Gyro Becker Cascade 7944

roever
Average Member
Average Member

Gyro Becker Cascade 7944

Bericht door roever »

Ik ben sinds enkele dagen in bezit van een Becker Cacade 7944, een schitterend toestel!

Na het installeren en calibreren werkt het toestel bijzonder goed. Navigatie functioneert probleemloos, maar het valt mij op dat het installatiemenu de optie sensoriek een vreemde waarde laat zien voor de gyro.

Alle functies zoals snelheid, wielpuls, achteruit werken zoals verwacht (aangesloten in een Golf 5, met een Canbus interface). De waarde bij Gyro veranderd echter elke keer. In de handleiding staat dat deze waarde alleen moet veranderen bij het maken van een bocht. Ik zie de waarde echter ook wisselen bij het rechtdoor rijden (met een interval van ongeveer 50, dus tussen de 75 en 125 bijvoorbeeld). Omdat de radio licht achterover helt in het dashboard dacht ik dat de hellingshoek ingesteld moest worden (zoals ik voorheen eens moest doen met mijn Blaupunkt Travelpilot E1), maar ik kan hier geen optie voor vinden.

De navigatie werkt zoals gezegd perfect (en bijzonder precies invergelijking tot mijn Mio A701), maar kan het kwaad dat deze waarde niet stabiel is? Of is een afwijking zoals ik waarneem niet vreemd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat jij waarneemt mbt het gedrag van je gyro is normaal. Het zou pas ernstig worden als deze waarde contstant blijtt. Elke shelheidsverandering komt voort uit een vetraging dan wel versnelling en de gyro reageert hierop met een beweging die 90 graden verschilt met z'n draairichting. Zo ook het maken van een bocht hetwelk een andere vector aan de verdraaiing geeft. Er staat in de inbouwhandleiding trouwens niet dat uitsluitend bij bochten bij GYRO de waarde moet veranderen. Bij het nemen van een bocht moet deze veranderen.
Er staat in de installatiehandleiding geen aanwijzing over het instellen van de hellingshoek. Het is heel goed mogelijk dat hiervoor reeds een automatische voorziening aanwezig is. Echter de inbouwhoek mag maximaal 35 graden bedragen. Maar bij een Golf V zal deze hooguit 10 of 15 graden zijn schat ik.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member

Bericht door roever »

Bedankt voor het snelle antwoord!

Er staat inderdaad niet dat de waarde uitsluitend in bochten veranderd, maar ik ging er van uit dat het een kompas was. Dus alleen verandering bij draaien, ben blij dat het verder niets is om me zorgen om te maken. Toestel functioneert verder super, ben er erg blij mee.

Inbouwhoek is inderdaad een graad of 15, dus ruim binnen de aangegeven marges.

Het valt me trouwens op dat het toestel wel gemaakt kon zijn voor een VW dasboard, het model, maar vooral ook de soort kunststof past echt perfect!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Blij dat je er tevreden mee bent en je inderdaad geen zorgen moet maken.
Veel navigatieplezier!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 1127
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Weergaves: 2715
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 625
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Weergaves: 853

Terug naar “Vaste Becker systemen”