Pioneer AVIC D3 / Volkswagen Passat

Hansp
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2007 23:33

Bericht door Hansp »

Goed dat je niet gewed hebt. Totaal kosten € 214,87. Is overigens niet mijn probleem. Ik heb een meerprijs afgesproken inclusief montage en met inruil van de RNS300.

Groet, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hansp
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2007 23:33

Bericht door Hansp »

:oops Foutje: kabelsetje vergeten van € 46,49 :oops: Totaalstand dus € 261,36. Nog steeds minder dan € 500,-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurus
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2007 22:59

pioneer/passat

Bericht door laurus »

Klinkt indrukwekkend, maar ben net als Gerritje wel benieuwd naar de kosten.

Wat een verschil trouwens in de prijzen op internet van de MFD2 systemen. RNS 510 lijkt me nu nog wat tricky, moet hier toch wel gaan om voorserie producten (met toch wel kinderziektes). Invoering bij VW kost niet voor niets zoveel tijd. RNS 510 zou vanaf week 42 ook bestelbaar moeten zijn op de Passat.

Laurus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hansp
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2007 23:33

Bericht door Hansp »

Laurus,

Kennelijk heb je mijn vorige posts niet gezien, maar de kosten vallen mee (zie boven). Over de RNS510 nog het volgende. Voor zover ik begrepen heb (maar ik ben geen techneut, slechts een geïnteresseerde gebruiker en audiofiel) passen de 510's die nu op de markt zijn niet zomaar in een Passat (VW levert de 510 nu uit op de Touran, Touareg en de T5 Transporter). Het schijnt te maken te hebben met een (iets) andere codering van het CAN-BUS systeem in de Passat. Dat zou ook verklaren waarom de Passat pas vanaf week 42 met de 510 wordt geleverd. Ze waren bij VW gewoon nog niet klaar! Ik denk dat Gerritje hier wel een antwoord op heeft trouwens.

Ook nog even een alternatief. De VDO-Dayton MS 6200 schijnt ook een prima apparaat te zijn. Is splinternieuw en is sinds twee weken leverbaar in Nederland (mailtje gestuurd naar VDO-Nederland). Ik weet verder niet veel van het apparaat (Gerritje?). Op de NL-site van VDO-Dayton is niets te vinden. Ben zelf ook benieuwd (ondanks het feit dat ik nu even afwacht wat mijn garage gaat zeggen/doen).

Groet, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er wordt inderdaad een verandering in de CAN bus protocollen naar 3rd generation doorgevoerd .
In hoeverre dit directe invloed zal hebben bij de aansluiting van een 510 in een oude Passat durf ik niet te zeggen. Feit is wel dat het in een Golf V gewoon functioneert ondanks het oude protocol. Ook enkele "VW experts" berichten mij dat eea gewoon gaat werken.

Maar de eerder genoemde problematiek met de D3 en de autogebonden voorzieningen gelden 1:1 voor willekeurig welke andere navigatie, ook als deze van VDO afkomstig mocht zijn.
En ondanks prachtige voorzieningen die de Firma Dietz in haar programma heeft ben ik er heilig van overtuigd dat een fabrieksoplossing waarbij alles via de CAN-bus loopt veruit de voorkeur verdient. Alleen al die draden en interface-spaghetti baart me zorgen.
Het fraaie is ook dat als er een bepaalde voorziening niet zou werken, de dealer meer kans maakt eea op te lossen dan bij de toepassing van allerlei 3rd party apparatuur. Optredende storingen kunnen dan niet meer met VAG-com worden uitgelezen of geanaliseerd!

En voor specificaties van de 6200/6100 is hier al het eea gepubliceerd inclusief links naar de technische specs en zelfs downloadlinks voor de gebruiksaanwijzingen. Dat wordt het gebruik van de zoekfunctie mannen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
guusw
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2007 23:18

Bericht door guusw »

Ik heb ook de Passat met avic D3BT op het oog. De stuurbediening hoef ik niet met het touchscreen kun je er toch heel goed bij.

De verlichtingssensor kan volgens mij sowieso beter niet worden aangesloten omdat dan iedere keer als je overdag met licht aan rijdt de display in de nachtstand schiet.

Ik ben wel heel benieuwd hoe de blokkering van de bediening tijdens het rijden kan worden opgeheven. De VDO MS5500 die ik nu heb kan ik onder het rijden wel bedienen. Het lijkt me ontzettend irritant om iedere keer als je iets wilt wijzigen een parkeerplaats te moeten opzoeken.

Heeft er iemand een aansluit/inbouwschema bij de hand ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die inbouw/aansluitschema's zijn op de Pioneersite te vinden http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... nr=Avic-D3

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
guusw
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2007 23:18

Bericht door guusw »

JW schreef:Die inbouw/aansluitschema's zijn op de Pioneersite te vinden http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... nr=Avic-D3

Groet,
JW
:D :D Bedankt JW, hiermee kom ik er wel uit

Guus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Stuurbediening voor AVIC-D3

Bericht door johnwoo »

Iemand (Gerrit :D) enig idee wat stuurbediening kost voor in de Golf 5?
Ben van plan deze aan te schaffen alleen omdat ik het gewend was in me vorige auto. Als het niet te veel kost dan wil ik nog wel overwegen om dit te kopen.

Heb al wel gezien dat ik er een extra omvormer voor nodig heb en die heeft Pioneer dan weer.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen idee!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Ga ik morgen ff me de VAG garage bellen :D
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
superstition
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2007 19:13

Bericht door superstition »

De combinatie van de VW Passat en de Pioneer Avic-D3BT is uitstekend! Ik ben zelf sinds kort in het bezit van deze configuratie, de BT werkt prima, connectie met GSM snel en de geluidskwaliteit is prima! De navigatie is niet te vergelijken met een RNS300. Mijn dealer heeft mij deze combinatie aanbevolen en ik ben zeer tevreden.

Helaas ben ik niet in het bezit van een MF-stuurwiel, hierop kan ik dus niet antwoorden.

Succes met de keuze!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Ik heb even met de garage gebeld. Omdat ik geen MF-Stuurwiel heb (naam ken ik niet) moet er een compleet andere in. Dit gaat me zo ongeveer 2000 euro kosten. Nu vind ik dit wel erg aan de hoge kant dus ik ga nog eens even met een andere garage bellen en kijken of die een ander bedrag in gedachte hebben.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Een andere VAG garage zegt dat het onmogelijk is om MF-bediening op het stuur te krijgen als je het er niet op hebt zitten. Dit had volgens hem te maken met het CAN-Bus systeem. Komt het mooi uit dat ik zelf de apparatuur heb waarmee je alles uit kunt lezen en daar heb ik gevonden dat je dit soort dingen vrij simpel aan kunt melden. Kundigheid van de expert in twijfel getrokken maar zou graag van jullie ook nog wat reacties willen, tenminste als je hier wel eens van gehoord hebt etc...
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.bm-onderdelenshop.nl/
Daar kost een compleet MFL=Multi Funktions Lenkrad €275 zonder de airbag
Is naar het schijnt ook vrij gemakkelijk te plaatsen.

http://de.openobd.org/vw/golf_1k.htm#44

De coderingen als volgt instellen:

Steuergerät Codierung

STG 16 (Lenksäulenelektronik) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Kijk die site zocht ik eigenlijk al! Ooit eens op gezeten maar niet opgeslagen.. Kan er zelfs nog een stuur krijgen met flippers voor me DSG. Opzich allemaal wel leuk alleen het inbouwen, mede door me airbag. Al zou ik deze via vagcom wel uit moeten kunnen zetten. Weet je ook of hier handleidingen voor te krijgen zijn? De flippers voor DSG zal wel weer een ander verhaal zijn, had beter meteen een GT kunnen kopen... :shock:
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ben op hun locatie in Ochten diverse keren langs geweest en men is daar zeker bereid om eea voor je te regelen. Alle onderdelen van VAG com zijn in ieder geval voorhanden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edd
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:07

AVIC D3BT/Volkswagen Passat

Bericht door edd »

Ik rijd sinds een week in VW Passat DSG Highline met Avicd3BT en ben zeer tevreden. De auto is geleverd met een rcd 300 zodat ik het MF stuur kon bestellen. De dealer heeft vervolgens de radio weer ingenomen en de AVIC D3BT gemonteerd inclusief een adapter voor het mf stuur. Resultaat: alles werkt naar behoren, uitgezonderd telefoon bediening vanaf het stuur, dus telefoon aannemen op de avic. Volgens de dealer is daar niets aan te doen, dit is dus een beperking. De mute functie op het stuur werkt overigens wél.

Wat mij betreft dus een aanrader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Dank voor je reactie Edd. Ik zal eens gaan informeren wie het voor me in kan bouwen. Bij mij zal het stuur gemonteerd moeten worden, de bedrading leggen naar de CAN-bus, de Pioneer omvormer aansluiten en alles werkend maken. Hiervoor zal ik dan een goed adresje moeten hebben die dit zonder veel problemen kan monteren.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hansp
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2007 23:33

Pioneer AVIC D3/Volkswagen Passat

Bericht door Hansp »

Vandaag m'n nieuwe Passat opgehaald. Wat een beest van een auto (125 KW, DSG, Comfortline Variant) :D . De D3 uiteindelijk (na lang l.llen en een aangename prijs van m'n dealer) vervangen door een originele MFD DVD van Volkswagen en geen (echte) spijt. Alles werkt (navigatie, stuurbediening, bluetooth, iPod). Ga nu eens kijken hoe ik de zaak audiofiel ook op de rit kan krijgen. Het geluid is leuk, maar niet wat ik zou willen :? . Eens kijken of ik door andere speakers en een extra versterker de zaak ook op dit punt "hieperdepiep" kan krijgen.

Groet, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

hansp schreef:De D3 uiteindelijk (na lang l.llen en een aangename prijs van m'n dealer) vervangen door een originele MFD DVD van Volkswagen en geen (echte) spijt
Als ik het goed begrijp moet je het hier hebben over een MFD2 DVD type C, omdat de nieuwe RNS510 via de delaer nog niet leverbaar is.
Ik kan me voorstellen dat het volledig beschikbaar zijn van alle functies je plezier bezorgt. Voor de rest is het behelpen (zie andere posts) zeker wat betreft de kwaliteit en snelheid van navigeren, en de kwaliteit van de geluidsweergave kan je, zoals je zelf al hebt geconstateerd, alleen maar tegenvallen.
Ik zou toch nog eens doorlezen wat de RNS510 te bieden heeft.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hansp
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2007 23:33

Bericht door Hansp »

Klopt Gerritje. Uiteindelijk het compromis op functionaliteit (vooral de telefoon) en comfort (de knopjes op het stuur zitten er niet voor niets) gesloten en niet op muzikaliteit :? De navigatie valt alleszins mee: rekent vrij snel, mooi schermpje (makkelijk met de BC+ recht voor de snotkoker), DVD voor Europa. De bediening valt wat tegen (was gewend aan m'n Alpine INA N333R). Het gebrek aan muzikaliteit gaan we te lijf :wink: met een ander setje speakers vóór (de kinderen zijn wat minder kritisch achterin en hebben iPod's en PSP's) en wellicht een extra versterker. De speakers heb ik al gevonden (Audio System MX 165 VW: losse 16,5 cm woofer en losse tweeter). Die (schijnen te) passen in de originele sparingen en hebben VW stekkers eraan, dus dat mag geen probleem zijn. De versterker ben ik nog niet uit, maar VW levert er één als optie op de Passat (Sound System; ervaringen?). Mocht het wat worden met de versterker dan kan ik nog overwegen het drie-weg systeem van Audio System in de voordeuren te zetten (X-Ion 200: 20 cm woofer, 12 cm midrange en tweeter). Is pasklaar voor de Golf V en zou zonder ernstige aanpassingen ook in de Passat moeten passen. De MX 165's kunnen dan naar achteren verhuizen. 't Is wat omslachtig, maar we komen er wel. Als één van jullie nog tips heeft dan hoor ik dat graag!

Groet, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ervaringen met DSP heb ik niet maar ik lees daar zeer tgenstrijdige berichten over.
Het gaat er voornamelijk over dat de computer wordt geprogrameerd op het type en de uitvoering van de auto. Daar gaat het al meteen mis met het monteren van andere luidsprekers want die zijn niet of slechts bij benadering te "programmeren". En dan hangt het af van de akoestiek in de auto zelf. Metingen hebben uitgeween dat al deze voorzieningen vaak aardig werken als je alleen rrijdt maar de effecten van een bijrijder al dan niet met dikke jas en een paar jengelende kinderen in een zitje bijv doen de beste geluidsinstellingen definitief de das om.
Volgens de duitse fora die ik daarover raadpleegde is DSP een dure nutteloze en slechtwerkende geluidsvoorziening. De weergave zonder DSP is in vrijwel alle gevallen hoorbaar beter.
Nogmaals geen ervaring, ik hou alleen maar van achtergrondmuziek.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hansp
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2007 23:33

Bericht door Hansp »

Dank voor het antwoord. Ik dacht dat het een "kale" versterker was zonder het digitale gedoe. Laat ik dus links liggen. Zeker als de berichten zo negatief zijn. Ga voorlopig eerst maar eens experimenteren met de voordeurspeakers.

Groet, Hans
PS. Van 't weekend 900 km gereden met de nieuwe Passat. Genieten :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vwred
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2007 11:56

Nachtstand

Bericht door Vwred »

Hallo
Ik heb nu een AVIC-D3BT maar om de een of andere reden kan ik niet meer kiezen voor dag/nachtstand
Iemand een idee hoe dit wel weer kan?

Ik zie nu alleen maar de dagstand, waardoor het scherm als het donker is toch wel vrij fel oplicht
Alvast bedankt

(instelling dag/nacht en dag geven bij mij geen verschil)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 752
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 460
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 457

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”