Hallo allemaal ,
Ik ken niet veel van het DX-R70 systeem, ik heb het alleen gebruikt op mijn vorige vw variant van 2003 waar hij 4 jaar probleemloos gewerkt heeft, tot nu ik een nieuwe vw golf heb,
dit is het probleem :
calibratie werkt niet en is ook na lang proberen niet mogelijk op te starten, de progressiebalk blijft open staan
internal test is ok
gps signaal 7 a 8 satellieten, ok plus gps signaal verandert met positie van de wagen,
sensortest
gyro verandert met positie wagen dus ik denk ok
tacho blijft op 0 staan ook als wagen rijdt , dat lijkt mij niet ok
km/h blijft op 0 staan ook als wagen rijdt, dat lijkt mij ook niet ok
richting pijltje staat naar voor, lijkt mij ok
wat is een tacho en waar zit die op de auto of op de navigatie-radio ?
[/b]
Blaupunkt DX-R70 probleem
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 jul 2007 08:56
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 mei 2007 23:41
Hoi,
ik denk dat je geen puls signaal aangesloten hebt op het systeem! Je systeem is een snelheids afhankelijke puls nodig welke je af moet tappen van bv cruisecontrol, of achter je kilometerteller. Er zijn wel links op deze site te vinden waar hij zou moeten zitten!
Gr Peter
ik denk dat je geen puls signaal aangesloten hebt op het systeem! Je systeem is een snelheids afhankelijke puls nodig welke je af moet tappen van bv cruisecontrol, of achter je kilometerteller. Er zijn wel links op deze site te vinden waar hij zou moeten zitten!
Gr Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18 dec 2006 14:18
Nieuwe Golf? Je bedoelt een type V? Dan heb je een volledig CAN-BUS-systeem in je auto en kun je het snelheidsignaal alleen met een interface (bijvoorbeeld van Dietz) "aftappen". Het is dus niet vreemd dat je geen snelheidspuls hebt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat is mbt het onderwerp een klein beetje kort door de bocht aangezien er niet wordt gesproken over de wijze van aansluiten. Hij meldt alleen dat tacho=0 etc.-KJ- schreef:Nieuwe Golf? Je bedoelt een type V? Dan heb je een volledig CAN-BUS-systeem in je auto en kun je het snelheidsignaal alleen met een interface (bijvoorbeeld van Dietz) "aftappen". Het is dus net vreemd dat je geen snelheidspuls hebt.
Dit betekent dat alles in ieder geval is aangesloten met een ISO stekker. Als de auto is afgeleverd met radiovoorbereiding zit er alleen een ISO stekker in de lege ruimte waar normaliter GALA op pin 1 aanwezig is.
Maar er zijn bij VW allerlei variaties mogelijk mbt aansluitingen en misschien zit er zelfs al een CAN bus adapter in de ruimte.
Overigens is de adapter wel handig maar absoluut niet noodzakelijk voor het aansluiten van een DX R70.
Snelheidssignaal zit op pin 28 van de 36 polige stekker achter het instrumentenpaneel en da andere signalen/spanningen zijn zeer eenvoudig af te takken.
Zie ook bijv http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... _Golf5.pdf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18 dec 2006 14:18
Sorry hoor, maar als iemand hier dit soort vragen stelt, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij in een verloren uurtje even zijn tellerunit van >1000 Euro uit z'n gloednieuwe auto schroeft en vervolgens PIN 28 gaat beleggen met een kabeltje.
De Golf 5 heeft geen ISO-stekkers met GALA, maar een Quadlock/MOST.
De interface-oplossing is veel gebruiksvriendelijker en er is minder kans op een goed doorbakken tellerunit of erger. Schoenmaker blijf bij je leest !
De Golf 5 heeft geen ISO-stekkers met GALA, maar een Quadlock/MOST.
De interface-oplossing is veel gebruiksvriendelijker en er is minder kans op een goed doorbakken tellerunit of erger. Schoenmaker blijf bij je leest !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Geen idee waar je de wijsheid vandaan haalt maar als een Golf V met alleen radiovoorbereiding wordt besteld, zit er gewoon een ISO stekker in en geen quadlock.Schoenmaker blijf bij je leest !
En de methode om met pin 28 een snelehidssignaal af te takken is een voorziening in het boordcomputersysteem waarbij door deze een signaal wordt gesynthetiseerd dat voor de snelheid kan worden gebruikt.
Het instrumentenpaneel verwijderen is een kwestie van enkele minuten. Slecht 2 torcx-schroeven behoeven te woren verwijderd waarna de hele klokunit naar voren kan worden genomen.
Dezelfde methode wordt ook uitgebreid gedocumenteerd in de protocollen die hiervoor aanwezig zijn bij de dealer van zowel VAG als van VDODayton.
Mocht je daar niet van overtuigd zijn dan dit nog: http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... _Golf5.pdf
Dus geen onzin ophangen en gewoon goed lezen wat er staat. Ik ben gewoon bij mijn leest gebleven en ik weet vrij aardig waarover ik spreek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18 dec 2006 14:18
Nergens gelezen dat de Golf met alleen radiovoorbereiding is geleverd...jij wel blijkbaar.
Weet je wat? Verwijder mijn account maar, dan kunnen jullie hier rustig verder rommelen en kan ik m'n tijd zinniger besteden.
Weet je wat? Verwijder mijn account maar, dan kunnen jullie hier rustig verder rommelen en kan ik m'n tijd zinniger besteden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik ook niet. Maar er wordt nergens gewag gemaakt van de uitvoering zoals deze af fabriek geleverd is en daarom stel ik dat ALS deze met alleen radiovoorbereiding werd geleverd er in ieder geval een ISO A en B aansluiting in het radiovak zitten. Die zitten dan keurig geclipt aan de binnenzijde van het afdekplaatje waarvoor hier twee klemverbindingen aanwezig zijn.Nergens gelezen dat de Golf met alleen radiovoorbereiding is geleverd...jij wel blijkbaar.
Geen enkele reden om kwaad of beledigd te zijn als een ander commentaar heeft op jouw zienswijze. Daar is het forum voor.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 810
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 530
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4865