Hallo,
Na de afgelopen dagen op jullie forum rondgekeken te hebben, merk ik dat de algemene voorkeur voor een dubbeldin navigatie uitgaat naar de VDO/Dayton MS 6200.
Hoewel ik nog een keer naar een dealer toe wil om ook de Pioneer en liefst een Alpine uit te proberen voor de look&feel, heb ik vooral voor wat betreft de VDO een paar vragen die de senior members hier misschien kunnen beantwoorden.
- Ik heb een VDO/Dayton cd-wisselaar (CHD-602S). Is deze aan te sluiten in combinatie met de ipod?
- Welke montageframes heeft VDO voor een Mercedes CLK uit 2006? (ik vind een zeer mooi weggewerkt en "onzichtbaar" 3rd party systeem wel belangrijk; de Pioneer schijnt er veel te hebben.)
- Weet iemand het verschil in geluidskwaliteit tussen VDO en andere modellen? Alpine staat bekend om z'n goede geluidskwaliteit en aandacht daarvoor en omdat ik het systeem wil aansluiten op een versterker, is dat wel belangrijk.
Met groet,
Matthijs
VDO Dayton MS6200 in Mercedes CLK 2006
-
- New Member
-
- Senior Member
Volgens mij kan er geen wisselaar aangesloten worden, vind er in ieder geval nix over terug in de gebruiksaanwijzing, kan vanavond ff kijken, dan moet ik er 1 inbouwen.
Ik zou eerst maar eens kijken hoe ie in jouw dashboard valt, volgens mij gaan ie namelijk zo naadloos passen. Er zitten 2 afwerkrandjes bij, een dikkere en een dunne.
Alpine staat inderdaad bekend om zijn geluidskwaliteit van de onboard versterker, ga je er een aparte versterker op aansluiten dan gaat dat verhaal uiteraard niet meer op, dan bepaalt de aangesloten versterker de kwaliteit.
k vind Alpine toestellen erg druk en ingewikkeld voor de doorsnee gebruiker, en sowieso ligt de prijs een stuk hoger dan de VDO.
De Pioneer D3 vind ik niet mooi, scherm is kleiner doordat bediening (oa draaiknop) naast het scherm zit.
Ik blijf erbij dat wat betreft navigatie en qua updates de VDO de meest betrouwbare keus is, sowieso de PC5200, is echt een geweldig apparaat, compact en met sd kaartjes, geen geshuffle meer met dvd's/cd's.
Ik zou eerst maar eens kijken hoe ie in jouw dashboard valt, volgens mij gaan ie namelijk zo naadloos passen. Er zitten 2 afwerkrandjes bij, een dikkere en een dunne.
Alpine staat inderdaad bekend om zijn geluidskwaliteit van de onboard versterker, ga je er een aparte versterker op aansluiten dan gaat dat verhaal uiteraard niet meer op, dan bepaalt de aangesloten versterker de kwaliteit.
k vind Alpine toestellen erg druk en ingewikkeld voor de doorsnee gebruiker, en sowieso ligt de prijs een stuk hoger dan de VDO.
De Pioneer D3 vind ik niet mooi, scherm is kleiner doordat bediening (oa draaiknop) naast het scherm zit.
Ik blijf erbij dat wat betreft navigatie en qua updates de VDO de meest betrouwbare keus is, sowieso de PC5200, is echt een geweldig apparaat, compact en met sd kaartjes, geen geshuffle meer met dvd's/cd's.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Ga er nu maar vanuit dat deze voorziening niet aanwezig is want de enige ingang is een Aux-in. Dit is een analoge aansluiting die dus volkomen ongeschikt is voor een VDO Wisselaar waar een digitaal signaal uitkomt.- Ik heb een VDO/Dayton cd-wisselaar (CHD-602S). Is deze aan te sluiten in combinatie met de ipod?
De iPod aansluiting is een geheel separate bedoening.
Verder is het eigenlijk niet meer van deze tijd om nog een wisselaar te gaan inbouwen lijkt me.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
niet meer van deze tijd klopt deels wel ja, maar ik snap het wel, hij heeft nog een wisselaar liggen...
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb verscheidene nieuwe 5¼"diskdrives liggen maar die worden echt niet in m'n nieuwe computer geschoven.
Ik zou willen voorstellen om die wisselaar nu te verkopen. Volgende week is die al weer 30% minder waard.
Ik zou willen voorstellen om die wisselaar nu te verkopen. Volgende week is die al weer 30% minder waard.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Dank voor jullie reactie. Ik kan zelf het verschil tussen een MP3 en een goed en zuiver opgenomen (originele) cd nog wel horen, vandaar dat ik de wisselaar (die nu inderdaad in mijn berging ligt niets te doen) er nog graag tegenaan plak.
Voor wat betreft het inbouwframe: kun je uitleggen hoe deze er zo naadloos in past? Op dit moment zit er een originele Mercedes radio in die een veel groter front heeft dan dubbeldin. Als ik die eruit haal en verwissel door een dubbeldins systeem, zal ik een op maat gemaakt CLK-dashboardframe nodig hebben, toch.... of niet?
Voor wat betreft het inbouwframe: kun je uitleggen hoe deze er zo naadloos in past? Op dit moment zit er een originele Mercedes radio in die een veel groter front heeft dan dubbeldin. Als ik die eruit haal en verwissel door een dubbeldins systeem, zal ik een op maat gemaakt CLK-dashboardframe nodig hebben, toch.... of niet?
Hide post links |
-
- Senior Member
Je kunt altijd een cd in de headunit afspelen nog.
Ok, da's waar, de nieuwe modellen is het dashboard anders. Is het alleen een radio of ook navigatie wat er nu inzit?
Hier kun je het benodigde inbouwframe terug vinden:
http://www.tomacarparts.nl/Downloads/Dubbeldinref.pdf
je hebt ook een speciale adapterkabel nodig:
http://www.tomacarparts.nl/site/?shop=1 ... ct&id=6298
je kunt ook overwegen om gelijk een CAN interface aan te schaffen, dan zit de stekker er mogelijk al bij
hier staat ook veel materiaal voor Mercedes:
http://www.asntechnologies.com/archief/ ... rcedes.pdf
Ok, da's waar, de nieuwe modellen is het dashboard anders. Is het alleen een radio of ook navigatie wat er nu inzit?
Hier kun je het benodigde inbouwframe terug vinden:
http://www.tomacarparts.nl/Downloads/Dubbeldinref.pdf
je hebt ook een speciale adapterkabel nodig:
http://www.tomacarparts.nl/site/?shop=1 ... ct&id=6298
je kunt ook overwegen om gelijk een CAN interface aan te schaffen, dan zit de stekker er mogelijk al bij
hier staat ook veel materiaal voor Mercedes:
http://www.asntechnologies.com/archief/ ... rcedes.pdf
Hide post links |
-
- New Member
Klasse, dank voor de info! Momenteel zit de allergoedkoopste radio-unit af-fabriek in de auto (Audio 20).
Klopt het dat het grote voordeel van de CANbus is, dat je alle informatie over verlichting, stuurwielbediening, snelheidspuls, achteruitversnelling etc in 1 x kunt uitlezen en dus dat je al die info niet apart overal vandaan moet halen tijdens de installatie?
Vooral de stuurwielbedieningsinfo klinkt interessant, omdat de CAN BUS 61300 "dritte Generation" deze info specifiek voor VDO kan doorgeven. Dat geeft mij het gevoel dat stuurwielinterface met de MS6200 mogelijk is...
Klopt het dat het grote voordeel van de CANbus is, dat je alle informatie over verlichting, stuurwielbediening, snelheidspuls, achteruitversnelling etc in 1 x kunt uitlezen en dus dat je al die info niet apart overal vandaan moet halen tijdens de installatie?
Vooral de stuurwielbedieningsinfo klinkt interessant, omdat de CAN BUS 61300 "dritte Generation" deze info specifiek voor VDO kan doorgeven. Dat geeft mij het gevoel dat stuurwielinterface met de MS6200 mogelijk is...
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 453
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 534
-
-
goede vervanger gezocht voor Command (Mercedes ML)
door HendrikJD » 12 okt 2015 17:53 » in Aankoop advies -
Reacties: 4
Weergaves: 922
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3777
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 713