Vanavond in Kassa is er aandacht geweest voor de gedupeerde eigenaren van een Mondeo met de VNR9000 navigatie.
Één ding is duidelijk geworden: Ford biedt de gedupeerden een sigaar uit eigen doos die volgens de ook aanwezige vertegenwoordigster van Stichting de Ombudsman niet door de beugel zou kunnen.
Er was ook een officiële schriftelijke reactie van Ford die tot mijn niet geringe verbazing eindigde met: Vette pech!
Zo'n opmerking aan het adres van de klant toont op z'n minst een niet geringe minachting voor diens positie en rechten.
VNR9000
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
VNR9000
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 878
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23
Hier nog een link naar het programma:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3239667
Ik verbaasde me ook over de opmerking: Vette Pech. Als mijn dealer dat zou zeggen, dan was ie met mij toch niet echt klaar.
Advies van St. Ombudsman gaf aan dat de beste oplossing zou zijn dat één van de mensen via rechtbijstandsverzekering een proces zou kunnen gaan aanspannen.
Ben trouwens benieuwd hoeveel gedupeerden er zijn ?
Voor mij in ieder geval weer een bevestiging dat een systeem af fabriek niet altijd alles is.
Frits de Laar
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3239667
Ik verbaasde me ook over de opmerking: Vette Pech. Als mijn dealer dat zou zeggen, dan was ie met mij toch niet echt klaar.
Advies van St. Ombudsman gaf aan dat de beste oplossing zou zijn dat één van de mensen via rechtbijstandsverzekering een proces zou kunnen gaan aanspannen.
Ben trouwens benieuwd hoeveel gedupeerden er zijn ?
Voor mij in ieder geval weer een bevestiging dat een systeem af fabriek niet altijd alles is.
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Voor de voledigheid de tekst:
Ford Mondeo de weg kwijt 05-05-07
Tussen 2001 en 2003 kon men bij de aankoop van een Ford Mondeo kiezen voor een exemplaar met ingebouwd navigatiesysteem. Dat kostte je wel €2800,- extra, maar dan had je wel een prachtig geïntegreerde Visteon VNR 9000 in je auto, en was je meteen van het gerommel met losse navigatiesystemen af. Veel kopers kozen dan ook voor deze optie. Maar nu is het 2007. En wat blijkt...
Nu is het natuurlijk wel zaak dat zo’n navigatiesysteem de weg weet. Daarom moet zo’n systeem geregeld een update krijgen: niets is tenslotte zo veranderlijk als het wegennet! Voor de VNR 9000 in de Ford Mondeo wordt echter al sinds 2003 geen update meer verstrekt. Dit tot grote frustratie van iedereen die, onder andere vanwege het mooie navigatiesysteem, voor deze auto heeft gekozen.'
'Komt er aan'
Ford Nederland heeft zijn klanten lang aan het lijntje gehouden met de boodschap dat de update er zou komen. Nog in september 2006 informeerde Ford zijn klanten over ‘de voortgang van de update en de reden van vertraging’. Het kwam erop neer dat Ford ‘voor de ontwikkeling van updates afhankelijk is van haar toeleveranciers. Aangezien het VNR9000 systeem een dusdanig complex systeem is, heeft de verzorging van de update een enorme vertraging met zich meegebracht. Op dit moment is de verwachting dat de update in het najaar beschikbaar zal komen.’
Geen update
Het duurt even, maar dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen! Alleen: de Mondeo rijders hebben nog steeds geen update. En die krijgen ze ook niet meer. Ford Nederland heeft inmiddels laten weten niet te kunnen voldoen aan de vraag een nieuwe update CD voor het navigatiesysteem VNR 9000 te leveren. 'Maar, zo zegt Ford, ‘Aangezien dit geen cruciaal onderdeel betreft voor het functioneren van de auto, heeft Ford Nederland B.V. ook geen verplichting te voldoen aan de vraag voor de levering van een update.’ In een schriftelijke verklaring aan Kassa laat Ford Nederland verder weten dat de leverancier van de updates wegens technische redenen niet meer in staat is updates te leveren.
'Moet langer dan drie jaar meegaan'
Jeanine Jansen van De Ombudsman is het met beide punten niet eens. De auto is verkocht inclusief navigatiesysteem, en van zo’n systeem van €2800,- mag je toch verwachten dat het langer dan drie jaar meegaat. Bovendien lijkt het haar sterk dat maar één bedrijf ter wereld in staat is dergelijke updates te maken. Ford moet gewoon op zoek naar een andere leverancier.
Het alternatief
Ford biedt gedupeerden een portable navigatiesysteem aan. Degenen die destijds een nieuwe Ford Mondeo inclusief navigatiesysteem hebben gekocht hoeven hier niets voor te betalen; werd de auto tweedehands aangeschaft dan moet de prijs voor een reguliere update (€165,-) betaald worden. Het portable systeem kost in de winkel rond de €300,-
De meeste gedupeerden zijn hier niet blij mee: zij hebben veel geld betaald voor een mooi geïntegreerd systeem, en worden nu afgescheept met ‘zo’n dingetje met een zuignap’. Ford is niet van plan daar iets aan te doen.
Jeanine Janssen vindt zo’n portable systeem geen redelijk alternatief voor een geïntegreerd navigatiesysteem waar destijds €2800,- voor betaald is. Gedupeerden met een rechtsbijstandsverzekering kunnen overwegen gezamenlijk naar de rechter
Ford Mondeo de weg kwijt 05-05-07
Tussen 2001 en 2003 kon men bij de aankoop van een Ford Mondeo kiezen voor een exemplaar met ingebouwd navigatiesysteem. Dat kostte je wel €2800,- extra, maar dan had je wel een prachtig geïntegreerde Visteon VNR 9000 in je auto, en was je meteen van het gerommel met losse navigatiesystemen af. Veel kopers kozen dan ook voor deze optie. Maar nu is het 2007. En wat blijkt...
Nu is het natuurlijk wel zaak dat zo’n navigatiesysteem de weg weet. Daarom moet zo’n systeem geregeld een update krijgen: niets is tenslotte zo veranderlijk als het wegennet! Voor de VNR 9000 in de Ford Mondeo wordt echter al sinds 2003 geen update meer verstrekt. Dit tot grote frustratie van iedereen die, onder andere vanwege het mooie navigatiesysteem, voor deze auto heeft gekozen.'
'Komt er aan'
Ford Nederland heeft zijn klanten lang aan het lijntje gehouden met de boodschap dat de update er zou komen. Nog in september 2006 informeerde Ford zijn klanten over ‘de voortgang van de update en de reden van vertraging’. Het kwam erop neer dat Ford ‘voor de ontwikkeling van updates afhankelijk is van haar toeleveranciers. Aangezien het VNR9000 systeem een dusdanig complex systeem is, heeft de verzorging van de update een enorme vertraging met zich meegebracht. Op dit moment is de verwachting dat de update in het najaar beschikbaar zal komen.’
Geen update
Het duurt even, maar dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen! Alleen: de Mondeo rijders hebben nog steeds geen update. En die krijgen ze ook niet meer. Ford Nederland heeft inmiddels laten weten niet te kunnen voldoen aan de vraag een nieuwe update CD voor het navigatiesysteem VNR 9000 te leveren. 'Maar, zo zegt Ford, ‘Aangezien dit geen cruciaal onderdeel betreft voor het functioneren van de auto, heeft Ford Nederland B.V. ook geen verplichting te voldoen aan de vraag voor de levering van een update.’ In een schriftelijke verklaring aan Kassa laat Ford Nederland verder weten dat de leverancier van de updates wegens technische redenen niet meer in staat is updates te leveren.
'Moet langer dan drie jaar meegaan'
Jeanine Jansen van De Ombudsman is het met beide punten niet eens. De auto is verkocht inclusief navigatiesysteem, en van zo’n systeem van €2800,- mag je toch verwachten dat het langer dan drie jaar meegaat. Bovendien lijkt het haar sterk dat maar één bedrijf ter wereld in staat is dergelijke updates te maken. Ford moet gewoon op zoek naar een andere leverancier.
Het alternatief
Ford biedt gedupeerden een portable navigatiesysteem aan. Degenen die destijds een nieuwe Ford Mondeo inclusief navigatiesysteem hebben gekocht hoeven hier niets voor te betalen; werd de auto tweedehands aangeschaft dan moet de prijs voor een reguliere update (€165,-) betaald worden. Het portable systeem kost in de winkel rond de €300,-
De meeste gedupeerden zijn hier niet blij mee: zij hebben veel geld betaald voor een mooi geïntegreerd systeem, en worden nu afgescheept met ‘zo’n dingetje met een zuignap’. Ford is niet van plan daar iets aan te doen.
Jeanine Janssen vindt zo’n portable systeem geen redelijk alternatief voor een geïntegreerd navigatiesysteem waar destijds €2800,- voor betaald is. Gedupeerden met een rechtsbijstandsverzekering kunnen overwegen gezamenlijk naar de rechter
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jan 2005 13:24
Even een stukje aanvulling op een oud topic:
Ik was erbij toen de uitzending van Kassa opgenomen werd (stond zo ver mogelijk naar achteren ).
De tekst VETTE PECH kwam niet van Ford af. De bedoeling was dat Felix Meurders de brief van Ford zou voorlezen waar zijn redactie een conclusie (vette pech dus) aan verbonden had. Felix liet het briefje echter oplezen door de Mondeo eigenaar die hij op dat moment aan het interviewen was, en die las alle tekst achter elkaar op (ook logisch).
Dus ondanks dat Ford wel bedoelt dat de VNR9000 bezitters "vette pech" hebben, hebben ze het niet gezegd / geschreven...
Ik was erbij toen de uitzending van Kassa opgenomen werd (stond zo ver mogelijk naar achteren ).
De tekst VETTE PECH kwam niet van Ford af. De bedoeling was dat Felix Meurders de brief van Ford zou voorlezen waar zijn redactie een conclusie (vette pech dus) aan verbonden had. Felix liet het briefje echter oplezen door de Mondeo eigenaar die hij op dat moment aan het interviewen was, en die las alle tekst achter elkaar op (ook logisch).
Dus ondanks dat Ford wel bedoelt dat de VNR9000 bezitters "vette pech" hebben, hebben ze het niet gezegd / geschreven...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dank voor deze verhelderende aanvulling.
Over stemmingmakerij gesproken!
Over stemmingmakerij gesproken!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |