Heeft iemand ervaring met het updaten van de VDO4100 ?
Ik heb de cd er in geplaatst, vervolgens vraagt hij of de upgrade van 1.10 naar 3.01 moet plaatsvinden. Ik bevestig en vervolgens verschijnt een schermpje met een progressiebar. Daarna helemaal NIETS. Na 30 minuten heb ik de stroom onderbroken. De radio start op en zegt vervolgens dat hij wel de 3.01 software geladen heeft. Als dan weer de update draai zegt hij dat hij 1.10 heeft.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is ? Ik snap ook wel dat ik zoiets beter door een vakkundige garage kan laten doen, maar de VDO gemachtigde specialist rekent hier 150 euro ex btw voor !
De helpdesk VDO stelt ook niets voor, want als ik dit soort vragen
stel helpen ze me niet. U bent geen specialist. Tsja, dan hoop ik dat iemand op dit forum me kan helpen...
- Het tweede probleem is dat de GPS wel 8 sats ziet, maar het wordt op een of andere manier niet doorgegeven aan de navigatiecomputer. Ik heb geen km pulse aangesloten, die kabel moet ik nog trekken. Maar het zou onafhankelijk van elkaar moeten werken volgens een ingewijde.
Dennis
Diverse zaken over de MS4100
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 02 feb 2004 11:01
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hoi Dennis,
Eerst even een paar vragen.
Is de software CD origineel die je gebruikt ?
VDO verwijst je terecht naar de leverancier.
Het tweede probleem :
Sluit de puls en achteruitrij draad nou maar aan dan zal je zien dat het systeem een stuk beter werkt en alle andere verhalen hierover zijn pure onzin of gemakzucht.
Han
Eerst even een paar vragen.
Is de software CD origineel die je gebruikt ?
VDO verwijst je terecht naar de leverancier.
Het tweede probleem :
Sluit de puls en achteruitrij draad nou maar aan dan zal je zien dat het systeem een stuk beter werkt en alle andere verhalen hierover zijn pure onzin of gemakzucht.
Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 02 feb 2004 11:01
MO4130
He Han,
Ik heb originele software gekocht hiervoor: MO4130 als ik me goed kan herinneren. Een CD overwegend zwart met grijs.
Ik zal eens moeten kijken welke puls ik waar vandaan moet halen. Mijn garage is ook niet toeschietelijk toen ik vertelde dat op ISO-A pin 1 iets aangesloten moest zitten. Het achteruitrijsignaal zal ik ook op moeten zoeken.
Op pin 3 zit toch ook ATT ? Mijn carkit geeft dit door (getest met 'oude' radio), maar ook daar reageert de VDO niet op. Heeft dit allemaal met elkaar te maken ?
Bedankt voor de reactie in ieder geval...
Dennis
Ik heb originele software gekocht hiervoor: MO4130 als ik me goed kan herinneren. Een CD overwegend zwart met grijs.
Ik zal eens moeten kijken welke puls ik waar vandaan moet halen. Mijn garage is ook niet toeschietelijk toen ik vertelde dat op ISO-A pin 1 iets aangesloten moest zitten. Het achteruitrijsignaal zal ik ook op moeten zoeken.
Op pin 3 zit toch ook ATT ? Mijn carkit geeft dit door (getest met 'oude' radio), maar ook daar reageert de VDO niet op. Heeft dit allemaal met elkaar te maken ?
Bedankt voor de reactie in ieder geval...
Dennis
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Dennis,
Je schreef:
Als de spanning goed aangesloten is, dus de accuplus op pin A4, en de geschakelde plus op pin A7 moet de mute op pin A3 gewoon werken. Daarbij er wel op letten dat die mute van je carkit inderdaad van het type is waarbij verbinding met massa gemaakt wordt Er zijn nl kits waarbij dit juist naar +12V of soms naar +5V gaat.
Je kunt de mute functie van je radio checken door de A3 even aan massa te leggen.
In mijn auto zit een MR 4000, de voorloper van jouw MS 4100, en daar werkt dit samen met de Siemens carkit uitstekend. Ik heb ook de weergave via de radio lopen, in jouw geval via het kabeltje op de groene C2 stekker. Ook dat werkt uitstekend, zeer verstaanbaar en natuurlijk makkelijk regelen van het volume.
Overigens, in wat voor auto moet dit ingebouwd worden? Misschien zijn er daarvoor wel tips te vinden of te krijgen op dit forum. We doen ons best
Tenslotte, vooralsnog is het me een raadsel waarom je geen MO 4130 kunt inspelen. Met een originele CD zoals jij die hebt mag dat geen probleem zijn. Daarbij ga ik er even van uit dat het de MO 4130 is en niet de 4230. Die kan soms problemen geven
Een tip is om eerst alles netjes aan te sluiten, en het systeem dan met de huidige SW te calibreren. Als alles dan goed werkt en het systeem zich ingeregeld heeft zou ik het opnieuw proberen met de MO 4130.
Belangrijk is om dan de aanwijzingen nauwkeurig op te volgen, en niks te onderbreken Het proces kan een hele tijd duren, tot wel een half uurtje toe naar ik begrepen heb.
Laat even weten hoe en wat, en welke vorderingen er zijn.
Succes,
JW
Je schreef:
Op pin 3 zit toch ook ATT ? Mijn carkit geeft dit door (getest met 'oude' radio), maar ook daar reageert de VDO niet op. Heeft dit allemaal met elkaar te maken ?
Als de spanning goed aangesloten is, dus de accuplus op pin A4, en de geschakelde plus op pin A7 moet de mute op pin A3 gewoon werken. Daarbij er wel op letten dat die mute van je carkit inderdaad van het type is waarbij verbinding met massa gemaakt wordt Er zijn nl kits waarbij dit juist naar +12V of soms naar +5V gaat.
Je kunt de mute functie van je radio checken door de A3 even aan massa te leggen.
In mijn auto zit een MR 4000, de voorloper van jouw MS 4100, en daar werkt dit samen met de Siemens carkit uitstekend. Ik heb ook de weergave via de radio lopen, in jouw geval via het kabeltje op de groene C2 stekker. Ook dat werkt uitstekend, zeer verstaanbaar en natuurlijk makkelijk regelen van het volume.
Overigens, in wat voor auto moet dit ingebouwd worden? Misschien zijn er daarvoor wel tips te vinden of te krijgen op dit forum. We doen ons best
Tenslotte, vooralsnog is het me een raadsel waarom je geen MO 4130 kunt inspelen. Met een originele CD zoals jij die hebt mag dat geen probleem zijn. Daarbij ga ik er even van uit dat het de MO 4130 is en niet de 4230. Die kan soms problemen geven
Een tip is om eerst alles netjes aan te sluiten, en het systeem dan met de huidige SW te calibreren. Als alles dan goed werkt en het systeem zich ingeregeld heeft zou ik het opnieuw proberen met de MO 4130.
Belangrijk is om dan de aanwijzingen nauwkeurig op te volgen, en niks te onderbreken Het proces kan een hele tijd duren, tot wel een half uurtje toe naar ik begrepen heb.
Laat even weten hoe en wat, en welke vorderingen er zijn.
Succes,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 02 feb 2004 11:01
Inbouwgegevens
Dat is mooi. Ik heb weer genoeg materiaal om verder te kunnen.
Overigens gaat het om een Scenic van 99. Ik heb wel eindelijk een Duitse site gevonden met inbouwhulp zonder bij te hoeven betalen zoals bij in-car.nl: http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?u ... Navigation
Wat betreft de ATT zal ik inderdaad even een massa leggen, eens kijken wat hij doet.
Van het weekend heb ik pas weer tijd om te sleutelen, maar laat het zeker weten !
Bedankt ! :wink:
Overigens gaat het om een Scenic van 99. Ik heb wel eindelijk een Duitse site gevonden met inbouwhulp zonder bij te hoeven betalen zoals bij in-car.nl: http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?u ... Navigation
Wat betreft de ATT zal ik inderdaad even een massa leggen, eens kijken wat hij doet.
Van het weekend heb ik pas weer tijd om te sleutelen, maar laat het zeker weten !
Bedankt ! :wink:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Wanneer je op onze hoofdpagina http://www.navigatiehelpsite.nl kijkt onder links, vindt je nog meer sites waar je gratis puls informatie kunt vinden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 02 feb 2004 11:01
Nieuwe tips
Dank weer voor de tips. Ik heb nog een extra tip gekregen via email:
Ik denk dat je software defect is. bij verotronics in eindhoven kunnen ze die herprogrammeren voor een normale prijs. ca60euro (niet zoals bij EBK)
pulse:
radio stekker positie 1 grijs; dezelfde draad zit ook in de dikke bundel achter het kapje van de stuurverstelling (radio kan blijven zitten)
Het onderste stuurkapje gaat los met 3 parkers. Daarna kan het kapje bij de stuurverstelling met 2 parkers losgemaakt worden. Hierachter vind u de draden van het contactslot. De grote kap van het dashboard kan eenvoudig worden verwijderd. Onder de luidsprekerkapjes links en rechts zit een parker. Verder zit de kap alleen geklemd. Ook het vak in het midden en de rand om de klokunit komen mee! De klokunit zelf gaat los met 3 parkers.
Heeft de voorruit een paarse gloed dan kun je beter de GPS-antenne onder de paravanplaat bij de motorkap plaatsen, of onder de achterruit plaatsen i.v.m. verstrooïng van het signaal door metaaldeeltjes in de tussenlaag van de voorruit. De paravanplaat zit met 5 parkers vast.
Dat wordt lekker sleutelen aankomend weekend...
Ik denk dat je software defect is. bij verotronics in eindhoven kunnen ze die herprogrammeren voor een normale prijs. ca60euro (niet zoals bij EBK)
pulse:
radio stekker positie 1 grijs; dezelfde draad zit ook in de dikke bundel achter het kapje van de stuurverstelling (radio kan blijven zitten)
Het onderste stuurkapje gaat los met 3 parkers. Daarna kan het kapje bij de stuurverstelling met 2 parkers losgemaakt worden. Hierachter vind u de draden van het contactslot. De grote kap van het dashboard kan eenvoudig worden verwijderd. Onder de luidsprekerkapjes links en rechts zit een parker. Verder zit de kap alleen geklemd. Ook het vak in het midden en de rand om de klokunit komen mee! De klokunit zelf gaat los met 3 parkers.
Heeft de voorruit een paarse gloed dan kun je beter de GPS-antenne onder de paravanplaat bij de motorkap plaatsen, of onder de achterruit plaatsen i.v.m. verstrooïng van het signaal door metaaldeeltjes in de tussenlaag van de voorruit. De paravanplaat zit met 5 parkers vast.
Dat wordt lekker sleutelen aankomend weekend...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 02 feb 2004 11:01
Opgelost !
Het angstige vermoeden werd waarheid...
Ik werd getriggered omdat de mute niet goed werkte. De 4100 blijkt dus gewoon defect te zijn ! Gelukkig had de verkoper er namelijk nog een liggen, die ik even kon proberen. Het traantje vertrok van mijn oog toen hij zonder enig probleem gecalibreerd was na 2 minuten. Navigeren, perfect.
Hij is dus ter reparatie aangeboden en alles is ok nu.
Nu alleen nog (extra) het tacho signaal aan laten sluiten en dan werkt ie nog nauwkeuriger.
Ik heb op tips van mede gebruikers mijn auto gesloopt om pin 23 van de kilometertelleraansluiting aan te sluiten op ISO-A1. Helaas blijken van de Scenic TDI'99 alleen licht-blauwe en licht-roze stekers achter de console te zitten !
Heel vervelend als je daar geen beschrijving van hebt...
de garage wil me helaas niet aan die technische info helpen, maar voor 20 euro wordt er een tacho signaal op ISO-A1 gezet. Dat laat ik gelijk doen bij een beurt.
Met andere woorden, het is nagenoeg opgelost. Dank voor jullie hulp !
Ik werd getriggered omdat de mute niet goed werkte. De 4100 blijkt dus gewoon defect te zijn ! Gelukkig had de verkoper er namelijk nog een liggen, die ik even kon proberen. Het traantje vertrok van mijn oog toen hij zonder enig probleem gecalibreerd was na 2 minuten. Navigeren, perfect.
Hij is dus ter reparatie aangeboden en alles is ok nu.
Nu alleen nog (extra) het tacho signaal aan laten sluiten en dan werkt ie nog nauwkeuriger.
Ik heb op tips van mede gebruikers mijn auto gesloopt om pin 23 van de kilometertelleraansluiting aan te sluiten op ISO-A1. Helaas blijken van de Scenic TDI'99 alleen licht-blauwe en licht-roze stekers achter de console te zitten !
Heel vervelend als je daar geen beschrijving van hebt...
de garage wil me helaas niet aan die technische info helpen, maar voor 20 euro wordt er een tacho signaal op ISO-A1 gezet. Dat laat ik gelijk doen bij een beurt.
Met andere woorden, het is nagenoeg opgelost. Dank voor jullie hulp !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08
Waar kan ik info verkrijgen over de snelheidspuls en verdere aansluitingen op een Skoda Fabia uit 2001? De links verwijzen naar lokaties waar pulsen te vinden zijn, echter Fabia staat er niet bij (snik).........Han schreef:Hoi Dennis,
Sluit de puls en achteruitrij draad nou maar aan dan zal je zien dat het systeem een stuk beter werkt en alle andere verhalen hierover zijn pure onzin of gemakzucht.
Han
De achteruitrijdraad die ik dien aan te sluiten komt die direct van de lichtunit zelf of mag deze ingang geen 12 volt hebben? M.A.W. Dient dit een potentiaalvrije schakelaar te zijn of moet hier 12 volt op?
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hallo Peter
Groeten Han
Op de petri site kan je lezen dat deze gewoon in de radio connector zit pin 1krommetje schreef: Waar kan ik info verkrijgen over de snelheidspuls en verdere aansluitingen op een Skoda Fabia uit 2001? De links verwijzen naar lokaties waar pulsen te vinden zijn, echter Fabia staat er niet bij (snik).........
Peter
Je kan deze draad bij het achterlicht aansluiten (zodra je achteruit rijd komt er 12 v op).krommetje schreef: De achteruitrijdraad die ik dien aan te sluiten komt die direct van de lichtunit zelf of mag deze ingang geen 12 volt hebben? M.A.W. Dient dit een potentiaalvrije schakelaar te zijn of moet hier 12 volt op?
Peter
Groeten Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08
Han schreef:Hallo Peter
Op de petri site kan je lezen dat deze gewoon in de radio connector zit pin 1krommetje schreef: Waar kan ik info verkrijgen over de snelheidspuls en verdere aansluitingen op een Skoda Fabia uit 2001? De links verwijzen naar lokaties waar pulsen te vinden zijn, echter Fabia staat er niet bij (snik).........
Peter
Je kan deze draad bij het achterlicht aansluiten (zodra je achteruit rijd komt er 12 v op).krommetje schreef: De achteruitrijdraad die ik dien aan te sluiten komt die direct van de lichtunit zelf of mag deze ingang geen 12 volt hebben? M.A.W. Dient dit een potentiaalvrije schakelaar te zijn of moet hier 12 volt op?
Peter
Groeten Han
Ik snap dat ie op pin1 van de radio zit, alleen was mijn vraag: Waar kan ik die van de auto vinden..... Dus de tachoaansluiting van de auto, de skoda fabia, waar zit die aansluiting, alleen octavia kan ik vinden....
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
krommetje schreef:Han schreef:Hallo Peter
Op de petri site kan je lezen dat deze gewoon in de radio connector zit pin 1krommetje schreef: Waar kan ik info verkrijgen over de snelheidspuls en verdere aansluitingen op een Skoda Fabia uit 2001? De links verwijzen naar lokaties waar pulsen te vinden zijn, echter Fabia staat er niet bij (snik).........
Peter
Je kan deze draad bij het achterlicht aansluiten (zodra je achteruit rijd komt er 12 v op).krommetje schreef: De achteruitrijdraad die ik dien aan te sluiten komt die direct van de lichtunit zelf of mag deze ingang geen 12 volt hebben? M.A.W. Dient dit een potentiaalvrije schakelaar te zijn of moet hier 12 volt op?
Peter
Groeten Han
Ik snap dat ie op pin1 van de radio zit, alleen was mijn vraag: Waar kan ik die van de auto vinden..... Dus de tachoaansluiting van de auto, de skoda fabia, waar zit die aansluiting, alleen octavia kan ik vinden....
Peter
Gewoon zoals Han schreef, op de Petrisite waarvan de link op de hoofdpagina staat, http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... le%2fSkoda
Op de tweede regel staat toch de Fabia
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08
dan heb ik het 1e bericht verkeerd gelezen, mijn excuses daarvoor, dan zit de tacho al aangesloten........JW schreef:Hallo Peter
Gewoon zoals Han schreef, op de Petrisite waarvan de link op de hoofdpagina staat, http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... le%2fSkoda
Op de tweede regel staat toch de Fabia
Groet,
JW
Bedankt voor de info...........
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Peter,
Overkomt ons allemaal wel eens, blij dat het opgelost is voor je.
Succes bij de inbouw, en laat je ons weten hoe het gegaan is?
Groet,
JW
Overkomt ons allemaal wel eens, blij dat het opgelost is voor je.
Succes bij de inbouw, en laat je ons weten hoe het gegaan is?
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 01 feb 2004 15:08
De VDO zit er alweer een weekje in en werkt prima, de CD-Benelux van 2003-1 is niet helemaal up-to-Date maar goed...... Nu alleen nog een wisselaar en dan zijn we weer tevreden.........JW schreef:Hallo Peter,
Overkomt ons allemaal wel eens, blij dat het opgelost is voor je.
Succes bij de inbouw, en laat je ons weten hoe het gegaan is?
Groet,
JW
toedeledoki,
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 984