AVIC D3 de juiste keuze?

bikkel
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2007 08:54

AVIC D3 de juiste keuze?

Bericht door bikkel »

Hulp van kenners gevraagd:

Ik was redelijk enthousiast over de Avic D3 na alles wat ik gelezen heb op internet over dit systeem. Zaken die mij aanspreken: prijs, ipod besturing, perfecte integratie in het dashboard qua kleur en mogelijkheid van stuurbediening met ingebouwde toetsen. Gisteren naar de dealer en deze adviseerde mij direct de Kenwood 7200 omdat daar geen dvd gewisseld hoeven te worden voor de navigatie, was allemaal onhandig en storingsgevoelig beweerde hij. Over de kenwood kan ik echter weinig positieve woorden vinden op dit forum.
Vragen: is een DVD navigatie veel beter dan de navigatie zoals die in de Kenwood gebruikt wordt? Kan ik in de praktijk in een keer van west naar oost rijden zonder bij de grens de DVD te hoeven wisselen? Hoe lang is de route die hij in zijn geheugen kan opslaan als je de DVD er weer uit haalt? En de main question: wat adviseren jullie?

alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vergeet de adviezen van je dealer.
Voor hem is het namelijk een groot voordeel dat hij geen puls of achteruitsignaal hoeft aan te sluiten.
De 7200 is weliswaar een fraai instrument maar door het ontbreken van een snelheidssignaal en de achteruit net zo gehandicapt als een PNA van de HEMA of erger. Bovendien moet je voor TMC weer extra betalen.
Als je vast gaat inbouwen adviseer ik te allen tijde een navi die ook werkt als er in een tunnel wordt gereden, tussen gebouwen, tijdens onweer etc.
Natuurlijk heeft de D3 ook bepaalde nadelen.
Je kunt echter ook overwegen om bijv een VDODayton MS6200 te nemen. Voor hetzelfde geld een veel beter systeem dat alles reeds standaard aan boord heeft en navigeert op basis van SD kaart.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Persoonlijk vind ik de D3 niet mooi om te zien en idd shuffelen met dvd is niet meer van deze tijd...ook als je een cd wilt draaien moet de dvd eruit, niet handig.

De Kenwood DNX7200 is een goed alternatief maar zoals al in een ander topic aangegeven, op dit moment is de VDO MS6200 naar mijn idee de beste aanbieding.

Zie ook viewtopic.php?t=8232
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Als ik zou moeten kiezen uit deze drie, zou heb absoluut de MS6200 worden. Of evt. MS6100.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bikkel
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2007 08:54

Bericht door bikkel »

mmmm.... ook een optie.
Stuur bediening is dan niet mogelijk lees ik ergens?
Ik heb nu een VDO MS2010 in de auto, dat is een hopeloos ding ik mag hopen dat de ms6200 beter navigeert en minder vast loopt?
Is die MS6200 al in Nederland te koop? ik kan hem nergens terug vinden op nederlandse sites.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

MS6200 wordt deze week leverbaar als het goed is.
Navco levert hem, maar is wegens vakantie gesloten.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://amw.gotdns.com/artikel/3013368.html
Voor €1235! Daar kan totnutoe geen enkele Nederlandse leverancier tegenop!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Klopt, maar ja, wat als je beroep moet doen op garantie?
Terugsturen naar leverancier? Zou ik nooit doen. Dan maar iets meer betalen...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

En wie gaat hem voor je inbouwen?

Trouwens Gerrit, is de MS6200 identiek aan de VRM 6200 of zijn die 2 verschillende systemen. Ik vraag dit omdat ik zit te denken aan engelse typenummers o.i.d.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In de eerste plaats is de kwaliteit van VDODayton totnutoe buitengewoon goed maar er kan altijd iets mis gaan.
En aan de probleemgevallen op dit forum te oordelen wordt veelvuldig geadviseerd naar een VDO servicepunt te gaan waar dan vervolgens de klachten snel en kostenloos worden verholpen. Een in Nederland gekocht apparaat wordt ook door of namens de verkoper hier naar toe gebracht of verzonden. Ik zie niet een twee drie dat het met een in Duitsland aangeschafte unit anders zou moeten.
Als het gaat om de juridische aspecten ligt dat wellicht iets genuanceerder maar ik heb de overtuiging dat VDO hier de klant terwille zal zijn.

De VRM6200 is de Moniceiver waaraan je een computer naar eigen keuze kunt hangen.
De MS6200 is een combinatie van PC5200 en VRM6200 met alle toeters en bellen die daarbij horen.
Het inbouwen is net zo'n fluitje van een cent of gecompliceerd als bij willekeurig welke andere 2 DIN unit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik zou er niet blind op gaan en dus het risico niet nemen, bovendien is het systeem ook niet leverbaar daar, en het is toch veel geld wat je ff over moet maken.....
Maar goed, dat is mijn mening hoor!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Nog een lijstje met misschien wat punten om mee te nemen in je beslissing.

1) VRM 6200 can read most common Audio and Video formats. However, due to the huge amount of
different format options, disc media and recording software a playback can not be guaranteed under
all circumstances.
2) The Bluetooth® hands-free kit is based on the headset profile, thus other functions,
such as address book access are not supported.
3) VRM 6200 can not control navigation system via touch-screen. The use of RC 5400 is
mandatory.
The attached remote control is for rear zone use only.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

johnwoo schreef:Nog een lijstje met misschien wat punten om mee te nemen in je beslissing.

1) VRM 6200 can read most common Audio and Video formats. However, due to the huge amount of
different format options, disc media and recording software a playback can not be guaranteed under
all circumstances.
2) The Bluetooth® hands-free kit is based on the headset profile, thus other functions,
such as address book access are not supported.
3) VRM 6200 can not control navigation system via touch-screen. The use of RC 5400 is
mandatory.
The attached remote control is for rear zone use only.
1 is bij een D3 niet anders
2 is bij een D3 ook niet je van het, ik blijf erbij, neem een losse BT carkit! Parrot of Nokia
3 klopt, wordt naar verluid echter in toekomst wel mogelijk.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

bikkel schreef:mmmm.... ook een optie.
Stuur bediening is dan niet mogelijk lees ik ergens?
Ik heb nu een VDO MS2010 in de auto, dat is een hopeloos ding ik mag hopen dat de ms6200 beter navigeert en minder vast loopt?
Is die MS6200 al in Nederland te koop? ik kan hem nergens terug vinden op nederlandse sites.
Beetje OT hier, maar heb je er al wel de Update #3 op ingespeeld? Daarmij zijn bij mijn weten alle problemen opgelost.
Vastlopen kan uiteraard altijd gebeuren als je geen goede GPS ontvangst hebt, door een gemetalliseerde zonwerende voorruit oid...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:
johnwoo schreef:Nog een lijstje met misschien wat punten om mee te nemen in je beslissing.

1) VRM 6200 can read most common Audio and Video formats. However, due to the huge amount of
different format options, disc media and recording software a playback can not be guaranteed under
all circumstances.
2) The Bluetooth® hands-free kit is based on the headset profile, thus other functions,
such as address book access are not supported.
3) VRM 6200 can not control navigation system via touch-screen. The use of RC 5400 is
mandatory.
The attached remote control is for rear zone use only.
1 is bij een D3 niet anders
2 is bij een D3 ook niet je van het, ik blijf erbij, neem een losse BT carkit! Parrot of Nokia
3 klopt, wordt naar verluid echter in toekomst wel mogelijk.
Voor wat het waard is.
Het is al vele malen geschreven hier, ook door jou :wink: : met een goeie AB, zoals die van VDO kun je de navigatie blindelings en razendsnel bedienen. Sneller en veiliger gaat het nooit via touchscreen.

Verder sluit ik me graag aan bij wat onder andere Gentry en Higgy ook al schrijven, de VDO Navigatie is de top-of-the-bill, niet te overtreffen :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Zou kunnen, daar heb ik geen ervaring mee. En wat betreft weergave van audio cd's, ja daar heeft iedereen last van.

Ik vond en vind het nog steeds erg handig om je telefoonboek over te zetten en dat werkt bij mij prima op de AVICD3-BT.

Des al niet te min vind ik de MS6200 er ook gelikt uitzien en vooral wat er standaard bij zit geleverd is wel netjes van VDO maar blijf toch bij Pioneer :D (staat gewoon mooi in de auto hehe)
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

3 klopt, wordt naar verluid echter in toekomst wel mogelijk.
Op de meeting werd er door Maarten beweerd dat deze touchscreenbediening voor de navi er definitief niet zou komen :roll:
Maar van enkele andere zaken bleek hij ook minder goed op de hoogte, dus wie weet :?:
en het is toch veel geld wat je ff over moet maken.....
Dan rij je even met iemand mee die een auto van z'n baas heeft. Zo ver is Solingen nu ook weer niet bij jou vandaan!
En mocht je in Limburg wonen dan ben je er haast al :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

het overzetten van telefoonboek is idd een voordeel, maar kan ook weer niet met alle telefoons, en als je een nummer wijzigt cq toevoegt moet je er wel aan denken dat ook aan de D3 kenbaar te maken, extra handeling...etc

feit is dat de kwaliteit van een Nokia cq Parrot carkit beter is, maar het is wel een aardig optie op de D3 (bij de VDO zit het er trouwens standaard op), maar voor dat extra geld zou ik het anders doen, dat moge duidelijk zijn.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bikkel
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2007 08:54

Bericht door bikkel »

jammer dat er nog geen gebruikerservaringen zijn, dat de navi niet via het touchscreen te bedienen is is natuurlijk een misser! kun je op de VDO wel losse schermen voor achter aansluiten en achterin DVD kijken terwijl voorin genavigeert wordt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ja, er zit een AV-out op, werkt onafhankelijk van navigatie...is toch het voordeel tov D3, geen geshuffle met dvd's
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

bikkel schreef:kun je op de VDO wel losse schermen voor achter aansluiten en achterin DVD kijken terwijl voorin genavigeerd wordt?
JA! Zie de spec's die elders al gelinkt werden en ook in de download-area staan.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

bikkel schreef:jammer dat er nog geen gebruikerservaringen zijn, dat de navi niet via het touchscreen te bedienen is is natuurlijk een misser! kun je op de VDO wel losse schermen voor achter aansluiten en achterin DVD kijken terwijl voorin genavigeert wordt?
Je stelt dat nou zo, maar waarom?
Kenwood heeft het, en Pioneer ook, maar moet daarom iedereen dat hebben?

Ik heb de nodige ervaring met beide systemen en kan je zeggen dat ik het een groot gemis vindt als je de navi met touch moet bedienen.
In mijn auto gebruik ik de MS 5500, bediend met de AB en de MS 2010 die je via het scherm bedient. En ondanks dat de menustructuur heel intuitief is bij de 2010 en 'ie in mijn auto goed bereikbaar is vind ik het veel handiger, veiliger en sneller de 5500 te bedienen mbv de AB. Je schiet daarmee even snel naar de TMC zenderlijst, of naar de TMC-info op de route, daarvoor hoef je niet door allerlei toetsen en menulagen op je scherm.

Ik zie dat dus niet zo als een misser, voor mij hoeft het niet.

Groet,
JW

PS Enige reactie op mijn vraag mbt de 2010?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het feit blijft dat er voor beide systemen adepten te vinden zijn. En als je eenmaal gewend bent aan een bepaalde bedieningsmethode zul je schromen om aan een andere te moeten wennen.
Maar het intuïtief bedienen dmv de AB zal het in bepaalde gevallen, zoals bijv het kiezen van telefoonnummers, moeten afleggen tegen een touchscreen. En als de methodiek van scrollen bij de software van de 5200 niet wordt verbeterd is de AB eerder een handicap dan een voordeel. Wie dat heeft bedacht om op een volkomen onlogische wijze door een lijst te moeten scrollen die meer dan 7 regels lang is, moet echt gestoord zijn geweest.
Wat dat betreft kunnen de mogelijke ontwikkelaars een voorbeeld nemen aan de 2010 en de 2050/3000.
Mocht er iemand bij VDO toch bedenken om een andere software uit te brengen voor de 5200 hebben we in ieder geval een keuzemogelijkheid. En dat heeft geen enkel ander systeem!
Netzomin als dat geen enkele andere fabrikant van vast navigatiesystemen de klant de keuze laat om voor TeleAtlas of voor Navteq te kiezen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

We raken aardig OT lijkt me :D
Maar het intuïtief bedienen dmv de AB zal het in bepaalde gevallen, zoals bijv het kiezen van telefoonnummers, moeten afleggen tegen een touchscreen
Dat gaat toch bij de VRM 6200 al via T/S?
Ik heb het specifiek over de Navi-bediening, de T/S bij de radio bediening is prima wat mij betreft. Die wordt, in mijn geval heel wat minder bediend dan de Navi :idea:
En als de methodiek van scrollen bij de software van de 5200 niet wordt verbeterd is de AB eerder een handicap dan een voordeel. Wie dat heeft bedacht om op een volkomen onlogische wijze door een lijst te moeten scrollen die meer dan 7 regels lang is, moet echt gestoord zijn geweest.
Werkt dat anders dan bij de MS 5000/5500?
Ik ken die lange pagina's bij mijn MS 5500 eigenlijk maar op twee plekken:
-TMC zenderlijst bij ontvangst van meer dan 7 zenders en de lijst met meer dan 7 files. Da's geen probleem wat mij betreft.
-De lijst met voorkeursinstellingen voor de route. Die gebruik ik zelden, da's in principe eenmalig. En als ik al wat wijzig staat he tbovenaan de lijst, snel of kort of snelwegen vermijden.

Heeft de MS 5200 er nog meer, die je ook nog eens vaak gebruikt?

Groet,
JW

Edit Mod: topic is op dit punt gesplitst, discussie over de 5200 SW gaat verder in viewtopic.php?p=47045#47045
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Was vanochtend even kort bij m'n audiovrienden van Peels Selected ( www.peelsselected.nl ) en op mijn vroeg of ze me tzt. de nieuwe 6200 konden leveren, kreeg ik een 'ja maar waarom een VDO?'
Viel me toch tegen van hen hoe anti-VDO ze waren. Hij probeerde me de Kenwood 7200 aan te prijzen (zeker niks mis mee, fraai om te zien etc.) maar wist pas na enig denken dat de 7200 geen puls gebruikt.
Geen goede beurt.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 357
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 483
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 429
  • AVIC-F960DAB
    door ralphaa » 16 jan 2015 19:24 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1233
  • avic F860 BT
    door petervan » 15 mar 2016 15:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 865

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”