Software VDO Dayton MS5500

MrEdge_
Starting Member
Starting Member

Software VDO Dayton MS5500

Bericht door MrEdge_ »

Weet iemand of er een software update voor de MS5500 beschikbaar is met wellicht betere weergave van de kaart in route-richting? Of met oplossingen voor bugs tijdens het weergeven van file info etc?
FR TDI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kijk dan eerst even in het menu onder instellingen, systeeminformatie welke software je nu hebt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrEdge_
Starting Member
Starting Member

Bericht door MrEdge_ »

excuses...
0980 is het.
FR TDI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dat is de allerlaatste software die er is en waarschijnlijk ooit zal komen.
Als jij hier op enigerlei wijze problemen hebt met de weergave is er iets aan de ahnd dat niet door de software wordt beïnvloed maar misschien een andere storing of instelling als oorzaak heeft. Maar misschien dat je even anders uit kunt leggen wat je voor probleem ondervindt. Heeft dat met het 3D beeld te maken?
En wat betreft bugs bij de file-informatie zet je me op een dwaalspoor. Wat bedoel je daarmee?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrEdge_
Starting Member
Starting Member

Bericht door MrEdge_ »

Haha sorry ik ben een beetje gaar en daardoor niet zo uitgebreid met typen.

Ik heb nu een half jaartje de MS5500 en heb de allerlaatste software en kaarten ontvangen in maart. Het apparaat werkt echt lekker en is erg responsief etc etc. Echter een paar punten vind ik erg vervelend:
- weergave van de kaart in noordrichting is altijd soepel, weergave in rijrichting (imho toch de normale manier van weergeven) is schokkerig en niet bepaald plezierig om naar te kijken.
- ik heb onder één van de knoppen van de afstandbediening de TMC info op de route gezet. lekker makkelijk dacht ik, maar i.c.m. dynamische routebegeleiding levert het regelmatig problemen op. Ik krijg dan eerst een scherm met "sluit andere schermen voordat u deze optie kunt gebruiken" (of iets in die strekking) en als ik het daarna nog eens probeer dan krijg het scherm met "een ogenblik geduld" en dat gaat niet meer weg totdat ik de auto heb uitgezet en 5 minuten gewacht (dus totdat het systeem echt uit staat)

Je hebt het verder over 3D beeld in je reactie... mis ik iets :) ik heb alleen maar 2D namelijk.

En verder is er wel een wishlist van functionaliteit die mijns inziens niet heel moeilijk zou moeten zijn te implementeren, maar daar ging het me niet om. Jammer dat ze gestopt zijn met updates.

En uiteraard bedankt voor de supersnelle reacties, ik ben benieuwd naar je antwoord.
FR TDI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Je hebt het verder over 3D beeld in je reactie... mis ik iets ik heb alleen maar 2D namelijk.
Natuurlijk dom van me. Zonder op het type van de navigatie te letten nam ik aan dat het de 5700 zou zijn.

Het beeld in rijrichting is verre van normaal. Noord boven is normaal. Een kaart draaie je ooj niet mee met de rijrichting. Maar aangezien er mensen zijn die dit prettig vinden bestaat deze keuzemogelijkheid. Echter, iedere keer als jij maar een metr vooruit gaat of een ruk aan je stuur geeft is de orientatie anders en moet het hele beeld door de computer opnieuw worden berekend en dat neemt tijd. Hoe sneller de computer hoe vloeiender het beeld. Wat jij ziet is misschien niet fraai maar wel "normaal" voor de stand van de techniek op het moment van fabricage.

Het verschijnsel met de file info en die halve of hele vastlopers komt mij niet bekend voor. Ik zou gaarne zien dat een ander met een 5500 dit even op zou pakken. Ik kan het met mijn installatie ook niet reproduceren namelijk.
Wie o wie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Ik rij meestal met rijrichting, maar die schokkerigheid heb ik nog nooit ervaren. Wel dat de kaart steeds verspringt ipv vloeiend schuift, maar ik ervaar het in iedre geval niet als schokkerig.

Die favorieten vastleggen kan ik al heel lang niet meer, daar bij mijn rc5400 de onderste toets niet meer werkt (getest op de meeting). Maar heb begrepen dat er zo één bij de VRM6100 zit, dan kan ik het weer gebruiken. :-)

Ik kan dat stukje dus niet testen, maar ik heb in tmc info op route nog nooit een vastloper gehad.

Wel laatst één keer in overzicht tmc-zenders, toen systeem aangaf dat één van de nl-tmc zenders ineens een betaallogo had. Toen ik die selecteerde, sloeg systeem wel qua scherm vast, maar gaf nog wel via audio de route weer.

Ik vermoed dat je die melding van schermen sluiten krijgt, omdat dat scherm reeds openstaat. Dat is nog wat ik me kan herinneren uit de begintijd, toen AB het wel deed. Je staat dus al in een tmc-info scherm en wil deze dan nogmaals openen.

Mocht iemand anders dit stuk kunnen aanvullen/verbeteren, dan zie ik het wel,

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrEdge_
Starting Member
Starting Member

Bericht door MrEdge_ »

Ok, dank jullie voor de antwoorden :)

Het navigeren door de schermen is mij niet altijd even duidelijk. Het lijkt mij onmogelijk om al een TMC info scherm open te hebben staan en er tegelijkertijd nog een te openen. Ik doe dat namelijk alleen vanuit de routebegeleiding (de kaart dus) en dan staat er toch geen tweede scherm open?

Ik zal nog eens goed opletten hoe precies dit probleem te reproduceren is. De pech is dat als het optreedt gelijk alles hangt. Is er een manier om tijdens het rijden die unit makkelijk te resetten? De DVD lezer is onder mijn stoel weggewerkt dus kan er niet al te best bij...

Oh en als ik dan toch vragen aan het stellen ben: Is het mogelijk om de TMC zender vast te zetten? En, onthoudt het apparaat de info van alle TMC zenders die hij afgaat? Zodat bijv. de flitsers die alleen op VIA-TMC worden ontvangen er nog wel tussenstaan als ie ineens overschakelt op NOS?
FR TDI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als je in de begeleiding zit en er komt een Pop up scherm met verkeersinformatie en je zou toevalligerwijs ook de verkeersinfo oproepen dmv je favorites knop. kun je naar mijn smaak de door jou genoemde prblemen krijgen.
Resetten is nooit mogelijk. Het enige dat je kunt doen is de spanning er afhalen en hopen dat het euvel is opgelost.

Je kunt TMC zenders vastleggen zolang het contact aanstaat als je tenminste een TMC bos hebt die dit ondersteunt zoals 5010.01 of een 5011

Als je overschakelt op een andere zender worden in principe alle berichten gewist, en begin je met een schone lei.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Ik rij meestal met rijrichting, maar die schokkerigheid heb ik nog nooit ervaren. Wel dat de kaart steeds verspringt ipv vloeiend schuift, maar ik ervaar het in iedre geval niet als schokkerig.

Die favorieten vastleggen kan ik al heel lang niet meer, daar bij mijn rc5400 de onderste toets niet meer werkt (getest op de meeting). Maar heb begrepen dat er zo één bij de VRM6100 zit, dan kan ik het weer gebruiken. :-)

Ik kan dat stukje dus niet testen, maar ik heb in tmc info op route nog nooit een vastloper gehad.

Wel laatst één keer in overzicht tmc-zenders, toen systeem aangaf dat één van de nl-tmc zenders ineens een betaallogo had. Toen ik die selecteerde, sloeg systeem wel qua scherm vast, maar gaf nog wel via audio de route weer.
Ik vermoed dat je die melding van schermen sluiten krijgt, omdat dat scherm reeds openstaat. Dat is nog wat ik me kan herinneren uit de begintijd, toen AB het wel deed. Je staat dus al in een tmc-info scherm en wil deze dan nogmaals openen.

Mocht iemand anders dit stuk kunnen aanvullen/verbeteren, dan zie ik het wel,

Frits
Die RC 5400 zit uiteraard bij een MS 6100, maar ook bij een losse VRM 6100? Ik heb daar zo m'n twijfels over immers je kunt daarmee niet de Headunit bedienen.

Dat vastlopen had ik kortgeleden ook met Sky-TMC toen er (tijdelijk) dat betaalsymbool achter stond.
En ik had het in maart twee keer met TMC-Pro in Duitsland.
De navigatie liep gewoon door, geen probleem, maar ik kon geen TMC zender kiezen.
Kennelijk zit daar een bitje anders die het systeem op tilt brengt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrEdge_
Starting Member
Starting Member

Bericht door MrEdge_ »

Het is een 5011 TMC box. Vastleggen is mij nooit gelukt, maar misschien heeft dat te maken met de slechte ontvangst van bepaalde zenders.

Morgen ga ik op vakantie, ik zal kijken of ik de bug gereproduceerd krijg. Wie weet is het inderdaad iets met bepaalde TMC zenders.
FR TDI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 241
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1139
  • Software uitlezen rittenlog
    door PHGERT » 12 mar 2018 13:40 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 505
  • DNX7150DAB software update
    door peterp0st » 12 sep 2016 09:36 » in Kenwood
    Weergaves: 1034
  • RoadNavigator RN 300 andere software
    door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1997
  • Grundig M5 software/firmware update
    door owee9292 » 16 jul 2015 21:42 » in Grundig
    Weergaves: 6783
  • Kia Cee'd navigatie software update, alternatief?
    door Johnnyboy » 22 jan 2015 14:24 » in Kia
    Reacties: 0
    Weergaves: 1090

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”