Pioneer ANH-P9R Update lukt niet

Harold
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2006 21:25

Bericht door Harold »

Welke navigatie cd's zijn er nog meer te gebruiken voor de ANH P9R?

Ik hoorde van iemand dat je ook de Benelux CD 2005/2006 van Navteq kunt gebruiken, maar als je deze instaleert, kun je dan ook nog de CNCD 30 (of 60) cd's gebruiken/opnieuw installeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Harold schreef:Welke navigatie cd's zijn er nog meer te gebruiken voor de ANH P9R?

Ik hoorde van iemand dat je ook de Benelux CD 2005/2006 van Navteq kunt gebruiken, maar als je deze instaleert, kun je dan ook nog de CNCD 30 (of 60) cd's gebruiken/opnieuw installeren?
Dat is dan een echte deskundige. Onzin dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:
Harold schreef:Welke navigatie cd's zijn er nog meer te gebruiken voor de ANH P9R?

Ik hoorde van iemand dat je ook de Benelux CD 2005/2006 van Navteq kunt gebruiken, maar als je deze instaleert, kun je dan ook nog de CNCD 30 (of 60) cd's gebruiken/opnieuw installeren?
Dat is dan een echte deskundige. Onzin dus.

Groet,
JW
Volledig met JW eens, sterker nog je krijgt het niet eens geinstalleerd :!:

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zoekt en gij zult vinden. Niet gezocht, dan vraag je gewoon een ander voor je te zoeken :lol:
Voor de ANH-P9R kun je zowel de daarvoor bedoelde CD setjes van Pioneer (laatste is de CNCD 60) gebruiken en als je er aan kunt komen ook de Traffic Pro Versie 9.0 van Becker.
Met de laatste kun je in ieder geval niet een evt aangesloten wisselaar gebruiken. Bovendien lijkt het er op dat je met de wisselaar aangesloten niet eens de update kunt uitvoeren.

Het is niet altijd even makkelijk om weer terug te gaan naar een oudere versie. Maar dat verschilt per apparaattype.
De DVD navi's hebben daar behoorlijk moeite mee en daarvoor zijn speciale handleidingen beschikbaar. Bij deze navi heb ik daar niet eerder van vernomen.

Het gebruik van Navteq 2005/2006 zegt op zich niets, voor welk systeem zijn deze bedoeld?
In ieder geval kan het nooit voor een Pioneer zijn want die gebruikt sinds jaar en dag materiaal van TeleAtlas.
Jouw zegsman lijkt meer NoNo dan knowhow te hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Harold
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2006 21:25

Bericht door Harold »

Gerritje schreef:Zoekt en gij zult vinden. Niet gezocht, dan vraag je gewoon een ander voor je te zoeken :lol:
Voor de ANH-P9R kun je zowel de daarvoor bedoelde CD setjes van Pioneer (laatste is de CNCD 60) gebruiken en als je er aan kunt komen ook de Traffic Pro Versie 9.0 van Becker.
Ik had wel gezocht, maar kwam niet verder dan de Becker 9.0 en de de CNCD cd's.....
, vandaar mijn vraag.....
Gerritje schreef: Het gebruik van Navteq 2005/2006 zegt op zich niets, voor welk systeem zijn deze bedoeld?
In ieder geval kan het nooit voor een Pioneer zijn want die gebruikt sinds jaar en dag materiaal van TeleAtlas.
Jouw zegsman lijkt meer NoNo dan knowhow te hebben.
Hoezo gebruikt Pioneer materiaal van Teleatlas, staat op de CNCD 30 cd toch duidelijk NavTech :roll: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Harold schreef:
Gerritje schreef:Zoekt en gij zult vinden. Niet gezocht, dan vraag je gewoon een ander voor je te zoeken :lol:
Voor de ANH-P9R kun je zowel de daarvoor bedoelde CD setjes van Pioneer (laatste is de CNCD 60) gebruiken en als je er aan kunt komen ook de Traffic Pro Versie 9.0 van Becker.
Ik had wel gezocht, maar kwam niet verder dan de Becker 9.0 en de de CNCD cd's.....
Gerritje schreef: Het gebruik van Navteq 2005/2006 zegt op zich niets, voor welk systeem zijn deze bedoeld?
In ieder geval kan het nooit voor een Pioneer zijn want die gebruikt sinds jaar en dag materiaal van TeleAtlas.
Jouw zegsman lijkt meer NoNo dan knowhow te hebben.
Hoezo gebruikt Pioneer materiaal van Teleatlas, staat op de CNCD 30 cd toch duidelijk NavTech :roll: :?:
Met de nieuwste versie zijn zij overgeschakeld naar TA.
Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Pioneer is geswitcht, de 6.0 versie is TeleAtlas. En als ik het goed heb is ook de vorige versie van hen afkomstig.

Hoe dan ook, zomaar een Navteq kaart, waarschijnlijk bedoeld voor een Philips/VDO systeem in een Pioneer gebruiken, dat gaat uiteraard niet.
Dat is zoiets als MS SW proberen te gebruiken in een Mac :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Harold
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2006 21:25

Bericht door Harold »

Zitten er dan ook nog type verschillen in de ANH P9R (want over dat type Pioneer type heb ik het (zie topic titel)

Neem aan dat je bij de ANH P9R dan alleen NavTech/Navteq cd's kunt gebruiken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Neem aan dat je bij de ANH P9R dan alleen NavTech/Navteq cd's kunt gebruiken?
Ook met lezen heb je wat moeite lijkt wel :cry:
De huidige CD's voor de Pioneer, en dat is jouw ANH-P9R komen van TeleAtlas
Tot de versie 3.0 was Navteq de leverancier, daarn is TeleAtlas in beeld gekomen omdat er bij Becker zoveel klachten waren over Navteq. Pioneer die zelf dus niets maakt, ging op die manier automatisch mee.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Harold schreef:Zitten er dan ook nog type verschillen in de ANH P9R (want over dat type Pioneer type heb ik het (zie topic titel)

Neem aan dat je bij de ANH P9R dan alleen NavTech/Navteq cd's kunt gebruiken?
Nog een keer de SW van de Pioneer ANH-9PR is CNCD6.0 van TA, en wat Gerritje zegt de Becker 9.0, alleen kan ik die laatste niet voor 100% bevestigen, omdat ik die nog nooit geprobeert heb, maar als hij dat zegt zal het wel zo zijn.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Harold
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2006 21:25

Bericht door Harold »

Waarom staat er dan Navtech op mijn CNCD 30 cd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Harold schreef:Waarom staat er dan Navtech op mijn CNCD 30 cd?
Nou raakt toch ook bij mij mijn geduld op, de CNCD3.0 is van 2003 en de CNCD6.0 van 2006
De eerste was van Navteq en de tweede is van TA.

Nu Duidelijk :oops:

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Navteq en TeleAtlas zijn niks meer dan de leveranciers van de kaart DataBase. En het is vervolgens aan Pioneer om te besluiten welke ze gaan gebruiken. Bij de 3.0 was dat Navteq, bij de 6.0 is dat TeleAtlas.

Bij Becker is het nu Navteq, tussendoor is het ook TeleAtlas geweest.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Harold
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2006 21:25

Bericht door Harold »

Gerritje schreef: In ieder geval kan het nooit voor een Pioneer zijn want die gebruikt sinds jaar en dag materiaal van TeleAtlas.
Jouw zegsman lijkt meer NoNo dan knowhow te hebben.
1: Volgens Gerritje kunnen er nooit gegevens van Navtech gebruikt zijn lees ik zo, vandaar dat ik hem niet meer zo begrijp, omdat er op mijn CNCD 30 toch duidelijk staat dat ie door Navtech geproduceerd is, en vandaar ik de link naar een Benelux cd van Navteq niet zo vreemd vond.

2: Dat er een switch is geweest van Navtech naar Teleatlas begrijp ik nu, nav jullie reacties, maar dat kon ik van te voren ook niet weten.

Ik probeer via dit forum info te vergaren, maar wordt hier hier voor mijn gevoel op zo'n manier beantwoord dat ik begrijp dat ik beter het forum kan verlaten......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Harold schreef:
Gerritje schreef: In ieder geval kan het nooit voor een Pioneer zijn want die gebruikt sinds jaar en dag materiaal van TeleAtlas.
Jouw zegsman lijkt meer NoNo dan knowhow te hebben.
1: Volgens Gerritje kunnen er nooit gegevens van Navtech gebruikt zijn lees ik zo, vandaar dat ik hem niet meer zo begrijp, omdat er op mijn CNCD 30 toch duidelijk staat dat ie door Navtech geproduceerd is, en vandaar ik de link naar een Benelux cd van Navteq niet zo vreemd vond.

2: Dat er een switch is geweest van Navtech naar Teleatlas begrijp ik nu, nav jullie reacties, maar dat kon ik van te voren ook niet weten.

Ik probeer via dit forum info te vergaren, maar wordt hier hier voor mijn gevoel op zo'n manier beantwoord dat ik begrijp dat ik beter het forum kan verlaten......
Dat wat Gerritje bedoeld met jaar en dag is 4 jaar, want na 2003 is er tot 2006 geen update meer verschenen, omdat zij problemen had met Navteq, vandaar die switch. en 3.0 staat voor 2003 6.0 voor 2006.
En voor mij hoef je het forum niet te verlaten hoor :D

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

1: Volgens Gerritje kunnen er nooit gegevens van Navtech gebruikt zijn lees ik zo, vandaar dat ik hem niet meer zo begrijp, omdat er op mijn CNCD 30 toch duidelijk staat dat ie door Navtech geproduceerd is, en vandaar ik de link naar een Benelux cd van Navteq niet zo vreemd vond.
Dat komt voornamelijk omdat het lijkt dat je niet de moeite neemt om te lezen wat er wordt geschreven en dat is jammer.
Als jij nu een CNCD 30 in je bezit hebt dan staat daar op dat deze voor jouw navi geschikt is. Dan weet je dat heel Europa op 2 Cd's staat en dat het wel heel wonderlijk zou zijn als er nu ineens een Benelux CD 2005/2006 zou zijn zonder de vermelding dat het voor Pioneer is en zonder dat er een versienummer op staat. En meestal staat daarop ook duidelijk vermeld voor welk systeem deze is bedoeld. Of het moet natuurlijk een kopietje van onduidelijke signatuur zijn.
We hebben duidelijk aangegeven dat de huidige CD's een stempel TeleAtlas hebben en dat dit al enige jaren zo is.
En ja, als je even had doorgezocht dan had je diverse items kunnen vinden die precies slaan op jouw probleem.

Becker is met de introductie van de DTM HS versie 2.0 in 2003 overgestapt van Navtech naar TeleAtlas. Naderhand zijn ook de andere apparaten met softwarerevisies van TA aan bod gekomen. Onlangs is men weer teruggeswitsched en worden alle beschikbare softwareversies geleverd met een database van Navteq.

Misschien dat er binnenkort wel een CNCD 70 komt van Navteq, wie weet?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • update KENWOOD DNX5260BT naar 1.4 lukt niet via gebrande dvd
    door jfs4u » 05 aug 2020 00:12 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 479
  • pioneer avic F40BT na update werkt niet meer ?
    door mgf » 12 mar 2015 01:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1747
  • Mio spirit 6970lm registreren lukt niet
    door namremmit » 02 jan 2016 18:55 » in Mitac Mio
    Reacties: 2
    Weergaves: 798
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1452
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 2021
  • Update kaartmateriaal
    door Edpi » 20 aug 2015 09:49 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1115
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1307

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”