C-IQ houdt op 1 april 2007 op met limited content....
-
- Normal Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2007 20:55
toch staan ze al op marktplaats http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... -2007.html
vreemde reden overigens haha
vreemde reden overigens haha
VDO MS4400 + CIX 3000 Blue + CHM604MP3 // Supercode 2010/2011 // Pioneer GM-5300T + GM-3300T + Hertz ESK163S + ECX130
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En als je die dan gekocht hebt zul je systeem nog met de supercode vrijgeschakeld moeten zien te krijgen.
Daar heb je dus de medewerking van VDO voor nodig, met alle vraagtekens die daarbij horen.
Het lijkt bij die advertenties een beetje op de handel in C-IQ CD/DVD's. Daar zijn er heel wat van gekocht door argeloze kopers die er vervolgens helemaal niks mee konden omdat ze de goede vrijschakelcode niet hadden voor hun systeem.
Groet,
JW
Daar heb je dus de medewerking van VDO voor nodig, met alle vraagtekens die daarbij horen.
Het lijkt bij die advertenties een beetje op de handel in C-IQ CD/DVD's. Daar zijn er heel wat van gekocht door argeloze kopers die er vervolgens helemaal niks mee konden omdat ze de goede vrijschakelcode niet hadden voor hun systeem.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2007 20:55
Nou dat valt dus wel mee. Eén mailtje en je hebt 'm, direct van VDO zelf.JW schreef:En als je die dan gekocht hebt zul je systeem nog met de supercode vrijgeschakeld moeten zien te krijgen.
Daar heb je dus de medewerking van VDO voor nodig, met alle vraagtekens die daarbij horen.
VDO MS4400 + CIX 3000 Blue + CHM604MP3 // Supercode 2010/2011 // Pioneer GM-5300T + GM-3300T + Hertz ESK163S + ECX130
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat zeg jij.....
Ik ben dus benieuwd te lezen waarom Gerry 'm kreeg. Eerst dat verhaal, daarna conclusies trekken
Groet,
JW
Ik ben dus benieuwd te lezen waarom Gerry 'm kreeg. Eerst dat verhaal, daarna conclusies trekken
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2007 20:55
Haha nou ik ook maar ik denk dat ik dat wel kan raden
VDO MS4400 + CIX 3000 Blue + CHM604MP3 // Supercode 2010/2011 // Pioneer GM-5300T + GM-3300T + Hertz ESK163S + ECX130
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wel, wat let je om dat hier neer te pennen
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2007 20:55
Nee want dan zeg je weer dat ik voorbarige conclusies trek
VDO MS4400 + CIX 3000 Blue + CHM604MP3 // Supercode 2010/2011 // Pioneer GM-5300T + GM-3300T + Hertz ESK163S + ECX130
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zó is dat
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34
Vrij simpel, ik heb een Teleatlas Benelux cd en wil toch liever een Navteq. Dus ik koop een nieuwe Navteq cd en heb vervolgens dus de Teleatlas over. En zoals alles wat ik over heb, gaat dat op marktplaats(.nl). Of ik heb een complete Europa set gekocht, maar ik kom nooit in Scandinavie omdat het me daar te koud is, Spanje hou ik niet van en Oost Europa is mij te ver weg. Dus de cd's met die landen kan ik verkopen.JW schreef:Juist dat verhaal over "tweede hands Supercode CD's" moet toch aan het denken zetten. Want waar moeten die nu al vandaan komen, ze zijn nog geen 3 maanden op de markt
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34
Overigens JW, het stukje tekst van VDO over het bemachtigen van de supercode is voor tweeërlei uitleg vatbaar.
Hoe verkrijg ik de Supercode voor mijn met C-IQ compatibel navigatiesysteem?
Hoe verkrijg ik de Supercode voor mijn met C-IQ compatibel navigatiesysteem?
Het woord via is hierbij van groot belang. Zodra ik namelijk op enige andere wijze een Supercode-kaart bemachtig gaat dit verhaal niet meer op. Bovendien geeft VDO hier ook aan dat je geen supercode koopt/bestelt, maar een kaart. De supercode krijg je er vervolgens bij.Zodra u een Supercode-kaart via de VDO Dayton Webshop bestelt, wordt u vriendelijk verzocht, de Navi ID van uw navigatiesysteem in te voeren. Op het einde van de bestelprocedure wordt de Supercode in het besteloverzicht bekendgemaakt.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2007 20:55
Precies, een handig lees-trucje waar je snel overheen leest. Wel slim van VDO maar sommige zijn net ff slimmer.
VDO MS4400 + CIX 3000 Blue + CHM604MP3 // Supercode 2010/2011 // Pioneer GM-5300T + GM-3300T + Hertz ESK163S + ECX130
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Een aardige discussie, voer voor de semantiek specialisten onder ons en uiteraard voor de juristen.
À contrario kun je ook zeggen: uiteraard, dit is alleen maar een bevestiging dat je de supercode slechts verkrijgt ná aankoop van de CD/DVD.
Hoe dan ook, dát is de bedoeling van VDO, een koppeling tussen de verkoop van de Supercode CD/DVD en het verkrijgen van de benodigde Code om die te kunnen gebruiken.
Voorheen kon je ook niks met nieuwe C-IQ kaarten zonder daarvoor een contentvrijschakeling te kopen. Niks nieuws onder de zon dus. Het enige verschil met vroeger is dat iedereen nu een onbeperkte vrijschakeling krijgt met die nieuwe Supercode
Groet,
JW
À contrario kun je ook zeggen: uiteraard, dit is alleen maar een bevestiging dat je de supercode slechts verkrijgt ná aankoop van de CD/DVD.
Hoe dan ook, dát is de bedoeling van VDO, een koppeling tussen de verkoop van de Supercode CD/DVD en het verkrijgen van de benodigde Code om die te kunnen gebruiken.
Voorheen kon je ook niks met nieuwe C-IQ kaarten zonder daarvoor een contentvrijschakeling te kopen. Niks nieuws onder de zon dus. Het enige verschil met vroeger is dat iedereen nu een onbeperkte vrijschakeling krijgt met die nieuwe Supercode
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dus jij koopt eerst een TA CD voor 99 Euri, en dumpt die vervolgens op MP voor een aanzienlijk lager bedrag.RAH schreef:Vrij simpel, ik heb een Teleatlas Benelux cd en wil toch liever een Navteq. Dus ik koop een nieuwe Navteq cd en heb vervolgens dus de Teleatlas over. En zoals alles wat ik over heb, gaat dat op marktplaats(.nl). Of ik heb een complete Europa set gekocht, maar ik kom nooit in Scandinavie omdat het me daar te koud is, Spanje hou ik niet van en Oost Europa is mij te ver weg. Dus de cd's met die landen kan ik verkopen.JW schreef:Juist dat verhaal over "tweede hands Supercode CD's" moet toch aan het denken zetten. Want waar moeten die nu al vandaan komen, ze zijn nog geen 3 maanden op de markt
En jij geeft daar aan de koper een zwart-op-wit garantie bij dat hij die benodigde Supercode gratis van VDO krijgt? Zet dat even op papier, met de nodige bewijsstukken er bij
Nogmaals, het is me bekend dat er fouten gemaakt zijn bij het afgeven van Supercodes, VDO werkt er hard aan om dat onmogelijk te maken. Uiteraard en volkomen terecht, daar kan toch geen verschil van inzicht over bestaan
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2007 20:55
Hij mag verkopen wat hij wil, benodigde supercode erbij of nietJW schreef:Dus jij koopt eerst een TA CD voor 99 Euri, en dumpt die vervolgens op MP voor een aanzienlijk lager bedrag.
En jij geeft daar aan de koper een zwart-op-wit garantie bij dat hij die benodigde Supercode gratis van VDO krijgt? Zet dat even op papier, met de nodige bewijsstukken er bij
Koper moet van te voren even goed informeren en met VDO mailen voor een supercode. Krijgt hij deze dan kan hij die supercode cd van MP wel kopen zoniet, tja dan niet
Weet niet wat jij nou allemaal moeilijk doet... JW...
VDO MS4400 + CIX 3000 Blue + CHM604MP3 // Supercode 2010/2011 // Pioneer GM-5300T + GM-3300T + Hertz ESK163S + ECX130
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Tsja, dan kijk ik tegen het "verkopen" kennelijk wat anders dan sommigen anderen dat doen.
Als ik wat verkoop sta ik voor de volle 100% achter m'n produkt, maar ik weet dat dit op MP of E-Bay bepaald niet altijd het geval is.
Daar wordt dan ook voor gewaarschuwd op dit forum, lees er maar de postings op na in de sectie Algemeen. En er zijn al heel wat gevallen gemeld van mensen die op hun b.. gegaan zijn daarbij.
Ik ga er nog altijd van uit dat we met fatsoenlijke mensen te maken hebben hier op ons forum. Totdat het tegendeel bewezen is
Groet,
JW
Als ik wat verkoop sta ik voor de volle 100% achter m'n produkt, maar ik weet dat dit op MP of E-Bay bepaald niet altijd het geval is.
Daar wordt dan ook voor gewaarschuwd op dit forum, lees er maar de postings op na in de sectie Algemeen. En er zijn al heel wat gevallen gemeld van mensen die op hun b.. gegaan zijn daarbij.
Ik ga er nog altijd van uit dat we met fatsoenlijke mensen te maken hebben hier op ons forum. Totdat het tegendeel bewezen is
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34
Ik heb dat niet gedaan, het was enkel een voorbeeld hoe er reeds nu al tweedehand originele supercode cd's op de markt kunnen zijn. En het feit dat er voorheen C-IQ cd's via marktplaats werden aangeboden en gekocht zonder de bijbehorende C-IQ code laat enkel zien hoe omslachtig en idioot het voormalige C-IQ systeem in elkaar zat ten opzichte van wat in de navigatiemarkt gebruikelijk is. Gelukkig heeft VDO zijn fout in gezien (en hopelijk op tijd).JW schreef:Dus jij koopt eerst een TA CD voor 99 Euri, en dumpt die vervolgens op MP voor een aanzienlijk lager bedrag.
En jij geeft daar aan de koper een zwart-op-wit garantie bij dat hij die benodigde Supercode gratis van VDO krijgt? Zet dat even op papier, met de nodige bewijsstukken er bij
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 sep 2005 18:49
JW schreef:Dat zeg jij.....
Ik ben dus benieuwd te lezen waarom Gerry 'm kreeg. Eerst dat verhaal, daarna conclusies trekken
Groet,
JW
Hallo jw,
Ik heb de supercode 2* ontvangen.
1) Gebeld en uitgelegd dat ik een tweedehands cd kon overnemen en ik het systeem graag wilde vrijschakelen. De beste man die ik aan de telefoon had vond dit geen enkel probleem.
2) Via email, deze had ik al eerder verzonden dan dat ik gebeld had, maar hier ging namelijk een week overheen voordat ik antwoord kreeg. Dit duurde mij te lang. In de mail had ik enkel mijn navi id aangegeven en dat ik voor dit syteem graag de supercode wilde hebben. Met als resulaat de email in eerdere posting. Ik heb hierin dus niet aangegeven dat ik "tweedehands cd"heb gekocht. Conclusie supercode is zonder verdere info verstrekt.
Om nog even terug te komen op mijn historie, ik gebruik het syteem nu 2 jaar. Dus geen nieuw systeem of iets dergelijks.
Moraal van het verhaal: Vrijschakeling staat los van de supercode, ondanks dat VDO schijnbaar in april gecomminiceerd heeft dat je een supercode moet kopen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Daar denken wij dan wel heeeel anders over.RAH schreef:Ik heb dat niet gedaan, het was enkel een voorbeeld hoe er reeds nu al tweedehand originele supercode cd's op de markt kunnen zijn. En het feit dat er voorheen C-IQ cd's via marktplaats werden aangeboden en gekocht zonder de bijbehorende C-IQ code laat enkel zien hoe omslachtig en idioot het voormalige C-IQ systeem in elkaar zat ten opzichte van wat in de navigatiemarkt gebruikelijk is. Gelukkig heeft VDO zijn fout in gezien (en hopelijk op tijd).JW schreef:Dus jij koopt eerst een TA CD voor 99 Euri, en dumpt die vervolgens op MP voor een aanzienlijk lager bedrag.
En jij geeft daar aan de koper een zwart-op-wit garantie bij dat hij die benodigde Supercode gratis van VDO krijgt? Zet dat even op papier, met de nodige bewijsstukken er bij
Het was het eerste, en tot nu toe enige systeem waarbij de klant gewoon precies kreeg waarvoor hij betaalde, niks meer en niks minder.
En ook het eerste waarbij illegale kopieeën onmogelijk waren.
Daar is nu weer een einde aan gekomen, helaas
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
@ Gerry123,
Da's duidelijk. VDO heeft jou die supercode verstrekt op basis van díe aan hen verschafte info.
Daar heb jij dan bij gemazzeld, want daar komt echt een einde aan. Mark my words
Daarom deel ik je conclusie niet, dit is een slippertje geweest, geen regel.
Groet,
JW
Da's duidelijk. VDO heeft jou die supercode verstrekt op basis van díe aan hen verschafte info.
Daar heb jij dan bij gemazzeld, want daar komt echt een einde aan. Mark my words
Daarom deel ik je conclusie niet, dit is een slippertje geweest, geen regel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24 mar 2007 20:55
Dat zullen we nog wel zien. Geen voorbarige conclusies trekken.
VDO MS4400 + CIX 3000 Blue + CHM604MP3 // Supercode 2010/2011 // Pioneer GM-5300T + GM-3300T + Hertz ESK163S + ECX130
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Op zich heb je daar gelijk inXabre schreef:Dat zullen we nog wel zien. Geen voorbarige conclusies trekken.
Maar twijfel je aan wat ik schrijf? Gokkie maken
Overigens, eerder in dit draadje gaf ik een link naar het document viewtopic.php?mode=attach&id=728 dat VDO aan z'n klanten gestuurd heeft.
Daarin staat ook nog eens beschreven hoe VDO zich voorstelt dat je aan de Supercode CD/DVD komt met de bijbehorende Code. Geen alternatieve paden daarin.....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 sep 2005 18:49
Hoi JW,JW schreef:@ Gerry123,
Da's duidelijk. VDO heeft jou die supercode verstrekt op basis van díe aan hen verschafte info.
Daar heb jij dan bij gemazzeld, want daar komt echt een einde aan. Mark my words
Daarom deel ik je conclusie niet, dit is een slippertje geweest, geen regel.
Groet,
JW
Waar is dit op gebaseerd om maar met je eigen woorden te spreken.
Ik geloof niet in het feit dat ik gemazzeld heb. Nergens staat immers aangegeven dat je moet betalen voor je supercode. Je betaald immers alleen voor de cd/dvd. Na vrijschakkeling hoef je namelijk nooit meer een code in te voeren. Als men dit wel graag had gewild dan was men wel doorgegaan met het huidige unlimited content. Dus per cd dvd een code en dus geen echte vrijschakeling.
Tevens ik ben echt niet de enige die de code op deze wijze in bezit heeft gekregen. Hier is ook niets illegaals aan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Waar ik dit op baseer?
Lees nog eens die brief die ik hierboven gequote heb.
Daarin staat maar één methode vermeld om aan de Code te komen:
Na de beëindiging van het contract: updates van kaarten worden vanaf 1 april 2007 rechtstreeks bij uw VDO Daytonhandelaar of in de nieuwe Webshop op www.vdodayton-shop.com aangekocht.
Omschakeling van uw toestel: u moet één keer de 16-cijferige supercode invoeren die u ontvangt na de aankoop van
de nieuwe kaartensoftware op www.vdodayton-shop.com. Hiermee stelt u uw navigatietoestel in om te functioneren zoals dit gebruikelijk is op de markt. In de toekomst kunt u uw kaarten hiermee onbeperkt gebruiken.
En uiteraard zeg ik niet dat er iets illegaals is aan de wijze waarop jij die Code verkregen hebt. Het is alleen niet op de manier waarop VDO doelde.
VDO gaat dat aanscherpen, reken daar maar op.
Groet,
JW
Lees nog eens die brief die ik hierboven gequote heb.
Daarin staat maar één methode vermeld om aan de Code te komen:
Na de beëindiging van het contract: updates van kaarten worden vanaf 1 april 2007 rechtstreeks bij uw VDO Daytonhandelaar of in de nieuwe Webshop op www.vdodayton-shop.com aangekocht.
Omschakeling van uw toestel: u moet één keer de 16-cijferige supercode invoeren die u ontvangt na de aankoop van
de nieuwe kaartensoftware op www.vdodayton-shop.com. Hiermee stelt u uw navigatietoestel in om te functioneren zoals dit gebruikelijk is op de markt. In de toekomst kunt u uw kaarten hiermee onbeperkt gebruiken.
En uiteraard zeg ik niet dat er iets illegaals is aan de wijze waarop jij die Code verkregen hebt. Het is alleen niet op de manier waarop VDO doelde.
VDO gaat dat aanscherpen, reken daar maar op.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 sep 2005 18:49
Klopt, want zonder kaart kun je geen code invoeren. Maar er staat nergens vermeld dat je de code niet krijgt als je de kaarten niet koopt bij de dealer of vdo.
Maar als dit wel de bedoeling was geweest, waarom zijn ze dan niet overgeschakeld op enkel ciq unlimited. Dus per kaart een code waar je onbeperkt mee kan navigeren. Wil je een nieuwe kaart dan moet je weer een nieuwe code invoeren. kan men geen tweedehands kaarten aanschaffen en het illegela circuit zou de kop in worden gedrukt.
Maar als dit wel de bedoeling was geweest, waarom zijn ze dan niet overgeschakeld op enkel ciq unlimited. Dus per kaart een code waar je onbeperkt mee kan navigeren. Wil je een nieuwe kaart dan moet je weer een nieuwe code invoeren. kan men geen tweedehands kaarten aanschaffen en het illegela circuit zou de kop in worden gedrukt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
De discussie begint een beetje saai en een spelletje om woorden te worden. Er zijn mensen die aangeven de supercode om niet - dus GRATIS - ontvangen te hebben. Dat lijkt een feit te zijn of geloof je die forum-collega's niet, JW? (even net zo'n pietje precies: in de brief stelt VDO dat kaarten via de webshop van VDO gekocht moeten worden, dat is toch ook niet het geval? Na invoer van de supercode kun je toch alle - voor VDO geschikte - kaarten in een omgesupercodeerd C-IQ systeem gebruiken??)
Het kan heel goed zijn dat VDO de intentie had alleen een supercode uit te geven na aanschaf van een set kaarten via de VDO Webshop. Het is echter blijkbaar zo dat zelfs VDO zelf de supercode ook uitgeeft zonder dat er een kaart via de webshop wordt uitgegeven. En dat mensen kaarten niet via de webshop VDO willen kopen maar legaal overnemen van derden of rechtstreeks van NavTeq of TeleAtlas willen kopen.
Feit blijft dat VDO door het opheffen van C-IQ een mogelijkheid om illegaal kopieren en gebruik van kaarten te voorkomen heeft laten wegglippen. Of dat echter voor VDO iets is om zich zorgen over te maken??
Ik denk dat voorkomen van illegaal gebruik van kaarten nimmer de intentie van VDO geweest is. C-IQ is in het leven geroepen om een mogelijk nieuw business model te testen. De hoop was waarschijnlijk gevestigd op het feit dat door introductie van een flexibele manier van kaarten kopen (pay for use), mogelijk gemaakt door VDO, de verkoop van navigatie-units zou stijgen. Wat wint VDO met het voorkomen van illegaal gebruik van kaarten? Die kaarten-makers en verkopers zijn daar toch zelf verantwoordelijk voor?
Sterker nog, met de opkomst van allerlei goedkopere alternatieven (mobiele navigatiesystemen e.d.) moet VDO de kostenstructuur van de service organisatie naar beneden brengen. C-IQ is een arbeidsintensieve oplossing waar een servicedesk voor in het leven geroepen moet worden, waar een betaaloplossing voor in de lucht gehouden moet worden en waarover veel vragen gesteld worden aan de servicedesk. En wat bleek tegelijkertijd, de kaartenleveranciers vonden het ook niet echt geweldig: werd in het begin van het C-IQ tijdperk bij een update nog zowel een NavTeq als een TeleAtlas set kaarten meegestuurd, opeens werd het maar 1 leverancier (en leek het er even zelfs op dat NT iets duurder zou worden dan TeleAtlas). En werd in het begin nog 2x per jaar een update-set verstuurd, al snel werd dat teruggebracht naar 1x per jaar. Kortom, VDO heeft geprobeerd een nieuw systeem in het leven te roepen waardoor meer klantenbinding aan hun systemen zou gaan ontstaan in de hoop daarmee de strijd met de andere leveranciers van systemen de loef af te steken. Toen bleek dat dat niet lukte - de prijs van de kaarten is niet doorslaggevend voor succes van het VDO product - koos VDO voor nieuwe - goedkopere - oplossingen. En sneuvelde C-IQ.....
Alhoewel ik dit gevoel nergens op kan baseren (want ik werk of zit niet dicht tegen VDO aan) denk ik dat VDO door te communiceren dat het uitgeven van de supercode plaatsvindt icm de verkoop van een kaart de hoop heeft gevestigd op het gedurende een korte periode verkopen van veel nieuwe kaarten (waarmee de 'commissie' van de kaartenleveranciers voor VDO gedurende een korte periode zou stijgen).
Nu echter er grote vraag lijkt te bestaan om alleen de supercode te krijgen heeft VDO ingezien dat het niet slim is dat niet te doen omdat daarmee ex-C-IQ gebruikers zich misschien sterker zullen laten horen over hun onvrede over het plotseling afschaffen van deze gebruikersvriendelijke en kostenbesparende manier van het beschikbaar maken van kaarten voor VDO systemen.
Kortom:
1. ik geloof er niet in dat VDO C-IQ in het leven heeft geroepen om illegaal gebruik van kaartmateriaal tegen te gaan
2. ik denk dat de supercode gewoon - kosteloos - beschikbaar gesteld gaat worden
Groet,
Riekus
Het kan heel goed zijn dat VDO de intentie had alleen een supercode uit te geven na aanschaf van een set kaarten via de VDO Webshop. Het is echter blijkbaar zo dat zelfs VDO zelf de supercode ook uitgeeft zonder dat er een kaart via de webshop wordt uitgegeven. En dat mensen kaarten niet via de webshop VDO willen kopen maar legaal overnemen van derden of rechtstreeks van NavTeq of TeleAtlas willen kopen.
Feit blijft dat VDO door het opheffen van C-IQ een mogelijkheid om illegaal kopieren en gebruik van kaarten te voorkomen heeft laten wegglippen. Of dat echter voor VDO iets is om zich zorgen over te maken??
Ik denk dat voorkomen van illegaal gebruik van kaarten nimmer de intentie van VDO geweest is. C-IQ is in het leven geroepen om een mogelijk nieuw business model te testen. De hoop was waarschijnlijk gevestigd op het feit dat door introductie van een flexibele manier van kaarten kopen (pay for use), mogelijk gemaakt door VDO, de verkoop van navigatie-units zou stijgen. Wat wint VDO met het voorkomen van illegaal gebruik van kaarten? Die kaarten-makers en verkopers zijn daar toch zelf verantwoordelijk voor?
Sterker nog, met de opkomst van allerlei goedkopere alternatieven (mobiele navigatiesystemen e.d.) moet VDO de kostenstructuur van de service organisatie naar beneden brengen. C-IQ is een arbeidsintensieve oplossing waar een servicedesk voor in het leven geroepen moet worden, waar een betaaloplossing voor in de lucht gehouden moet worden en waarover veel vragen gesteld worden aan de servicedesk. En wat bleek tegelijkertijd, de kaartenleveranciers vonden het ook niet echt geweldig: werd in het begin van het C-IQ tijdperk bij een update nog zowel een NavTeq als een TeleAtlas set kaarten meegestuurd, opeens werd het maar 1 leverancier (en leek het er even zelfs op dat NT iets duurder zou worden dan TeleAtlas). En werd in het begin nog 2x per jaar een update-set verstuurd, al snel werd dat teruggebracht naar 1x per jaar. Kortom, VDO heeft geprobeerd een nieuw systeem in het leven te roepen waardoor meer klantenbinding aan hun systemen zou gaan ontstaan in de hoop daarmee de strijd met de andere leveranciers van systemen de loef af te steken. Toen bleek dat dat niet lukte - de prijs van de kaarten is niet doorslaggevend voor succes van het VDO product - koos VDO voor nieuwe - goedkopere - oplossingen. En sneuvelde C-IQ.....
Alhoewel ik dit gevoel nergens op kan baseren (want ik werk of zit niet dicht tegen VDO aan) denk ik dat VDO door te communiceren dat het uitgeven van de supercode plaatsvindt icm de verkoop van een kaart de hoop heeft gevestigd op het gedurende een korte periode verkopen van veel nieuwe kaarten (waarmee de 'commissie' van de kaartenleveranciers voor VDO gedurende een korte periode zou stijgen).
Nu echter er grote vraag lijkt te bestaan om alleen de supercode te krijgen heeft VDO ingezien dat het niet slim is dat niet te doen omdat daarmee ex-C-IQ gebruikers zich misschien sterker zullen laten horen over hun onvrede over het plotseling afschaffen van deze gebruikersvriendelijke en kostenbesparende manier van het beschikbaar maken van kaarten voor VDO systemen.
Kortom:
1. ik geloof er niet in dat VDO C-IQ in het leven heeft geroepen om illegaal gebruik van kaartmateriaal tegen te gaan
2. ik denk dat de supercode gewoon - kosteloos - beschikbaar gesteld gaat worden
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 853
-
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 835
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1921
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 270
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 724