Hallo,
In de vorige topic had ik problemen met de gps ontvangst. Dit is inmiddels opgelost door de gps antenne tegen de voorruit aan te plakken naast de binnenspiegel. Nu dient het volgende probleem zich aan: Vooruit rijden gaat perfect, maar als ik een stukje achteruit heb gereden, is het hele systeem in de war (enkele minuten). Waarschijnlijk zit dus de achteruit pulse niet aangesloten op de vdo5000. Weet iemand waar ik die in mijn auto (laguna Grand Tour) vandaan haal? Ook zal ik om dit voorelkaar te krijgen de vdo uit de sponning moeten halen. Hier horen 4 metalen pinnetjes in de gaatjes te vallen, zodat de computer eruit gehaald kan worden. Deze zaten bij aankoop niet bij de auto. Iemand een goede tip om de pinnen te vervangen met iets anders?
Lammert
Renault Laguna II GT waar pulse achteruit?
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Het beste is om even een achterlichtunit open te maken en te kijken welek kleur wordt gebruikt voor de achteruitrijverlichting. Eventueel deze draad hier aftakken en naar voren brengen of dezelfde kleur voor opzoeken.
Voor het uitnemen van de PC heb je 2 U-vormige Philipsbeugels nodig. In eleke garage hebben ze daar bossen van liggen. Geen pronleem.
Dat je systeem behoorlijk in de war kan zijn van niet aangesloten signaal is al eerder betoogd en dit bewijst de waarde van deze adviezen.
Weet je wel zeker dat de puls goed werkt op dit moment?
Voor het uitnemen van de PC heb je 2 U-vormige Philipsbeugels nodig. In eleke garage hebben ze daar bossen van liggen. Geen pronleem.
Dat je systeem behoorlijk in de war kan zijn van niet aangesloten signaal is al eerder betoogd en dit bewijst de waarde van deze adviezen.
Weet je wel zeker dat de puls goed werkt op dit moment?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
De pulse is niet aangesloten of niet ingesteld, want als ik achteruitrij, denkt de navigatie dat ik vooruit rij...
Kan ik met het diagnose menu ook zien of de pulse is aangesloten zonder de pc eruit te halen? Ik las ergens iets over high en low instellingen?
Lammert
Kan ik met het diagnose menu ook zien of de pulse is aangesloten zonder de pc eruit te halen? Ik las ergens iets over high en low instellingen?
Lammert
Hide post links |
-
- Senior Member
Je gaat naat instellingen-systeeminformatie-diagnose- vult in code 6330
Verander hier absoluut helemaal niets.
Bij Tacho kun je zien of er rijdend iets verandert. De waarde moet oplopen bij toenemende snelheid.
Verander hier absoluut helemaal niets.
Bij Tacho kun je zien of er rijdend iets verandert. De waarde moet oplopen bij toenemende snelheid.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Inmiddels heb ik de computer uit de opening gehad en de wit/gele draad loopt wel ergens heen, maar zit verderop denk ik nergens op aangesloten.
Ik zoek dus nog steeds iemand die weet waar de achteruitrijpuls zit. Het lijkt mij dat hij ergens in de buurt van de radio moet lopen, aangezien renault ook ingebouwde navigatiesystemen levert.
Kan ik deze vraag ook nog eens posten in de algemene rubriek?
Lammert
Ik zoek dus nog steeds iemand die weet waar de achteruitrijpuls zit. Het lijkt mij dat hij ergens in de buurt van de radio moet lopen, aangezien renault ook ingebouwde navigatiesystemen levert.
Kan ik deze vraag ook nog eens posten in de algemene rubriek?
Lammert
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je zelf daar moeite mee hebt om die draden te vinden zou mij suggestie zijn: raadpleeg je dealer en vraag of hij, tegen een vergoedinkje die draden even opzoekt voor je.
En die laatste vraag: als je dat doet zal een Mod die posting ongetwijfeld weghalen. Dat is dubbelposting, zie Reglement.
Groet,
JW
En die laatste vraag: als je dat doet zal een Mod die posting ongetwijfeld weghalen. Dat is dubbelposting, zie Reglement.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 512
-
-
Weergaves: 552
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 975
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1667
-
-
Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen -
Weergaves: 824
-
-
-
Weergaves: 780
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2281