bmis schreef:Hallo JW,helemaal gelijk wat de trimble betreft. 8 is maximaal maar in het TMC gedeelte van dit Forum, bedoel ik met 9 het aantal TMC zenders natuurlijk wat deze meneer nu kan ontvangen,op een plaats waar hij anders maar een zender kon ontvangen.
Hier uit blijkt dus ook weer dat een binnenantenne(inside on glass)z'n beperkingen heeft,waar hij ook gemonteerd wordt.
Nog even goed om te weten dat de MA 1410 op alle antenne's gebruikt kan worden,dus ook met de antenne's welke werken met het FANTOOM principe,en dat deze actieve splitter een versterking heeft van 20dB.
Kortom wil je er uit halen wat er in zit is dit een aanrader!!!!!!!!!!!!!
Cees
Oeps, foutje van mij, er overheen gelezen
Kennelijk was het nog te vroeg voor me vanmorgen.
Overigens, geldt die versterking van 20 dB voor beide uitgangen? Zo ja, kan dat dan in bepaalde gevallen niet tot oversturing leiden van de ingangs tuner van de radio.
Of is die 20 dB alleen bedoeld ter compensatie van de verliezen die een splitter nu eenmaal altijd oplevert, maar die is voor een Y-splitter niet (veel) meer dan 6 dB en een gevolg van misaanpassing in de impedantie dan wel door het ingebouwde HF trafo'tje.
En voorts, tsja, die prijs, zo'n dikke 80 Euri is natuurlijk wel wat, maar ja, je krijgt er dus kennelijk wel een boel voor terug. Oftewel, alle waar naar z'n geld, toch?
Groet,
JW