Kan ik de gisteren nieuw ontvangen passat MFD-DVD vervangen door een nieuwer model zoals RNS500 of 510.
Ik heb ergens gelezen dat het te maken heeft met de CAN bekabeling.
Kan ik het vervangen?
MVG
André
MFD in passat vervangen door RNS 500 en 510??
-
- Junior Member
MFD in passat vervangen door RNS 500 en 510??
[b]Passat Variant 170DSG, MFD-DVD[/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Of jij het kunt weet ik niet, maar in principe moet het mogelijk zijn, ondanks de vernieuwde CAN bus protocollen waarvoor de RNS510 geschikt is gemaakt. De Passat komt pas in september met deze nieuwe voorziening en de RNS510 op de markt.
Maar in Duitsland zijn er al diverse lieden die de hele unit prima werkend hebben in een Golf V met het oude protocol.
Ik denk veeleer dat een oude MFD niet in het nieuwe systeem zal werken.
Maar in Duitsland zijn er al diverse lieden die de hele unit prima werkend hebben in een Golf V met het oude protocol.
Ik denk veeleer dat een oude MFD niet in het nieuwe systeem zal werken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Als je Passat van modeljaar 2007 of 2008 is heb je CanBus 2.0, en is inbouwen van een 510 een kwestie van een half uur. aansluiten van de antennes is het enige kleine probleempje, die zitten op hte nieuwe apparaat dichter bij elkaar.
Overigens zijn er allerlei adapters voor geen canbus naar wel canbus, en die gaan zeker ook komen voor canbus1.0 naar canbus2.0. Alles is aan te sluiten, daar ben ik zeker van.
Hallo,
sinds deze week heb ik in mijn Passat 2.0TFSI modeljaar 2007 een nieuw RNS510 systeem zitten. Alles werkt nog naar behoren, stuurbediening, weergave van alle gegevens op de MFA en zelfs geluid via Dynaudio systeem klinkt prima, heb de indruk dat hij zelfs harder kan dan voorheen.
Systeem zelf was met voorgeinstalleerde navisoftware, en het is in 1 woord fantastisch!! Video, muziek van harddisk, cd en SD-kaart, inclusief weergave van ID3-tags op scherm én op MFA, navigeren is prachtig, snel en zeer accuraat, systeem kan nu tot 25 m nauwkeurig, en geet bijv. ook advies over te volgen rijban.
Techniek komt nu van VDO Siemens overigens, wat voor de kenners te horen is aan de stem: de vlaamse dame heeft plaatsgemaakt voor de zus van de koningin.
Overigens zijn er allerlei adapters voor geen canbus naar wel canbus, en die gaan zeker ook komen voor canbus1.0 naar canbus2.0. Alles is aan te sluiten, daar ben ik zeker van.
Hallo,
sinds deze week heb ik in mijn Passat 2.0TFSI modeljaar 2007 een nieuw RNS510 systeem zitten. Alles werkt nog naar behoren, stuurbediening, weergave van alle gegevens op de MFA en zelfs geluid via Dynaudio systeem klinkt prima, heb de indruk dat hij zelfs harder kan dan voorheen.
Systeem zelf was met voorgeinstalleerde navisoftware, en het is in 1 woord fantastisch!! Video, muziek van harddisk, cd en SD-kaart, inclusief weergave van ID3-tags op scherm én op MFA, navigeren is prachtig, snel en zeer accuraat, systeem kan nu tot 25 m nauwkeurig, en geet bijv. ook advies over te volgen rijban.
Techniek komt nu van VDO Siemens overigens, wat voor de kenners te horen is aan de stem: de vlaamse dame heeft plaatsgemaakt voor de zus van de koningin.
Hide post links |
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Is dit zeker? Volgens de Duitse fora is op dit moment alleen de Touran uitgerust met Canbus 2Als je Passat van modeljaar 2007 of 2008 is heb je CanBus 2.0
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Heb het laten inbouwen door JNCS, in Medemblik.
Ja is zeker, je kunt ook bij de dealer laten uitlezen welke CAnbus versie je hebt. En de dealers hebben net alle updates voor de nieuwe modeljaren gekregene voor hun apparatuur,dus ze kunnen de apparaten zelfs op afstand coderen/configureren.
Hier wat foto's van mijn werkende systeem
Ja is zeker, je kunt ook bij de dealer laten uitlezen welke CAnbus versie je hebt. En de dealers hebben net alle updates voor de nieuwe modeljaren gekregene voor hun apparatuur,dus ze kunnen de apparaten zelfs op afstand coderen/configureren.
Hier wat foto's van mijn werkende systeem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- New Member
RNS 510
ik heb een passat 2006 geeft dit ook problemen en een vraag voor de gene die hem er al in heeft kun je zonder extra kosten ook dvd kijken tijdens het rijden of heb je dan een vrij schakeling nodig???
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is zeker niet de bedoeling dat je in twee rubrieken dezelfde vraag stelt
De navi kan worden geplaatst in alle VW's vanaf productieweek 22/2005 behalve touareg en T5
Zonder vrijschakelmodule kun je geen DVD kijken tijdens het rijden.
De navi kan worden geplaatst in alle VW's vanaf productieweek 22/2005 behalve touareg en T5
Zonder vrijschakelmodule kun je geen DVD kijken tijdens het rijden.
Hide post links |
-
- New Member
rns 500
Sorry voor het ongemak ik weet niet goed hoe die forum`s werken zal wel wat uit de tijd van voor de oorlog komen denk ik .....
Kan u mij ook vertellen welke vreijschakeling ik het beste kan gebruiken en waar ik die kan kopen merk type etc etc
alvast bedankt groeten de nieuweling BHP
Kan u mij ook vertellen welke vreijschakeling ik het beste kan gebruiken en waar ik die kan kopen merk type etc etc
alvast bedankt groeten de nieuweling BHP
Hide post links |
-
- New Member
RNS 510
hallo,
Ik heb een passat variant 3c uit 2006 het systeem werkt er perfect in met een half uur klaar.
Er zijn wel wat veranderingen de navi staat op de HDD en de vrijschakeling van de rns mfd2 past niet ook de antenne aansluitingen zitten dicht op elkaar dus kan je er een monteren maar ja wie luistert er nog AM radio
De stekker van de interface is ook anders
en als je een wisselaar aansluit moeten er wat pennen omgezet worden
en als je de telefoon aansluit op de unit moet je ook wat draden omzetten
Het touchscreen werkt perfect ben alleen benieuwd hoe het scherm er naar een jaar uit ziet
Het navi gedeelte kun je in 2D en 3D kijken met een splitscreen evt
Muziek via de SD kaart er in steken en omzetten naar de HDD geweldig gewoon
Maar kort om als je alles voor elkaar hebt is het een wereld systeem wat niet te vergelijken is met het oude RNS MFD2
Ik heb een passat variant 3c uit 2006 het systeem werkt er perfect in met een half uur klaar.
Er zijn wel wat veranderingen de navi staat op de HDD en de vrijschakeling van de rns mfd2 past niet ook de antenne aansluitingen zitten dicht op elkaar dus kan je er een monteren maar ja wie luistert er nog AM radio
De stekker van de interface is ook anders
en als je een wisselaar aansluit moeten er wat pennen omgezet worden
en als je de telefoon aansluit op de unit moet je ook wat draden omzetten
Het touchscreen werkt perfect ben alleen benieuwd hoe het scherm er naar een jaar uit ziet
Het navi gedeelte kun je in 2D en 3D kijken met een splitscreen evt
Muziek via de SD kaart er in steken en omzetten naar de HDD geweldig gewoon
Maar kort om als je alles voor elkaar hebt is het een wereld systeem wat niet te vergelijken is met het oude RNS MFD2
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 700