Pioneer AVIC-D3BT (met bluetooth)

johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Naar mijn weten kun je geluid voor toetsen niet uitschakelen.
Ik zal nog wel even kijken of het mij lukt.


Zo niet dan zal je er aan moeten wennen of zorgen dat Pioneer met een firmware update komt waarbij dit opgelost is.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Belgaboy
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:47

Bericht door Belgaboy »

Sorry maar geluid van die toetsen uitschakelen kan je wel !

Zit onder het navigatiemenu bij systeem en dan bij volume. Je kan daar ook het volume van de gesproken begeleiding instellen

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Dan wil het dus wel, wat toch ook een goed systeem 8) :oops: :lol:
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jager
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2007 14:45

Bericht door Jager »

Het systeem bevalt echt super!
Heb de iPod met 80Gb eraan hangen en geen gedoe met cd's
Backup gemaakt van de navigatie dvd en werkt prima! Orginele cd's gewoon thuis liggen in de doos en een gebrand dvdtje in de auto :P
Navigeren is wel even wennen in het begin, 3d van TomTom gewend maar wil nu niet meer terug van de kaartmodus. De 3d modus van de pioneer zijn niet zo super vind ik, het is leuk maar de kaart is overzichtelijker.
En wat een heerlijkheid zo'n touchsscreen.

Hier nog even een plaatje van in mijn skoda, heb de kleuren nu wel anders trouwens...groene toetsen en display wit (ipv groen op de foto)
Kleurt wel mooi in het donker, dashboard heeft maxidot boordcomputer en die is ook wit, rest is groen..
Zal binnenkort wat nieuwe fotos maken, komt nog lederen interieur en lederen stuurtje in de auto..foutje van de dealer ;)
Afbeelding
klik voor een grotere versie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Zit er mooi in Jager! :D

Met die kaarten klopt wel, de drivers view is een beetje kinderlijk of hoe moet je het omschrijven. De kaart view heeft voor mij ook de voorkeur. Duidelijk en overzichtelijk. Ik moet toegeven TomTom ziet er ook gelikt uit, de reden om een ingebouwd navigatiesysteem te nemen was om mijn TomTom of Carkit niet te hoeven gebruiken. Maar dat komt omdat ik een hekel heb aan carkits en extra dingen die de uitstraling van je auto naar beneden halen. Je ziet zo vaan dat mensen de TomTom aan het raam plakken, ten eerste lijkt het voor geen meter (ik weet het gaat om de functionaliteit) en je zicht wordt belemmerd. Bij mijn oude auto had ik zelf eerst een brodit houder voor het lucht rooster in mijn midden console, het voordeel hiervan was is dat je geen gaten hoefde te boren. Waar je wel weer mee zit is de lader die de hele tijd overal voor hangt.

Conclusie: Een ingebouwd navigatiesysteem met bluetooth ondersteuning is de oplossing voor elke (nieuwe) auto.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ben het deels met je eens, ik heb ook een hekel aan die losse draden in de auto.
Voor PNA's monteer ik bij voorkeur actieve houders op een Brodit houder, de draden werk ik dan weg achter het dashboard. Dan ziet het er toch netjes uit.

Voor wat betreft de carkit, daar prefereer ik vooralsnog een losse carkit, bij voorkeur met houder zodat toestel ook laadt in de auto. De kwaliteit is absoluut het beste dan. (Nokia CK-7W met houder).

Bluetooth als optie bij bijvoorbeeld de D3 (of standaard bij de VDO VRM6200) is een leuke en makkelijke oplossing voor mensen die niet heel veel bellen in de auto. De compatibiliteit is niet je van het en het overzenden van het telefoonboek functioneert ook niet altijd goed en als het al wel lukt moet je het ook nog bijhouden als je een nieuw contact hebt toegevoegd, een Parrot doet dat absoluut beter.
Een ander nadeel vind ik dat je de radio altijd aan moet hebben, dus als je kontakt uitzet is verbinding ook weg, dat is bij een Nokia en Parrot niet zo.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jager
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2007 14:45

Bericht door Jager »

Gentry schreef:Ben het deels met je eens, ik heb ook een hekel aan die losse draden in de auto.
Voor PNA's monteer ik bij voorkeur actieve houders op een Brodit houder, de draden werk ik dan weg achter het dashboard. Dan ziet het er toch netjes uit.

Voor wat betreft de carkit, daar prefereer ik vooralsnog een losse carkit, bij voorkeur met houder zodat toestel ook laadt in de auto. De kwaliteit is absoluut het beste dan. (Nokia CK-7W met houder).

Bluetooth als optie bij bijvoorbeeld de D3 (of standaard bij de VDO VRM6200) is een leuke en makkelijke oplossing voor mensen die niet heel veel bellen in de auto. De compatibiliteit is niet je van het en het overzenden van het telefoonboek functioneert ook niet altijd goed en als het al wel lukt moet je het ook nog bijhouden als je een nieuw contact hebt toegevoegd, een Parrot doet dat absoluut beter.
Een ander nadeel vind ik dat je de radio altijd aan moet hebben, dus als je kontakt uitzet is verbinding ook weg, dat is bij een Nokia en Parrot niet zo.
Hmz ben het niet helemaal met je eens.
Ik bel zelf wel heel veel in de auto maar heb simpelweg gewoon altijd wel ergens de mogelijkheid om mn telefoon op te laden (usb lader:)) Compatibiliteit vindt ik wel meevallen hoor, de contacten heb ik geen problemen mee, kan alles in een batch overzenden met de Samsung D900, overzenden van 1 contactje is ook geen ramp.. en zoveel wijzig ik niet mijn contacten en de kwaliteit van de carkit. heb ik nog geen enkele klacht over gehad!

Het feit van contact uit, radio uit is een kwestie van aansluiten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Is voor beide opties iets te zeggen.. Laten we het dan maar houden op persoonlijke voorkeur :D
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Jager schreef:Hmz ben het niet helemaal met je eens.
Ik bel zelf wel heel veel in de auto maar heb simpelweg gewoon altijd wel ergens de mogelijkheid om mn telefoon op te laden (usb lader:)) Compatibiliteit vindt ik wel meevallen hoor, de contacten heb ik geen problemen mee, kan alles in een batch overzenden met de Samsung D900, overzenden van 1 contactje is ook geen ramp.. en zoveel wijzig ik niet mijn contacten en de kwaliteit van de carkit. heb ik nog geen enkele klacht over gehad!

Het feit van contact uit, radio uit is een kwestie van aansluiten.
Dus dan toch weer losse rommel in de auto, waar het mij om gaat dat primair voor hetzelfde geld een betere oplossing is met meer functionaliteit en compatibiliteit, daar kun je gewoon niet omheen, je kunt het overzenden van 1 contactje bagataliseren, ik vind het gewoon een grote misser dat het (nog) niet automatisch gebeurd.
Ander feit is dat de kwaliteit van een Nokia CK-7W icm houder absoluut beter is, beter dan welke bluetooth carkit dan ook. Met bluetooth heb je gewoon kwaliteit verlies.

Werkt jouw radio buiten het kontakt om dan?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jager
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2007 14:45

Bericht door Jager »

Gentry schreef:
Jager schreef:Hmz ben het niet helemaal met je eens.
Ik bel zelf wel heel veel in de auto maar heb simpelweg gewoon altijd wel ergens de mogelijkheid om mn telefoon op te laden (usb lader:)) Compatibiliteit vindt ik wel meevallen hoor, de contacten heb ik geen problemen mee, kan alles in een batch overzenden met de Samsung D900, overzenden van 1 contactje is ook geen ramp.. en zoveel wijzig ik niet mijn contacten en de kwaliteit van de carkit. heb ik nog geen enkele klacht over gehad!

Het feit van contact uit, radio uit is een kwestie van aansluiten.
Dus dan toch weer losse rommel in de auto, waar het mij om gaat dat primair voor hetzelfde geld een betere oplossing is met meer functionaliteit en compatibiliteit, daar kun je gewoon niet omheen, je kunt het overzenden van 1 contactje bagataliseren, ik vind het gewoon een grote misser dat het (nog) niet automatisch gebeurd.
Ander feit is dat de kwaliteit van een Nokia CK-7W icm houder absoluut beter is, beter dan welke bluetooth carkit dan ook. Met bluetooth heb je gewoon kwaliteit verlies.

Werkt jouw radio buiten het kontakt om dan?
Ben het qua synchronisatie en kwaliteit wel met je eens hoor, kun je niet omheen en Nokia heeft al wat meer ervaring met bluetooth/telecom als je het naast pioneer zet.
Als ik thuis kom en de auto uitzet blijft de radio gewoon nog aan, sleutel eruit dan pas gaan de accessoires uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef: ....
Werkt jouw radio buiten het kontakt om dan?
Mijn radio schakelt normaliter uit als ik de sleutel terugdraai. Maar ik kan dan vervolgens wel handmatig de radio weer aanzetten. Dat doe ik wel eens als ik ga tanken en m'n wederhelft wil graag naar de radio blijven luisteren :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Bij VW en tegenwoordig ook andere merken werkt dat inderdaad zo, is wel een voordeel voor dit soort apparatuur.
De VRM6200 schakelt trouwens vertraagd uit, wellicht omdat je dan ff tijd hebt om opnieuw kontakt te maken na afzetten van de motor?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu heb ik maar een heel gewone Nokia 6310i met een Carkit91 aan m'n RCD300 hangen. Ja, lach maar.
Maar ook als het contact uit staat en er komt een gesprek binnen, schakelt de radio automatisch aan op Phone en ook weer uit als het gesprek wordt beëindigd. Geen contactsleutel nodig!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

hahahaha, dat is toch zo'n vooroorlogse carkit? (beste ooit gemaakt trouwens)

de meeste radio's doen dat niet zo trouwens hoor. maar zal dus bij een ck-7w met houder ook zo werken dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Jager schreef: ....Backup gemaakt van de navigatie dvd en werkt prima! Orginele cd's gewoon thuis liggen in de doos en een gebrand dvdtje in de auto :P
...
Het is verstandiger om de originele DVD in je auto te gebruiken en de andere als back-up thuis op te bergen. Met een originele DVD zal de slijtage van de laser minder zijn dan met de kopie.
Zie ook viewtopic.php?t=8329

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer AVIC-HD1BT incl bluetooth module
    door Erick » 02 jun 2015 23:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1363
  • Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
    door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 855
  • bluetooth avic 9210bt
    door renez » 11 okt 2015 11:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 602
  • Avic-F900BT bluetooth module stuk / vervangen
    door Steff&finn2013 » 05 okt 2015 23:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 674
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”