Schermpje VDO Dayton MS4300 en VDO Dayton MS4400

Father Harry
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 mei 2007 02:07

Schermpje VDO Dayton MS4300 en VDO Dayton MS4400

Bericht door Father Harry »

Ik heb een 4300 in m'n H200 zitten en dat is een model bijna gelijk aan de MS4400 zoals de sommige van jullie wel weten, is die 4300 eigenlijk geheel voor de VW gedesigned, en ik vind het wel een gaaf frontje, maar slecht te lezen en ik denk dat het door dat blauwe achtergrondje komt.
Nu had ik vroeger een MS4150RS en die heeft een geel kleurig scherm en die was een stuk beter te lezen.
Nu heb ik de hand kunnen leggen op een frontje van de MS4400 , maar daar zitten geen 6 toetsen voor Preselected station op, of gebeurt dit pas als het toestel aanstaat????????? Iemand die dat weet? :idea:

Het uiteindelijke plan is om te kijken op de printplaatjes in de afneembare frontjes gelijk is zodat het misschien is om te bouwen.

Was getekend Proffesor Lupardi :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als "ervaringsdeskundige" tegen wil en dank, kan ik je melden dat de slechte leesbaarheid van LCD schermpjes meestal een zaak is van leeftijdsgebonden (seniele) degeneratie van het oog. Een andere kleur zou in sommige gevallen kunnen helpen maar ook dat is een kwestie van tijd voordat het niet meer af te lezen is.
Maar ik ben met je van mening dat een geel/oranje achtergrond soms stukken beter te zien is dan VW blauw.

Als je het frontje van de 4300 er af haalt, zitten die 6 presets er daar dan wel op?
Afgezien van de kleur, moet de 4300 identiek aan de 4400 zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het is niet alleen een kwestie van ouderdom, een feit is dat blauwe displays sowieso slechter afleesbaar zijn. Dat heeft mede te maken met het feit dat de focussering door het oog van blauw anders is dan bij de kleuren met langere golflengte.
Voorts is het kontrast tussen zwart en blauw nogal klein, hetgeen de afleesbaarheid verder verslechtert.
Hetzelfde had ik bij een Pioneer in de auto van een collega, beroerd afleesbaar.

Terug naar de vraag. Als ik de frontjes bekijk op pag 10 van de handleidingen van de 4300 en de 4400, zien die er ook bij de vatting en omranding anders uit. Ik denk dan ook dat het daarom al niet past.
Hetzelfde had je bij de 4100 en de 4200, die zaten anders gemonteerd.
En het binnenwerk ombouwen gaat ook niet, dat zijn volstrekt andere componenten.

Conclusie: als je niet kunt leven met de kleur van de 4300 zul je een complete 4400 op de kop moeten tikken.

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 2
    Weergaves: 713
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 732
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 434
  • Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
    door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 632
  • VDO Dayton - HELP "ATTENTIONE" screen
    door ivayleto » 25 apr 2019 07:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 469

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”