. Zo niet dan zie je alleen het telefoonnummer, zo ja dan zie je dus ook de naam. Het probleem bij de poster is dan ook dat hij geen naam te zien krijgt terwijl hij wel de naam in zijn Pioneer telefoonboek heeft staan.

Mijn reactie ging meer om wanneer je door het telefoonboek op je Pioneer bladert dat dit allemaal erg lang duurt maar dat heeft uiteraard met de firmware of het geheugen te maken.

Mijn reactie is dan ook: Hopen dat Pioneer snel met een firmware/software update komt voor het telefoneren via de AVICD3-BT
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:En welke telefoon gebruik jij daarbij?
Voorts, hoe heb je destijds dat telefoonboek in je Pioneer gevuld?

Groet,
JW
Heb zelf een Sony/Ericsson (W950i), waarbij ik in 1 keer mijn gehele telefoonboek over kan zenden naar de Pioneer. Liep gesmeerd, binnen een paar seconden was de klus geklaard :)
Enig probleem was dat de Pioneer maar 1 telefoonnummer per naam mag hebben, terwijl ik op mijn telefoon voor sommige namen meerdere nummers heb. Die moest ik dus achteraf bewerken op de pioneer....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

johnwoo schreef:Klopt, alleen het kale nummer wordt doorgestuurd naar je BT module van je Pioneer. Op het systeem wordt dan gekeken of er ook een naam bij beschikbaar is. Zo niet dan zie je alleen het telefoonnummer, zo ja dan zie je dus ook de naam. Het probleem bij de poster is dan ook dat hij geen naam te zien krijgt terwijl hij wel de naam in zijn Pioneer telefoonboek heeft staan.

Mijn reactie ging meer om wanneer je door het telefoonboek op je Pioneer bladerd dat dit allemaal erg lang duurt maar dat heeft uiteraard met de firmware of het geheugen te maken.

Mijn reactie is dan ook: Hopen dat Pioneer snel met een firmware/software update komt voor het telefoneren via de AVICD3-BT
Ok. Maar op een gegeven moment was er wat discussie (antwoord Kobus) dat dat (het niet herkennnen van het nummer) wellicht kwam doordat hetzelfde nummer met naam in het telefoonboek van de telefoon en van de Pioneer voorkwam, en dat dit dus een conflict opleverde... Daar reageerde ik dus op want volgens mij kan dat dus niet , omdat de pioneer geen "weet" heeft van eventuele naam in de telefoon. De telefoon geeft alleen het nummer door...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan zou Belgaboys probleem dus veroorzaakt kunnen zijn door het protocol dat hoort bij zijn Samsung:
Belgaboy schreef:Heb toch nog een vraagje voor dit forum.

BT gepaird met de samsung d900, kan perfect oproepen ontvangen en zelf bellen.
Als ik een oproep krijg wordt enkel het nummer van de oproeper weergegeven en niet de naam, ook al zit die in de overgebrachte telefoonboeklijst.

Weet iemand een oplossing ?????
Oftewel, is die telefoonlijst uit zijn Samsung wel op de voor de HD3BT noodzakelijke wijze overgebracht?

Immers, een leesbare tekst en telefoonnummer op het scherm is niet identiek aan een juiste koppeling van de bitjes....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:Dan zou Belgaboys probleem dus veroorzaakt kunnen zijn door het protocol dat hoort bij zijn Samsung:

Oftewel, is die telefoonlijst uit zijn Samsung wel op de voor de HD3BT noodzakelijke wijze overgebracht?

Immers, een leesbare tekst en telefoonnummer op het scherm is niet identiek aan een juiste koppeling van de bitjes....

Groet,
JW
Meest voor de hand liggende is inderdaad dat er toch fouten zitten in het overgezonden telefoonboek. Iets anders dat nog wel eens problemen op schijnt te leveren, afhankelijk van het type telefoon, is inderdaad de landencode. Somige telefoons schijnen bijv. de + wel of niet goed door te geven. Maar dat is al aan de orde geweest....

(P.S. opmerkinkje: de HD3 is weer heel anders als de D3 van Pioneer... :wink: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Zelf heb ik ook een Samsung D900 en daar is voor de rest niets mee aan de hand, de werking is goed en de namen worden ook weergegeven. Lijkt dus geen structureel Samsung probleem.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Begrijp ik hieruit dat jij met jouw Samsung de pairing gemaakt hebt met de D3BT en toen ook het telefoonboek overgebracht hebt?
En dat bij jou wél de naam zichtbaar wordt als je getelefoneerd wordt maar Belgaboy dat niet heeft met precies dezelfde combinatie?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

quell schreef:
JW schreef:Dan zou Belgaboys probleem dus veroorzaakt kunnen zijn door het protocol dat hoort bij zijn Samsung:

Oftewel, is die telefoonlijst uit zijn Samsung wel op de voor de HD3BT noodzakelijke wijze overgebracht?

Immers, een leesbare tekst en telefoonnummer op het scherm is niet identiek aan een juiste koppeling van de bitjes....

Groet,
JW
Meest voor de hand liggende is inderdaad dat er toch fouten zitten in het overgezonden telefoonboek. Iets anders dat nog wel eens problemen op schijnt te leveren, afhankelijk van het type telefoon, is inderdaad de landencode. Somige telefoons schijnen bijv. de + wel of niet goed door te geven. Maar dat is al aan de orde geweest....

(P.S. opmerkinkje: de HD3 is weer heel anders als de D3 van Pioneer... :wink: )
Bedankt voor de aanvulling :wink:
Daarmee komt ook mijn eerdere vraag in een wat andere context te staan, ik ging toen nog uit van de HD1BT en een HD3BT. Daarbij was mijn vraag
En wat doet jou veronderstellen dat de HD3BT precies hetzelfde werkt als jouw HD1BT? Zou er niet toch ergens een verschilletje kunnen zijn?
Die verschillen zijn er dus wel degelijk :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Belgaboy
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:47

Bericht door Belgaboy »

Als ik jullie uitleg volg dan ga ik het volgende eens proberen :

In de Pioneer het telefoonboek wissen zodat er in het "totaalpakket" maar één telefoonboek aanwezig is.
Ik laat jullie wel iets weten.

Thanks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

En ik zal morgen voor de zekerheid ook alles eruit gooien en opnieuw importeren.

Voor de mensen die gaat testen, doe het volgende:

1. Zorg er voor dat je alle telefoons uit je Pioneer AVICD3-BT verwijderd en wis alle telefoonlijsten.
2. Maak 2 nieuwe contacten aan op je tel (Samsung D900)
- Naam: test1: met +316<jenummer>
- Naam: test2: met 06<jetweedenummer>
3. Pair nu je telefoon opnieuw met je AVICD3-BT
4. Zet je 2 nummers nu handmatig over naar AVICD3-BT
5. Bel nu vanaf beide nummers naar je gsm en kijk welke namen correct worden weergegeven.
6. Voer stap 1 en 3 nogmaals uit
7. Zet nu je nummers automatisch over (volledig voor wie dit kan)
8. Voer stap 5 nogmaals uit.
9. Post de resultaten op het forum zodat we kunnen kijken of er verschillen zitten in de type telefoons.

Post deze gegevens:

1. Merk en type gsm
2. Resultaten handmatig overzetten. Test1 werkt: ja/nee Test2 werkt: ja/nee
3. Resultaten automatisch overzetten. Test1 werkt: ja/nee Test2 werkt: ja/nee
4. Opmerkingen

Als iedereen die zin heeft om het even te testen dit zou willen doen dan kunnen we mochten er verschillende uitkomsten zijn Pioneer hierover aanspreken zodat er wellicht actie wordt ondernomen.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Goed initiatief :respect: Ik ben (nog) niet in het bezit van dergelijk spullen.
Lees alles mee, les voor als het zover is !!!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Belgaboy
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:47

Bericht door Belgaboy »

Wegens het regenweer in Belgie vandaag eens alles stevig getest en uiteindelijk in orde gekregen !

Blijkt dus inderdaad dat alle nummers moeten voorzien zijn van de landcode : in belgie dus 0032 of +32.
Getest met de vaste telefoon en het mobieltje van de echtgenote en beide keren kwam de naam op het scherm !
Zelfs als er meerdere nummers onder één en dezelfde naam staan maakt dat geen verschil.

Werkwijze :

Ik gebruik als mobiel een Samsung d900 en de Pioneer AVIC-D3 met Bt.
Eerst alle telefoonboeken gewist in de pioneer ook de 6 snelkeuzetoetsen.
Samsung d900 gepaird en geregistreerd in de Avic.
Via Functie gedrukt op phonebook transfer waarna de verbinding verbroken wordt.
Dan op de Samsung via contacten gekozen voor verzenden via bluetooth en ALLE contacten gekozen ( sommige telefoons ondersteunen deze optie niet en daar moet je elk contact afzonderlijk doorsturen)
Op de pioneer kan je volgen hoeveel contacten er al getransfereerd zijn (bij mij 96 stuks)
Als dit klaar was terug verbinding gemaakt tussen de samsung en de pioneer en alles werkte naar behoren.

PS: in de samsung staan alle nummers nu voorzien van de landcode !

Zelfs meerdere nummers onder dezelfde naam geeft geen problemen !


Zo ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Greetz
belgaboy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Belgaboy schreef:Wegens het regenweer in Belgie vandaag eens alles stevig getest en uiteindelijk in orde gekregen !

Blijkt dus inderdaad dat alle nummers moeten voorzien zijn van de landcode : in belgie dus 0032 of +32.
Mooi dat het nu werkt, maar volgens mij was dat 1 van de eerste dingen die als mogelijke oorzaak genoemd werden.... :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Belgaboy
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:47

Bericht door Belgaboy »

klopt, en ik heb dit toen direct geprobeerd maar het werkte niet...
De telefoonlijst in de GSM had toen nog geen landcode, deze was enkel aangebracht in de Avic, vandaar misschien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1591
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 901
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 567
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”