Hallo,
Ik rijd 'swinters met sneeuwbanden nu is het zo dat de rolomterek van die banden iets hoger is dan de orginele banden van de auto en hierdoor wijkt de snelheidsmeter iets af (bij 110 km/h rijd ik werkelijk 105km/h bijv) geeft dit een negatief effect op de speed pulse waardoor het navigatiesysteem misleid word en verkeerde info gaat geven?
Bandenmaat
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 feb 2004 22:30
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hoi Wim,
Er zijn systemen die er wel lastig mee omgaan (bv Volvo) maar met de meeste zal het geen probleem opleveren.
Han
Er zijn systemen die er wel lastig mee omgaan (bv Volvo) maar met de meeste zal het geen probleem opleveren.
Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 03 jan 2004 23:04
Volgens mij hebben de meeste systemen wel een soort van boordcomputerfunctie - de VDO MS5000 in ieder geval: deze geeft informatie over de gereden afstand, actuele snelheid, gemiddelde snelheid, e.d. Deze zou je op kunnen roepen tijdens het rijden met winterbanden om te kijken hoe het zit met de afwijkingen. Of je rijdt gewoon eens een keer een route en kijkt of de aanwijzingen een beetje kloppen.
NB: in onze Forester ligt de snelheid van de boordcomputer van het navigatiesysteem altijd een stuk(je) lager dan op de kilometerteller. De kilometerteller mag namelijk nooit, maar dan ook nooit een te lage snelheid aangeven. Dat is bij wet vastgesteld.
NB: in onze Forester ligt de snelheid van de boordcomputer van het navigatiesysteem altijd een stuk(je) lager dan op de kilometerteller. De kilometerteller mag namelijk nooit, maar dan ook nooit een te lage snelheid aangeven. Dat is bij wet vastgesteld.
Subaru Forester S-Turbo, VDO Dayton MS5000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bij de VDO systemen calibreert het systeem zichzelf, ook na een banden wissel, en dat duurt niet meer dan een paar kilometer als je tenminste regelmatig van richting gewisseld bent. Het is dus zaak om dat te doen in een goed gedigitaliseerd gebied, met veel kruisingen en bochten. Je hoeft hier dus helemaal niks aan te passenkoekiemonster schreef:Volgens mij hebben de meeste systemen wel een soort van boordcomputerfunctie - de VDO MS5000 in ieder geval: deze geeft informatie over de gereden afstand, actuele snelheid, gemiddelde snelheid, e.d. Deze zou je op kunnen roepen tijdens het rijden met winterbanden om te kijken hoe het zit met de afwijkingen. Of je rijdt gewoon eens een keer een route en kijkt of de aanwijzingen een beetje kloppen.
NB: in onze Forester ligt de snelheid van de boordcomputer van het navigatiesysteem altijd een stuk(je) lager dan op de kilometerteller. De kilometerteller mag namelijk nooit, maar dan ook nooit een te lage snelheid aangeven. Dat is bij wet vastgesteld.
Nadat het systeem die hercalibratie uitgevoerd heeft, zal de snelheidsindicatie ook weer zeer precies zijn, immers wat je daar dan op je scherm ziet is gewoon de preciese afstand gedeeld door de tijd. En dus kan die niet anders dan super nauwkeurig zijn
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |