Hallo iedereen,
Ik heb is zitten denken..........zo begint het meestal......maar laat ik beginnen bij het begin......
Ik heb een MS 4100, een -al zeg ik het zelf- mooi navigatie systeem voor een redelijke prijs. Met 1 probleem, je kunt niet en navigeren en cd's luisteren. Dat is dan ZONDER CD WISSELAAR. En die dingen zijn schreeuwend duur (vind ik dan....)
Ik heb ook een aparte sony radio cd speler die nu niet meer in mijn auto zit omdat de VDO er in zit....je voelt het misschien al aan komen....kunnen die 2 radio's er niet samen in??
Ik heb 2 din sleuven dus dat is geen probleem, de spanning lijkt mij ook geen probleem => gewoon de draden dubbel maken...Toch?
Maar het geluid....dat weet ik niet zeker....het moet allemaal over de zelfde boxen gaan....zal het goed gaan als je CD luistert op je radio cd speler en navigeert op de VDO?? Gaat dat botsen??
Graag jullie adviezen........of andere mogelijkheden........als die er zijn....
Mensen, wees creatief SVP .
Groeten,
marc
zuinige hollander (met MS 4100)
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
de beste oplossing is toch een vdo-wisselaar te nemen, 2 radio's plaatsen is geen goede oplossing problemen met het geluid of je zou de ene radio op je voorspeakers moeten zetten en de nav. radio op je achterspeakers(= oplossing voor zuinige hollander )
2e hands staan ze ook op : www.marktplaats.nl
Topsport
de beste oplossing is toch een vdo-wisselaar te nemen, 2 radio's plaatsen is geen goede oplossing problemen met het geluid of je zou de ene radio op je voorspeakers moeten zetten en de nav. radio op je achterspeakers(= oplossing voor zuinige hollander )
2e hands staan ze ook op : www.marktplaats.nl
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Lijkt mij zonder meer mogelijk, de 4100 gebruiken als navi systeem, en bijvoorbeeld alleen 1 speaker laten aansturen, de Sony als muziek systeem, en die alle vier/zes/acht speakers laten aansturen (afhankelijk natuurlijk van de auto etc)
De 4100 zou mijn inziens het makkelijkst een eigen speaker kunnen krijgen om de eindversterkertrappen van beide systemen te ontzien, danwel iets met een relais in elkaar knopen, maar ik denk dat gewoon een losse speaker ergens wegwerken het meest economisch en makkelijk is.
De 4100 zou mijn inziens het makkelijkst een eigen speaker kunnen krijgen om de eindversterkertrappen van beide systemen te ontzien, danwel iets met een relais in elkaar knopen, maar ik denk dat gewoon een losse speaker ergens wegwerken het meest economisch en makkelijk is.
Hide post links |
-
- Senior Member
Technisch gezien is dit eigenlijk de enig mogelijke oplossing. Immers de beide eindtrappen tegelijk op de speakers in je auto aansluiten kan niet, het is dus de één of de ander.wmp schreef:Lijkt mij zonder meer mogelijk, de 4100 gebruiken als navi systeem, en bijvoorbeeld alleen 1 speaker laten aansturen, de Sony als muziek systeem, en die alle vier/zes/acht speakers laten aansturen (afhankelijk natuurlijk van de auto etc)
Je kunt in principe ook je pre-out van de ene op de aux-in van de ander zetten, echter dan heb je nooit gelijktijdige weergave van beiden, het is dan de ene of de andere.
Het mooiste blijft natuurlijk een echte wisselaar aan te sluitenn op je 4100, daarmee heb je dan de sturing en alles netjes voor elkaar. En de goedkoopste is zoals WMP aangeeft, met een paar eigen speakers voor de 4100 en je Sony het muziekgedeelte laten verzorgen. Eventueel speakers via een relaisomschakeling laten lopen.
Succes, en we horen nog wel hoe je het opgelost hebt.
JW
P.S. Eigenlijk is dit Off-Topic, het heeft niet echt met navigatie te maken, en daar is deze site voor bedoeld. Maar vooruit maar, het woord navigatie zit ergens in de tekst, dus....
Hide post links |
-
- Normal Member
Los van elkaar werkt prima
Heb ik al gehad gewoon een carkit speakertje los eraan bevestigd en mijn Sony los daarvan laten spelen
Ik heb ook een sony wisselaar... maar ook nog
versterkers
Sony
Pioneer
Lanzar
Sub
Infinty
front
Philips
Rear (deuren)
Clarion
rear (hoedenplank)
Alpine
Moraal is dus dit kan de 4100 niet aansturen omdat ie maar 2 preouts heeft en geen sub control en dus met los speakertje werkt prima.
Gr Jeff
Heb ik al gehad gewoon een carkit speakertje los eraan bevestigd en mijn Sony los daarvan laten spelen
Ik heb ook een sony wisselaar... maar ook nog
versterkers
Sony
Pioneer
Lanzar
Sub
Infinty
front
Philips
Rear (deuren)
Clarion
rear (hoedenplank)
Alpine
Moraal is dus dit kan de 4100 niet aansturen omdat ie maar 2 preouts heeft en geen sub control en dus met los speakertje werkt prima.
Gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Hide post links |
-
- Senior Member
heb ook ms4100 los gekoppeld met andere auto radio, dus werkt perfect, gewoon aparte speaker op je ms 4100 en tuner geluid op 0 instellen, werkt perfect
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 546