Mijn Philips Carin 520 is nu 2x voor reparatie weggeweest, omdat Carin geen CD's meer accepteerde. De eerste keer is het gehele mechanische gedeelte vervangen, waarna Carin weer netjes CD's accepteerde en in kon lezen. Een vervelend probleem had ik na deze reparatie erbij. Carin zag geen satelietten meer en is daardoor (logisch) de weg kwijt.
Via Configuratie, diagnostics, Code ...., en vervolgens GPS data vond ik de melding terug REC ERROR op de plek waar normaal het aantal satelietten staat die op dat moment worden gezien. Ik neem aan dat REC voor receiver staat en de melding volledig "receiver error" zal zijn.
De Carin voor de 2e maal weggebracht met vermelding van dit probleem en is vervolgens na een aantal weken weer terug gekomen met de melding de dealer heeft het systeem uitgebreid getest, nieuwe software erop en geen probleem alles moet werken. Nou je raad het al nog steeds het zelfde probleem en ik weet nu niet of ik de dealer nog moet geloven. Wie heeft ervaring met bovenstaande storing?? Geeft de melding aan dat er iets loos is met de GPS antenne of de ontvanger van het systeem? Mijn gevoel zegt het laatste maar ik ben ondertussen niet helemaal zeker meer?!?!?
Wie kan mij verder op weg helpen??
alvast dank en groeten,
Peter
Carin 520 melding: Rec ERROR
-
- New Member
-
- Senior Member
Hoi Peter,
Ik weet wel als de antenne niet goed is krijg je de zelfde melding.
Kan je bij de dealer niet even een antenne er op aansluiten, dan weet je het zeker.
Han
Ik weet wel als de antenne niet goed is krijg je de zelfde melding.
Kan je bij de dealer niet even een antenne er op aansluiten, dan weet je het zeker.
Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Voordat het systeem een 2e keer terug ging voor reparatie heeft de dealer nog als test een andere anatenne aangesloten om dit uit tesluiten. De melding bleef onverandert "REC ERROR".
Dus ik neem aan dat de antenne niet het probleem is.
Peter
Dus ik neem aan dat de antenne niet het probleem is.
Peter
Hide post links |
-
- Moderator
Naar ik opmaak uit het verhaal heeft de reparateur ook één en ander getest.
Kan het niet zo zijn dat het gewoon 'een tijdje' duurt voordat het systeem weer gaat zoeken naar satelieten ?
Misschien een stukje door een gebied met goed ontvangst rijden en dan eens kijken wat die aangeeft bij satelieten ofzo ?
Ik heb deze melding namelijk ook wel eens gehad, maar een aantal minuten later kwam er Searching te staan, toen het getal 1, en even later leek alles gewoon weer goed te werken en gaf die zelfs de hoogte aan.
Kan het niet zo zijn dat het gewoon 'een tijdje' duurt voordat het systeem weer gaat zoeken naar satelieten ?
Misschien een stukje door een gebied met goed ontvangst rijden en dan eens kijken wat die aangeeft bij satelieten ofzo ?
Ik heb deze melding namelijk ook wel eens gehad, maar een aantal minuten later kwam er Searching te staan, toen het getal 1, en even later leek alles gewoon weer goed te werken en gaf die zelfs de hoogte aan.
Hide post links |
-
- New Member
Vandaag weer bij de dealer geweest (opel garage/ VDO dealer) nadat Carin vanaf afgelopen vrijdag totaan vanmiddag dus drie dagen de tijd gehad heeft om te "wennen". Je raad nooit wat er gebeurd onderweg ging Carin spontaan op zoek naar satelietten (de melding REC ERROR verdween). Alleen vervelend was dat het systeem bleef zoeken en geen sateliet kon ontdekken.
De dealer is zo vriendelijk geweest om in de ochtend nog wat met het systeem te testen (andere antenne etc.) en kwam uiteindelijk tot de zelfde conclusie als ik (gelukkig) Carin (het systeem) heeft nog steeds een probleem er is druk gebeld met het VDO dayton reparatiecentrum (waar dat ook ergens wezen mag) en men heeft beloofd het systeem nu eens goed onder handen te nemen en verzekerde mij dat het systeem nu werkend terug komt.
Het zal wel weer een week of 2 wachten worden maar hopelijk hebben we dan weer een werkende Carin.
Als het systeem terug komt zal ik jullie op de hoogte brengen voor degene die net als ik benieuwd is wat Carin dwars zit....
Alvast dank voor de reacties en groeten,
Peter
De dealer is zo vriendelijk geweest om in de ochtend nog wat met het systeem te testen (andere antenne etc.) en kwam uiteindelijk tot de zelfde conclusie als ik (gelukkig) Carin (het systeem) heeft nog steeds een probleem er is druk gebeld met het VDO dayton reparatiecentrum (waar dat ook ergens wezen mag) en men heeft beloofd het systeem nu eens goed onder handen te nemen en verzekerde mij dat het systeem nu werkend terug komt.
Het zal wel weer een week of 2 wachten worden maar hopelijk hebben we dan weer een werkende Carin.
Als het systeem terug komt zal ik jullie op de hoogte brengen voor degene die net als ik benieuwd is wat Carin dwars zit....
Alvast dank voor de reacties en groeten,
Peter
Hide post links |
-
- Moderator
aha, het 'tandarts-probleem' ; zodra je in de stoel zit, is de pijn ineens ontraceerbaar, en dan naderhand maar hopen dat de juiste kies/tand 'geholpen' is...
Blijkbaar heb ik dus mazzel gehad met mijn REC ERROR, deze verdween zelf.
Maar die had daar niet 3 dagen voor nodig
Blijkbaar heb ik dus mazzel gehad met mijn REC ERROR, deze verdween zelf.
Maar die had daar niet 3 dagen voor nodig
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 10