Higgy schreef:JW: ik bedoel dat ie in de Mapreporter (online) nog niet verwerkt is. En ik mag toch hopen dat die online Mapreporter actueler is dan die (begrijpelijk oudere) cd's en dvd's in de handel.
Anders blijven drammers als ik

fouten doorgeven (als we het resultaat niet na enige tijd online zien)
Mapreporter is zeker actueler dan de CD's oudere CD's en DVD's in de handel. Ik had laatst een melding ingestuurd (was in Duitsland) en kreeg de reactie dat het reeds was aangepast in de database. Op Mapreporter was het echter nog niet te zien, maar er stond daar al wel meer info op dan op mijn CD (Q4 2005). Het is dus niet de versie van hoe de database nu is (hoeveel verschil er tussen zit weet ik niet, maar wellicht is dat 1 of 2 kwartalen ofzo), maar wel vaak nieuwer dan op de huidige CD's / DVD's. Het probleem is altijd dat je nooit een topactuele kaart kan hebben en je daardoor fouten tegenkomt die voor de eindgebruiker de indruk wekken dat zowel TA als NT niet vooruit werken. Vergeet echter niet dat een actuele kaart (Q4 2006) al bijna 3-kwart jaar oud is en er in die tijd heel veel veranderd... Het beste blijft toch de fouten die je tegenkomt in te sturen. NAVTEQ heeft laatst ook aangegeven dat er met alle meldingen wat gebeurd, al schort het soms aan terugkoppeling.
@Gerritje: ik herken me niet echt in de situaties die je omschrijft. Het kan inderdaad weleens gebeuren dat er iets op een oudere versie stond en nu niet meer (huisnummers e.d.), maar dat een weg na verlenging ofzo ineens zou zijn verdwenen lijkt me sterk. Zowel TA als NT checken dingen in het veld en dan kan ik me niet voorstellen dat ze besluiten, terwijl er wel een weg ligt, hem te verwijderen... Ik zeg niet dat dit nooit voorkomt, maar na het lezen van je post bleef bij mij de indruk hangen dat je dit als algemeen gebeurend ziet en dat lijkt me een beetje veel van het goede.
Ik ben het volkomen met je eens dat er in de terugkoppeling zeer wel wat verbeterd kan en moet worden. De ene keer krijg je inderdaad keurig een reactie, de andere keer niet. Wees dan consequent en geef ofwel nooit een reactie (lijkt me geen goede zaak overigens) of geef altijd een reactie. Ik snap dat e.e.a. soms langer duurt voordat het gecheckt kan worden, maar je wilt als eindgebruiker toch een reactie o.i.d. ontvangen. Je kan natuurlijk wachten op een nieuwe versie van de CD / DVD, maar dat is geen garantie dat jouw insgestuurde meldingen verholpen zijn, helaas.
@Marc Veen: ik zou je willen aanmoedigen om de geconstateerde fouten hier op het forum te melden. NAVTEQ leest mee en je bent verzekerd van het feit dat je fouten worden opgelost. Wij kunnen dan zien wat er reeds gemeld is en dat scheelt dan weer eventuele dubbele meldingen. Je doet ons, en uiteindelijk jezelf ook, een groot plezier met het melden van de fouten want dan kunnen wij in volgende versies ook profiteren van minder fouten in die regio.
Tot zover even een uitgebreide reactie

,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!