MS5200 + MM5300 "speciaal"

LvR
Normal Member
Normal Member

MS5200 + MM5300 "speciaal"

Bericht door LvR »

Eindelijk klaar EN 100% functioneel. Wat een gemieter cq gepriegel was het om die 14 pennen aan te sluiten. Die krengen zitten zo dicht op elkaar dat je bij het solderen van de draadjes erg gemakkelijk niet alleen de isolatie van een belendend draadje met de bout raakt en flink beschadigt, maar ook de pinnen o zo gemakkelijk aan elkaar soldeert. Ik heb vaak even moeten weglopen.............................................! Heb elk(!) pinnetje, na het solderen, met een eigen krimpkousje geisoleerd om er zeker van te zijn dat er, ook in de loop der tijd, GEEN sluiting kan ontstaan.

Het staat m.i perfect, maar het grootste voordeel zit hem in het feit dat je de monitorkabel niet steeds uit de monitor (met zijn priegelige pennetjes) hoeft te trekken; beter voor de levensduur; vooral als je de kabel frequent verwijdert. Zeker voor een vrouw met gelakte nagels is het nog een hele klus. Het kabeltje aan de monitor is 26cm lang.

Conclusie: werkje voor de echte "volhouder". :wink:

NB/6 foto's is wel wat veel; moderator ga uw gang...............!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mooi werk Leo!
En zo te lezen hoef je niet jaloers te zijn op de gebruikers van een 6200. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd lijkt me.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Was nog vergeten te vragen hoe je het monitorbeeld op full pictogram krijgt; kan ik nergens vinden(!). Ik kan kiezen tussen volledig kaart (2D+3D), 1/2 kaart + 1/2pictogram en 1/2kaart + TMC info. That's it. Ra, Ra???????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Ja, Gerrit kinderziekten kunnen erg vervelend zijn........ :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

waarom heb je de kabel over laten steken van rechts naar links? hij had toch op knop waar nu schakelaar zit gekunt?

pictogram beeld kun je via instellingen, kaart wijzigen
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Was nog vergeten te vragen hoe je het monitorbeeld op full pictogram krijgt; kan ik nergens vinden(!). Ik kan kiezen tussen volledig kaart (2D+3D), 1/2 kaart + 1/2pictogram en 1/2kaart + TMC info. That's it. Ra, Ra???????
Da's gewoon een kwestie van doorklikken op je navigate knop op de AB. Na 1/2 kaart +TMC komt dan volledig pictogram
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hakkie
Starting Member
Starting Member

Bericht door Hakkie »

Bij de 5200 kun je bij (uit mijn hoofd) beeldscherminstellingen kiezen welke schermen je doorloopt met de navigatie knop. Bij die instelling moet je zelf aanvinken dat je full pictogram ook wilt zien. Nogmaals, uit m'n hoofd, ben niet bij de auto in de buurt om even te checken...
[size=75]Seat Alhambra 1.8 20VT
VDO PC5200TAFE/MM5600, Pioneer DEH-P75BT[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bij die instelling moet je zelf aanvinken dat je full pictogram ook wilt zien
De full map en de full pictogram beelden zijn de enige die je NIET zelf kunt instellen, die zijn er standaard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Je bent me net voor geweest, Hakkie; bedankt.

Gerrit, je kan/moet die optie in instellingen...kaartweergave....beeldschermverdeling apart aanvinken (alles, behalve "kaart+tripcomputer") en is alles is weer OK. Bij mij was " pictogram+TMC" niet aangevinkt; vandaar.

Meteen nog maar een paar vragen: :oops:

1)-als je de code in het diagnose menu ingetoetst hebt, is er een item "NMEA 9600-8NT" met een rood hokje er achter. Vanzelfsprekend :oops: heb ik daarop geklikt: vakje werd groen EN direct beeld weg................gewoon weer opstarten en alles weer OK. Maar snel weer terug gegaan naar oude situatie met hokje rood.

Want houdt die optie in????? :?: :roll: Effect op instellingen en waarop/in?

2)-waar kan je zien dat de flitsinfo daadwerkelijk geactiveerd is? Na het aanvinken van bijv. NL of de gehele EU zie je "alerts" ......aanvinken en vastleggen, maar waar zie op het kaartscherm dat e.e.a ook daadwerkelijk geactiveerd is? Of zie ik dat alleen in de nabijheid van een flitspaal (nog niet voorbij gereden :wink: )

3)-Heb een extra pc-kaart geïnstalleerd met Navteq gegevens+Michelin guides, maar wat gaat dat tergend langzaam; is dat normaal? Is dat mijn Scandisk type (gewone)kaart? Er zijn ook ultra kaarten te koop (type II en III) voor SLR foto camera's. Zou de 5200 daarme overweg kunnen en zou dat dat ook veel(?) snelheidswinst kunnen opleveren? (Zoals bij een digitale camera WEL meteen opvalt).
Je hebt nu zelfs ook 4Gig kaartjes; zou de 5200 daar ook raad mee weten? Is het probleem van een volle kaart ook meteen ogelost :wink:

Volgende keer meer vragen :lol: :lol: :lol:

Groet en dank, Leo.

NB/Volgens de handleiding zou er op de bijgeleverde DVD-ROM ook een uitgebreide handleiding staan........niet dus :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Gerrit, je kan/moet die optie in instellingen...kaartweergave....beeldschermverdeling apart aanvinken (alles, behalve "kaart+tripcomputer") en is alles is weer OK. Bij mij was " pictogram+TMC" niet aangevinkt; vandaar.
Hoe dom kan een mens zijn? Jullie hebben natuurlijk gelijk maar ik zit met m'n 5000 te spelen en raakte even de draad kwijt :bonk: . Alleen het kaartscherm hoef je niet aan te vinken bij kaartweergave, de andere wel :!:

NMEA-9600-8NT is een overdrachtsprotocol voor navigatie apparatuur. Baudrate is 9600 8 bits (geen stopbit?)
Met dit aangeschakeld kun je extra apparatuur aansluiten die de geografische positie bijhoudt zoals bijv ritregistratieapparatuur. (Connie Breukhoven die laatst Hans betrapte op bijzondere plaatsen te zijn geweest!)

Als je eenmaal flitsinfo van een land hebt aangevinkt en alerts ook dan krijg je een pop-up schermpje als het nodig is met een ping. Let op verkeerssituatie met de geldende maximale en huidige snelheid. Evt met een stoplicht er bij.

Het kopiëren van de files naar de SD kaart duurt een eeuwigheid. Hoewel een Ultra II of III wel beduidend beter gaan zie ik het nut niet in aangezien de leessnelheid van de computer nog geen fractie is van de die van de kaartjes. Geen probleem dus. Voor een snelle camera is het een andere zaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Bedankt Gerrit :thumbsup:

Weer wat geleerd. Die optie zal ik thuis maar niet verder vertellen; gaan ze mijn stappen ook nog volgen..............had ik maar van die geheime locaties............maar ja, te oud, te lelijk EN geen geld :D :D :D

Nu maar eerst verder testen en genieten...............!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Niet genieten dus :( ; het gekke is nu dat in STILSTAND alle kaartvariaties, dus inclusief full pictogram, zich laten oproepen, MAAARRRR zodra de auto in BEWEGING komt verandert het kaartbeeld(ook de spilit-screen varianten) ogenblikkelijk op full pictogrambeeld. Wat is er nu weer mis/verkeerd ingesteld? Kan het nergens vinden in de handleiding.

En ja, daar heb je het al, in mijn drang om e.e.a te herstellen, heb ik het diagnose menu, in een toestand van verstandsverbijstering en ondanks de waarschuwingen op het forum, toch iets veranderd nl in "I/O status zetten": Ext. aansluiting 1: op ACT High geklikt, waarop ACT Low verscheen. Dit kan niet meer teruggedraaid worden; ook niet met "fabieksinstellingen". Wat kan dat betekenen? Terug naar VDO????? :Wall: :Wall:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ondanks de narigheid heb je wel een monitor die er eenvoudig afgehaald kan worden. :oprug:
Dan zie je die ellende ook niet meer! :mrgreen:

Heeft ie het wel goed gedaan eigenlijk of was dat halleluja alleen nog maar voor de deur?
Wat gebeurt er precies als je alle ander kaartweergaves uitvinkt?
Ik geloof niet zo zeer dat er invloed is met ext. aansluiting. op high of low.
Heb je toevallig ook iets veranderd bij de automatische zoomfuntie waarbij je voor de drie verschillende omgevingen een andere schaal moet instellen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Ja, hij gaat er in ieder geval gemakkelijk van af :lol:

Het systeem heeft het voordien (gisteren) prima gedaan en tot op de meter nauwkeurig. Alleen het full pictogrambeeld kon ik niet tevoorschijn toveren(zie boven) Nadat ik in menu "kaartweergave" .."beeldschermverdeling" pictogram+ nog iets had aangevinkt (de onderste regel) is het probleem ontstaan. Ook al vink ik niets meer aan, het pictogrambeeld blijft verschijnen als de auto in beweging komt. Programma foutje?

Zelfs in het bestemmingsmenu, wanneer je kaartweergave selecteert en de overzichtskaart verschijnt, verdwijnt de kaart direct bij het wegrijden en kom je weer in het bestemmingsmenu. :?: :?: :?:

Ik denk dat ik er maar eens een borrel op ga nemen; anders ............ :cry: :cry: :cry:

NB/ Genoemd probleem was er al VOORDAT ik ACT-Low in het diagnosemenu "I/O status zetten" had veranderd met mijn stomme kop(!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De enige raad die ik je op dit moment kan geven is om gewoon even de software versie 2.55 weer te laten inlezen.
Je weet het Leo, nee heb je al :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Oh boy; "IK"en software inlezen.................Moet ergens vreselijk op gelet worden? Anders gaat dat ook verkeerd. :oops: :oops:
Moet ik die software natuurlijk eerst verwijderen; of niet? Ik durf het je bijna niet te vragen, maar heb je daar een stappenplan voor? Software van Jejuwa eerst downloaden? Je ziet, je bent onmisbaar......!

Groet en dank, Leo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hakkie
Starting Member
Starting Member

Bericht door Hakkie »

Sorry, LvR. De reply die ik net postte bevatte onjuiste info. Ik heb het dus verwijderd... Excuues.
[size=75]Seat Alhambra 1.8 20VT
VDO PC5200TAFE/MM5600, Pioneer DEH-P75BT[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Leo doe nog niets en verwijderen hoeft al helemaal niet! Jewuwa heeft hier niets mee te maken.

Ga naar de site van VDODayton

http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 22884.aspx
Daar kun je zowel de software als de installatie handleding downloaden.
bij de afdeling New Features staat ook nog dit:
NMEA Data output
It is now possible to receive NMEA-0183 coordinates on the diagnosid connector. The output has to be enable in the diagnosis menu. The defautl setting is OFF

Er staat trouwens echt has to be enable. Krom Engels voor de zoveelste keer en geen typefout van mij!

De rest wijst zich echt vanzelf!

Een tweede mogelijkheid is om de complete subdirectory SWload die zich bevindt in \data op de TA DVD 2007/2008 rechtstreeks te kopiëren naar subdirectory VDODayton op de SD kaart.

Desnoods help ik je wel via de telefoon. zie PM
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Bedankt voor al je hulp, Gerrit. Geweldig.......... :respect: :thumbsup:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Probleem met de hulp van Gerritje en FransNacht opgelost. :thumbsup:

In het diagnosemenu stond "autom.picto aan/uit" verkeerd. In mijn drang om het euvel op te lossen heb ik wel met die optie geëxperimenteerd, maar heb, in mijn wanhopige stemming, waarschijnlijk niet daarna de optie "instell. opslaan" aangeklikt" :oops: Is nu hersteld en alles werkt weer 100%.

Het probleem met de instelling (in "I/O status zetten") bij "Ext. aansluiting 1:" heeft in mijn geval geen betekenis; bedoeld voor externe apparatuur en is weer te resetten op "ACT-High" als er op betreffende aansluiting (waar en welk pootje?) 12V gezet wordt. Weer een zorg minder.

Advies moet dus altijd zijn: AFBLIJVEN VAN ONBEKENDE INSTELLINGEN IN HET DIAGNOSEMENU. Maar dat wisten jullie natuurlijk wel :wink: (en ikzelf eigenlijk ook:oops: )

Ik moet alleen nog zien uit te vogelen hoe het zit met de snelheidswaarschuwing. Als ik het goed heb begrepen bestaat de waarschuwing uit een oplichtend symbool, maar geen acoustisch signaal. Zit dat standaard zowel in TA als in NT? Werkt het alleen op de snelwegen? Daar heb ik nog niet gereden, wel in stad/dorp en op doorgaande-, en N wegen, maar geen waarschuwing kunnen ontdekken bij overschrijding van de daar geldende max. snelheid. Het staat wel aangevinkt (groen blokje) in het instellingsmenu................ :wink:

@Gentry: Rechts had ook gekund (heb dat natuurlijk zelf ook uitgeprobeerd), maar het ziet er in de praktijk TOCH minder gelikt uit: de draad valt Re ook meer op, omdat hij meer in het zicht zit/hangt (voor de bestuurder) en niet door de mount kan lopen . Links valt de draad grotendeels UIT het zicht (van de bestuurder en daar gaat het om :D ) achter/naast het stuurwiel EN VOORAL omdat de stekker gemakkelijker en precieser aangesloten kan worden recht voor je dan dat je je schuin voorover moet buigen en geen goed zicht hebt om de stekker loodrecht in de contra te kunnen steken. Voor de levensduur van de stekker-combo met zijn vele pinnen is dat van groot belang.
Nee dus, links is, over all, de beste keus/plek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Er zijn diverse soorten snelheidswaarschuwingen.
  1. In het instellingenmenu kun je aangeven bij welke snelheid je een signaal wilt hebben als je deze overschrijdt.
    Dit heeft een pop-up scherm samen met een duidelijke Ping ten gevolge als het gebeurt
  2. In hetzelfde menu kun je een marge ingeven voor de overschrijding van de 120 km/h limiet
    Zelfde resultaat als boven
  3. In je scherm kun je in de statusregel een symbool voor de max snelheid laten weergeven. Komt alleen in beeld als de informatie op die weg bekend is. Hier zie ik het alleen bij snelwegen. Get ronde bord met cameraatje erin staat er ook bij. Met zwarte rand als je er onder zit, knipperend op de max snelheid en rood als je er boven komt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Bedankt voor de uitleg Gerrit; ga morgen met veel plezier weer verder spelen..................ik bedoel testen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • iGO GPS software speciaal voor campers.
    door petgil » 31 aug 2015 11:22 » in Overige merken
    Reacties: 1
    Weergaves: 2018

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”