Interesse in VDO Dayton MS4300

kaserian
Junior Member
Junior Member

Interesse in VDO Dayton MS4300

Bericht door kaserian »

Na het verkopen van mijn Blaupunkt Rome nav55e ben ik op dit moment op zoek naar een nieuwe navigatie. Ik heb interesse in ms4300. Dit was geloof ik een c-iq systeem geweest. Nu C-iq niet meer werkt van 1 april wil ik een en ander weten voordat ik überhaupt begin voordat ik Vdo koopt. Ik heb het verhaal hier een beetje gelezen maar ik blijf met paar vragen zitten.
De Ms4300 waar ik geintresseerd ben is 9 maanden oud met benelux + gedetailleerde cd's van het jaar 2006/2007. Ik heb de verkoper telefonisch gevraagd of deze cd's allemaal vrijgeschakeld zijn, maar hij weet helemaal niets van vrijschakelen en c-iq systeem. Volgens hem werkt alle cd's en weet niets af van een abonnement.
Nu komen mijn vragen:
*Hoe kan ik zien of er een c-iq abonnemet op zit?
*Mocht een c-iq abonnement opzitten, hoe kan ik zien tot wanneer het vrij is geschakeld en voor welke landen?
*Mocht het via een super code zijn vrij geschakeld hoe zie ik dat?
*Mocht het inderdaad via supercode zijn vrij geschakeld, kan je dan bijvoorbeeld een cd voor het jaar 2008 dat je over een jaar 2dehands hebt gekocht direct kunnen gebruiken zonder dat je nog een code nodig hebt?
*De verkoper wil het voor € 250 verkopen, is dit een redelijke prijs?

Ik zou het zeer op prijs stellen als ik antwoord kreeg op deze vragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

• Hoe kan ik zien of er een c-iq abonnemet op zit?
    Dat kun je zien onder het hoofdstuk "Mijn C-IQ" in één van de menu's. Daarvoor moet het toestel natuurlijk wel aangesloten zijn.
  • Mocht een c-iq abonnement opzitten, hoe kan ik zien tot wanneer het vrij is geschakeld en voor welke landen?
    Zie boven, daar staat alles tot in detail beschreven
  • Mocht het via een super code zijn vrij geschakeld hoe zie ik dat?
    Ook dat is in het bedoelde menu te zien.
  • Mocht het inderdaad via supercode zijn vrij geschakeld, kan je dan bijvoorbeeld een cd voor het jaar 2008 dat je over een jaar 2dehands hebt gekocht direct kunnen gebruiken zonder dat je nog een code nodig hebt?
    Eenmaal vrijgeschakeld is dit permanent zonder verdere poespas.
  • De verkoper wil het voor € 250 verkopen, is dit een redelijke prijs?
    De prijs is alleszins redelijk maar gezien de totnutoe gedane uitspraken van onwetendheid van de verkoper zou ik niet verbaasd zijn als deze unit niet op reguliere wijze in zijn bezit is gekomen. Hij heeft nog wel een nota?
    Je zou hem nog even kunnen vragen wat de kleur van het display is. Er zijn ook edities voor Skoda met een groen en voor VW met een blauw display geleverd
    .
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member

Bericht door kaserian »

Bedankt voor je antwoorden. Het geeft mij meer duidelijkheid. Het heeft een blauwe scherm voor VW. De persoon in kwestie is dinsdag in omgeving den haag. Ik hoef zelf niet te reizen en kan vrijblijvend zonder enige kosten en reistijd kijken.
Alleen heb ik eentje liever dat met supercode is vrijgeschakeld. Updates kan ik later wel goedkoop vinden op ebay.de. Dat is altijd wat goedkoper dan via VDO zelf. Als ie niet via supercode voor goed is vrijgeschakeld houdt het voor mij op. Ik heb geen zin om €250 te betalen en later zelf veel geld moeten betalen voor een supercode.
Het probleem is dat veel verkopers zelf ook weinig afweten of niet vermelden dat die dingen moeten worden vrij geschakeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member

Bericht door kaserian »

ik ben gaan ebayen en ik zag alle cd's met supercode met het jaar 2007. Ik neem aan dat de cd's 2006/2007 geen c-iq kunnen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

r bestaan geen Supercode CD's 2006/2007
De genoemde CD's zijn gewoon C-IQ cd's en het is buitengewoon twijfelachtig dat er een vrijschakeling voor heel Europa zou zijn, zeker als hij het niet weet. Mocht het geleverd zijn bij een VW dan zit er een ongelimiteerd gebruik van de Benelux op.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member

Bericht door kaserian »

Ik heb de verkoper gemaild of hij wil kijken wat erop de cd's staan vermeld. Zo is het inderdaad twijfelachtig. Ik zit niet op miskoop te wachten. Als je nog €195 moet betalen voor supercode, is einde niet in zicht. Voor dat geld kan ik betere systemen kopen.

Maar in ieder geval heb ik dankzij jullie veel geleerd en heeft misschien mij een miskoop verkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member

Bericht door kaserian »

Inmiddels heb ik al contact gehad met de verkoper. De cd's zijn inderdaad nog de versies van c-iq en is onbekend wanneer de vrijschakeling afloopt.
Ik had nog in een andere vdo interesse getoond. De verkoper wist ook helemaal niets van c-iq en vrijschakeling. Ik heb haar gevraagd wat er op de verpakking van de cd's staan vermeld. Het antwoord was c-iq en gen Supercode.
Die mensen weten echt niet wat dat betekent voor de waarde van een dergelijk systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als je uitgaat van de nieuwprijs van een 4400 die technisch gelijkwaardig is aan de 4300 is de vraagprijs zelfs als je Supercode CD's erbij moet kopen, concurrerend. Immers een 4400 incl supercode CD's en Europa kost €780
Maar het ging mij om de twijfelachtige herkomst. Natuurlijk kun je voor dat geld ook wat anders kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member

Bericht door kaserian »

Als je uitgaat van een bedrag van €450 inclusief supercode vind ik het heel veel. Voor dat bedrag kan je 2dehands leuke toestellen krijgen met kleurenscherm. Ik weet dat je op ebay.de nav56e met 10 cd's en kleurenscherm voor dat bedrag kan krijgen. Ik heb het dan over 2dehands en niet nieuw.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik mag toch hopen dat je niet serieus gaat overwegen om een Clarion aan te schaffen waarvoor geen software meer wordt gemaakt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member

Bericht door kaserian »

Een clarion? Nee, nooit overwogen. Ik dacht eerder aan een VDO met een supercode. Dat model wat ik noemde is van Blaupunkt. Alleen zijn de cd's erg duur heb ik gemerkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Een Europaset kost 1200 euro's slechts.
Daarvoor heb je haast 3 stuks 2e hands 4300 met Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member

Bericht door kaserian »

De cd's zijn bij Blaupunkt heel erg duur. 2dehands zijn ze ook vrij prijzig. Een benelux cd ben je 2dehands al snel €75 kwijt.
Ik heb al meerdere kopers benanderd voor een ms4300 of ms4400. Het valt mij op dat zij weinig afweten met welk systeem ze te maken hebben. Ze weten niet eens wat een C-iq is laat staan Supercode. Ook weten ze niet welke cd's zijn vrijgeschakeld. In de advertentie staat duidelijk dat alle cd's zijn meegeleverd. De koper denkt al te snel dat alle cd's te gebruiken zijn. Net zo iets als dat ze c-iq cd's losverkopen. Je schiet er niets mee op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 2
    Weergaves: 713