Blaupunkt RNS 150

304 coupe
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:12

Blaupunkt RNS 150

Bericht door 304 coupe »

Hallo,
Ik ben jos ,woonachtig in belgie en nieuweling en een leek ivm navigatie's.
Ik ben een oldtimerliefhebber en zet regelmatig eens een ritje uit voor vrienden .
Nu heb ik een occasie autoradio op de kop kunnen tikken op een auto afbraak ,nl een blaupunkt rns 150 die ik toevallig in het rek zag liggen,en ik dacht dat dit de zoektocht naar nieuwe routes zou vergemakkelijken .
Ik heb enkel de radio en een gps antenne en voor de rest niets.
Nu heb ik vandaag de radio ingebouwd en hij speelt perfect en ik dacht , ik ga maar eens op zoek naar een cd om te navigeren en zo ben ik hier terecht gekomen.
Maar wat lees ik hier allemaal zeg ???? kalibreren ?? achteruitrijlampen ?? tachoimpulsen ?? .
Als ik nu gewoon een cd'tje invoer , werkt de navigatie dan niet met dat zwarte blokje (gps anrenne)alleen ?
Ik dacht dat het hetzelfde was als die navigatiedingen wat ze gewoon aan de ruit kleven, hier wordt toch ook niets gekallibreerd of achteruitrij kabeltjes aan gemonteerd ??
Kan ik dit toestel ooit gebruiken zonder grote werken uit te voeren aan mijn oldie (het is een peugeot 604 van 1979)
groetjes
jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom Jos.

De RNS150 zal je met gebruik van de juiste CD en antenne waarschijnlijk wel een keer een positie geven maar daar houdt het echt mee op. Navigeren met deze apparatuur is een heel andere tak van sport dan met die "ruitklevers".
Bovendien is het uitzetten van routes met dit apparaat volkomen ondenkbaar. Ze kunnen je uitsluitend via een vooraf gedefiniëerd criterium naar een bestemming brengen. En daarbij behoren niet de mogelijkheden van kronkelwegen, steile hellingen en zoveel mogelijk veerpontjes.
Voor het beter begrijpen van de principes van navigatie met een vast ingebouwd apparaat is er een lezenswaardig stukje hier beschikbaar: viewtopic.php?t=8120
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Jos, gezien de toepassing die jij vermoedelijk zoekt, zou ik me eens inlezen op een garmin-GPS.
Daar kuin jij denk ik veel meer mee dan met die RNS.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 791

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”