Goedendag,
Ik mag via de zaak een navigatiesysteem uitzoeken en ik kreeg een mooie
aanbieding voor een VDO 5500 XL op papier. Dus ik naar de winkel om te
kijken wat nou EIGENLIJK zo'n 5500 inhield.
De verkoper flikkerde me haast met kop en kont weer door de voordeur
toen ik "VDO" zei. Hij ging voor de Pioneer 600T.
VDO met dat C-IQ etcetcetc als je heel europa vrijgeeft voor 2 jaar
dan houdt het systeem er na 2 jaar WEL mee op.... Dat was zijn motivatie.
Pioneer had all in one...... touch screen, TMC etcetcetc.
Dus ik terug naar de zaak, degene die het systeem zou gaan leveren zei:
PIONEER??? nee he.... slechte service etcetcetc.....
Wat moet ik nu?
graag jullie advies!
Keuze welk systeem....
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Re: Keuze welk systeem....
Hallo,
Zelf ben ik in het bezit van een MS5500XL en ben er totnogtoe zeer tevreden over.
Bij de aanschaf heb ik speciaal gekozen voor het C-IQ systeem omdat dit voor mij de goedkoopste oplossing is.
Elk jaar verandert er nl. zo'n 15 % van de wegen(Nieuwe straten, rotonde's etc..)met het C-IQ systeem krijg je altijd de nieuwste kaarten, waarbij je zelf kunt kiezen voor welk deel je vrijschakelt.
Ook kan je ervoor kiezen om het systeem onbeperkt vrij te schakelen hierbij krijg je geen update's.
Dit is dus hetzelfde als bij andere niet C-IQ navigatie systemen.
Het maken van illegale kopieën is met dit systeem niet mogelijk je krijgt namelijk een code om het systeem vrij te schakelen welke gebaseerd is op de code van het navigatie systeem en de kaartcode.
mvgr,
Willem.
Echt een mazlbeer dusIk mag via de zaak een navigatiesysteem uitzoeken en ik kreeg een mooie
aanbieding voor een VDO 5500 XL op papier.
Een aantal mensen schijnen zich behoorlijk te ergeren aan het C-IQ systeem inderdaad zoals je aangaf zitten hier ook verkopers onder van navigatie systemen.De verkoper flikkerde me haast met kop en kont weer door de voordeur
toen ik "VDO" zei. Hij ging voor de Pioneer 600T.
VDO met dat C-IQ etcetcetc als je heel europa vrijgeeft voor 2 jaar
dan houdt het systeem er na 2 jaar WEL mee op.... Dat was zijn motivatie
Zelf ben ik in het bezit van een MS5500XL en ben er totnogtoe zeer tevreden over.
Bij de aanschaf heb ik speciaal gekozen voor het C-IQ systeem omdat dit voor mij de goedkoopste oplossing is.
Elk jaar verandert er nl. zo'n 15 % van de wegen(Nieuwe straten, rotonde's etc..)met het C-IQ systeem krijg je altijd de nieuwste kaarten, waarbij je zelf kunt kiezen voor welk deel je vrijschakelt.
Ook kan je ervoor kiezen om het systeem onbeperkt vrij te schakelen hierbij krijg je geen update's.
Dit is dus hetzelfde als bij andere niet C-IQ navigatie systemen.
Het maken van illegale kopieën is met dit systeem niet mogelijk je krijgt namelijk een code om het systeem vrij te schakelen welke gebaseerd is op de code van het navigatie systeem en de kaartcode.
Wat de ervaringen zijn van het touchscreen kan ik niet beoordelen maar het lijkt mij niet bevorderlijk steeds met je vette vingers aan het scherm te zitten.Pioneer had all in one...... touch screen, TMC etcetcetc.
mvgr,
Willem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
Tjah, touchscreens. Het hangt van jezelf af. Kun je ertegen om constant naar vingerafdrukken te staren of erger je je dan kapot. Misschien dat je de verkoper kunt vragen of je het navigatiesysteem uit mag proberen, ik neem aan dat dat kan in de winkel of misschien zelfs wel in een demoauto, dan kun je direct voor jezelf kijken of je je eraan ergert of niet.Wat de ervaringen zijn van het touchscreen kan ik niet beoordelen maar het lijkt mij niet bevorderlijk steeds met je vette vingers aan het scherm te zitten.
Subaru Forester S-Turbo, VDO Dayton MS5000
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, tsja touchscreens.
Naast die vingerafdrukken, vind ik het lastig dat je altijd naar het scherm moet kijken als je dat wilt bedienen. Met de afstandsbediening is dat niet nodig, binnen korte tijd ken je die knopjes uit je hoofd en kun je manoeuvreren en door het menu heen gaan zonder naar het scherm te kijken. En dat is al rijdend wel zo veilig, naar ik meen.
Voor mij dus geen touchscreen, maar tsja.....
Groet,
JW
Naast die vingerafdrukken, vind ik het lastig dat je altijd naar het scherm moet kijken als je dat wilt bedienen. Met de afstandsbediening is dat niet nodig, binnen korte tijd ken je die knopjes uit je hoofd en kun je manoeuvreren en door het menu heen gaan zonder naar het scherm te kijken. En dat is al rijdend wel zo veilig, naar ik meen.
Voor mij dus geen touchscreen, maar tsja.....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Thnx voor de reply's
Maar is het nou zo met C-IQ dat je als je Europa 2 jaar vrijgeeft
dat dan het hele systeem er na 2 jaar mee uitscheidt als je niet verlengd?
Of kan je wel doortuffen?
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je je abonnnement niet verlengt na twee jaar, kun je wel doortuffen, maar zonder navigatie...MAzlbeer schreef:Thnx voor de reply's
't Is net als met je krant, als je geen abo meer hebt heb je ook geen krant meer.
Overigens kun je na die twee jaar natuurlijk ook kiezen voor een ander type abo, Benelux of zo, en dan voor de vakantie een maandje Europa content bijkopen.
Maar als je veel onderweg bent in Europa, is een Abo voor twee jaar voor zo'n 300 Euri, met gratis alle DVD updates tussendoor natuurlijk toch heel aantrekkelijk.
Want wat denk je dat een losse DVD voor een ander systeem kost? Meer (aanzienlijk) dan dat en dan heb je er maar ééntje in de twee jaar.
Succes bij het bepalen van je keus, als ik in jouw positie was... Ik zoek nog een sponsor als de jouwe
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
HEla,
en hoe zit het nu bij die aanbieding van Halfords?
Dat is een MS5000 met 8 CD's (heel europa)
Zijn die CD's dan nutteloos totdat je een abbo afsluit?
en hoe zit het nu bij die aanbieding van Halfords?
Dat is een MS5000 met 8 CD's (heel europa)
Zijn die CD's dan nutteloos totdat je een abbo afsluit?
Hide post links |
Kaarten
De MS 5000 heeft geen C-IQ (en geen DVD navigatie maar CD-rom tov MS 5500 XL) ... ,deze kaarten kun je gewoon blijven gebruiken ,raken uiteraard wel een keer gedateerd !
Groet Menno.
Groet Menno.
Hide post links |
-
- Junior Member
Nou,
de kogel is door de kerk!
Ik heb een MS5500XL + TMC gekozen....
Nu nog iemand zoeken die dit voor mij kan inbouwen