Medio mei wordt bij aflevering van mijn Toyota Avensis (T25) ook mijn routeplanner ingebouwd. Hierbij wil ik graag een eventueel aanwezige audio-input op de standaard audio-set gebruiken, om het geluid van mijn VDO 5400 XL (ook) over de speakers te krijgen.
Wie weet wat ik hiervoor nog aan onderdelen zou moeten aanschaffen?
Ook wil ik de allergoedkoopste oplossing installeren om Audio/Video over het scherm te kunnen afspelen.
Met mijn voorgaande systeem, een MS 5000, kon ik dit via de mini-jack aansluiting op de oude monitor bereiken. Die mogelijkheid is er nu niet.
Het enige, buiten de MA 2100, wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is de IF-5000-AV(C) http://www.csi-auto.nl/carshopping/0365/index.html
Heb echter nog geen idee van de prijs en of er niet meer op de markt te vinden is.
Advies voor verdere aankoop
-
- Junior Member
Advies voor verdere aankoop
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
in principe heb je genoeg aan de MI 2100 alelen dan komt het geluid van je DVD speler via het scherm en das niet top.
Het geluid over de boxen van de auo laten lopen klinkt beter natuurlijk de goedkoopste oplossing is een FM modulator
Dit is eigenlijk een klein radio station je stuurt het beeld de monitor in en het geluid naar de modulator deze zet het geluid om naar een FM frequentie en deze ontvang je dan op je radio.
Omdat het uitzendbereik vrij klein is op de modulator moet deze in de buurt van de radio geplaatst worden.
Hierbij heb je wel licht ruis ( als je een goede modulator koopt is dit niet het geval) mooier is natuurlijk als je een radio hebt met een AUX-in net als op je home audio set dan kan je het geluid rechtsreeks hierop insturen.
Meestal hebben de af fabriek radio's deze optie niet de duurdere (high-end) radio's wel denk dan aan Alpine en duure modellen pioneer Sony e.d
Op die manier kun je natuurlijk ook nog eventueel een subwoofer aansluiten en speakers gaan vervangen om de geluidskwaliteit te optimaliseren.
Maar das een verder verhaal ook hierin wil ik je wel adviseren.
Gr jeff
en veel pelzier met je super systeem !!!!!!
Het geluid over de boxen van de auo laten lopen klinkt beter natuurlijk de goedkoopste oplossing is een FM modulator
Dit is eigenlijk een klein radio station je stuurt het beeld de monitor in en het geluid naar de modulator deze zet het geluid om naar een FM frequentie en deze ontvang je dan op je radio.
Omdat het uitzendbereik vrij klein is op de modulator moet deze in de buurt van de radio geplaatst worden.
Hierbij heb je wel licht ruis ( als je een goede modulator koopt is dit niet het geval) mooier is natuurlijk als je een radio hebt met een AUX-in net als op je home audio set dan kan je het geluid rechtsreeks hierop insturen.
Meestal hebben de af fabriek radio's deze optie niet de duurdere (high-end) radio's wel denk dan aan Alpine en duure modellen pioneer Sony e.d
Op die manier kun je natuurlijk ook nog eventueel een subwoofer aansluiten en speakers gaan vervangen om de geluidskwaliteit te optimaliseren.
Maar das een verder verhaal ook hierin wil ik je wel adviseren.
Gr jeff
en veel pelzier met je super systeem !!!!!!
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Hide post links |
-
- Junior Member
Heb al één antwoord: het interface dat voor audio/video invoer zorgt kost naar het schermpje, kost 119,- incl BTW.
Maar het geluid van navigatiemeldingen via de speakers krijgen schijnt een niet-standaard/lastige klus te zijn.
De blauw/gele en blauw/groene kabel moet uit de kabelboom (tussen de voeding en de computer) worden gehaald.
Het klinkt vaag, maar VDO verteld me dat er reeds een contra mini-jack stekker in deze kabelboom zit...
Daarop zou je dus direct een verbinding kunnen maken naar een aux-in / phone-in van de autoradio.
Iemand hier ervaring mee? Kun je dan gewoon de navigatiemeldingen dwars door het radio-geluid heen laten horen?
Maar het geluid van navigatiemeldingen via de speakers krijgen schijnt een niet-standaard/lastige klus te zijn.
De blauw/gele en blauw/groene kabel moet uit de kabelboom (tussen de voeding en de computer) worden gehaald.
Het klinkt vaag, maar VDO verteld me dat er reeds een contra mini-jack stekker in deze kabelboom zit...
Daarop zou je dus direct een verbinding kunnen maken naar een aux-in / phone-in van de autoradio.
Iemand hier ervaring mee? Kun je dan gewoon de navigatiemeldingen dwars door het radio-geluid heen laten horen?
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Hide post links |
-
- Senior Member
geluid navigatie apart laten lopen, niet via telefoon ingang, dit is vak te traag, dan zou je speciale nav. ingang moeten gebruiken zoals bij een vdo cd4802 radiobijv. maar dan nog mis je weer je nav ingang voor je box, dus niet aan beginnen, zou gewoon een los speakertje nemen, en zo instellen dat je die net over je muziek heen hoort
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen -