Speedpulse Audi A6
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25 jun 2007 19:36
Speedpulse Audi A6
Hallo!
Nou zag ik al een topic met allerlei speedpulsen staan en ook voor de audi, maar helaas is mijn duits wel zo slecht dus begrijp ook niet waar ik moet gaan zoeken.
Kan iemand mij helpen/ vertalen waar ik de speedpulse voor een audi a6 van bouwjaar 1998 weg kan halen?
Alvast bedankt!
Nou zag ik al een topic met allerlei speedpulsen staan en ook voor de audi, maar helaas is mijn duits wel zo slecht dus begrijp ook niet waar ik moet gaan zoeken.
Kan iemand mij helpen/ vertalen waar ik de speedpulse voor een audi a6 van bouwjaar 1998 weg kan halen?
Alvast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Afhankelijk van welk type A6 je hebt is dit het verhaal, in het duits:
A6 / S6 Modell C4 1995 - Kabelfarbe: weiß/blau. Das Signal ist am grünen Stecker T6c der Kupplungsstation 2 auf der Beifahrerseite, im Fußraum rechts unter der Abdeckung am Türholm zu finden.
Bei Autoradiovorrüstung am ISO - Stecker, Kammer 3, Pin 1.
Alternative: Steuergerät Klimaanlage: Stecker A, Pin 8. Kabelfarbe: jew. weiß/blau.
A6 1997- Beifahrerseiter hinter Abdeckung am Hauptanschlussblock, pinker Stecker, weiß-blau bei werkseitiger Radiovorbereitung Kammer A, PIN 1, weiß-blau
In beide gevallen: zit er in jouw A6 al een af fabriek radio? Dan zou de puls op pin1 moeten zitten van de A-stekker, met een wit/blauwe draad.
Groet,
JW
A6 / S6 Modell C4 1995 - Kabelfarbe: weiß/blau. Das Signal ist am grünen Stecker T6c der Kupplungsstation 2 auf der Beifahrerseite, im Fußraum rechts unter der Abdeckung am Türholm zu finden.
Bei Autoradiovorrüstung am ISO - Stecker, Kammer 3, Pin 1.
Alternative: Steuergerät Klimaanlage: Stecker A, Pin 8. Kabelfarbe: jew. weiß/blau.
A6 1997- Beifahrerseiter hinter Abdeckung am Hauptanschlussblock, pinker Stecker, weiß-blau bei werkseitiger Radiovorbereitung Kammer A, PIN 1, weiß-blau
In beide gevallen: zit er in jouw A6 al een af fabriek radio? Dan zou de puls op pin1 moeten zitten van de A-stekker, met een wit/blauwe draad.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25 jun 2007 19:36
Er zit geen standaard radio in vanaf de fabriek af.
En achter de radio die ik eruit heb gehaald zat namelijk geen blauw/witte kabel.
Eventueel andere opties of het hele dashboard loshalen voor de stekker achter de km-teller?
P.s. in dit laatste had ik eerlijk gezegt geen zin in
En achter de radio die ik eruit heb gehaald zat namelijk geen blauw/witte kabel.
Eventueel andere opties of het hele dashboard loshalen voor de stekker achter de km-teller?
P.s. in dit laatste had ik eerlijk gezegt geen zin in

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
wat ook weleens gebeurd is dat men de draad afknipt bij de stekker, kun je zien of er een aansluiting heeft gezeten?
als die er zit is de draad waarschijnlijk weggetaped in de kabelboom.
anders bij de klokunit vandaan halen, blauwe 32-polige stekker links, pos 28 bruin/rood
als die er zit is de draad waarschijnlijk weggetaped in de kabelboom.
anders bij de klokunit vandaan halen, blauwe 32-polige stekker links, pos 28 bruin/rood
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 jul 2007 00:52
ik tak hem in een A6 altijd af achter de relaiskast,demonteer bekleding onder stuurkolom,dan zie je de relais zitten,de grote brede relais trek je er even uit,als je aan de kant van de contaktpennen kijkt zal je in één van de hoeken een dun pennetje zien waar een "V" bijstaan,wel de draad die op deze klem toekomt in de relaishouder,een Groen/Wit of Wit/Groen draad is het snelheidssignaal
Groetjes Geert
Groetjes Geert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Bedankt voor de waardevolle tip en het kan zeker een goede plaats zijn maarrrr.ik tak hem in een A6 altijd af achter de relaiskast
Er is nogal wat verschil tussen de diverse typen A6 van verschillende bouwjaren. ook de kleur van de draad heeft al gevarieerd van blauw/wit bruin/rood groen/wit. Bovendien is de genoemde relaiskast niet altijd aanwezig zoals jij hier stelt.
Als voorbeeld de niet consistente vermeldingen bij Petri
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25 jun 2007 19:36
Heb inmiddels al diverse kleuren gehoord, maar nog weinig wijzer.
Het betreft een audi a6 1.8 uit 1998
Heb morgen eindelijk wat meer tijd voor mezelf en zal eens kijken of ik wat kan vinden in de kabelboom...
Laat het nog wel even weten
Het betreft een audi a6 1.8 uit 1998
Heb morgen eindelijk wat meer tijd voor mezelf en zal eens kijken of ik wat kan vinden in de kabelboom...
Laat het nog wel even weten

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25 jun 2007 19:36
Heb het al gevonden
In de kabelboom zelf zat niets, dus zag de bui al hangen om het hele dashboard te moeten demonteren, maar lang leve Audi.. dat was een kapje weghalen 2 schroeven losdraaien en had de hele unit in mijn handen.
Blauw/wit was de kabel achter de km-teller en hij werkt perfect!
Thnx!!

In de kabelboom zelf zat niets, dus zag de bui al hangen om het hele dashboard te moeten demonteren, maar lang leve Audi.. dat was een kapje weghalen 2 schroeven losdraaien en had de hele unit in mijn handen.
Blauw/wit was de kabel achter de km-teller en hij werkt perfect!
Thnx!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat gaat bij veel auto's zonder problemen.
Van de week was dat goed te zien bij die controle van taxi's op Schiphol. In een oogwenk had de marechaussee/politie tellers losgehaald en ontdekte zo een hele serie van die apparaatjes waarmee de belasting getild werd
Groet,
JW
Van de week was dat goed te zien bij die controle van taxi's op Schiphol. In een oogwenk had de marechaussee/politie tellers losgehaald en ontdekte zo een hele serie van die apparaatjes waarmee de belasting getild werd

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 okt 2007 22:02
pulsdraad audi a6 1999
Ik heb een audi a6 uit 1999. Ik heb een kenwood navigatie. Ik heb de pulsdraad aangesloten op de rechter stekker achter de snelheidsmeter op de draad blauw-wit. Geeft GEEN resultaat.
wat doe ik verkeerd ? (zit er soms ook een blauw/witte draad bij de linker stekker (toerental meter)
wat doe ik verkeerd ? (zit er soms ook een blauw/witte draad bij de linker stekker (toerental meter)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Heb je een DV3200 of 2200 toevallig?
Knip dan het witte blokje uit de witte pulsedraad naar de computer.
Knip dan het witte blokje uit de witte pulsedraad naar de computer.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 okt 2007 22:02
bedankt voor je snelle reactie, top. Volgens mij heb ik een 3200 (kijk het morgen even in het licht na) en losse unit. Als ik het goed dus begrijp zit er een wit blokje op de witte draad die ik weg haal en dan de draden weer verbindt.
klopt dat?
klopt dat?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
ja, vlak voor het eind van de witte draad zit een verdikking, daarvoor de draad afknippen en losse einde met blokje weggooien en draad opnieuw aansluiten
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 okt 2007 22:02
Bedankt, ga er (als het werk het toelaat) morgen mee aan de slag. Ik ga ervan uit dat de pulsedraad goed is aangesloten, blauw-witte draad bij stekkeraansluiting achter de snelheidsmeter. Vreemd genoeg constateer ik dat er eerder een aansluiting is geweest op de stekkerdraden van de toerenteller (kleur ??) !!?? Ik hou je op de hoogte.
Nogmaals bedankt.
Nogmaals bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 okt 2007 22:02
Nog even een opmerking toevoegen. Dit nav.systeem heb ik eerder gehad in een renault megane en hyundai tucson. Hier heb ik nooit problemen gekend. Is dit dan een specifieke oplossing voor dit type Audi?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 okt 2007 22:02
pulsedraad audi a6 1999
Heb eerder een bericht op de site gezet over een pulsedraad in de audi a6 avant 2.4i V6. Uit alles bleek dat dit de blauw-witte zou moeten zijn aan de groene stekker aan de achterzijde van het instrumentenblok. Aldus aangesloten maar GEEN resultaat. Dus de audidealer in heemstede gebeld. Perfect geholpen met als resultaat de GROEN-WITTE draad aan de groene stekker. Raak, de Kenwood doet het perfect.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 867
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2547
-
-
Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies -
Reacties: 0
Weergaves: 610
-