Pioneer ANH-P9R update

mdierick
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2007 08:54

Pioneer ANH-P9R update

Bericht door mdierick »

Ik heb reeds verschillende jaren een ANH-P9R met CNCD-20 rel 1 software. Een probleem met deze soft is dat men als men de optie route zonder tolwegen neemt dat dit enkel gaat in stukjes van 200km. Is dit nu verbeterd in de nieuwe versie CNCD-60 of zit deze beperking er nog steeds in? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is dus inderdaad een heel oude versie van de software. Ik zou haast zeggen, toen had je nog niet eens stukken tolweg van 200km :lol:
Maar of dit veranderd is zou ik je niet kunnen bevestigen. Wel is het zo dat in de afgelopen jaren nog niemand mbt de software 4.0 5.0 of 6.0 deze eigenaardigheid heeft gerapporteerd. Ondanks het gegeven dat er hier een aantal buitengewoon kritische ANH-P9R gebruikers actief is.
Maar of deze beperking er nu wel of niet in aanwezig is verandert weinig aan de absolute verbetering die je tegemoet kunt zien door een versie 6.0 aan te schaffen.
Overigens wordt binnenkort een versie 10.0 van de Traffic Pro software van Becker verwacht en dat kon mbt de actualiteit van de kaartdatabase wel eens een veel betere keuze blijken da de nu actuele 6.0 van Pioneer.
Bovendien is die van Becker per CD apart te verkrijgen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mdierick
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2007 08:54

Tol vrij rijden

Bericht door mdierick »

Heb de CNCD-60 soft aangekocht en het probleem van de routebeperkingen zit er nog steeds in. Als je een route selecteerd die langer is dan 200km dan houd hij geen rekening met de beperkingen. Als je dan selecteerd dat je zonder tol wenst te rijden hou d hij er geen rekening mee. Als je de route onderverdeeld in stukjes kleiner dan 200km is alles OK. Weet iemand hier een oplossing voor want telkens de route gaan opsplitsen is nogal lastig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Re: Tol vrij rijden

Bericht door mickey »

mdierick schreef:Heb de CNCD-60 soft aangekocht en het probleem van de routebeperkingen zit er nog steeds in. Als je een route selecteerd die langer is dan 200km dan houd hij geen rekening met de beperkingen. Als je dan selecteerd dat je zonder tol wenst te rijden hou d hij er geen rekening mee. Als je de route onderverdeeld in stukjes kleiner dan 200km is alles OK. Weet iemand hier een oplossing voor want telkens de route gaan opsplitsen is nogal lastig.
Heb je al geprobeerd zonder snelweg in te stellen, misschien doet hij het dan wel goed.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Gerritje schreef:Dat is dus inderdaad een heel oude versie van de software. Ik zou haast zeggen, toen had je nog niet eens stukken tolweg van 200km :lol:
Maar of dit veranderd is zou ik je niet kunnen bevestigen. Wel is het zo dat in de afgelopen jaren nog niemand mbt de software 4.0 5.0 of 6.0 deze eigenaardigheid heeft gerapporteerd. Ondanks het gegeven dat er hier een aantal buitengewoon kritische ANH-P9R gebruikers actief is.
Maar of deze beperking er nu wel of niet in aanwezig is verandert weinig aan de absolute verbetering die je tegemoet kunt zien door een versie 6.0 aan te schaffen.
Overigens wordt binnenkort een versie 10.0 van de Traffic Pro software van Becker verwacht en dat kon mbt de actualiteit van de kaartdatabase wel eens een veel betere keuze blijken da de nu actuele 6.0 van Pioneer.
Bovendien is die van Becker per CD apart te verkrijgen.
software 4.0 5.0 of 6.0 :?: :?:
Na de 3.0 versie kwam 3 jaar later de 6.0 versie, dus de 4.0 en 5.0 versie bestaan niet.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit gegeven was al eerder gecorrigeerd en het feit dat deze fabrikant er totnutoe een ongelooflijke puinhoop van denkt te kunnen maken met software (updates) en de vele correctieversies die hiervoor worden uitgebracht, zou een reden te meer moeten zijn om deze producten te mijden. Onbetrouwbaar en onbegrijpelijk.
Overigens is het al die 3 lange jaren wel mogelijk geweest om gewoon de versie 6 en 8 van de Traffic Pro te gebruiken!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Er staat me bij dat ook de Becker systemen, waarvan deze Pioneer afgeleid is deze onhebbelijkheid vertonen. Ik heb wat gekeken bij onze Oosterburen en vind daar verwijzingen in die richting.
Ook daar wordt gesproken over de noodzakelijkheid om het trajekt in stukjes op te knippen.
Een alternatief zou kunnen zijn om het gebruik van snelwegen uit te schakelen, mickey schreef dat ook al. Maar ik heb geen harde bevestiging gevonden dat dit ook goed werkt.

Overigens, zelfs de onvolprezen VDO zal af en toe wél gebruik maken van tolwegen, ook al heb je dit uitgeschakeld. Daar wordt in de handleiding op gewezen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:Er staat me bij dat ook de Becker systemen, waarvan deze Pioneer afgeleid is deze onhebbelijkheid vertonen. Ik heb wat gekeken bij onze Oosterburen en vind daar verwijzingen in die richting.
Ook daar wordt gesproken over de noodzakelijkheid om het trajekt in stukjes op te knippen.
Een alternatief zou kunnen zijn om het gebruik van snelwegen uit te schakelen.

Overigens, zelfs de onvolprezen VDO zal af en toe wél gebruik maken van tolwegen, ook al heb je dit uitgeschakeld. Daar wordt in de handleiding op gewezen.

Groet,
JW
Een alternatief zou kunnen zijn om het gebruik van snelwegen uit te schakelen.
Dat zei ik dus :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat schreef JW ook!
Een alternatief zou kunnen zijn om het gebruik van snelwegen uit te schakelen, mickey schreef dat ook al.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Vermoedelijk heeft Mickey gepost nadat ik m'n editing gecompleteerd had. Dan zie je de oude quote, terwijl mijn posting al aangepast is vóórdat die nieuwe er staat.

Maar terug naar het verhaal. In de gebruiksaanwijzing van de Becker TP HS staat:
< Routen zonder snelweg kunnen alleen
binnen een gebied tot ca. 200 km worden
berekend.

Een dergelijke tekst staat ook in de Indy Pro GA, een nog heel verse dus.

Ik vrees dus dat het een Becker onhebbelijkheid is, en dat dit virus overgeslagen is naar de Pioneer :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Gerritje schreef:Dat schreef JW ook!
Een alternatief zou kunnen zijn om het gebruik van snelwegen uit te schakelen, mickey schreef dat ook al.
Dat die posting van JW later door hem is aangepast wist ik niet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Re:

Bericht door mickey »

JW schreef:Vermoedelijk heeft Mickey gepost nadat ik m'n editing gecompleteerd had. Dan zie je de oude quote, terwijl mijn posting al aangepast is vóórdat die nieuwe er staat.

Maar terug naar het verhaal. In de gebruiksaanwijzing van de Becker TP HS staat:
< Routen zonder snelweg kunnen alleen
binnen een gebied tot ca. 200 km worden
berekend.

Een dergelijke tekst staat ook in de Indy Pro GA, een nog heel verse dus.

Ik vrees dus dat het een Becker onhebbelijkheid is, en dat dit virus overgeslagen is naar de Pioneer :twisted:

Groet,
JW
Heb een check uigevoerd naar 2 plaatsen tw Lyon en Rome, bij restrikties alles zonder, maar krijg een melding "Route zonder snelweg niet mogelijk".

Dat zou dus goed mogelijk zijn vanuit Nederland, maar als je in Noord Frankrijk de Route National wil rijden, is het misschien wel mogelijk een route te berekenen zonder snelweg.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik zit even het Manual van deze Pioneer door te kijken, maar ook daar kom ik op pagina 18 deze tekst tegen:
Opmerking
.Routen zonder snelweg kunnen alleen binnen een gebied tot ca. 200 km worden berekend


Oftewel.......... :oops:

Groet,
JW

PS Ik heb de franse tekst niet opgezocht, maar die zal wel hetzelfde zijn. Dus ook in Noord-Frankrijk zal het wel niet lukken om ze te vermijden :idea:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:Ik zit even het Manual van deze Pioneer door te kijken, maar ook daar kom ik op pagina 18 deze tekst tegen:
Opmerking
.Routen zonder snelweg kunnen alleen binnen een gebied tot ca. 200 km worden berekend


Oftewel.......... :oops:

Groet,
JW

PS Ik heb de franse tekst niet opgezocht, maar die zal wel hetzelfde zijn. Dus ook in Noord-Frankrijk zal het wel niet lukken om ze te vermijden :idea:
PS Ik heb de franse tekst niet opgezocht, maar die zal wel hetzelfde zijn.
Ik ook niet, ik bedoelde als je met je auto in Noord Frankrijk bent, dat je dan een route zonder snelweg invoerd, maar je hebt gelijk wat betreft de handleiding.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

mickey schreef:
PS Ik heb de franse tekst niet opgezocht, maar die zal wel hetzelfde zijn.
Ik ook niet, ik bedoelde als je met je auto in Noord Frankrijk bent, dat je dan een route zonder snelweg invoerd, maar je hebt gelijk wat betreft de handleiding.

Gr.
Dat was me duidelijk.
M'n opmerking was als grap bedoeld, je weet het immers maar nooit met "die Fransen" :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • pioneer avic F40BT na update werkt niet meer ?
    door mgf » 12 mar 2015 01:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1747
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1452
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 2021
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1307
  • Update kaartmateriaal
    door Edpi » 20 aug 2015 09:49 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1115
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1230
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4137

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”